quote:drukto op Quote ipv Edit, My B.
Op woensdag 21 augustus 2002 22:46 schreef Dutch het volgende:
Boston RULEZ!!!!
(woon in brookline, plaatsje naast Boston)'waar zit je op school in boston dan?, BU? BC? of iets kleins?
hoop dat je een geweldige tijd hebt in dit gekke land..:) je leert er na een tijdje wel van houden although je NL nooit zult vergeten...Jule
quote:ok, ik ben hier 3 jaar geleden verhuisd (kom uit Leiden), mijn moeder wilde weer terug waar ze vandaan kwam en ze kreeg hier een betere baan. Dus wij hier heen...omdat ik al Amerikaanse familie heb was ik al een paar keer in de Steets geweest, maar nog niet in Boston. Ik vind Boston een geweldige stad, lekker veel te doen enzo, veel studenten, veel plaatsen om uit te gaan en dergelijke (zelfs als je niet 21 bent). High School was wel heel erg anders, ik had veel meer vrijheid dan in Nederland, mocht al m'n vakken zelf kiezen, en kon gewon tussen leraren wisselen. De opleiding die ik uiteindlijk heb gekregen ik me veel beter bevallen dan de opleiding die ik in NL zou hebben gekregen. want in Nederland was ik waarschijnlijk na de 4de al een keer blijven zitten en nooit geslaagd. Dus na High School naar college gegaan na een heel druk process met applicaties en opstellen over jezelf schrijven, want die colleges zijn prive scholen dus ze mogen kiezen wie ze aannemen, en dus moet jij als student niet alleen goeie cijfers halen, maar je moet ze ook overhalen dat je een goed persoon bent die niet alleen studeert maar ook een goede sociale kant hebt, want je woont normaal gesproken op Campus, en dus ben je deel van een school en jij bent dus het gezicht van de school en ze willen dat jij een goeie indruk maakt etc. I ben nu in het tweede jaar bij Clark Unversity www.clarku.edu.
Op woensdag 21 augustus 2002 22:53 schreef Carterman het volgende:[..]
Vertel jij eens wat over de V.S. dan? Wat doe je daar, wat valt je op, hoe zijn de mensen, etc.
Gewoon om een algehele indruk te krijgen.Cart,
greetz!
-J!
Tnx voor je verhaal, als je nog meer te binnen schiet...dan schrijf maar op...
Cart,
quote:Ik ben ondertussen al weer weg uit Boston. Ik heb daar op een kleine internationale school gezeten van EF (=internationale taalschool).
[b]Op woensdag 21 augustus 2002 22:54 schreef Dutch Op woensdag 21 augustus 2002 22:46 schreef Dutch het volgende:
Boston RULEZ!!!!
(woon in brookline, plaatsje naast Boston)'
waar zit je op school in boston dan?, BU? BC? of iets kleins?
hoop dat je een geweldige tijd hebt in dit gekke land..:) je leert er na een tijdje wel van houden although je NL nooit zult vergeten...Jule
Ik ben gister aangekomen op mijn college in Colorado. Ik denk dat ik het hier heel erg naar mijn zin ga hebben. Het is ook allemaal wat meer 'laid back' dan in Boston en dat bevalt me wel!
Vandaag wel de hele dag bezig geweest met me inschrijven voor de verschillende vakken. Morgen de hele dag vrij, dus er komt weer een verslag aan
Jule
Ma. 12/8 - 18.30 - Room 1111B, New York City!
Ja! Daar zit ik dan, in het prachtige New York. Heel erg leuk hier!!! Vanochtend om half 6 zijn Casandra en ik vertrokken. Toch best wel erg vroeg, want ik sliep pas tegen half 2. We hadden op zich niks geregeld, dus we zouden wel zien waar we uitkwamen!
Eerst naar de China Town in Boston, van daar vertrekken naemlijk allemaal goedkope bussen richting China Town New York. Over het algemeen kan je nog op het laatste moment kaartjes kopen, dus zo ook vanochtend. En anders wacht je gewoon een uurtje op de volgende bus. En het is erg goedkoop, voor 15 dollar hadden we een enkeltje New York.
Na ruim 4 uur in de bus te hebben gezeten, kwamen we aan in China Town New York. In de bus heb ik eigenlijk niet kunnen slapen, op een half uurtje na dan. Beetje muziek geluisterd en naar buiten gekeken. Ook nog geprobeerd de Chineze films te volgen, maar die gingen helemaal nergens over! 1,5 Uur nep karate met Jackie Chan, waarbij het beeld en geluid geeneens gelijk liepen!
In New York aangekomen meteen de metro naar Times Square gepakt. Daar zat namelijk het relatief goedkope hotel St. James, volgens de mensen die we in Boston hadden gesproken. Ik verbaasde me eigenlijk dat we het zo makkelijk konden vinden, we liepen er zo op af!!! Het zit ook op een geweldige locatie trouwens! Binnen twee minuutjes zit je op Times Square!
Time Square is trouwens heel erg gaaf. Grote billboards, lichtkranten en heel veel mensen. Je kijkt je ogen uit. 's Avonds zal het daar wel helemaal gezellig zijn!
Vanmiddag hebben we een beetje een rondje gemaakt over Times Square/Broadway en de omgeving. Tussendoor af en toe wat winkels in en wat gegeten. Ik ben blij dat ik alleen met Casandra ben, en niet met de hele groep. Met zijn tweeen is het het toch een stuk makkelijker! Je raakt niemand kwijt en je hoeft niet steeds te wachten. En daarnaast is het natuurlijk erg gezellig met Casandra.
Ik dacht trouwens dat je in Boston nog heel veel merkte van 11 september, maar hier in New York is het helemaal veel natuurlijk! Ook een heel raar idee, dat die torens er niet meer zijn. Je ziet er hier heel veel schilderijen en foto's van. Ook een beetje beangstigend trouwens. Ik merkte vanmiddag dat ik eigenlijk ieder beetje laag vliegend vliegtuig wantrouwend aankeek.
Het zal morgen wel helemaal raar zijn. Dan lopen we namelijk ook langs Ground Zero. De bedoeling is dat we een rondje Empire State Building, Ground Zero, Vrijheidsbeeld en Central Park maken. Toch voel ik me er niet helemaal lekker bij om Ground Zero te bezoeken. Het blijft natuurlijk toch een soort van ramptoerisme, maar ik wil het wel graag zin. Heb er een beetje gemengde gevoelens over...
Nu eerst even 1,5 uur slaap inhalen. VAnavond gaan we naar de bios. Signs, de nieuwe film van Mel Gibson.
Woe. 14/8 - 11.55 - Central Park, NY
WAt is dat Central Park toch geweldig! In een klap zoveel rust en ruimte om je heen. Terwijl je, als je omhoog kijkt, de wolkenkrabbers van New York ziet. Heelrijk, even rustig bijkomen van alle drukte in de stad.
Want dat valt me vooral op aan New York. Drukte. En dan ook nog met dit weer. In de stad is het verschrikkelijk benauwd en warm. Het enige beetje frisse lucht komt van de airco's in de winkels.
Maar daarnaast vind ik New York heel erg gaaf! Je kijkt je ogen uit. dE mensen, de gebouwen, de winkels. En zo'n rustig park midden in de stad maakt het compleet! Ik geniet nog even verder van het zonnetje en de eekhoorntjes boven me in de boom
vrij. 16/8 - 20.10 - Buiten voor de school
Ik bedenk met net eigenlijk dat ik nog heel weinig over de tweede dag New York heb neergezet, terwijl dat toch al weer een paar dagen geleden is. Ik had de laatste dagen niet zo'n zin meer om te schrijven, dus heel kort: Ik vond New York heel erg gaaf! Heb van alles gezien en keek mijn ogen uit. Maar aan de andere kant, het is wel een hele grote drukke toeristische stad met eigenlijk weinig historische waarde. Ik kan het niet vergelijken met het prachtige Praag of Rome.
Wel zo'n beetje alles gezien: het vrijheidsbeeld, empire state building, times square, central park en ground zero. Dat laatste was heel vaag moet ik zeggen. Een groot gat tussen alle andere grote gebouwen. Je kan je moeilijk voorstellen want er daar is gebeurd, dat er op die plek honderden met zijn omgekomen.
Gister trouwens een van de leukste avonden hier in Boston gehad. We hadden de graduation boatparty van de LY (language year) studenten van januari. Het deed me een beetje denken aan ons gala op 't Schip. Alleen dit schip had een heel gaaf bovendek om op te dansen en dit schip ging varen. Dus iedereen zat midden op zee, onder een prachtige sterrenhemel, met uitzich op de skyline van Bsoton en met gezellige mensen vier uur lang te feesten. Was heel erg gaaf!!! (Maar zonder alcohol uiteraard, maar ook dan kan het gezellig zijn).
Volgende week verhuis in naar Colorado. Ik ben wel benieuwd, zeker omdat mijn roommate naar mijn huis in Nederland heeft gebeld. En mijn vader vond hem een beetje als een precies mannetje klinken, dus ik hoop eigenlijk dat hij niet al te serieus is! Ik ben benieuwd.
Ma. 26/8 - 0.14 - room 172, Steamboat Springs, Colorado
Ja, daar zit ik dan in het prachtige Colorado. Ik heb eigenlijk zoveel te vertellen, want ik heb heel wat meegemaakt sinds de laatste keer dat ik wat heb geschreven (ruim een week geleden). Maar laat ik bij het begin beginnen. De laatste dagen in Boston. Ik hoop dat ik het me allemaal nog kan herinneren!
Op zich waren mijn laaste dagen in Boston best wel relaxed. Alelen een beetje rustig, omdat al veel mensen weg waren. Casandra en Chelo heb ik eigenlijk ook heel weinig gesproken, dus ik ben vooral veel met Clemens en Stephanie opgetrokken.
De laatste dagen waren eigenlijk wel aardig hetzelfde. Lekker uitslapen, daarna de stad is, 's avonds een potje tennissen, een beetje rondhangen en tot een uurtje of twee 's nachs films kijken. Echt vakantie dus! Alleen de laatste dag was nog wel een beetje stressen. Ik moest mijn kamer opruimen en schoonmaken, mijn kleren wassen en alles in mijn koffer proberen te krijgen!
Tussendoor hadden Clemens en ik nog wel een hele gave laatste grap uitgehaald met al de RA's. Als 'final revenge' voor alle water, popcorn en kussen gevechten van de laatste weken. We wilden ze nog een keer goed terug pakken. Ik had dus tegen ze gezegd dat ik graag een foto's van alle RA's voor het gebouw wilde, dus ze volgden allemaal netjes mijn instructies: "ja, links van het hekje, een stapje naar voren' en ze stonden precies onder Clemens zijn raam die me daar toch een bak water had!!! Ze waren helemaal doorweekt, prachtig! De 24 uur daarop heb ik vol angst zitten wachten op hun wraakactie, maar vreemd genoeg is die er niet meer van gekomen!
Mijn laatste avond in Boston behoorde ook tot een van mijn leukste avonden daar! We gingen met 7 man (Clemens, Stephanie, Adiha, Akemi, Nadia, een Slowaakse jongens wiens naam ik altijd vergeet en ik) naar 'The North End', de Italiaanse buurt in Boston. Heel erg gaaf! Eerst zijn we met zijn allen naar een pizzaria geweest en daarna naar een Italiaanse koffieshop. Heel erg gezellig! Op de terugweg waren we behoorlijk melig. Lekker zingen op straat (we kwamen met New York, New York de metrostation binnen en iedereen begon spontaan te klappen), we hadden een watergevecht bij de vijver bij Prudential Center en we hebben eigenlijk gewoon heel veel gelachen.
Oh, ik vergeet eigenlijk helemaal de aanleiding te vertellen waarom we zo melig waren. Op de terugweg liepen we namelijk langs een pub waar live muziek was, maar daar konden we natuurlijk niet naar binnen. Gelukkig stonden alle grote ramen open en stonden we eigenlijk met een hele grote groep op straat te dansen en te zingen. "This song is for the people ont the sidewalk!". Een zeer geslaagde avond dus!!!
Die avond hebben we ook nog een video gehuurd om die nacht te bekijken. In de videotheek heb ik ook nog twee supergoedkope films gekocht! American Pie 2 en A Night at McCools (wat me doet denken aan een geweldige dag Amsterdam) voor maar 6 dollar samen!
De film heb ik echter niet afgekeken, ik viel meteen al in het begin in slaap. Om vervolgens om 6 uur 's ochtends wakker te worden om mijn laatste spullen te pakken. We zouden om half 9 vertrekken, en vertrokken uiteindelijk om 5 over 9, dus dat was nog best netjes!
Het afscheid was wel weer lastig. En dan die rare Amerikanen met hun 'hugs'. Zelfs de kantinemevrouw 'hugde' me. Ik heb alleen 5 weken lang iedere dag goedemorgen tegen haar gezegd! Rare mensen, die Amerikanen, maar ik raak er gelukkig al een beetje aan gewend.
Oh, ik ben helemaal vergeten te vertellen over de talentenjacht van de maandagavond! Dat was heel erg lachen! Stephanie en ik hebben samen (a capella) 'Eternal Flame) gezongen! Het klonk verschrikkelijk, maar we kregen nog wel een applaus!
In de taxi naar het vliegveld was het aardig krap. Al de spullen van Casandra en mij, en Clemens die ook nog mee ging. Wel heel aardig van hem. Wel jammer dat hij niet naar Colorado gaat, want we hebben toch heel erg veel gelachen en kon het erg goed met hem vinden! Terwijl ik in het begin iets over Clemens schreef in de richting van 'iemand die alles denkt beter te weten'. Dat neem ik dus bij deze terug!!!
Op het vliegveld kwamen we al snel Louise en Camilla tegen. Maar over de reis en Colorado zal ik morgen wel verder schrijven. Het is nu maar eens tijd om in slaap te vallen. Morgen mijn eerste schooldag!
don. 29/8 - 14.21 - Room 172
Ondertussen zit ik hier al ruim een week en kan ik eigenlijk terug kijken op een 7 geweldige dagen! Waar was ik ook al weer gebleven?
Oja, de reis. Toen we incheckten op het vliegveld, kregen we te horden dat we waren geselecteerd voor het speciale veiligheidsprogramma (we waren buitenlanders natuurlijk, dus bij voorbaat verdacht). Dit betekende dat ik tussen de incheckbalie en het vliegtuig drie keer (!) uitgebreid gecontroleerd ben. Tassen doorzocht, gefouilleerd, schoenen onderzocht. Echt een heel gedoe, maar ze nemen de veiligheid daar niet voor niets zo serieus. Op 11 september zijn namelijk 2 van de gekaapte vliegtuigen vanaf dat vliegveld vertrokken.
Van Boston naar Denver was vier uurtjes vliegen, dus ik kon mooi wat slaap inhalen. Vanuit Denver zijn we overgestapt op een mini klein vliegtuigje (leek net een busje) naar Hayden (het vliegveld van Steamboat Springs). Ongeveer een uurtje vliegen, na uitgebreid gecontroleerd te zijn natuurlijk.
Toen we op Hayden aankwamen regende het gelijk al, dus ik voelde me al weer lekker thuis. In de de taxi naar CMC (Colorado Mountain College) keek ik mijn ogen uit. Het is zo verschrikkelijk mooi hier. Midden tussen de bergen, en het zonnetje was ondertussen weer gaan schijnen. Ze hebben hier een van de heetste zomers sinds jaren achtger de rug, vertelde de taxichauffeur. Dat heeft ook gezorgd voor de vele bosbranden hier in de buurt, die er overigens nog steeds zijn. Op ongeveer 20 mile van Steamboat Springs woedt er nog een, dus af en toe kan je hier zelfs de rook nog zien.
Steamboat zelf is echt een cowboy stadje. In het weekend zij er rodeo's, de helft van de bevolking loopt hier met cowboy hoeden en bijpassende handschoenen en in de winkel kan je lasso's kopen. De mensen zijn hier trouwens ook verschrikkelijk aardig! Ze beginnen gezellig een praatje met je op straat of in de winkel. Misschien komt het ook doordat het eigenlijk een heel klein stadje is. Zo'n 1500 inwoners dacht ik. Bijna net zo groot als CMC, waar ongeveer 1000 studenten zitten. Het is hier nog meer 'laid back' dan ik had gedacht.
Met mijn roommate, Brett, kan ik het heel erg goed vinden. Ook zijn vriendin, Christie, is heel erg gezellig. Met hun ben ik eigenlijk de eerste dagen veel opgetrokken. We zijn al regelmatig wezen vissen en de stad is geweest. Heel erg leuk!
Daarnaast was Brett zijn moeder, en Christie's ouders hier nog tot en met zondag. Die zaten hier in een appartement, dus daar zijn we eigenlijk iedere avond nog even langs geweest om nog even wat te eten. Zaterdagavond hebben we daar ook een heerlijk etentje gehad! Eindelijk eens een normaal gerecht met heerlijke steaks! En ze hadden speciaal voor mij Heineken gekocht! Het zijn echt hele aardige mensen, en zo leer ik ook het echte Amerikaanse gezinsleven kennen. Ze hebben me ook al uitgenodigd voor Thanksgiving and Christmas!
De eerste dagen zijn Brett en ik erg druk bezig geweest met het inrichten van onze kamer. Wel heel mooi dat Brett van alles heeft meegenomen. Een computer, draadloze telefoon, koelkast, walkie talkies, TV, laptop, stereo installatie, dolby surround set, een zeer relaxte TV stoel, een playstation en een DVD speler. En ik mag ook alles gebruiken, dus dat is heel makkelijk! We hadden alleen nog geen koffiezet apparaat (die we echt wel nodig hebben in de ochtend), dus die heb ik dan maar gekocht. Daarnaast hebben we 2 blacklights gekocht, dus onze kamer ziet er 's avonds heel gaaf uit. Ikzelf heb al mijn foto's aan de muur gehangen en Brett heeft wat posters aan de muur gehangen (nee, geen naakte vrouwen posters) dus al met al ziet onze kamer er nog heel gezellig uit. Daarnaast heeft Brett ook zijn auto mee, dus we rijden overal zo naartoe.
Afgelopen week heb ik ook mijn vakken moeten kiezen. Dat was op zich nog een heel gedoe. Eerst wachten op een gesprek met mijn advisor, dan formulieren invullen, wachten, wachten, wachten en toen pas kon ik me echt inschrijven. Maar...ik heb nu wel een lekker rooster met hele leuke en interessante vakken. Maandagochtend begin ik om 11 uur met macroeconomics. De lessen duren hier trouwens 1,5 uur. DAarna heb ik nog om half 3 sociology. Vervolgens heb ik nog om 6 uur 2,5 uur gitaarles. Een behoorlijke drukke dag dus! Dinsdag en donderdag heb ik het gelukkig rustiger met alleen speech om 11 uur. De woensdag is hetzelfde als maandag, maar dan zonder de gitaarles, en vrijdag ben ik vrij. Dat lijkt een aardig relaxed rooster, maar voor ieder uur les heb ik ongeveer 2 uur huiswerk, dus het is nog behoorlijk hard werken. Daarnaast heb ik ook nog 2 workshops van een dag, Business Communication en EHBO.
Maar, ik denk dat ik het hier dus wel jaar vol hou. Ik zal alleen even moeten wennen aan de temperatuur. Nu is het overdag meestal nog aardig warm, en alleen 's nachts koud. Maar over 2 maanden ligt het hier al helemaal vol sneeuw! Maar dat levert dan wel een prachtig uitzicht op, want vanuit mijn kamer kijk ik zo uit op de ski-pistes!!!
Groeten,
Lex
Mijn nieuwe adresgegevens:
Lex Boon
1400 Bob Adams Drive # 172
Steamboat Springs, CO 80487
USA
Tel: (970) 871 - 2037
http://www.egol.tk
http://rbsound.dsn2go.com/albapp/america1
maa. 2/9 - 18.46 - room 172
Dit weekend een erg lang weekend gehad. Donderdag tegen een uurtje of een was ik klaar met mijn lessen en ik hoef pas morgenochtend (dinsdag) weer te beginnen. Vandaag ik vrij vanwege 'Labor Day', een nationale feestdag hier.
Maar de afgelopen dagen zagen er aardig hetzelfde uit. 's Middags met een hele groep naar Stage Coach, een park ongeveer een half uur verderop, om te vissen. 's Avonds een film kijken of naar een feest en de volgende ochtend dan weer lekker uitslapen.
Stage Coach is trouwens een prchtig park! Er is een groot meer (Steamboat Lake) en allemaal kleine riviertjes. En het zit aardig vol met vis! Ik ving van de week op een middag 3 trouts (een soort forelachtige vis). Daarnaast heb ik al verschillende slagen, grondeekhoorntjes, wasberen, herten, roofvogels en vossen gezien. Prachtig!
Donderdag en vrijdagavond hebben we van die studentefeestjes geahd. Heel erg gaaf! Ik heb ondertussen al heel veel mensen hier leren kennen. Ik probeer er ook een beetje achter te komen wat de Amerikanen hier over Nederland weten. En dat is soms echt heel weinig! Waar Nederland ligt (Europa toch?), of het midden in de bergen zit, wat voor taal we daar spreken, of we ook wel eens zon hebben in plaats van sneeuw en of we nog steeds communistisch zijn!!! Ik hebe de hele tijd aardig wat uit te leggen dus. Alleen als ik Amsterdam zeg weten ze meestal nog wel iets van 'drugs' of 'red light district' te zeggen.
Dit weekend ook weer wat mensen in Nederland gebeld. Heel erg leuk om iedereen weer te spreken. Begin sommige dingen ondertussen ook wel een beetje te missen. Ik ben al weer bijna 2 maanden in Amerika en ik begin het vakantiegevoel nu wel een beetje kwijt te maken. Gelukkig maakt de geweldige sfeer, de leuke mensen en de prachtige omgeving hier veel goed!!
Gister was het Brett zijn verjaardag. Ik heb ons favoriete playstation spel, die van de week stuk was gegaa, besteld, maar die was helaas nog niet op tijd binnen. We hebben wel een hele gezellige middag gehad, want we zijn met zijn allen wezen picknicken in Stage Coach! Heerlijk de hele middag in het zonnetje gezeten en lekker gegeten!
Vandaag eindelijk weer eens mijn was gedaan en veel gelezen. Want dat is het hier vooral voor school, lezen, lezen en lezen. Vanavond lekker rustig aan en morgen ik ik gelukkig ook maar een les!
Don. 5/9 - 16.11 - Room 172
Net Sjeng Schalken de kwartfinale van de US Open zien winnen. Geweldig! Nu ik hier in Amerika zit ben ik toch een stuk chauvenistischer (schrijf ik dat goed? mijn Nederlands gaat hier met sprongen achteruit) geworden. Misschien komt dat doordat die Amerikanen zo vol van hun eigen land en cultuur zijn. Ik heb ondertussen wel door dat, als je tenminste een beetje vrienden wil maken, je dat niet al teveel moet bekritiseren!
Je merkt het bijvoorbeeld al in de economielessen. Die leraar heeft het de hele tijd over de 'superieure, geweldige, sterke en wereldbepalende' Amerikaanse economie. Ik krijg eigenlijk zin om daar eens wat andere gegevens over op te zoeken en er recht tegen in te gaan. Misschien op het eind van het semester, als ik al mijn cijfers binnen heb en mijn 'discussie engels' wat beter is. Daar heb ik af en toe nog wel moeite mee.
Nog een leuk verhaal over mijn economieleraar trouwens. Een van de leraren in de serie 'Southpark' is op hem gebaseerd. De makers van Southpark hebben namelijk gestudeerd aan de universiteit van Denver, waar ze later van afgetrapt zijn. Ze hadden daar onder andere les van mijn huidige economie leraar, die de gewoonte heeft om tussen alle zinnen 'Okeew' te zeggen. En dat doet die leraar in Southpark dus ook. Echt prachtig, want je ziet dat die leraar het zo weinig mogelijk probeert te zeggen, maar af en toe glipt het er toch nog even tussendoor.
Ook zie en hoor je de laatste week nog veel meer over 11 september, wat volgende week een jaar geleden is. En ook de haat die veel mensen hier hebben tegen islamitische mensen en landen valt me op. Zo waren er vorige week beelden van een islamitische mensen die na 11 september voor de slachtoffers aan het bidden waren. 'Fuck them, I can't believe those fuckin' assholes are praying for American people' hoorde ik om me heen. Ik ga er nog maar even niet tegen in, hoewel ik me moeilijk kon inhouden.
Ik kwam in de plaatselijke krant trouwens een mooi voorbeeld tegen van hoe klein de stadjes hier in de buurt wel niet zijn. Zo was de enige politieagent van een dorpje hier in de buurt boos opgestapt: 'Oak Creek has lost the only member of its struggling police force. Officer Kelbey Kenney walked into the convenience store and gas station where Mayor Kathy 'Cargo' Rodeman works and slid his badge across the counter'. Geweldig! De burgemeester werkt in een tankstation!
Nog een mooi voorbeeld is de lijst van alle oproepen die de politie krijgt die iedere dag in de krant staat. Maar liefst 8 oproepen op een dag: 1 gestolen fiets, 1 botsing, 2 verloren portemonnais, 2 vermiste dieren, 1 keer geluidsoverlast en 1 keer underage drinking! Wat een werk hebben die mensen te doen zeg! En het mooie is dat ze overal met 3 politiewagens op af gaan. Zo zou er sprake zijn dat iemand hier op campus zat te drinken, en er kwamen meteen 6 politie agenten (met machinegeweer?) in drie wagens naar de campus!
Ik heb nu alweer lekker weekend trouwens! Heel erg lekker dat ik op vrijdag vrij ben. Moet wel weer wat aardig lezen dit weekend, maar ik heb vast wel tijd om Schalken de halve finale en de finale te zien winnen! Moest vanochtend nog een speech houden, maar dat was er eentje van maar 2 minuten dus dat was erg goed te doen.
Maar het weekend is voor mij begonnen, dus ik hoop dat er vanavond een feestje is! Ben ik wel aan toe, zeker omdat ik de Heemskerkse feestweek deze week moet missen!!!
Tot later,
groeten Lex
Cart,
quote:Ja, dat denk ik ook. Amerika biedt inderdaad gewoon alles. Europa eigenlijk ook, maar dat continent is verdeeld in allerlei verschillende culturen, met hun eigen taal, zodat we wel gedwongen zijn kennis te maken met andere culturen. Iedereen hier kent Parijs (Parijs <--> Amsterdam kan qua afstand net zo goed New York <--> Boston zijn), maar om Parijs te doorkruisen moet je je wel begeven in een andere cultuur, dat is in de VS denk ik niet zo sterk.
Op vrijdag 06 september 2002 23:41 schreef Carterman het volgende:
Ik denk dat het makkelijk te verklaren is waarom de gemiddelde amerikaan niet zoveel weet van de rest van de wereld, dat is omdat ze alles hebben. Ze hebben steden, natuur, veel land, alle klimaten, olie, rijkdom, armoede, etc. Daarom kijken ze niet echt verder dan hun neus lang is.
quote:Boston is heel erg gaaf! Ik neem aan dat je daar naar de EF school gaat? Is heel gezellig en dan heb je eigenlijk ook alleen echt met EF te maken. Als je eenmaal op je highschool ben ben je meteen aardig op jezelf.
Op maandag 09 september 2002 16:42 schreef Klop_Klop het volgende:
Echt wel cool om dit te lezen, ik ga volgend jaar ook een jaar naar de VS maar dan wel naar High School omdat het geld niet op mijn rug groeit en omdat ik nog net in de leeftijdscatogrie val die nog naar High School kan. Ik ben al aangenomen en ga dan eerst 2 weken op kamp in Boston. Daarna ga ik naar mijn gastgezin. Jij gaat ook met EF zie ik, bevalt dat en loop jij ook met zo'n domme EF trui zoals iedereen op die plaatjes in dat boekje?
En nee Ik loop niet in zo'n domme EF trui. Heb wel een EF t-shirt trouwens, die ik in mijn slaap aan heb
En zo'n EF keychord die toch wel erg makkelijk is!
[Dit bericht is gewijzigd door Klop_Klop op 10-09-2002 08:21]
ik wou/wil een wereld reis gaan maken na mijn studie, maar wat ik zo allemaal hoor
is een jaartje buitenland studeren al best duur...moet toch eens gaan informeren
hoe dat precies allemaal zit
weet iemand daar trouwens een beetje vanaf? van reizen en werken tegelijk..dus niet
dat ik eerst een fortuin moet sparen om te kunnen beginnen
quote:Om in landen te komen werken moet je meestal al een hoop geld hebben. Je komt bijvoorbeeld Australië niet in als je geen 6000 australische dollar op je rekening hebt staan (ongeveer 2800,- euro) tenzij je een toerist bent. Veel landen willen dat je naar huis kunt gaan als je geen werke kunt vinden daarom moet je geld op je rekening hebben staan.
Op dinsdag 10 september 2002 20:47 schreef The_One het volgende:
Dit is gewoon echt gaaf dat iemand zo een verslagen maakt van zijn reiservaringenik wou/wil een wereld reis gaan maken na mijn studie, maar wat ik zo allemaal hoor
is een jaartje buitenland studeren al best duur...moet toch eens gaan informeren
hoe dat precies allemaal zitweet iemand daar trouwens een beetje vanaf? van reizen en werken tegelijk..dus niet
dat ik eerst een fortuin moet sparen om te kunnen beginnen
Cart,
woe. 11/9 - 18.29 - Room 172, Steamboat Springs
What's up? Not much. Dat is wat ik hier ongeveer 200 keer per dag zeg. Iedereen groet hier elkaar namelijk. Meetal blifjt het trouwens maar bij 'What's up' en volgt er geen antwoord. Ja, ik wordt al een echte Amerikaan.
Wat gaat de week hier toch snel voorbij zeg. Ik zit hier al weer drie weken! De laatste keer dat ik wat geschreven heb ik vorige week donderdag en sindsdien heb ik al weer aardig wat meegemaakt!
Vrijdag en zaterdavond hebben we weer van de feestjes gehad. In een studentenhuis, iedereen geeft wat geld en een paar mensen gaan bier halen. En zolang je geen overlast veroorzaakt, vind de politie het best, hoor ik van iedereen. Heel gezellig die feestjes, er zijn helaas alleen altijd veel meer jongens dan meiden. Zo ie zo ben ik niet heel erg gecharmeerd van die Amerikaanse meiden, je hoort ze minsten 3 keer per zin 'fuck' zeggen. Fuckin' this, Fuckin' that. Dat is nog wel even wennen hoor, ben toch nog niet een echte Amerikaan!
Maar zonder al teveel meiden zijn de feestjes wel gezellig hoor! Het feestje van donderdag was in een supergave achtertuin met een trampoline en zaterdag hadden we een klein barbeque feestje. Eindelijk weer eens lekker vlees dus! Dat kon ik wel gebruiken, want het eten hier op campus is niet echt geweldig. De hele dag door vet eten. Pizza, hamburgers en patat. Daarnaast is er pasta waar echt toaal geen smaak aan zit en ook heb ik hier nog geen lekker stukje vlees gezien. Gelukkig heb ik kaas, brood en een tosti-ijzer gevonden! Daarnaast eet ik veel fruit en sla(ze hebben hier druiven!) Het enige voordeel aan de cafetaria hier is dat ze bijna echt de hele dag open zijn. Ze beginnen van 7.30 tot 10.00 uur 's ochtends, vervolgens lunch van 12 tot 4, van 5.30 tot 6 diner en dan nog een een late night snack van 9 tot 11! Als je honger hebt kan je dus altijd wel wat eten!
Wat me trouwens opvalt, aan vooral veel verhalen die ik heb gehoord, is dat er veel Amerikanen zijn die totaal niet met drank/drugs om kunnen gaan. Ze zijn er dit weekend op verschillende feestjes twee mensen naar het ziekenhuis gebracht om hun maag leeg te laten pompen. Omdat ze teveel drank in combinatie met wiet op hadden. Dat zijn overig andere feestjes dan waar ik naar toe ga. Daarnaast zie ik ook heel veel mensen met een paar biertjes op achter het stuur kruipen! Gelukkig heb ik behoorlijk verstandige vrienden hier!
Dat wil je trouwens echt niet hebben, dat je hier naar het ziekenhuis moet omdat je, bijvoorbeeld, alcoholvergiftiging hebt opgelopen. Ten eerste moeten ze het doorgeven aan de politie (als je minderjarig bent) en kost het verschrikkelijk veel geld. Zo was er een meisje dit weekend die geen ziektekostenverzekering had, en die een nacht in het ziekenhuis blijven. Die heeft nu dus mooi een rekening van minimaal 2000 dollar aan haar broek hangen!
Oh, ik ga nu even naar de Wal-mart (soort supermarkt), dus ik schrijf vanavond nog wel even verder!
woe. 11/9 - 20.38 - Room 172, Steamboat Springs
Zo, net weer even naar de Wal-mart geweest om weer wat boodschappen te doen. De Wal0mart doet we trouwens altijd denken aan de Lukas Klamer, alleen dan een uitgebreider assortiment. Ik heb eigenlijk altijd wel een leuke tijd gehad toen ik daar werkte. En waarom ik nou over Lukas Klamer begin? Om een mooie link te leggen met het volgende: Ik heb hier een baantje gevonden! Sinds gisteren werk ik in de bookstore hier op school. Een heel relaxed baantje! Gezellige mensen, beetje afrekenen, beetje bijvullen en als het erg rustig is kan ik gewoon mijn huiswerk maken! Ik werk 8 uur per week, op dindag- en donderdagmiddag, dus dat is harstikke goed te doen!
Maar weer terug naar het weekend. Zaterdagochtend belden mijn ouders vanuit Sardinie! Heel leuk om ze weer te spreken, wnat dat had ik al ruim 2,5 week niet gedaan! Jammer alleen dat ze een beetje in de war waren met het tijdsverschil waardoor ze me kwart voor zeven 's ochtends mijn bed uit belde en ik nogal slaperig was dus. Maar dat geeft niet, ik was blij ze weer te spreken! Ik ben zo ie zo nog erg goed op de hoogte van wat er in Nederland gebeurd! Ik krijg iedere dag wel een gezellig e-mailtje van iemand. Daarnaast heb ik ook nog best veel contact met de mensen uit Boston. Zo mail nog nog regelmatig met Halil & Isabel in Miami, Constance en Scott in Boston, Theresa in Indiana, Chelo die nu terug is in Spanje en Therakesh in Boulder. Boulder ligt hiet trouwens niet zo heel ver vandaag, dus Therakesh heeft me al uitgenodigd om een keer daar naar toe te komen dit jaar. Hij had wel een extra slaapkamer over daar. Wel erg gaaf en zo zie ik ook nog wat van het land!
Zaterdagmiddag met Brett, Harrisson en Carlos naar Stagecoach geweest om te vissen. We zijn dit keer een stuk verderop op de rivier gegaan. Helaas vingen we daar niks, maar het was wel een prachtig uitzicht! Ik ga dit jaar trouwens meer tripjes in de omgeving maken, want ik ben nu ook lid van de 'International Student Club'. Eigenlijk een beetje verplicht lid. Ik had van de week op eens een vrouw op mijn voicemail staan met de mededeling dat we dan en dan een meeting hadden. En op die meeting werd er eigenlijk meteen vanuit gegaan dat ik lid wilde worden. Niet dat ik dat erg vond trowuens. Het zijn allemaal gezellige mensen en eigenlijk het enige wat we doen is dingen in de omgeving doen op kosten van school. Er zijn trouwens helemaal van dit soort clubs op school. En als je zelf een club wilt beginnen kan dat heel makkelijk. Met een beetje serieuze krijg je geld voor je activiteiten, als je tenminste wat leden kan vinden. Wij zaten dus al te denken aan een soort van bierdrinkclub, maar ik denk niet dat we dat er doorheen krijgen In ieder geval wel een pluspuntje aan het Amerikaanse onderwijssysteem, want ik hoorde dat het eigenlijk op iedere school zo is geregeld. We gaan nu alleen vrijdag paardrijden, dus dat wordt nog wat! Morgen maar even kijken of ik ergens een cowboyhoed kan kopen!
Voor de rest van de week lessen gevold, huiswerk gemaakt, filmpjes gekeken en Egol.tk helemaal geupdate! Mijn lessen zijn allemaal wel goed te doen, alleen Sociology is erg moeilijk. Heel veel leeswerk en ik moet over 3 weken al een 'paper' inleveren.
En dan vandaag, 11 september: een jaar na 'The Day That America Changed', zoals je het hier overal op TV ziet. En het was veel op TV vandaag. Steeds dezelfde beelden, steeds weer inzoomen op de tranen en de Amerikaanse vlag uiteraard. Toch heb ik er hier in Steamboat niet zo heel veel van gemerkt. We hadden vanochtend wel een soort van discussieforum, met wat gastsprekers, waar je naartoe kon gaan. En dat was toch wel heel interessant. Geen 'God Bless America' en 'They will pay for this', maar interessant, objectieve (of in ieder geval minder subjectieve) discussies. Iedereen vind het hier natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar ze weten het wel allemaal wat te relativeren. De meesten zijn hier zeker ook geen fan van Bush, en zijn ook tegen een oorlog tegen Irak. Ze hebben hier wel door dat dat niet de juiste oplossing is, en dat dat alleen maar voor meer haat in de wereld zorgt. Wat dat betreft bevalt de denkwijze hier mij ook wel. Misschien past dat ook wel bij het 'laid back' sfeetje hier. Mensen laten zich niet zo snel gek maken. Je ziet hier ook veel minder vormen van patriotisme, wat wel anders is in Boston en, natuurlijk, New York.
Maar het is ook niet zo dat ze zich geen zorgen maken, integendeel. Je merkt toch wel aan heel veel mensen, als ze erover praten, dat ze een beetje bang zijn. Of misschien is het niet echt bang, maar onzekerheid. Onzeker en bangheid voor domme dingen van Bush en vooral voor nog meer haat in deze wereld en de gevolgen daarvan. Zoals een meisje vanochtend zei: 'Waarom kunnen we op deze wereld niet gewoon een keer met zijn allen normaal leven?' en de bijbehorende vraag 'Hoe doen we dat en hoe kunnen wij daar, college studenten, met zijn allen aan bijdragen?'
Ik hou jullie op de hoogte!
Groeten uit het prachtige Steamboat,
Lex
quote:Ik werk hier op campus. Dus dat is eigenlijk ook de enige mogelijkheid volgens mij. Hiervoor heb ik namelijk geen social security number voor nodig, maar gebruiken zijn mijn studentennummer.
Op donderdag 12 september 2002 08:43 schreef Klop_Klop het volgende:
Weer even een vraagje. Ik zie dat je werk gevonden hebt, heel netjes! Maar er is mij verteld dat ik helemaal niet mag werken, mag jij dat wel of werk je "gewoon" zwart?
En...wat ik hier trouwens hoorde van de week is dat ik wel een social security number kan krijgen, maar dat brengt een hele berg papierwerk met zich mee en je moet wel een paar maanden wachten.
Maar dit werkt perfect 7 dollar per uur!
Als ik terug ben volgt een wat uitgbereider verslagje
Greetz Cart,
quote:Hij is nu in elk ge3val het hoogste gebwouw in de wereld. Maar ik vond het Empire state in NY leuker omdat je daar buiten staat.
Op zaterdag 14 september 2002 14:28 schreef Robino het volgende:
Hoe is die Sears-tower nou? Nog hoger dan het WTC!
quote:De hoogste gebouwen (petronas torens) ter wereld staan in Kuala Lumpur.
Op zondag 15 september 2002 14:14 schreef Carterman het volgende:[..]
Hij is nu in elk ge3val het hoogste gebwouw in de wereld. Maar ik vond het Empire state in NY leuker omdat je daar buiten staat.
quote:Dan hebben de Amerikanen tegen mij gelogen
Op zondag 15 september 2002 17:57 schreef Pistol_Pete het volgende:[..]
De hoogste gebouwen (petronas torens) ter wereld staan in Kuala Lumpur.
Cart,
quote:Dan is de CN tower zeker het op een na hoogste.
Op zondag 15 september 2002 17:57 schreef Pistol_Pete het volgende:[..]
De hoogste gebouwen (petronas torens) ter wereld staan in Kuala Lumpur.
Volgens mij zijn ze momenteel bezig met het bouwen van de Pearl of the Orient in Taipeh, en dat moet dan het hoogste gebouw ter wereld worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |