Ik wil dus een gitaar kopen binnenkort..
Alleen heb er de balle verstand nie van..
Kan iemand mij een paar tips geven?
Ik ben van plan een electrische gitaar te halen, en omdat ik nog een beginner ben, wil ik niet meteen de allerbeste en de duurste...
Natuurlijk wel een goeie, maar dan nog niet al te duur...
-edit-
Misschien nog een verwijzing naar een site van de genoemde gitaren zou wel handig zijn
-/edit-
Alvast bedankt
Ik heb de gulden middenweg genomen en een goede 2e hands gitaar gekocht.
(Washburn force II, met een lekker seymour duncan element )
Oud en brak uitziend, maar een geluid jongen!! om te kwijlen...
quote:Kis my ass met je slotje
Op woensdag 10 juli 2002 16:41 schreef Aneurism het volgende:
Does zoek op Gitaar Kopen..
Klopt,Slotje dus.
Het echte geluid begint pas bij >1500 guldens. Maar ja, dan heb je ook wat.
Ik persoonlijk zou als beginneling een tweedehands bout-gitaar kopen om te kijken of je het echt gaat vindt om te doen. Je kan altijd later nog een Fendertje nemen.
Just my 2 cents.
punt 1: de gitaren die nu als instapmodel door bijv yamaha en ibanez verkocht worden zijn kwalitatief minstens zo goed als oudere duurdere gitaren (en dan doel ik vooral op gibsons en fenders - dat is tweedehands echt doffe ellende!)ze klinken alleen iets minder goed, maar dat merk je voor thuisgebruik (want je zult de eerste jaren toch nog wel niet op een podium staan) echt niet.
punt 2: je hebt geen beschadigingen, een nieuwer model met de nieuwste tewchnieken. dat wil ook nog wel eens schelen
punt 3: als de 1e eigenaar van een tweedehandsje ooit iets gedaan heeft (zoals de halspin te strak gedraaid, de schroeven van de hals verwisseld, een inbusschroefje heeft doorgedraaid) kun je dat op het eerste oog niet zien, maar het kan wel betekenen dat je gitaar niet meer bespeelbaar is met een andere dikte snaren, een andere action, of een ander verschil in afstelling. hier merk je dus niets van als je het ding koopt, maar je komt er pas achter als het te laat is...
punt 4: no offense, maar als ik jou NU een gitaar in je klauwen duw merk je het verschil tussen een gitaar van 200 of 2000 euro toch niet. wat je WEL merkt, zijn scheuren in de hals, kappotte lak, etc. van tweedehandsjes. tegen de tijd dat je goed genoeg speelt om het verschil te merken tussen een instap en een proffesioneel model, wil je toch een NIEUW Proffesioneel model.
wat ik wil zeggen is: je kunt de komende jaren toch niet harder dan 80 rijden: wil je dan een krakkemikkige ouwe ferrari waarmee je om de 3 dagen in de garage staat of een gloednieuwe golf?
bijvoorbeeld:
http://www.feedback.nl/pix/ibanez-gsa60jb.jpg <-- nu 225 euro
veel succes!
Een paar dingetjes waar je op kan letten zijn verder:
- zijn de frets mooi afgewerkt? Geen scherpe randjes, ze moeten goed in het hout zitten. Ze moeten goed regelmatig zijn en niet afgesleten.
- Is de nek recht? Een kleine afwijking kan al voor een flink kwaliteitsverlies zorgen.
- Hoe zit het met de actie (hoogte tussen fretbord en snaren)? Hoe lager, des te makkelijker hij bespeelbaar is, maar niet te laag want dan gaan de snaren rammelen. De actie is weliswaar nog wel aan te passen, maar ook niet onbeperkt.
- klinkt de gitaar overal goed? Als de hals slecht is heb je vaak bepaalde tonen die te zacht of dof klinken. De klank moet overal ongeveer gelijk zijn en in balans.
Iemand met wat meer verstand van gitaren kan dit er zo uithalen. Neem die dus echt mee! Als je nog niet of nauwelijks speelt dan heb je er gewoon vele minder zicht op, en kun je met een gitaar thuiskomen die achteraf toch niet zo goed is of niet wat je verwachtte.
Laat je echter niet ompraten om een gitaar te kopen die niet helemaal naar jouw wens is, want niets is zo persoonlijk als een muziekinstrument kopen. JIJ moet er op spelen.
Overigens ben ik van mening dat je beter wat meer uit kan geven voor kwaliteit, dan te bezuinigen en je plezier laten bederven door slechte kwaliteit.
-Squier
-Epiphone
Dat zijn mooie dingetjes als je wilt beginnen...
quote:Nee man
Op woensdag 10 juli 2002 19:10 schreef LenL het volgende:
Pietjuh: ze zijn allebei lelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |