quote:bron: Trouw.
VN wil half miljard voor strijd tegen honger
NEW YORK (ANP) - Het Wereldvoedselprogramma heeft de internationale gemeenschap opgeroepen 510 miljoen euro op tafel te leggen om het ernstige tekort aan voedsel in zes landen in zuidelijke Afrika te bestrijden. Meer dan 10 miljoen mensen worden daar met de hongerdood bedreigd.Volgens de VN-organisatie kunnen voor de verlangde miljoenen euro's voldoende voedingsmiddelen worden gekocht om de bevolking tot de volgende oogst, in maart 2003, van de hongerdood te redden. Het voedselprogramma beschikt nu over slechts een kwart van wat nodig is. Volgens directeur James T. Morris gaat het om de grootste reddingsactie in de geschiedenis van het voedselprogramma.
De hongersnood in Zimbabwe, Malawi, Zambia, Mozambique, Lesotho en Swaziland is de ernstigste van de afgelopen tien jaar. Niet alleen de weersomstandigheden, zoals de droogte, maar ook de economische recessie en wanbeleid van regeringen zijn voor de slechte situatie verantwoordelijk.
Het mag hier dan de grootste reddingsactie in de geschiedenis van het voedselprogramma betreffen (indien dit geld daadwerkelijk op tafel wordt gelegd door de internationale gemeenschap), 510 miljoen euro om 10 miljoen mensen die met de hongersdood worden bedreigd hiermede van voedsel te voorzien tot maart 2003 is toch niet echt ruim.
quote:
(De nieuwe Tweede-Kamer maakte gisteren de weg vrij voor de hartewens van de koninklijke luchtmacht: Amerikaans-Nederlandse samenwerking. De regering schiet achthonderd miljoen euro voor aan de Nederlandse luchtvaartindustrie om mee te doen aan de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter mei jl)
bvd.
Is te doen, al vraag ik me af of Amerika bijdraagt. Ze heeben de gewoonte dat niet te doen.
quote:Dit is heel goed nieuws, ik ben hier heel blij om, al weet ik dat schurkenstaat Amerika bv. hier geen cent aan zal uitgeven omdat zij het te druk hebben met investeren in de vernietiging van (stukken van) de aarde d.m.v. bv. wapens etc. ...
Op dinsdag 02 juli 2002 00:07 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
bron: Trouw.
Het mag hier dan de grootste reddingsactie in de geschiedenis van het voedselprogramma betreffen (indien dit geld daadwerkelijk op tafel wordt gelegd door de internationale gemeenschap), 510 miljoen euro om 10 miljoen mensen die met de hongersdood worden bedreigd hiermede van voedsel te voorzien tot maart 2003 is toch niet echt ruim.
[..]
quote:Done
Op dinsdag 02 juli 2002 00:08 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Kan een van de mods svp miljard in miljoen veranderen in de topictitel?bvd.
quote:idioot
Op dinsdag 02 juli 2002 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Dit is heel goed nieuws, ik ben hier heel blij om, al weet ik dat schurkenstaat Amerika bv. hier geen cent aan zal uitgeven omdat zij het te druk hebben met investeren in de vernietiging van (stukken van) de aarde d.m.v. bv. wapens etc. ...
Maar goed, buitengewoon triest die hongersnood. Dat dat in 2002 nog zo massaal bestaat... om moedeloos van te worden.
Moge het ooit beter worden....
quote:dream on
Op dinsdag 02 juli 2002 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:Dit is heel goed nieuws, ik ben hier heel blij om, al weet ik dat schurkenstaat Amerika bv. hier geen cent aan zal uitgeven omdat zij het te druk hebben met investeren in de vernietiging van (stukken van) de aarde d.m.v. bv. wapens etc. ...
quote:En maar zeggen dat de Westers wereld niet ingrijpt,.. Zolang de huidige heersers aan de macht zijn lukt het niet om hongersnood van deze aarde te verdrijven.
Op dinsdag 02 juli 2002 00:42 schreef Ronaldsen het volgende:[..]
idioot
Maar goed, buitengewoon triest die hongersnood. Dat dat in 2002 nog zo massaal bestaat... om moedeloos van te worden.
Moge het ooit beter worden....
Erg genoeg!
quote:Met de huidige heersers bedoel je neem ik aan de huidige leiders van die derde wereld landen?
Op dinsdag 02 juli 2002 00:48 schreef Peewee het volgende:[..]
En maar zeggen dat de Westers wereld niet ingrijpt,.. Zolang de huidige heersers aan de macht zijn lukt het niet om hongersnood van deze aarde te verdrijven.
Erg genoeg!
Ja.. mee eens... Al die landen onder toezicht houden van een VN regering helpt misschien. (dus niet per se een Amerikaanse of Europese regering).
Je zult in elk geval iets moeten doen aan de leiders van die landen, anders blijft een bende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |