Het leuke is: er is nog NIETS aan ontwikkeld, en de discussies laaien weer op op de fan-fora. Voornamelijk over ontwikkelaar, aanpak, spelervaring, verhaal, engine.
Nu ben ik benieuwd wat jullie het liefst zien in een eventuele Aliens versus Predator titel, aan bovenstaande dingen...
Toch een puntje van kritiek: wij willen MEER!!
Zouden ze nog zo'n gaaf verhaal kunnen verzinnen?
* AvP2 maar weer eens uit de kast trekt
Ik had veel hoop op AvsP 2 gevestigd, en er waren kewle dingen als de "life-cycle" waar sinds AvsP1 om werd gesmeekt, maar toch, het was weer eens een wanproduct wat na 3 weken niet meer werd gespeeld.
En velen dachten er ook over.
Ach ja, wie weet wat AvsP3 ons brengt, ik probeer positief te blijven, misschien luisteren ze nu wel is volledig naar de fans
Het is nml heel erg kicken om as je via LAN speelt, als Marine door een mistige gang te lopen, en er een alien voor je springt, das pas schrikken
Maar de engine is, ondanks zijn systeemsonvriendelijkheid, stabiel, en doet zijn werk goed (en dan te bedenken dat het een oudere versie is, Littech Jupiter engine schopt echt wel kont)
Maar wie willen jullie zien als ontwikkelaars, welke engine zou jij kiezen, of wat zou de engine aan moeten kunnen?
klein detail: de film, al jaren in bespreking, lijkt eindelijk los te weken
quote:Ben ik het maar gedeeltelijk mee eens...
Op dinsdag 16 juli 2002 15:10 schreef Solomon het volgende:
Ik vond AvP veel enger dan AvP2, dus misschien proberen dat terug te brengen?Het is nml heel erg kicken om as je via LAN speelt, als Marine door een mistige gang te lopen, en er een alien voor je springt, das pas schrikken
En mistige gang? Misschien moet je niet zo in je beeldscherm ademen, avp1 kon dat niet fatsoenlijk renderen...
Het is wel vermakelijk, maar echt niet toppie
quote:Never give uppa....
Op dinsdag 16 juli 2002 15:24 schreef Rabieluh het volgende:
Ik heb me al helemaal sufgediscusieerd samen met nog vele andere AvsP fans, de makers van de spellen zwierven ook rond op de fora waar we zaten, maar na 2 pogingen is het ze nog steeds niet gelukt om een echt goed product neer te zetten.Het is wel vermakelijk, maar echt niet toppie
Anyway, still no antwoord..
quote:Dat is het primaire punt waar het fout zit ja, waar is de teambased play?
Op dinsdag 16 juli 2002 15:30 schreef Chairwalker het volgende:
ze moeten een beter teamgevoel geven...
Als ik in avp2 een server binnenkom stap ik gewoon in een chaotisch constant gevecht.
Als de humans en aliens nou beiden een basis hadden en een paar objectives erbij, DAT zou pas bruut zijn
(predator's zouden er gewoon middenin zitten en gewoon lekker jagen)
Nu maar hopen dat ze in navolging van Tribes2 en al die andere meer teamgerichte shooters een leuker spel maken, waar je meer in opgaat, waar je wel MOET samenwerken om te OVERLEVEN.
De eerste MP demo van RTCW was gewoon alleen daardoor (team-play en objectives) zo speelbaar, dat het verslavend is...
Maar jongens, welke engine, ontwikkelaar, etc?
Maar Monolith heeft op het moment ook een erg fijne engine, dus zij zouden het best nog eens kunnen proberen, ik weet zo snel geen andere ontwikkelaars met een goeie engine.
Het baseren op een quake of UT engine lijkt me niet zo verstanding, dadelijk zitten we weer met zo'n supersnelle chaotische shooter.
quote:Bij engines moet je rekening houden met de mogelijkheden, qua geluid, beeld en features. Wat een ontwikkelaar ermee doet, dat bepaald later het spel als ervaring...
Op donderdag 18 juli 2002 11:25 schreef Rabieluh het volgende:
tja, eens denken, misschien dat Rebellion het nog een keer mogen proberen?
De eerste AvsP was echt zo slecht niet.Maar Monolith heeft op het moment ook een erg fijne engine, dus zij zouden het best nog eens kunnen proberen, ik weet zo snel geen andere ontwikkelaars met een goeie engine.
Het baseren op een quake of UT engine lijkt me niet zo verstanding, dadelijk zitten we weer met zo'n supersnelle chaotische shooter.
Maar Littech begint idd EINDELIJK volwassen te worden, Rebellion heeft zijn poten vol aan 3000AD games (Judge Dred en Slaine OA), maar de engine is serieus een juweeltje. Doom3 engine schreeuwt om een leuke mod , Unreal engine is ook lekker geworden...
Maar welke van deze zou de sfeer het beste vast kunnen leggen...
pfft ik zou het echt niet weten, die engines van Doom3 en UT2 zijn zeer geavanceerd, ik denk echt dat ze allebij wel in staat zijn om een topgame van AvsP te kunnen maken.
En zoals jij zei, de nieuwste Lith-engine is ook errug goed.
verbouwing
als ik dan heel ff game is het GTA3 of SOF2
quote:Spelen dan! GVD
Op donderdag 18 juli 2002 14:35 schreef Doopy-X- het volgende:
ik heb in ver verleden 2 gedownload+gefikt, echter nog niet aan toegekomen om hem te gaan spelen........verbouwing
als ik dan heel ff game is het GTA3 of SOF2
quote:hehehe, sorry dude, EERST huis af, DAN GTA3, DAN SOF2 en DAN pas AVP
Op donderdag 18 juli 2002 16:14 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Spelen dan! GVD
![]()
quote:Ik hang ook rond op de avpnews.com fora, waar ik deze discussie min of meer voor nodig heb.
Op donderdag 18 juli 2002 16:29 schreef Elai_Damaskinos het volgende:
DOOM III ENGINE !!!!!!!!!!!!!!![]()
Punt is: willen wij als spelers een SP ervaring die grenst aan de film, maar waar we geen MP ervaring mee kunnen krijgen (althans, de komende 2 jaar nog niet echt)[de DooM3 engine]
Of willen we een sp-ervaring, die opzich goed is, maar niet ALLE grafische kracht van heden ten dage draagt, maar er goed tot zeer goed uitziet, wat in MP lekker loopt [UT2003 & lithtech]
OF willen we het beste van 2 werelden, en nemen we delen van het een, gecombineerd met het andere? [denk aan de crytek engine van Far Cry en custom engines zoals die geschreven werd voor een spel als AvP1]
Wat mijn baat is bij deze vragen zien jullie later wel in dit topic
quote:Daar ben ik volgens mij ook begonnen, maar heb dat al snel verlaten voor het wat stabielere avpnews.com
Op donderdag 18 juli 2002 17:11 schreef Rabieluh het volgende:
hmm ik heb ook een tijdje rondgehangen in de AVPNEWS.COM fora, maar ik bleef uiteraard het meest in mijn stamforum van AvsPnetwork
Maar daar ben ik al LANG niet meer geweest...
Hoe staan de zaken daar? (al moet ik zeggen dat ik Rabieluh idd daarvan ken )
Er was laatst wel een berichtje dat avpnews even down was, meteen werden er dingen geroepen als "yeaah we're the kings! avpnetwork roolz again!" hehe
Prachtige tijden beleefd daaro
quote:Correctie....
Op donderdag 18 juli 2002 16:14 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Spelen dan! GVD
![]()
quote:oeps...ik was een beetje te enhousiast...
Op donderdag 18 juli 2002 17:04 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Ik hang ook rond op de avpnews.com fora, waar ik deze discussie min of meer voor nodig heb.
Punt is: willen wij als spelers een SP ervaring die grenst aan de film, maar waar we geen MP ervaring mee kunnen krijgen (althans, de komende 2 jaar nog niet echt)[de DooM3 engine]
Of willen we een sp-ervaring, die opzich goed is, maar niet ALLE grafische kracht van heden ten dage draagt, maar er goed tot zeer goed uitziet, wat in MP lekker loopt [UT2003 & lithtech]
OF willen we het beste van 2 werelden, en nemen we delen van het een, gecombineerd met het andere? [denk aan de crytek engine van Far Cry en custom engines zoals die geschreven werd voor een spel als AvP1]
Wat mijn baat is bij deze vragen zien jullie later wel in dit topic
Je hebt wel gelijk ja...er is SP en MP en het moet beide werken...
Ik ging eigenlijk van de SP uit, dit kwam gewoon door de demo van doom3 de eerste keer toen ik die demo zag moest ik alleen maar 1 ding denken
"zo moeten (moesten) ze alien vs predator maken...!!"
Van mij part mogen ze 2 totaal verschillende games maken zoals ze met unreal hebben gedaan... Unreal en Unreal Tournament (alleen ik weet niet in hoeverre de engines hierin verschillen...)
En dan raad je het al... De SP in DOOM III engine... sorry ik kan er maar niet over ophouden!!!
(Het gevaar hierbij is wel dat je misschien 2 games krijgt die te veel verschillen...)
Of zou het niet mogelijk zijn om de MP toch ook in de DIII engine te ontwikkelen... Mocht het mogelijk zijn, dan zou je een heel andere stijl van MP krijgen (ik denk zelfs veel spannender / intenser...!)
Ik hoop zelf vurig op een DOOMIII engine maar ik vrees dat dat waarschijnlijk niet door zal gaan...
Kan iemand nog een link geven naar screenshots van Far Cry (als die er zijn tenminste) ik kon alleen maar het onderstaande vinden...
quote:Jaaaaaaaaaaaah!
Op donderdag 18 juli 2002 18:05 schreef Smots het volgende:[..]
Correctie....
KOPEN DAN! GVD
(en DAN spelen)
Ik weet nog dat ik meteen de eerste dag zenuwachtig op mijn werk zat te wachten, tot het 6 uur werd, toen heb ik meteen de deur dichtgeslagen, ben naar Dynabyte gefietst, vroeg naar het spel ("maar we zijn gesloten") Ik bleef zeuren, en kreeg een doos in mijn handen geduwd. (verkoper had er ook al tijden op zitten te wachten) Op mijn werk de doos geopend, en nog wat genoten, geld geteld, naar huisgegaan, en meteen geinstalleerd na het eten, vriend gewaarschuwd, die kwam meteen langs
Enfin, prachtig spel
En NOG een voordeel van kopen: je mag online spelen (na het installeren van diverse mappacks en patches dan)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |