Het is weer bijna vakantie (voor mij) en het lijkt mij wel leuk om een curcus programeren te volgen.
Ik heb nog niet gekeken of die er zijn (in de buurt van Utrecht). Zelf dacht ik aan visualbasic.
Wat kan je hier mee? (ik heb me er nog niet zo heel erg in verdiept)
En is deze programeertaal handig?
Alvast bedankt!
quote:Je bent in ieder geval geschikt om een doorsnee-informaticus te worden. Die kunnen namelijk niet spellen
Op dinsdag 25 juni 2002 11:47 schreef gieling.com het volgende:
...en het lijkt mij wel leuk om een curcus programeren te volgen.
Java schijnt de toekomst te zijn (object georienteerd enzo) maar ik heb dat zelf nog niet echt gemerkt
PHP/ASP zijn webscriptingtalen waarmee je heel veel kunt, en ze zijn bovendien niet zo heel moeilijk
ik zou voor php gaan, maar goed, das mijn mening..
quote:Ja, ik weet het, Nederlands is mijn slechtste vak!!!!
Op dinsdag 25 juni 2002 11:51 schreef EyE het volgende:[..]
Je bent in ieder geval geschikt om een doorsnee-informaticus te worden. Die kunnen namelijk niet spellen
quote:ASP is geen programmeertaal, maar een framework. Meestal wordt er gebruik gemaakt van VBScript maar ook Jscript of zelfs iets als Perl is te gebruiken.
Op dinsdag 25 juni 2002 11:55 schreef BigBear het volgende:PHP/ASP zijn webscriptingtalen waarmee je heel veel kunt, en ze zijn bovendien niet zo heel moeilijk
quote:Als je niet kan spellen zul je ook moeilijker goede foutloze programma's schrijven. Een komma vergeten is vaak al funest, om van echte spelvauten nog maar te zwijgen...
Op dinsdag 25 juni 2002 11:57 schreef gieling.com het volgende:[..]
Ja, ik weet het, Nederlands is mijn slechtste vak!!!!
quote:Lang leve het debuggen!
Op dinsdag 25 juni 2002 11:59 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Als je niet kan spellen zul je ook moeilijker goede foutloze programma's schrijven. Een komma vergeten is vaak al funest, om van echte spelvauten nog maar te zwijgen...
Ik vind het alleen een goedkope taal, de programmeur leert zo alleen maar slordig te programmeren. Als ik jou was zou ik toch denken aan C/C++ en/of java.
quote:Klopt, daarom heb ik liever PHP...
Op dinsdag 25 juni 2002 11:57 schreef Schorpioen het volgende:[..]
ASP is geen programmeertaal, maar een framework. Meestal wordt er gebruik gemaakt van VBScript maar ook Jscript of zelfs iets als Perl is te gebruiken.
quote:Ik KAN wel goed spellen, alleen op internet typ ik altijd iets te snel, en dan laat ik letters zitten etc. Maar als ik mijn best doe, !!KAN!! ik het wel
Op dinsdag 25 juni 2002 11:59 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Als je niet kan spellen zul je ook moeilijker goede foutloze programma's schrijven. Een komma vergeten is vaak al funest, om van echte spelvauten nog maar te zwijgen...
quote:PHP is erg leuk, doe er veel mee met dynamische websites.
Op dinsdag 25 juni 2002 12:01 schreef BigBear het volgende:
Klopt, daarom heb ik liever PHP...
quote:Nonsens, die jongen wil gewoon leren programmeren. Deze manier van kiezen voor een programmeeromgeving of -taal is totaal niet van toepassing op hem.
Op dinsdag 25 juni 2002 11:55 schreef Schorpioen het volgende:
Je moet je niet afvragen wat je met een bepaalde taal zou kunnen doen. Je moet je eerst afvragen wat JIJ wil gaan programmeren, en daarna ga je er pas een taal bij zoeken. Voor verschillende projecten zijn ook verschillende talen geschikt. De keuze is dus helemaal afhankelijk van wat je er mee wilt. VB is op zich best een prima taal voor bepaalde toepassingen, maar als je supersnelle, compacte programma's wil maken (bijv games) dan kun je beter voor iets als C+ gaan. Wil je platformonafhankelijk, ga dan voor Java. Wil je je programma min of meer bijelkaar klikken in een luxe IDE neem dan iets als Delphi.
Ontopic: een taal om _echt_ te leren programmeren is TurboPascal. Daarin leer je heel netjes hoe alles werkt. Bovendien zijn er met goed zoeken op internet windows-georienteerde compilers te vinden voor TurboPascal (bijvoorbeeld de TMT Pascal compiler for MS-DOS, hierin kun je je code gemakkelijk invoeren en omzetten in machinetaal, waarna je je programmaatjes kunt uitvoeren).
Een nadeel van Pascal is dat het zelf niet grafisch georienteerd is en dat is jammer wanneer je net begint. Je zou ook kunnen beginnen met het bouwen van websites, met behulp van HTML, XML, JavaScript en PHP of ASP. Daar is heeeeeel veel documentatie van te vinden en op die manier kom je dus zelf een heel eind.
Als je echt wilt leren programmeren zou ik beginnen met java, als je dat onder de knie hebt (na een jaartje ofzo) dan kan je aan b..v C++ beginnen.
verder geldt: het ontwerp van een programma is belangrijker dan het uitprogrammeren.
Als je dit wilt dan kan je je het beste inschrijven voor een (avond) opleiding hogere informatica op een HBO.
als je alleen voor jezelf wat brakke progjes wilt maken kan je natuurlijk ook een boek kopen over VB of Delphi en daar wat in gaan aanklooien.
quote:Slordig programmeren kan je ook in C en zeker ook in Java. Totaal een non-argument.
Op dinsdag 25 juni 2002 12:00 schreef The_Wanderer het volgende:
Ik vind het alleen een goedkope taal, de programmeur leert zo alleen maar slordig te programmeren. Als ik jou was zou ik toch denken aan C/C++ en/of java.
Btw. Wat is de programmeervoorkennis van de topicstarter?
quote:Dat is een voordeel, lijkt me niet handig om een beginner meteen met GUI's bezig te laten zijn.
Op dinsdag 25 juni 2002 12:06 schreef Shivo het volgende:
Een nadeel van Pascal is dat het zelf niet grafisch georienteerd is en dat is jammer wanneer je net begint.
quote:Tenzij je dus in VB programmeerd
Op dinsdag 25 juni 2002 12:08 schreef Aaargh! het volgende:
Dat is een voordeel, lijkt me niet handig om een beginner meteen met GUI's bezig te laten zijn.
Als je toch Java wilt doen, bv omdat je daar ook programma's mee kunt maken, dan vind je goede uitleg op de websites van sun.
Voorbeeld van een website (van mijn vader)
***www.marcelgieling.nl
quote:in C++ kan je object-georienteerd programmeren
Op dinsdag 25 juni 2002 12:20 schreef gieling.com het volgende:Wat is trouwens het verschil tussen C en C++?
quote:Voor een avondopleiding HBO moet je (vanuit de wet) 21 jaartjes oud zijn (al is er de truuk om het via contract te doen ipv normale inschrijving, maar dat kost bijna 2 keer zo veel en dan moet je nog steeds 18 zijn)
Op dinsdag 25 juni 2002 12:20 schreef gieling.com het volgende:
Zo´n avond opleiding kan handig zijn, ik weet niet of je daar op je 14e! al naartoe mag........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |