mijn broertje had het wel eens over een appenboom (ipv appelboom), en heeft ook wel eens naar een vogel gewezen met de uitroep "Kijk mama! Gogele pliegt!" (kijk mama! vogeltje vliegt)
en mijn nichtje had het vooral moeilijk met gehaktbal (ze zei altijd hakgebal) en computer (kwantoeter)
wat voor leuke woordjes hadden jullie vroeger??
quote:die is wel heel cliché
Op donderdag 04 juli 2002 00:53 schreef Knaller het volgende:
Oh pas op, daar vliegt een weps...
quote:lol
Op donderdag 04 juli 2002 00:54 schreef Ketel_1 het volgende:
Ik zei altijd Krokeledillen voor Krokodillen.
En Bropsala voor Boodschappen.
quote:Weet ik het... ik was nog klein, laten we het daar op houden
Op donderdag 04 juli 2002 01:03 schreef ZixS het volgende:[..]
lol
![]()
hoe kom je in godsnaam bij bropsala?
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 01:03 schreef Ketel_1 het volgende:[..]
Weet ik het... ik was nog klein, laten we het daar op houden
nokkevla = chocoladevla
biebuig = vliegtuig
één séém rié! = 1,2,3 !
koffertjes = poffertjes
bloot = brood
maar ze willen het er niet meer over hebben hihi
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 01:09 schreef Slarioux het volgende:
Kom! Laten we in de speeltuin gaan schomlommen!
quote:Liev
Op donderdag 04 juli 2002 01:13 schreef ZixS het volgende:[..]
ik zie het al voor me... zo'n klein klote-slari'tje die zulke dingen zegt
En soms nog wel eens, moet ik 'urre' zeggen van m'n ouders
quote:whe he he das ook wel een leuke
Op donderdag 04 juli 2002 01:33 schreef Mirre het volgende:
Een zwaan = nee-eendWij zeiden immers altijd tegen hem. "Nee joh da's geen eendje da's een zwaan!!"
En bovendien zei ze eens tegen mij: "krijg ik later nou ook van die buikjes?" (borsten dus)
prrrrrrr
quote:Ohhhw
Op donderdag 04 juli 2002 01:59 schreef Pridemeid het volgende:
"krijg ik later nou ook van die buikjes?"(borsten dus)
prrrrrrr
Ik had het vroeger over AGGELEE als ik mijn lego bedoelde
Mijn zusje vroeg ooit in de supermarkt: mam hebben we nog APELULS (aardappels)nodig? En bij de patat at ze MENNEMENNEMENNESE
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 01:59 schreef Pridemeid het volgende:
Mn nichtje:
okke-ties (sokken dicht, schoenen dus)En bovendien zei ze eens tegen mij: "krijg ik later nou ook van die buikjes?"
(borsten dus)
prrrrrrr
En ons zoontje van 20 maanden heeft er ook een paar:
Titi = eerst onze poes, toen alle poezen, daarna alle dieren, en inmiddels alle dieren behalve beren want die heten nu Beer (Titi wordt vast ook een familiewoord )
Koeties = schoentjes
Toetoe = auto
Tjoeke Tjoeke Toetoe = trein (ook heel consequent dus)
Groooote mane (de maan)
Groooote otobussss (de bus)
tleintje (trein)
En mijn broertje had het altijd over een map: Mamma ik weet nog een leuke map(mop dus)...en dan kwam er een hoop onzin uit
"Lies, Floor heeft dopwater (waterpokken)."
Mijn ouweheer toen hij nog een broekie was:
pokkilokkilee (potlood)
Woord dat ikzelf schijn te hebben bedacht als klein kereltje voor de stapelbare vleeswarenbakjes: vleesflat
Het woord is altijd in zwang gebleven in ons gezin, en ik dacht dat het gewoon een bestaand woord was, tot mijn moeder mij op mijn 16e vertelde dat het dus geen Van Dale-woord was.
V.
quote:Wat mij betreft mag het er alsnog in
Op donderdag 04 juli 2002 09:51 schreef Verbal het volgende:
Woord dat ikzelf schijn te hebben bedacht als klein kereltje voor de stapelbare vleeswarenbakjes: vleesflat
Het woord is altijd in zwang gebleven in ons gezin, en ik dacht dat het gewoon een bestaand woord was, tot mijn moeder mij op mijn 16e vertelde dat het dus geen Van Dale-woord was.V.
en voor de rest kan ik het allemaal niet meer zo goed herinneren
Jongste:
tomsuker = computer
pokkenokkio = pinokkio
toteram = boterham
Trouwens nog een leuke anecdote:
Laatst vroeg een meisje van 12, die naar dezelfde havo gaat als ik vroeger, of ik toen ook altijd zo'n hekel had aan informatica!!! (Ik ben 38)
Ach ja, wij kunnen el ook niks aan doen!!
Ziegzog = vliegtuig
mamma = pappa en mamma
dinkuh = drinken
bahbak = vullisbak
tijn = trein
Ikzelf was niet zo creatief...
ook speelde ik toen ik n jaar of 3 was altijd met de stoelen door die op zn kant te zetten, en dan maar "annenoggies" te roepen. mijn moeder wist maar niet wat ik hier mee bedoelde, totdat we een keer naar de appie heijn gingen, en bij de kaasafdeling t meisje "ander nog iets"' vroeg. ik meteen dr achteraan "anennoggies annenoggies annenogies!!!"
Stokmaus (= joystick)
Sniffelsnaffel (=sinaasappelsap)
Dat soort dingen
prrrrrrr
ooties-vogeltjes
mijn neefje
tuus- kus
en kakworstcurrynais - knakworstje met curry en mayonaise
dat is wel lief
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 12:39 schreef Gia het volgende:Trouwens nog een leuke anecdote:
Laatst vroeg een meisje van 12, die naar dezelfde havo gaat als ik vroeger, of ik toen ook altijd zo'n hekel had aan informatica!!! (Ik ben 38)
Ik zei vroeger altijd:
Misseg - misselijk
Regere - regen
sofsuisje- stofzuigen
porkijntje = konijntje
ieguig = vliegtuig
broer : water = woppe
vriendje : voleybal = vollebebal
chocola = ocolaa
In de familie kennen we nu sinds kort "Oma Sjonnie" omdat mijn nichtje "Groningen" nogal moeilijk vindt om uit te spreken. Ach en oma's luisteren overal naar, zelfs oma's uit Groningen.
Ik had een oom Hans en een tante Marja. Om een of andere reden noemde ik mijn tante Hansenmarja en mijn oom Hans.
Dus als we naar mijn oom en tante gingen was het altijd: "we gaan naar Hans en HansenMarja"
Als ik boos was schold ik mijn moeder uit voor de vreselijkste dingen, zoals die ene keer: "vuile Gynacoloog!"
(leuk topic dit)
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 13:18 schreef sop het volgende:
Als ik boos was schold ik mijn moeder uit voor de vreselijkste dingen, zoals die ene keer: "vuile Gynacoloog!"
(leuk topic dit)
en elke keer als er iets niet lukte, of ze zich stootte, etc.. hoorde je heel hard "Pochedie!"
quote:
Op donderdag 4 juli 2002 16:52 schreef Angel22 het volgende:
bahbak = vullisbak
pangking= camping
ootetjes= vogeltjes
kokkesla= chocola
Dat zijn zweetpootjes
Mijn zusje:
*jemp - hemd
*toeta - koekje (toen ze net kon lopen, kwam ze naar de kast rennen en dan riep ze heel hard TOETA! TOETA!
*giseretje - sigaretje
* nnnnnnnn - Suzanne (ikke dus ---> later werd het "nuh")
Zusje: Smies = mier.
Ze was een keer ziek en ijlde over mieren, nachtmerrie dus.
Verder weet ik nix meer.
Pittetaas = pindakaas
pottedittie = potverdikkie
lof ju too = love you to
pispotje = vispotje
pattiepoetie = pannekoeken
Zo kan ik nog wel eventjes doorgaan
Mijn achternaam sprak ik als 'kut' uit (no kidding)
van mezelf weet ik alleen dat altijd als ik bij mijn opa en oma was ik "nanda eten" wilde (mandarijn eten). Ik was altijd ook zo brutaal om er gewoon een te pakken. Dit schijn ik afgeleerd te hebben toen ik een keer een tomaat pakte.
Mammatein = mandarijn.... en ik maar niet snappen wat ie bedoelde he...
De lucht lekt = het regent
juf tietuh = juf tine van de psz (nee heeft geen grote borsten ofzow...)
poepla = naar de wc gaan ik denk zelf een verbastering van het poepen en plassen...
Dus...
-Stoepsengel ipv soepstengel
-Waajom ipv waarom. Dat was nog niet zo erg, maar toen ik een jaar of 3, 4 was zei ik het dus zo'n 10 keer per minuut. Altijd al erg leergierig geweest
-Akke = poepen, maar dat zei mijn zusje.
Mijn nichtje had trouwens een knuffeltje, dat noemde ze om de een of andere reden 'tietje'. Toen ze 3 was ofzo... En mijn andere nichtje zei aan het eind van een tv-programma altijd 'affelopuuuuuh!'
En zonder het zelf te merken
Nog eentje: Mag ik met zonder jas aan naar buiten
Verder zei ze schuimpies tegen schouders (dit was in de tijd van de schoudervullingen, misschien lag het daar aan ) en ganagelen tegen garnalen.
Ow, en ze had de gevleugelde uitspraak "Puntjepuntje". Dat betekende dat haar sokje niet goed zat. "Mama, ik heb puntjepuntje!"
Dit gebruik ik nog steeds eigenlijk wel
quote:Jaaaa! En ik kan met zonder handen fietsen.
Op maandag 13 januari 2003 13:55 schreef Realzm het volgende:
Nog eentje: Mag ik met zonder jas aan naar buiten
Die collega wist niet waar die kijken moest. Hoe komen die kinderen erop.
quote:
Op maandag 13 januari 2003 14:17 schreef BigM321 het volgende:
Ben u dan homo?
En mijn broertje noemde mij vroeger altijd kika
Voor een boom had hij heel lang geen woord. Met boom ging hij schijnbaar niet akkoord. Als we gingen wandelen klopte hij met zijn vlakke hand op de bast en zei dan heel serieus:
Grote sterke windhard.
(en nee ik was niet dronken )
We hadden het over Nederland.
Ik vraag:"Wie is eigenlijk de baas van Nederland?"
Zegt er eentje helemaal glunderend:"God!"
Praten we verder over de koningin. Dat zij de baas is maar dat ze wel hulp heeft.
"Hoe noemen we die hulpjes van de koningin?" (ministers bedoelde ik dus).
"Lakeien!"
Mijn oppaskindjes hebben ook van die lieve woordjes. Ik heb een keer een half uur naar een piejool gezocht zonder dat ik wist wat het was.. Was meneer zn waterpistooltje kwijt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |