Op een Duitse site zijn complete liedjes in Real Audio te beluisteren. Helaas is het nog whitelabel en staan er nog geen titels bij de mixen.
Cappella is zoals velen wel zullen weten een project van o.a. Mauro Picotto en Gianfranco Bortolotti, die ook voor veel andere dingen verantwoordelijk zijn zoals Gigi d'Agostino, CRW, Mario Piu', RAF, More etc. En je kan horen dat ze met de tijd mee gaan, want de 2002 remixen kun je in het hokje progressive trance stoppen a la Mauro Picotto's minder commerciele werk.
Vorig jaar kreeg ik te horen dat o.a. Blank & Jones een remix zouden maken, maar ik vind ze geen van drieen op een B&J remix lijken.
Ben blij dat mijn favoriete dance band aller tijden weer terug is, ook al is de sound drastisch veranderd. Ik ben wel heel erg benieuwd welke namen verantwoordelijk zijn voor de remixen. Het zou me niets verbazen als er een Mauro Picotto mix tussen zou zitten oid.
http://www.cuepoint.de/sounds/4107.ram
kopen?
[Dit bericht is gewijzigd door cenobite op 27-06-2002 04:06]
Fatboy Slim vs Cappella - U Got 2 Know Star 69/Weapon Of Choice
quote:Ik hoop het van niet, die moeten maar naar Mad'house luisteren.
Op donderdag 27 juni 2002 13:40 schreef CJ het volgende:
Ik vraag me af of we hier straks ook te maken krijgen met mensen van de BreEzAh-generatie die het origineel niet kennen.![]()
A1. Joy Kitikonti Rmx http://www.cuepoint.de/sounds/4106.ram
B1. Mauro Picotto Rmx http://www.cuepoint.de/sounds/4107.ram
B2. Beam vs Cyrus Rmx http://www.cuepoint.de/sounds/4108.ram
Met dank aan DJ D-Vine van Clubcharts.nl die er mee aan kwam zetten.
quote:Ach waarom niet? Ik vind het helemaal niet erg in dit geval, vooral omdat de mensen van Cappella zelf nieuwe remixen hebben gemaakt. En waarom zou een band z'n eigen nummers niet mogen remixen? Da's toch dom als je dat niet eens zou mogen?
Op vrijdag 28 juni 2002 02:08 schreef Ener-G het volgende:
sjongejongejonge moet er dan ook van ALLES maar dan ook ALLES wat ook maar een beetje succesvol was 10 jaar geleden een '2002' versie gemaakt worden?
En het komt wel vaker voor dat een band nieuwe remixen maakt. Vooral Cappella heeft daar wel een handje van weg. Alleen komen de nieuwe remixen nu toevallig 9 jaar later uit dan het origineel.
Van "U Got 2 Let The Music" maakte Mauro Picotto in 1998 bijvoorbeeld een remix, dus 5 jaar later. En van "U Tore My World Apart" maakte hij in 1998, dus 1 jaar later, alweer een nieuwe remix, die uit werd gebracht in verschillende landen.
Het is dus de normaalste zaak van de wereld dat een band zelf remixen maakt en later weer uitbrengt. En zoals ik al eerder zei, ben ik al lang blij dat Mauro Picotto en Joy Kitikonti de remixen hebben gemaakt, omdat die producers ook de Cappella producers zijn.
Toen 2 jaar geleden "2 Know" van Freeze uit kwam, was ik helemaal niet zo blij dat er een remix uit kwam van "U Got 2 Know" die door een andere band was gemaakt. Maar nu vind ik het helemaal niet erg. En ze zijn nog lekker ook!
quote:sja ach... bij zulke dingen heb ik dan altijd (helemaal als het de originele makers ervan betreft) het gevoel van 'was het geld op ofzo'
Op vrijdag 28 juni 2002 08:36 schreef CJ het volgende:[..]
Ach waarom niet? Ik vind het helemaal niet erg in dit geval, vooral omdat de mensen van Cappella zelf nieuwe remixen hebben gemaakt. En waarom zou een band z'n eigen nummers niet mogen remixen? Da's toch dom als je dat niet eens zou mogen?
En het komt wel vaker voor dat een band nieuwe remixen maakt. Vooral Cappella heeft daar wel een handje van weg. Alleen komen de nieuwe remixen nu toevallig 9 jaar later uit dan het origineel.
Van "U Got 2 Let The Music" maakte Mauro Picotto in 1998 bijvoorbeeld een remix, dus 5 jaar later. En van "U Tore My World Apart" maakte hij in 1998, dus 1 jaar later, alweer een nieuwe remix, die uit werd gebracht in verschillende landen.
Het is dus de normaalste zaak van de wereld dat een band zelf remixen maakt en later weer uitbrengt. En zoals ik al eerder zei, ben ik al lang blij dat Mauro Picotto en Joy Kitikonti de remixen hebben gemaakt, omdat die producers ook de Cappella producers zijn.
Toen 2 jaar geleden "2 Know" van Freeze uit kwam, was ik helemaal niet zo blij dat er een remix uit kwam van "U Got 2 Know" die door een andere band was gemaakt. Maar nu vind ik het helemaal niet erg.
En ze zijn nog lekker ook!
quote:Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor. Cappella is een project van Media Records. De mensen achter Cappella scoren nu aan de lopende band hits met Gigi d'Agostino, Mauro Picotto, CRW, Prezioso ft Marvin, Mario Piu', Joy Kitikonti, en nog veel meer artiesten. Gianfranco Bortolotti, de grote man achter al die projecten, heeft enorm veel geld en doet het zeker niet voor het geld.
Op vrijdag 28 juni 2002 10:31 schreef Ener-G het volgende:[..]
sja ach... bij zulke dingen heb ik dan altijd (helemaal als het de originele makers ervan betreft) het gevoel van 'was het geld op ofzo'
![]()
Cappella is zijn troetelkindje en hij brengt alleen iets uit onder de naam Cappella als hij zeker is van z'n zaak en er helemaal achter staat. Wat anderen er van denken, doet er dan niet toe.
quote:Ik vind dat er niets mis mee is om de nieuwe generatie kennis te laten maken met een oud nummer. Als artiest zou ik juist enorm leuk vinden dat mensen nu ook kennis maken met m'n oudere nummers. En het is niet meer dan logisch dat als er nu een remix wordt gemaakt, de sound natuurlijk helemaal ge-update is naar de 'standaard' van nu. Het heeft geen zin om een eurodance remix te maken als de sound al achterhaald is op het moment dat je het uitbrengt. En het zou me niets verbazen als het origineel ook op de single zou verschijnen, zodat je toch nog een goed referentiepunt hebt.
onder het mom van 'deze generatie kent dit nummer nog niet'
en zijn ze te beroerd om iets nieuws te verzinnen![]()
quote:En wat dan nog? Als ik van jouw standpunt uit gaat, dan heeft het dus eigenlijk helemaal geen zin om uberhaupt nog remixen aan singles toe te voegen, omdat ze toch niet in de buurt komen van het origineel... Of de remixen op de originele single staan, of dat ze 9 jaar later uit komen, maakt dan niet uit.
zo'n remix zal in 9 van de 10 gevallen toch niet in de buurt komen van het origineel, het komt er altijd op neer dat het met een 'trancy' of 'hardstyle' achtig sausje overgoten wordt tegenwoordig
Maar goed, je kan het leuk vinden of je kan het verschrikkelijk vinden. Feit is gewoon dat de remixen er zijn. En ik vind ze lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |