LEIDSCHENDAM-VOORBURG - Een nog onbekende man heeft zondag 23 juni in Voorburg drie jonge meisjes betast en één van hen korte tijd ontvoerd. Dat heeft de politie donderdag bekend gemaakt.
De man sprak de meisjes, die tussen de vier en tien jaar oud zijn, aan op een veldje bij de Prinses Irenelaan. Hij gaf zich uit voor agent en betastte de meisjes. De man nam daarna één van hen mee in zijn auto, en reed een rondje door Voorburg.
Volgens de drie slachtoffertjes gaat het om een onverzorgde man van ongeveer 1.80 meter, die enkele tanden mist. Ook zou hij rondrijden in een lichtgekleurde auto met een smerig interieur.
In de buurt is veel onrust ontstaan. Volgens enkele buurtbewoners is het niet de eerste keer dat zoiets daar gebeurt. Dit zou al het derde geval zijn. Bij de politie is daar volgens een woordvoerder niks over bekend.
De politie Haaglanden zoekt getuigen, via telefoonnummer 070-3007250.
Bron: Tvwest
Gadverdamme!! Ik op dat soort mensen, en dan te bedenken dat ik een jaartje geleden een vent heb weggejaagd die aan dat signalement voldoet die bij m'n oude basisschool nogal verlekkerd naar de kinderen zat te kijken.
Ik had hem voor z'n *** moeten schoppen!
Eerst al die pedo bij willibrord in de uitzending die uit voorburg kwam en nu dit! Ik ga dus extra waakzaam wezen he!
quote:Best wel ziek inderdaad. Gestoorde pedo's. Probeer je lusten te bedwingen en ga in therapie ofzo.
Op donderdag 04 juli 2002 22:43 schreef KingCold het volgende:
Onbekende man betast en ontvoert kind
donderdag 4 juli 2002LEIDSCHENDAM-VOORBURG - Een nog onbekende man heeft zondag 23 juni in Voorburg drie jonge meisjes betast en één van hen korte tijd ontvoerd. Dat heeft de politie donderdag bekend gemaakt.
De man sprak de meisjes, die tussen de vier en tien jaar oud zijn, aan op een veldje bij de Prinses Irenelaan. Hij gaf zich uit voor agent en betastte de meisjes. De man nam daarna één van hen mee in zijn auto, en reed een rondje door Voorburg.
Volgens de drie slachtoffertjes gaat het om een onverzorgde man van ongeveer 1.80 meter, die enkele tanden mist. Ook zou hij rondrijden in een lichtgekleurde auto met een smerig interieur.
In de buurt is veel onrust ontstaan. Volgens enkele buurtbewoners is het niet de eerste keer dat zoiets daar gebeurt. Dit zou al het derde geval zijn. Bij de politie is daar volgens een woordvoerder niks over bekend.
De politie Haaglanden zoekt getuigen, via telefoonnummer 070-3007250.Bron: Tvwest
Gadverdamme!! Ik
op dat soort mensen, en dan te bedenken dat ik een jaartje geleden een vent heb weggejaagd die aan dat signalement voldoet die bij m'n oude basisschool nogal verlekkerd naar de kinderen zat te kijken.
Ik had hem voor z'n *** moeten schoppen!
Eerst al die pedo bij willibrord in de uitzending die uit voorburg kwam en nu dit! Ik ga dus extra waakzaam wezen he!
Dat met die pedo bij Willbrord was wel even pijnlijk voor mij, want die kerel bleek dezelfde auto als ik te hebben. En toen maakte ik nog even de grap dat hij gelukkig geen Sander heette (zoals ik) en toen bleek hij zich op de chat ook Sander te noemen. Oeps
Maar gelukkig kom ik niet uit Voorburg
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 04-07-2002 22:56]
zoniet, is het natuurlijk vreselijk en hoop ik dat die vent snel gepakt wordt.
quote:Whaaaaaa daar woonde ik vroeger
De man sprak de meisjes, die tussen de vier en tien jaar oud zijn, aan op een veldje bij de Prinses Irenelaan.
Tering begint het nu daar ook al...
Zal wel een bekende van daar wezen... die politie doet daar tog nooit wat... alleen maar brommers aanhouden en met oud en nieuw vuurtjes doven...
Eikel. die gast moeten ze een klein beetje ophangen... lekker laten lijden!!!!
quote:Het grootste deel van dit soort verhalen is gewoon verzonnen. En het ergste eraan is dat allerlei mensen hysterisch gaan rondtrappen als het weer eens zo ver is.
Op donderdag 04 juli 2002 22:55 schreef waspman het volgende:
die vent voldoet wel heeeeel erg aan het schoolvoorbeeld van een pedo (onverzorgde man zonder tanden met vieze auto).. ik krijg een beetje het gevoel dat dit verhaal verzonnen is.
zoniet, is het natuurlijk vreselijk en hoop ik dat die vent snel gepakt wordt.
Het meest komische voorval was wel in Engeland een tijdje terug, toen een kinderarts uit haar huis werd verjaagd omdat het ondiepe deel van de genenpool het verschil tussen een pediatrician en een peadophile niet kon bevatten.
quote:Als mensen overal net zo heftig reageren als hier dan denkt iemand nog wel een keer na voordatie in therapie gaat (en daarmee bekent maakt dattie pedo is)
Op donderdag 04 juli 2002 22:53 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Best wel ziek inderdaad. Gestoorde pedo's. Probeer je lusten te bedwingen en ga in therapie ofzo.
quote:Wat een onzin. Therapie is vertrouwelijk en therapeuten kennen beroepsgeheim. En dat weten die mensen die hulp nodig ook wel. Er zitten zoveel mensen bij een psychiater/psycholoog waarvan je het nooit zou zeggen.
Op vrijdag 05 juli 2002 13:34 schreef Nadiya het volgende:[..]
Als mensen overal net zo heftig reageren als hier dan denkt iemand nog wel een keer na voordatie in therapie gaat (en daarmee bekent maakt dattie pedo is)
als jij een probleem hebt waarvan je weet dat mensen er heel erg heftig op reageren dan hou je dat liever geheim en hoop je maar dat je nooit gepakt word
Schrik in buurt is groot na aanrandingen
door Cindy van Vliet
LEIDSCHENDAM-VOORBURG | Zodra de 9-jarige Kelly op straat wordt aangesproken, verschijnt het hoofd van haar vader over de rand van het balkon. Even informeren met wie ze staat te praten. Pas als hij de bezoekster heeft gezien, is hij gerustgesteld en kan er een glimlach vanaf.
De reactie tekent de schrik die er goed inzit bij de bewoners van de Voorburgse wijk 't Loo. Deze week maakte de politie bekend dat kort geleden drie meisjes uit de buurt zijn aangerand door een 'onverzorgd' uitziende man.
Sindsdien verliest vader Tom ('liever geen achternaam, anders spreekt die man haar misschien nog een keertje aan') zijn dochter Kelly geen moment meer uit het oog. "Ik wil nu absoluut niet meer hebben dat ze hier alleen buiten speelt", laat hij weten. "Want ze is eigenlijk een beetje te goed van vertrouwen".
Om Kelly ervan te doordringen dat ze met 'niemand, maar dan ook niemand' zomaar mee mag gaan, heeft hij haar de brief voorgelezen die de politie in de buurt heeft verspreid.
Daarin staat beschreven wat er zondag 23 juni 's middags is gebeurd in de Voorburgse buurt. Drie meisjes in de leeftijd van vier tot en met tien jaar zijn die dag lastig gevallen door een man die zich voordeed als politieagent. Onder het mom dat hij een 'onderzoek' wilde doen, betastte hij de drie kinderen over hun kleding heen. Eén van de meisjes wist hij wijs te maken, dat hij haar naar het politiebureau moest brengen. Ze stapte in zijn auto, waarna de man met haar wegreed. Na een tijdje te hebben rondgereden heeft hij het kind weer in de buurt afgezet. Kelly luistert met een ernstige blik naar de woorden van haar vader wanneer hij de inhoud van de brief nog eens samenvat. "Ik mag met niemand meegaan", dreunt ze haar lesje op, "zelfs niet als hij snoepjes heeft".
Te weinig
Voorburg 't Loo is een nette, ruime buurt. Maar ook één waar door de vele flats een vreemdeling niet direct opvalt. De politie had de gebeurtenis liever stilgehouden, zo laat een woordvoerster weten, om geen paniek te zaaien. Maar buurtonderzoek leverde te weinig op, dus werd deze week besloten de gegevens toch naar buiten te brengen.
Dat heeft onmiddellijk de voorspelde onrust gebracht. En niet alleen bij de ouders, zo blijkt op het plein van de katholieke basisschool De Dijsselbloem. "Queenie durft niet meer naar buiten, hè Queenie", zegt Diana ('geen achternaam', vertelt ook zij, 'want dan kan die man me misschien traceren') half tegen haar dochter en half tegen de vrouwen om haar heen. Queenie (6) begrijpt waar het gesprek over gaat en heeft een angstige blik in haar grote, zwarte ogen. C. van Driel heeft het meeste nieuws over wat er precies zou zijn gebeurd. "Die man heeft tegen die kinderen gezegd dat hij moest controleren of ze geen drugs in hun broekjes hadden", laat ze weten.
Door de groep gaat een rilling van afschuw.
"Maar in die auto is verder niets gebeurd", vervolgt Van Driel, die op het schoolplein staat om haar kleinkinderen af te halen. "Tenminste, mijn kennis kent dat meisje dat mee moest in de auto en volgens haar was er niets gebeurd".
Vertrouwen
Wat de ouders nog het meest beangstigend vinden, is de smoes die de man gebruikte. Want als je iemand die zegt dat hij politieagent is al niet meer kunt vertrouwen, waar blijven we dan, zo vragen ze zich af. "Mijn kind mag met niemand mee", zegt moeder Astrid stellig, "zelfs niet met een bekende. Meestal zijn het namelijk bekenden die zulke dingen doen". Uit alle woorden en emoties valt vooral één ding te concluderen: in 't Loo mogen kinderen in de basisschoolleeftijd niet meer alleen de straat op. Ongeacht of ze een jongen zijn of een meisje. "Ik heb een zoontje van tien", zegt moeder Joyce, "maar die laat ik ook niet meer alleen naar buiten. Je weet nooit of zo'n vent ook ineens jongetjes gaat lastig vallen". Toch lijkt het 'heel onwaarschijnlijk' dat de dader nog eens terugkeert naar deze wijk in Voorburg, stelt een woordvoerster van het politiekorps Haaglanden: "Over het algemeen slaat een dader geen twee keer toe op dezelfde plek".
Desondanks wil ze de zaak niet bagatelliseren en roept ze de buurt op waakzaam te blijven."Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is dat ouders hun kinderen leren nooit met vreemden mee te gaan. Maak daar hele heldere afspraken over".
Er zijn uiteindelijk ook nooit surinaamse meisjes geweest die zelf een hakenkruis op hun voorhoofd krastten om te verdoezelen dat ze te laat thuis waren. En Hans Croiset is echt door Nazi's ontvoerd. Moet ik nog even doorgaan met allemaal van dit soort verhalen die totaal onwaar bleken te zijn?
quote:Ach er zullen inderdaad wel verhalen verzonnen zijn, tuurlijk. Maar je moet er niet van uit gaan dat elk verhaal uit de mouw geschud wordt. Er gebeuren genoeg van dit soort idiote praktijken. En omdat die man nou eenmaal voldoet aan het "schoolvoorbeeld pedo" zegt nog niet dat het niet waar zou kunnen zijn.
Op vrijdag 05 juli 2002 20:01 schreef HiZ het volgende:
Nee he? Dat soort verhalen wordt nooit verzonnen. Helemaal niet door kinderen die iets hebben gedaan wat ze niet hadden mogen doen.Er zijn uiteindelijk ook nooit surinaamse meisjes geweest die zelf een hakenkruis op hun voorhoofd krastten om te verdoezelen dat ze te laat thuis waren. En Hans Croiset is echt door Nazi's ontvoerd. Moet ik nog even doorgaan met allemaal van dit soort verhalen die totaal onwaar bleken te zijn?
quote:Het valt je niet op dat het tamelijk tegenstrijdig is dat 'het al vaker is gebeurd' en dat 'de politie niets weet van eerdere voorvallen' ? Klinkt mij meer in de oren alsof de geruchtenmachine weer overuren draait.
Op vrijdag 05 juli 2002 22:03 schreef ruby het volgende:[..]
Ach er zullen inderdaad wel verhalen verzonnen zijn, tuurlijk. Maar je moet er niet van uit gaan dat elk verhaal uit de mouw geschud wordt. Er gebeuren genoeg van dit soort idiote praktijken. En omdat die man nou eenmaal voldoet aan het "schoolvoorbeeld pedo" zegt nog niet dat het niet waar zou kunnen zijn.
quote:Ja, dat klinkt inderdaad tegenstrijdig. Het lijkt mij toch ook wel als dat vaker gebeurt dat dat gemeld wordt bij de politie. En misschien is dat ook wel gedaan, maar wat heeft de politie met dat soort info gedaan?
Op vrijdag 05 juli 2002 23:50 schreef HiZ het volgende:
Het valt je niet op dat het tamelijk tegenstrijdig is dat 'het al vaker is gebeurd' en dat 'de politie niets weet van eerdere voorvallen' ? Klinkt mij meer in de oren alsof de geruchtenmachine weer overuren draait.
Al tien tips over dader aanranding
VOORBURG | Bij de politie zijn tot gisteren ongeveer tien tips binnengekomen over de man die vorige week zondag twee meisjes aanrandde en één van hen bovendien korte tijd ontvoerde. De politie deed eergisteren een getuigenoproep, omdat een buurtonderzoek in de dagen na de misdrijven niet genoeg aanwijzingen opleverde.
De man sprak de meisjes aan toen zij naar huis fietsten over het fietspad langs een veldje aan de Ridder Snouckaertlaan in Voorburg. Hij is de kinderen vermoedelijk gevolgd vanaf een speeltuin aan de Keltenweg. De dader zei tegen de meisjes dat hij van de politie was en dat hij hen moest onderzoeken.
Een van de kinderen nam hij mee in zijn auto, zogenaamd voor 'verder onderzoek op het politiebureau'. Hij reed een paar straten verder en bracht het meisje later weer terug naar de plek waar hij haar had opgepikt. De slachtoffertjes zijn tussen de 4 en 10 jaar oud. De aanranding heeft voor grote opschudding in de buurt gezorgd. Getuigen kunnen zich nog altijd melden bij de recherche van politiebureau Voorburg, telefoonnummer 070-3007250. Het signalement van de man luidt: blanke man, tussen de 40 en 50 jaar oud, kort blond en ongekamd haar, onverzorgd uiterlijk en een gebit waarvan zeker één voortand ontbreekt.
Op zaterdag 06 juli 2002 11:02 schreef HiZ het volgende:
De politie moet ieder signaal van kindermisbruik serieus nemen. Zij zijn niet zomaar deelnemers aan een internetdebat. Ondertussen hoop ik wel dat er niet binnenkort iemand in elkaar wordt gemept, alleen omdat hij per ongeluk in een wat viezige auto door de buurt rijdt.
Maar goed, ik ben benieuwd of ze de dader uiteindelijk te pakken krijgen.
quote:En mensen die zo denken moet je snel naar het Land van Bush sturen
Op vrijdag 05 juli 2002 16:41 schreef hounddog het volgende:
Pedofilen moet je gewoon castreren,daarna ophangen
quote:Mee eens, de dood van Pim Fortuyn was daar een perfect voorbeeld van. Hoop hysterie om 'niets, nada, nop'.
Op vrijdag 05 juli 2002 00:06 schreef HiZ het volgende:[..]
Het grootste deel van dit soort verhalen is gewoon verzonnen. En het ergste eraan is dat allerlei mensen hysterisch gaan rondtrappen als het weer eens zo ver is.
quote:1 voorval, ook niet echt representatief.
Het meest komische voorval was wel in Engeland een tijdje terug, toen een kinderarts uit haar huis werd verjaagd omdat het ondiepe deel van de genenpool het verschil tussen een pediatrician en een peadophile niet kon bevatten.
GLG
quote:Ach gut zeg GLG trapt met geweld een open deur in. Één voorbeeld in niet representatief. Nee, inderdaad, maar ik heb geen onbeperkte tijd om alle voorvallen van dit soort uit te typen. We hebben om de haverklap verhalen die gewoon nergens op gebaseerd zijn. Dit was gewoon een van de gekkere. Nog net iets gekker dan dat verhaal waarin het kindermisbruik gebeurde in de kelder van een school die geen kelder bleek te hebben.
Op zondag 07 juli 2002 17:46 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Mee eens, de dood van Pim Fortuyn was daar een perfect voorbeeld van. Hoop hysterie om 'niets, nada, nop'.
[..]1 voorval, ook niet echt representatief.
GLG
Het kan ook die lieve, goedverzorgde buurman zijn, die zo leuk met kinderen overweg kan (zoals dat ook bij meisje Piek hetgeval bleek te zijn).
Off topic : grappig dat GLG altijd weer met Fortuyn aan komt zetten, zelf in dit topic...de man heeft duidelijk wel indruk gemaakt op hem "ondanks" niets nada nop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |