abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juli 2002 @ 16:32:04 #1
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_4956863
HOI!

Ik wil dus een gitaar kopen binnenkort..
Alleen heb er de balle verstand nie van..
Kan iemand mij een paar tips geven?

Ik ben van plan een electrische gitaar te halen, en omdat ik nog een beginner ben, wil ik niet meteen de allerbeste en de duurste...
Natuurlijk wel een goeie, maar dan nog niet al te duur...

-edit-
Misschien nog een verwijzing naar een site van de genoemde gitaren zou wel handig zijn
-/edit-

Alvast bedankt

Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  woensdag 10 juli 2002 @ 16:37:05 #2
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_4956944
Je wilt ook zeker geen goedkoop rotmerk - die maken een butgeluid...

Ik heb de gulden middenweg genomen en een goede 2e hands gitaar gekocht.

(Washburn force II, met een lekker seymour duncan element )

Oud en brak uitziend, maar een geluid jongen!! om te kwijlen...

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_4956975
Ligt er helemaal aan wat je Budget is
pi_4956993
'k denk dat je 't beste een 2ehands gitaartje kan kopen...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_4957010
Does zoek op Gitaar Kopen..

Klopt,

Slotje dus.

pi_4957035
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 16:41 schreef Aneurism het volgende:
Does zoek op Gitaar Kopen..

Klopt,

Slotje dus.

Kis my ass met je slotje
Poep in je oor
  woensdag 10 juli 2002 @ 16:44:28 #7
7300 Codin
Motherfucking keycards...
pi_4957075
Voor een electrische gitaar leg je minimaal zo'n 500 a 600 guldens neer (ja ja... laatste keer dat ik gitaar ging kopen was alles nog in guldens), en dan heb je dus een low quality thingy.

Het echte geluid begint pas bij >1500 guldens. Maar ja, dan heb je ook wat.

Ik persoonlijk zou als beginneling een tweedehands bout-gitaar kopen om te kijken of je het echt gaat vindt om te doen. Je kan altijd later nog een Fendertje nemen.

Just my 2 cents.

You have to be eightteen or older to ride...
pi_4957170
er voor zorgen dat het gitaar niet van spaanplaat is gemaakt...
  woensdag 10 juli 2002 @ 17:00:56 #9
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_4957307
flink door de fender squier serie grasduinen, zitten voor de lage prijs echt fijne exemplaartjes tussen en denk ook eens aan epiphone!!
yankee charlie dinges
  woensdag 10 juli 2002 @ 17:07:51 #10
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_4957381
sorry hoor, maar wat er in dit topic geschreven wordt is gewoon crap! je moet echt geen tweedehandsje kopen!!!

punt 1: de gitaren die nu als instapmodel door bijv yamaha en ibanez verkocht worden zijn kwalitatief minstens zo goed als oudere duurdere gitaren (en dan doel ik vooral op gibsons en fenders - dat is tweedehands echt doffe ellende!)ze klinken alleen iets minder goed, maar dat merk je voor thuisgebruik (want je zult de eerste jaren toch nog wel niet op een podium staan) echt niet.

punt 2: je hebt geen beschadigingen, een nieuwer model met de nieuwste tewchnieken. dat wil ook nog wel eens schelen

punt 3: als de 1e eigenaar van een tweedehandsje ooit iets gedaan heeft (zoals de halspin te strak gedraaid, de schroeven van de hals verwisseld, een inbusschroefje heeft doorgedraaid) kun je dat op het eerste oog niet zien, maar het kan wel betekenen dat je gitaar niet meer bespeelbaar is met een andere dikte snaren, een andere action, of een ander verschil in afstelling. hier merk je dus niets van als je het ding koopt, maar je komt er pas achter als het te laat is...

punt 4: no offense, maar als ik jou NU een gitaar in je klauwen duw merk je het verschil tussen een gitaar van 200 of 2000 euro toch niet. wat je WEL merkt, zijn scheuren in de hals, kappotte lak, etc. van tweedehandsjes. tegen de tijd dat je goed genoeg speelt om het verschil te merken tussen een instap en een proffesioneel model, wil je toch een NIEUW Proffesioneel model.

wat ik wil zeggen is: je kunt de komende jaren toch niet harder dan 80 rijden: wil je dan een krakkemikkige ouwe ferrari waarmee je om de 3 dagen in de garage staat of een gloednieuwe golf?

bijvoorbeeld:
http://www.feedback.nl/pix/ibanez-gsa60jb.jpg <-- nu 225 euro

veel succes!

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_4957594
Ga naar een goed gesorteerde gitaarzaak, en neem een vriend/kennis mee die een beetje goed kan spelen en er wat verstand van heeft. Spreek met jezelf een maximum bedrag af dat je er voor wil uitgeven, en probeer zoveel mogelijk gitaren uit. Laat je niet verleiden tot een merk alleen omdat men zegt dat dat merk goed is, maar koop de gitaar die jij het lekkerste vindt spelen/klinken. Vertrouw op je oren. Probeer ook eens een paar hele dure gitaren uit om het verschil te merken.

Een paar dingetjes waar je op kan letten zijn verder:
- zijn de frets mooi afgewerkt? Geen scherpe randjes, ze moeten goed in het hout zitten. Ze moeten goed regelmatig zijn en niet afgesleten.
- Is de nek recht? Een kleine afwijking kan al voor een flink kwaliteitsverlies zorgen.
- Hoe zit het met de actie (hoogte tussen fretbord en snaren)? Hoe lager, des te makkelijker hij bespeelbaar is, maar niet te laag want dan gaan de snaren rammelen. De actie is weliswaar nog wel aan te passen, maar ook niet onbeperkt.
- klinkt de gitaar overal goed? Als de hals slecht is heb je vaak bepaalde tonen die te zacht of dof klinken. De klank moet overal ongeveer gelijk zijn en in balans.

Iemand met wat meer verstand van gitaren kan dit er zo uithalen. Neem die dus echt mee! Als je nog niet of nauwelijks speelt dan heb je er gewoon vele minder zicht op, en kun je met een gitaar thuiskomen die achteraf toch niet zo goed is of niet wat je verwachtte.
Laat je echter niet ompraten om een gitaar te kopen die niet helemaal naar jouw wens is, want niets is zo persoonlijk als een muziekinstrument kopen. JIJ moet er op spelen.

Overigens ben ik van mening dat je beter wat meer uit kan geven voor kwaliteit, dan te bezuinigen en je plezier laten bederven door slechte kwaliteit.

Unox, the worst operating system.
pi_4958385
Punchdrunk heeft gedeeltelijk wel gelijk over die 2ehands gitaren, maar je moet sowieso als je een gitaar gaat kopen iemant meenemen die ervaring/verstand heeft en die je kan vertellen of een gitaar goed of slecht is, zowel bij nieuwe als 2e hands gitaren. En 2e hands gitaren zijn soms (vaak) in een bijna net zo goede staat als een nieuwe, als je het echt goedkoop wil doen moet je op zoek naar goede tweedehands Squiers of Epiphones (b-merken van Fender en Gibson). Maar probeer vooral zelf in de winkel uit wat jij fijn vindt, daarbij kan degene die meegaat je ook helpen, dan kom je zeker uit bij een goede gitaar.
  woensdag 10 juli 2002 @ 19:03:20 #13
18777 Cirrus
IAMMYOWNNME
pi_4958577
Nou mensen, Volgensmij zij we er wel uit...

-Squier
-Epiphone

Dat zijn mooie dingetjes als je wilt beginnen...

- My ass is bigger than yours
pi_4958648
Nu we het toch over nieuwe gitaren hebben. Heeft iemand ervaring met een Jackson Warrior model van rond de 600 euro of met een Ibanez JS100? Dit lijken me best vette gitaren alhoewel ik ze nog wel uit moet proberen in de winkel
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_4958652
Pietjuh: ze zijn allebei lelijk
pi_4958963
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 19:10 schreef LenL het volgende:
Pietjuh: ze zijn allebei lelijk
Nee man
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_4959034
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 19:31 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Nee man

Jewel mevrouw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')