natuurlijk!
Hitchcock heeft natuurlijk een hoop goeie films gemaakt, maar zoals ik al eerder zei, vind ik zijn stijl iets te klinisch. Kubrick heeft ook bergen goede films gemaakt, maar is meer gegroeid en heeft heel diverse films gemaakt, met toch zijn eigen stijl erin... kudos!
Imho de op één na beste regisseur ooit, maar van de vier die in de halve finale nog overbleven is Hij absoluut de beste!
May he rest in peace...
Zijn werk is veel diverser dan dat van Hitchcock. Hitchcock herhaalde hetzelfde kunstje constant, wat hij natuurlijk wel heel sterk deed. Hij heeft het zeker verdient om in de finale te komen, maar de diversiteit van Kubrick geeft de doorslag.
quote:Zou toch zweren dat Kubrick geboren en getogen New Yorker was...
Op zondag 11 augustus 2002 14:53 schreef TomBombadil het volgende:
Wel twee Engelsen overigens...
Ik vind het onvergelijkbare grootheden, maar als ik moet stemmen kies ik Kubrick.
Tzat erin dat ik voor deze diabolische verschijning zou gaan natuurlijk Stanley Rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!
quote:Euhm...
Op zondag 11 augustus 2002 22:29 schreef victorinox het volgende:
Sam the Man
Als ik zo ff snel tel, staat het al 13 - 4 voor Kubrick. Maar keep 'em coming, en argumenten zijn altijd leuk
quote:Nee, omdat ie er in de 1ste ronde onterecht is uitgetrapt
Op maandag 12 augustus 2002 14:37 schreef SODA
Euhm...
Ik hoef je vast niet te vertellen dat de finale tussen slechts twee regisseurs gaat en dat Sam Raimi de finale dus NIET heeft gehaald...
maar genoeg gezeken, mijn inzending:
15-4 volgens mij
quote:Kubrick filmde gewoon met oneindig meer durf, fantasie en diens films staan mij beter bij. Bovendien spreekt de thematiek mij meer aan en vind ik hem tijdloos. Hitch is wat meer 50s-gebonden. Maar eigenlijk zijn ze slecht vergelijkbaar vind ik.
Op maandag 12 augustus 2002 14:37 schreef SODA het volgende:[..]
Euhm...
Ik hoef je vast niet te vertellen dat de finale tussen slechts twee regisseurs gaat en dat Sam Raimi de finale dus NIET heeft gehaald...Als ik zo ff snel tel, staat het al 13 - 4 voor Kubrick. Maar keep 'em coming, en argumenten zijn altijd leuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |