Ik heb net in een plaatselijke winkel een DVD van, de in mijn ogen zeer goede film, "The Deer Hunter" gekocht. Hij stond op de balie samen met nog een hele reeks soortgelijke films en was maar Fl. 24,95. Dat is voor een DVD film zeker niet duur en dus heb ik hem direct gekocht.
Alleen aan de kwaliteit van het beeld te zien lijkt het erop dat het gewoon een video-opname is, die ze naar een DVD gekopieerd hebben. Hoewel het geheel volkomen officieel is en de kwaliteit van het beeld en geluid op zich wel goed is, voel ik me toch een beetje bedrogen. Zo is de DVD zeer simpel van opzet (menu enz.) en beweegt/vervormd het beeld soms een beetje.
In de Nieuwe Revu van vorige week las ik een recensie van de DVD van "Spetters" en daarin stond ook al een zelfde verhaal, dus waarschijnlijk is die film ook door dezelfde distributeur uitgebracht.
De DVD's zijn van VideoFilm Express & Arteco. Voor de kopieerders: Ze zijn trouwens niet voorzien van CSS (al is dat tegenwoordig ook geen probleem meer
)
Het is maar dat jullie het weten. Ik vind het zelf toch wel een goede aankoop, want voor een geeltje heb ik toch een goede film, die in tegenstelling tot een videoband geen last heeft van kwaliteitsverlies (althans de eerste honderd jaar niet
)
quote:Dan vind ik deze topic ook overbodig
Op 31 augustus 2000 00:55 schreef lzandman het volgende:
Ik vind het zelf toch wel een goede aankoop, want voor een geeltje heb ik toch een goede film, die in tegenstelling tot een videoband geen last heeft van kwaliteitsverlies (althans de eerste honderd jaar niet)
quote:Nou, niet helemaal. Want voor mij staat een DVD-film gelijk aan een kwalitatief zeer goede kopie van de originele mastertape plus zeer goed geluid. Dat geldt niet helemaal voor deze films. Bovendien zaten er op die DVD niet zoveel extra's. Alleen de trailer in slechte kwaliteit.
Op 31 augustus 2000 01:07 schreef Priscella het volgende:
Dan vind ik deze topic ook overbodig
[Dit bericht is gewijzigd door Gellarboy op 31-08-2000 07:31]
quote:Vind je het erg als wij ons hier geen voorstelling bij willen maken?
Op 31 augustus 2000 06:56 schreef Gellarboy het volgende:
Ik heb dit een keer gezien bij een ehmmm,erotische DVD, zeg maar.
![]()
nieuw kleurtje staat je leuk btw
quote:hehe... een camera van binnenuit en één van buiten... De techniek staat voor niets tegenwoordig...
Op 31 augustus 2000 20:52 schreef JaNNeS het volgende:
Hmmm daarom moet je als je een ERO-DVD koopt ook altijd kijken of er `multiple angles' inzitten, dat komt bij videos niet voor, en dan ben je dus een stuk zekerder van de kwaliteit.
quote:Ja, dat is inderdaad een zeer goede film. Met een van de meest afgrijselijke scenes ooit, nl. die scene waarbij die neger zijn hoofd op de stoeprand moet leggen
Op 31 augustus 2000 21:17 schreef twi het volgende:
Ik heb American History X op DVD gekocht... Dus die Deer Hunter is geen reden om van goedkope DVDs af te stappen.
Ik heb niet gezegd dat ik geen goedkope DVD's meer wil kopen, integendeel: ik zou wel willen dat elke DVD Fl. 1,- zou kosten, maar dat zal wel nooit gebeuren![]()
Ik wil dan alleen wel een echte goede kwaliteit DVD.
quote:* Gellarboy heeft 1 ERO-DVD'tje (nieuwe term uitgevonden??) met multiple angles.
Op 31 augustus 2000 20:52 schreef JaNNeS het volgende:
Hmmm daarom moet je als je een ERO-DVD koopt ook altijd kijken of er `multiple angles' inzitten, dat komt bij videos niet voor, en dan ben je dus een stuk zekerder van de kwaliteit.
quote:Haha, ja dat weten ze vaak in de winkel niet, of ze willen het niet weten ofsow... Ik heb geen ERO-DVD's (ik weet dat dat moeilijk te geloven is, maar 't is echt zo) maar op mijn DVD van `The Corrs' staat er bij in `stats' op de achterkant `Multiple Angles: NO'...
Op 01 september 2000 10:35 schreef Gellarboy het volgende:
* Gellarboy heeft 1 ERO-DVD'tje (nieuwe term uitgevonden??) met multiple angles.
[...]
Dat zeiden ze in de winkel niet.I got screwed!
quote:Leuke topic, alleen is het onzin wat je beweert. Ik heb Deer Hunter ook (die goedkope), en ik kan je zeggen dat het geen video-kopie is. Hij heeft keurig anamorf-2.35:1-beeld met het originele mono geluid. Dat de film hier en daar wat beweegt en krasjes vertoont is omdat het hier een al wat oudere film betreft. Een DVD wordt gewoon gemaakt gebruik makend van de celluloid-master die beschikbaar is, vandaar dat het hier en daar kan haperen. Niks mis mee.
Op donderdag 31 augustus 2000 00:55 schreef lzandman het volgende:Ik heb net in een plaatselijke winkel een DVD van, de in mijn ogen zeer goede film, "The Deer Hunter" gekocht. Hij stond op de balie samen met nog een hele reeks soortgelijke films en was maar Fl. 24,95. Dat is voor een DVD film zeker niet duur en dus heb ik hem direct gekocht.Alleen aan de kwaliteit van het beeld te zien lijkt het erop dat het gewoon een video-opname is, die ze naar een DVD gekopieerd hebben. Hoewel het geheel volkomen officieel is en de kwaliteit van het beeld en geluid op zich wel goed is, voel ik me toch een beetje bedrogen. Zo is de DVD zeer simpel van opzet (menu enz.) en beweegt/vervormd het beeld soms een beetje....
Je ziet echter wel steeds meer dat oude films gerestaureerd worden (krasjes verwijderd, geluidsupgrade naar DD5.1 etc.). Van mij hoeft dit niet per se. Kortom: Deer Hunter is een prima DVD voor (inmiddels) ¤6,50.
Maar misschien heb je wel gelijk. Ik was gewoon op dat moment ff teleurgesteld. Maar ik heb inmiddels wel meer films die op dezelfde manier gemaakt zijn en het is altijd beter als VHS.
Wat trouwens wel jammer is, is dat die "Deer Hunter"-DVD niet wil afspelen op mijn vaders stand-alone DVD-speler (een Bang & Olufsen). Maar dat kan natuurlijk ook aan de DVD-speler liggen (ik ben zelf niet zo'n BEO-fan).
quote:Dat hoort man! Ik heb zelf een LP liggen van die soundtrack, ik wil het niet eens horen zonder dat gekraak
Op zondag 21 april 2002 01:08 schreef thorgal het volgende:
Dit gebeurde vroeger ook wel eens met CD's. De soundtrack van Once Upon a Time in the West is bvb van een LP getrokken.. Inclusief tikken en krassen...
barbaar!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |