bron: nieuwsflash RTL nieuws...
quote:WTF !!!!!
Op maandag 01 juli 2002 19:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
....in Afghanistan. Ben benieuwd wat hier mis is gegaan...bron: nieuwsflash RTL nieuws...
Is terrorkorps en tevens rotte appel Amerika met hyena bush als leider weer bezig ??? Amerika behoort tot de as van het kwaad maar manifesteert zich als de heilige vredeszoeker
...
[Dit bericht is gewijzigd door BansheeBoy op 01-07-2002 19:56]
quote:125.
Op maandag 01 juli 2002 19:55 schreef Heerlijkheid het volgende:
Pagina 127 van TT... en die doet het niet......
Er vielen bommen op een huis waar een bruiloft bezig was.
quote:Gut ja, dit zal ongetwijfeld met opzet geschied zijn.
Op maandag 01 juli 2002 19:56 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
WTF !!!!!
![]()
![]()
![]()
Is terrorkorps en tevens rotte appel Amerika met hyena [sub]bush[/sub als leider weer bezig ???
Amerika behoort tot de as van het kwaad maar manifesteert zich als de heilige vredeszoeker
...
quote:Je komt heel naïef over, het rijkste en machtigste land ter wereld maakt geen vergissingen maat, tenzij bewust !!! ...
Op maandag 01 juli 2002 19:57 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Gut ja, dit zal ongetwijfeld met opzet geschied zijn.
Dat de VS als een olifant in een porcelijnkast te werk gaat en zo alleen maar meer terroristen kweekt, was allang duidelijk. Dit demonstreert het nog maar eens fijntjes...
quote:Noem me geen maat. En houd je lasterlijk gezwets voor je.
Op maandag 01 juli 2002 19:58 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Je komt heel naïef over, het rijkste en machtigste land ter wereld maakt geen vergissingen maat, tenzij bewust !!! ...
quote:oei, fok was sneller dan rtl...
Op maandag 01 juli 2002 19:57 schreef Cybersailor het volgende:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=20053
quote:Klopt, maar des ondanks is Amerika al velen malen de bewuste fout ingegaan en zijn er velen de dood ingejaagd ten behoeve van hun schatkist. ...
Op maandag 01 juli 2002 19:59 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Noem me geen maat. En houd je lasterlijk gezwets voor je.
quote:
Op maandag 01 juli 2002 19:59 schreef Heerlijkheid het volgende:De Afghaanse president Karzai zei dat
hulp onderweg is. Sinds het Amerikaanse
offensief tegen al-Qaeda en de Taliban
op 7 oktober vorig jaar begon, zijn al
vaker bij Amerikaanse bombardementen
burgerslachtoffers gevallen.
Dit is toch reden genoeg om hyena bush en kornuiten eens uit te nodigen op het tribunaal c.q. strafhof ??? ...
quote:In ieder geval verantwoording afleggen over de gemaakte fouten. Toch wel het minste wat je kan doen lijkt me.
Op maandag 01 juli 2002 20:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die Amerikanen mogen vmb meteen voor het nieuwe strafhof komen.
quote:Ik las B52 bommenwerpers en een Hercules c130.
Op maandag 01 juli 2002 20:06 schreef domolanglekker het volgende:
sinds wanneer voer je een bombardement met helikopters uit?
van www.cnn.com
quote:als dat door de propaganda boys van de us militairy gezegd wordt zal het nog wel flink erger zijn.
The U.S. military is planning an investigation today after an unknown number of civilians were killed by an "errant bomb" in southern Afghanistan. Military officials say a B-52 bomber and an AC-130 gunship providing close air support to Special Forces were attacked from the ground and returned fire, including dropping bombs.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 01-07-2002 20:12]
quote:
Op maandag 01 juli 2002 20:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik las B52 bommenwerpers en een Hercules c130.
quote:Dus ze vlogen daar ter ondersteunening van de grondtroepen werden beschoten door aa guns en in het heetst van de strijd vloog er een bommetje de verkeerde kant uit?
van cnn:
A military spokesman said a large group of Special Forces operating on the ground in the area called in B-52 and AC130 aircraft when they were fired on.The aircraft were "engaged by anti-aircraft fire from the ground" and returned fire, including dropping bombs.
At the Pentagon, a spokesman said there was "an errant bomb" that went astray
quote:
One of the things investigators will be trying to determine, Pentagon officials said, is whether the civilian deaths were from the U.S. bomb or from anti-aircraft shells falling back to earth.
Er werd namelijk door luchtafweer geschoten op de amerikaanse vliegtuigen.
bron: http://www.cnn.com/2002/WORLD/asiapcf/central/07/01/afghanistan.bombing/index.html
[Dit bericht is gewijzigd door NDAsilenced op 01-07-2002 20:13]
quote:wat ik al zei is de bron de US propaganda machine. Die proberen natuurlijk direct hun straatje schoon te vegen...
Op maandag 01 juli 2002 20:11 schreef domolanglekker het volgende:[..]
[..]Dus ze vlogen daar ter ondersteunening van de grondtroepen werden beschoten door aa guns en in het heetst van de strijd vloog er een bommetje de verkeerde kant uit?
quote:Uiteraard heb jij van je bronnen allang de waarheid te horen gekregen en wil je deze maar al te graag met ons delen?
Op maandag 01 juli 2002 20:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
wat ik al zei is de bron de US propaganda machine. Die proberen natuurlijk direct hun straatje schoon te vegen...
quote:Bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16001
Pentagon wil meer grip op media
Bij het pentagon liggen plannen klaar om buitenlandse media te bestoken met Amerikaans propaganda materiaal, zo meldt de krant New York Times.
Dit willen zij realiseren door verkeerde informatie te verspreiden en e-mails te sturen naar buitenlandse nieuwsorganisaties waarin Amerikaanse standpunten worden gepropageerd.Het is vaker gebeurd dat Amerika probeert de publieke opinie te beinvloeden. In Afghanistan werden bijvoorbeeld pro-Amerikaanse pamfletten verspreid en in andere islamitische landen is men al enige tijd bezig sympathie te winnen voor de Amerikaanse zaak. Het is echter voor het eerst dat er sprake is van een beinvloeding van de Europese media.
Het Pentagon is vooral bang dat de publieke opinie de oorlog tegen terrorisme zal gaan afkeuren.Het plan is nog niet goedgekeurd door president Bush vanwege het feit dat het plan in zijn huidige opzet in strijd met de wet zal zijn. Op dit moment zijn advocaten van het Pentagon bezig met het herzien van de plannen in de hoop het in een legaal jasje te kunnen steken.
quote:Volgens mij is dit oud nieuws!!
Op maandag 01 juli 2002 20:27 schreef Dlocks het volgende:
Over Amerikaanse propaganda gesproken:
[..]Bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=16001
quote:daarom juist...nu actueel dus..
Op maandag 01 juli 2002 20:30 schreef schatje het volgende:[..]
Volgens mij is dit oud nieuws!!
Nu worden de buitenlandse media volop bestook met Amerikaanse propaganda.... Natuurlijk werden die vliegtuigen beschoten... en Natuurlijk was het luchtafweergeschut dat terug op de grond viel..
quote:Niet echt met opzet. Maar ze doen ook niet de moeite iets te bombarderen waar ze zeker van zijn dat het hun doel wel is.
Op maandag 01 juli 2002 19:57 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Gut ja, dit zal ongetwijfeld met opzet geschied zijn.
quote:Je kan natuurlijk ook ALLES wat uit Amerika komt afwijzen en labelen als propaganda, ook als ze netjes de waarheid spreken.
Op maandag 01 juli 2002 20:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
daarom juist...nu actueel dus..
Nu worden de buitenlandse media volop bestook met Amerikaanse propaganda.... Natuurlijk werden die vliegtuigen beschoten...
en Natuurlijk was het luchtafweergeschut dat terug op de grond viel..
En vergeet ook niet dat dit alles (al die onschuldig gedoodde Afghanistan-burgers) nooit was gebeurt als Bin Laden met z'n handjes van de US was afgebleven... Dat is een feit wat je niet als onzin af kan wijzen.
Ze gooien btw wel vaker per ongeluk bommen op gebouwen (Chinese ambasade in Belgrado, kantoor van Al-Jazeera etc.). Tja.. als het een vergissing is, is niemand verantwoordelijk natuurlijk.
quote:Gedeeltelijk mee eens. Maar kijk naar een persoon die vaak liegt. Deze persoon zal soms ook de waarheid spreken. Toch grote kans dat mensen de persoon automatisch zonder denken of eigen onderzoek wederom niet geloven.
Op maandag 01 juli 2002 20:42 schreef Disorder het volgende:[..]
Je kan natuurlijk ook ALLES wat uit Amerika komt afwijzen en labelen als propaganda, ook als ze netjes de waarheid spreken.
Goed, nee. Te begrijpen, ja.
quote:Zo bekeken is eigenlijk het hele Actualiteit, Nieuws en Media forum overbodig en kunnen we even goed ophouden met posten.
Ik zou zeggen, verdoe je tijd niet met anti-Amerikaanse posts & threads want het is totaal zinloos.
Je kan het toch niet winnen van zo'n macht..
quote:Als je zo redeneert kun je ook zeggen: Vergeet niet dat dit alles niet was gebeurt als de VS geen vieze Midden Oosten politiek had bedreven (en bedrijft). En daarmee bedoel ik de verdeel & heers politiek, het steunen bepaalde onderdrukkers, etc.
En vergeet ook niet dat dit alles (al die onschuldig gedoodde Afghanistan-burgers) nooit was gebeurt als Bin Laden met z'n handjes van de US was afgebleven... Dat is een feit wat je niet als onzin af kan wijzen.
quote:Alle reacties heb ik ertussen gezet.
Op woensdag 03 juli 2002 14:16 schreef KreKkeR het volgende:
Hoihoi Disorder![]()
Hallo!! Jij ook hier??[..]
Zo bekeken is eigenlijk het hele Actualiteit, Nieuws en Media forum overbodig en kunnen we even goed ophouden met posten.
Dat bedoelde ik nou ook weer niet bij nader inzien..
Discussies zijn wat mij betreft welkom.
Je er tegen verzetten met kracht, dat is dus zinloos omdat je dan op een makkelijke manier een oorlog tegen je eigen volk uitlokt..
[..]Als je zo redeneert kun je ook zeggen: Vergeet niet dat dit alles niet was gebeurt als de VS geen vieze Midden Oosten politiek had bedreven (en bedrijft). En daarmee bedoel ik de verdeel & heers politiek, het steunen bepaalde onderdrukkers, etc.
Dat is waar.
Als een land als Nederland zo machtig was geweest dan had ze er waarschijnlijk ook zoveel mogelijk aan gedaan om die machtige positie vast te houden.
Dat je daarbij andere bevolkingsgroepen treft is voor een land als de VS denk ik maar een klein bijeffect..
quote:En dit vind ik zelf een heel goed en belangrijk punt.
Op woensdag 03 juli 2002 14:36 schreef Disorder het volgende:Dat is waar.
Als een land als Nederland zo machtig was geweest dan had ze er waarschijnlijk ook zoveel mogelijk aan gedaan om die machtige positie vast te houden.
Dat je daarbij andere bevolkingsgroepen treft is voor een land als de VS denk ik maar een klein bijeffect..
Toch moet ik zeggen dat ik zelf ook een grote hekel heb aan (het beleid van) de VS.
Wat dat betreft ben ik dus zeker een 'Amerika hater'. MAAR, dit is puur en alleen maar doordat ik me heel simpel stoor aan hun smerige streken. Niet omdat ik denk dat zij slecht zijn en de rest goed, nee omdat zij nu diegenen zijn die zich zo misdragen.
Echter, elk ander land dat deze kansen zou hebben gehad, had ontdekt en had benut, had zich waarschijnlijk ook zo misdragen (kijk ook maar naar het verleden). Of het nou een Arabisch, Afrikaans, of een Europees land was geweest.
Maar, dat maakt het gedrag nog niet goed. Dat ze zich misdragen blijft een feit.
Zelf heb ik wel het idee dat bepaalde of misschien zelfs veel 'anti VS' mensen de VS zien als duivels land in een wereld waar heleboel andere landen zich wel kunnen gedragen. Ik denk echter dat de realiteit is, dat een heleboel landen zich niet kunnen misdragen.
Voor mij een heel groot verschil. Maar dan nog maakt het de daden van de VS niet schoner, mooier of netter. En smerige daden negeren alleen omdat 'mogendheden nou eenmaal smerig handelen als ze de kansen hebben' is niks voor mij.
Maar zou het dan ook anders kunnen? Gedeeltelijk wel denk ik. Bijvoorbeeld als er meer sterke machtsblokken in de wereld zouden zijn. Zoiets brengt evenwicht.
quote:
Volgens een voorlopig rapport van de Verenigde Naties heeft het Amerikaanse leger geprobeerd om het bombardement op een Afghaans trouwfeest, eind juni, in de doofpot te steken. Bij de actie werden 48 feestgangers gedood en raakten er tientallen gewond.Volgens het rapport kwamen kort na de aanval Amerikaanse soldaten ter plaatse om zoveel mogelijk sporen uit te wissen.Ze gebruikten daarbij ook geweld en knevelden protesterende vrouwen.Het Amerikaanse leger beweerde, toen de zaak toch uitlekte, dat zijn vliegtuigen beschoten waren boven het trouwfeest.Daarvoor hebben de VN echter geen aanwijzingen gevonden.
Verder is de situatie in Afghanistan een nachtmerrie voor iedere niet-lokale partij. Je weet eigenlijk niet of nauwelijks zeker wie of waar de vijand is of zit. Zoek op dat gebied maar eens op hoe de Russen tewerk gingen.
Dat er dan ongelukken gebeuren is een keuze van de VS, ze nemen domweg geen risico. Daar kan ik wel inkomen, da's minder erg dan een paar burgerslachtoffers in hun optiek.
Wanneer ze echt verstandig zouden zijn, verlaten ze Afghanistan, zetten er een hek omheen en laten het, zoals vroeger aan hun lot over.
quote:Ach kijk eens aan. Nooit vermoeid het schatje om haar non-stop anti-amerika/westerse wereld propaganda te spuien. Ieder krantenartikel of dubieuze bron wordt aangegrepen om de duivelse kant van het westen en de VS in het bijzonder aan te grijpen.
Op maandag 29 juli 2002 10:50 schreef schatje het volgende:
Update:
[..]
quote:Het zou al een stuk schelen als ze hun masker zouden laten vallen.
Op maandag 29 juli 2002 11:05 schreef drexciya het volgende:
Ach gut, waar maakt iedereen zich nu zo druk over.
Vooral die voortdurende claim op morele superieuriteit en humaniteit is zo storend. Kom er dan gewoon voor uit dat je een constante en rücksichtlose oorlog voor je eigen materiele belangen voert.
quote:Maar dat weet je toch inmiddels wel X-Ray. De zichzelfhatende club mensen die alles wat de VS en het gemene westen doen veroordelen zijn blind voor misstanden die niet door de VS worden gepleegd. De VS zijn immers de bron van alle kwaad op aarde. Als de Amerikanen zich nou maar nergens meer mee zouden bemoeien zou het vast een stuk beter gaan met de wereld. Maar dan zijn de VS juist weer harteloze isolationisten die iedereen aan hun lot overlaten. Je ziet, de VS zijn altijd fout (samen met de rest van het uitbuitende westen). Gemene wij dat we zijn.
Op maandag 29 juli 2002 11:10 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ach kijk eens aan. Nooit vermoeid het schatje om haar non-stop anti-amerika/westerse wereld propaganda te spuien. Ieder krantenartikel of dubieuze bron wordt aangegrepen om de duivelse kant van het westen en de VS in het bijzonder aan te grijpen.
De andere kant vd zaak wordt uiteraard even vergeten en bv de wandaden van de Taliban aldaar worden afgedaan met 'cultuurverschil waar bemoeien we ons mee'.
quote:Dubieuze bronnen??
Op maandag 29 juli 2002 11:10 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ach kijk eens aan. Nooit vermoeid het schatje om haar non-stop anti-amerika/westerse wereld propaganda te spuien. Ieder krantenartikel of dubieuze bron wordt aangegrepen om de duivelse kant van het westen en de VS in het bijzonder aan te grijpen.
Verder pot*ketel*zwart verhaal!!
Jij zelf hebt de neiging om iedere scheet te plaatsen als het om de Islam gaat.Dus wat nou propaganda??
Je beschuldigt mij van iets wat je zelf tien keer harder doet.
quote:Verbazingwekkend hoe je zelf alles van de islam goedlult met cultuurrelativisme, maar alles vd VS bombardeerd tot duivelse praktijken. Dan geld dat cultuurrelativisme blijkbaar niet he?
Op maandag 29 juli 2002 12:22 schreef schatje het volgende:[..]
Dubieuze bronnen??
VRT Teletekst, VN, mensenrechtenorganisatie Human Right Watch.Verder pot*ketel*zwart verhaal!!
Jij zelf hebt de neiging om iedere scheet te plaatsen als het om de Islam gaat.Dus wat nou propaganda??
Je beschuldigt mij van iets wat je zelf tien keer harder doet.
quote:bron: ANP/Trouw.
LONDEN (ANP) - De Amerikaanse strijdkrachten hebben tijdens een recente actie in Afghanistan mensenrechten geschonden en ook bewijsmateriaal weggemoffeld. Dat staat in een uiterst kritisch concept-rapport van VN-onderzoekers, meldt het Britse dagblad The Times.De rapportage heeft betrekking op de beschieting van Afghanen op een bruiloftsfeest op 1 juli. Er vielen destijds bijna vijftig doden. Volgens Amerikaanse opgave was de luchtaanval een reactie op beschietingen vanaf de grond. De VN-onderzoekers zeggen daarvoor geen bewijzen te hebben gevonden.
Volgens de volkerenorganisatie is kort na het incident bewijsmateriaal weggehaald zoals granaatscherven, kogels en bloedsporen. Een aantal Afghaanse vrouwen zou tijdens deze actie met de handen op de rug zijn gebonden.
Een woordvoerder van de VN zegt in The Times dat het nadrukkelijk gaat om een voorlopig rapport. Een uitgebreide en gedetailleerde verslaglegging wordt binnenkort gepresenteerd. Het Amerikaanse ministerie van Defensie, dat een eigen onderzoek heeft aangekondigd, wilde niet reageren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |