abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4669655
LEIDEN - ,,NOVA heeft uitspraken van imams vastgelegd, maar had te weinig knowhow om de informatie in een context te kunnen plaatsen.'' De Leidse islamoloog Pieter Sjoerd van Koningsveld is absoluut niet te spreken over de uitzendingen waarin NOVA eind vorige week radicale imams in beeld bracht. ,,Het is een klein groepje extreme jongens.''

Artikel zes van de grondwet omschrijft vrijheid van godsdienst als een recht 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet'. ,,Wanneer imams verkondigen dat de wetten van de VN vertrapt kunnen worden, overschrijden ze dus de vrijheid van godsdienst.'' Met het fragment waarin een Syrische imam in de moskee Assoennah in Den Haag, Allah 'vernietiging van de vijanden van de islam' afsmeekt, heeft Van Koningsveld minder moeite. ,,Het wordt pas erg als je de vijand benoemt: 'Reken af met Bush en de zijnen. Reken af met Sharon en zijn soldaten'. Pas op dat moment wordt de moskee een broedplaats voor politieke propaganda.''

Er is iets aan de hand in Nederland. De rem die altijd op het uiten van vreemdelingenhaat en xenofobie was, is eraf. Mensen durven harder op te treden. ,,Eén van de uitingen is schelden op de islam. Eigenlijk maken die mensen op verkapte wijze duidelijk, dat ze niets met de moslims te maken willen hebben. Programma's als NOVA mogen ons niet blind maken voor de verborgen politieke agenda van mensen. De meeste moslims zijn bonafide burgers van Nederland. Ik beschouw het als mijn taak om dat naar voren te brengen.''

http://www.kranten.com/redirect/nd.html?u=http://www.nd.nl/htm/nieuws/ker3a.htm

Ik geloof niet de deze islamoloog er ook maar iets van begrijpt. De imamen hebben een voorbeeld functie binnen hun gemeentschap. en kunnen naar mijn mening nooit zulke uitspraken vergoedelijken. wat ook ook niet begrijp is dat er geen moslim beweging op staat die proberen het een en ander recht te zetten.

Pim is vermoord omdat hij zei wat hij dacht.Om zijn mening. En, zoals hij dat zelf met een knipoog aanduidde::"Iemand moet toch zeggen wat U niet mag zeggen!"
pi_4669674
dat gedeelte over dat de meeste moslims bonafide burgers zijn vind ik veel te ver gaan. en volgens mij kan je dat absluut niet onderbouwen...

[Dit bericht is gewijzigd door kariem112 op 20-06-2002 12:11]

......
pi_4669751
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 11:56 schreef kariem112 het volgende:
dat gedeelte over dat de meeste moslims bonafie burgers zijn vind ik veel te ver gaan. en volgens mij kan je dat absluut niet onderbouwen...
Ze hebben alles al naar de klote in het Midden Oosten en nu is het westen aan de beurt. Dream on Kariem112(of Kariem911)
Free people own guns! Slaves do not!
pi_4669752
quote:
dat gedeelte over dat de meeste moslims bonafie burgers zijn vind ik veel te ver gaan. en volgens mij kan je dat absluut niet onderbouwen...
bo·na'fi·de
bijvoeglijk naamwoord

1betrouwbaar

En ik maar denken dat moslims weinig aan zelfkritiek deden.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 20 juni 2002 @ 12:02:31 #5
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4669786
quote:
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_4669787
Als de meeste moslims bonafide burgers zijn, waarom kom ik die dan nooit tegen?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_4669811
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:02 schreef Strolie75 het volgende:
Als de meeste moslims bonafide burgers zijn, waarom kom ik die dan nooit tegen?
Die zitten binnen met een hoofddoek op... lekker onderdrukt te wezen.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 20 juni 2002 @ 12:07:17 #8
15717 Festen
or is just me?
pi_4669843
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 11:54 schreef Rechts het volgende:
,,Eén van de uitingen is schelden op de islam. Eigenlijk maken die mensen op verkapte wijze duidelijk, dat ze niets met de moslims te maken willen hebben. Programma's als NOVA mogen ons niet blind maken voor de verborgen politieke agenda van mensen. De meeste moslims zijn bonafide burgers van Nederland. Ik beschouw het als mijn taak om dat naar voren te brengen.''
De gemiddelde islamoloog zou het liefste heel Nederland bekeren tot de islam, dus objectiviteit kan je van hem niet verwachten, hooguit preken voor eigen parochie. Natuurlijk is een meerderheid van de moslims "bonafide", maar zelfs als 10 of 20 procent van de moslims die haatpreken serieus neemt, heb je het over een massa van tienduizenden/honderduizend moslims.
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
  donderdag 20 juni 2002 @ 12:09:42 #9
15717 Festen
or is just me?
pi_4669877
quote:
Ik vind jouw reactie wel erg malafide...
  donderdag 20 juni 2002 @ 12:10:36 #10
16704 Rechts
democratie
pi_4669890
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:07 schreef Festen het volgende:

[..]

De gemiddelde islamoloog zou het liefste heel Nederland bekeren tot de islam, dus objectiviteit kan je van hem niet verwachten, hooguit preken voor eigen parochie. Natuurlijk is een meerderheid van de moslims "bonafide", maar zelfs als 10 of 20 procent van de moslims die haatpreken serieus neemt, heb je het over een massa van tienduizenden/honderduizend moslims.

Ik begrijp ook niet waarom de rest niet van zich laat horen, kan iemand dat verklaren?
Pim is vermoord omdat hij zei wat hij dacht.Om zijn mening. En, zoals hij dat zelf met een knipoog aanduidde::"Iemand moet toch zeggen wat U niet mag zeggen!"
pi_4669911
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:04 schreef Vampier het volgende:

[..]

binnen dragen vrouwen nooit een hoofddoek (wisten jullie niet he )

tenzij er een man binnen is die niet van de fam. is.

donderdag 20 juni 2002 @ 12:13:17 #12
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4669923
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:07 schreef Festen het volgende:
De gemiddelde islamoloog zou het liefste heel Nederland bekeren tot de islam
Een Islamoloog hoeft geen moslim te zijn, evenmin als een Midden-Oostendeskundige in het Midden-Oosten geboren moet zijn.
  donderdag 20 juni 2002 @ 12:15:20 #13
15717 Festen
or is just me?
pi_4669954
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Een Islamoloog hoeft geen moslim te zijn, evenmin als een Midden-Oostendeskundige in het Midden-Oosten geboren moet zijn.

Nee, weet ik. Maar bijna alle islamologen die in de media te horen zijn, bagataliseren de extremen binnen de islam.
  donderdag 20 juni 2002 @ 12:15:45 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4669962
quote:
De rem die altijd op het uiten van vreemdelingenhaat en xenofobie was, is eraf. Mensen durven harder op te treden. ,,Eén van de uitingen is schelden op de islam. Eigenlijk maken die mensen op verkapte wijze duidelijk, dat ze niets met de moslims te maken willen hebben. Programma's als NOVA mogen ons niet blind maken voor de verborgen politieke agenda van mensen.
Maar verder had de topic-opener natuurlijk geen achterliggende gedachtes bij het plaatsen van dit topic?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_4669995
quote:
LEIDEN - ,,NOVA heeft uitspraken van imams vastgelegd, maar had te weinig knowhow om de informatie in een context te kunnen plaatsen.'' De Leidse islamoloog Pieter Sjoerd van Koningsveld is absoluut niet te spreken over de uitzendingen waarin NOVA eind vorige week radicale imams in beeld bracht. ,,Het is een klein groepje extreme jongens.''
Ok, waarom moet je dit in een context plaatsen? Voor de beelden werd door NOVA gezegd dat het maar om een paar moskeeen ging. Dat is toch wel duidelijk genoeg?
Eigenlijk hoef je dat er niet eens bij te zeggen, de beelden spraken namelijk wel voor zich.
En volgens mij is het helemaal geen klein groepje extreme jongen. Het waren allemaal imams uit de grote steden, en ik heb nog geen Imam uit een kleine stad gehoord die tegen deze uitspraken was.
Denk aan de duim :)
  donderdag 20 juni 2002 @ 12:18:49 #16
15717 Festen
or is just me?
pi_4669998
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar verder had de topic-opener natuurlijk geen achterliggende gedachtes bij het plaatsen van dit topic?

Altijd een prettig tijdverdrijf, speculeren over de "achterliggende gedachten" van een mede-fokker.

Maar weer on-topic, over de argumenten?

donderdag 20 juni 2002 @ 12:19:03 #17
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4670004
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:15 schreef Festen het volgende:
Nee, weet ik. Maar bijna alle islamologen die in de media te horen zijn, bagataliseren de extremen binnen de islam.
Maar dat is nog geen reden om de deskundigheid van de islamoloog in twijfel te trekken.
pi_4670028
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:00 schreef Vampier het volgende:

[..]

Ze hebben alles al naar de klote in het Midden Oosten en nu is het westen aan de beurt. Dream on Kariem112(of Kariem911)

waar haal jij die nutteloze wijsheden vandaan?
......
  donderdag 20 juni 2002 @ 12:21:54 #19
15717 Festen
or is just me?
pi_4670048
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:10 schreef Rechts het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet waarom de rest niet van zich laat horen, kan iemand dat verklaren?

Ik denk dat veel islamitische landen nog niet echt democratisch zijn, en dat iedere vorm van zelfkritiek (ook op de "eigen" religie) al snel als teken van zwakte wordt gezien.
  donderdag 20 juni 2002 @ 12:22:43 #20
16704 Rechts
democratie
pi_4670059
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Er is je hier al antwoord op gegeven. Maar toch vraag ik me jou bedoeling wel af, met deze opmerking.
pi_4670060
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:18 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Ok, waarom moet je dit in een context plaatsen? Voor de beelden werd door NOVA gezegd dat het maar om een paar moskeeen ging. Dat is toch wel duidelijk genoeg?
Eigenlijk hoef je dat er niet eens bij te zeggen, de beelden spraken namelijk wel voor zich.
En volgens mij is het helemaal geen klein groepje extreme jongen. Het waren allemaal imams uit de grote steden, en ik heb nog geen Imam uit een kleine stad gehoord die tegen deze uitspraken was.

ik denk dat dat komt omdat er tussen moslims een grote loyaliteit t.o.v elkaar bestaat.... ze vallen elkaar dus niet af....
......
  donderdag 20 juni 2002 @ 12:23:02 #22
15717 Festen
or is just me?
pi_4670063
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:19 schreef Lithion het volgende:
Maar dat is nog geen reden om de deskundigheid van de islamoloog in twijfel te trekken.
Niet zijn deskundigheid, wel zijn objectiviteit.
pi_4670070
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:00 schreef Tikorev het volgende:

[..]

bo·na'fi·de
bijvoeglijk naamwoord

1betrouwbaar

En ik maar denken dat moslims weinig aan zelfkritiek deden.

poging tot humor?
......
  donderdag 20 juni 2002 @ 12:25:38 #24
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4670100
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:23 schreef Festen het volgende:
Niet zijn deskundigheid, wel zijn objectiviteit.
Omdat hij de extremen wat afzwakt zou getwijfeld moeten worden aan zijn objectiviteit?
Onzin, juist een islamoloog die gedegen kennis van zaken heeft en die het in een breder kader ziet zal er objectiever tegenover staan dan iemand met een nauwer perspectief en een mindere kennis van zaken.

Kijk overigens ook eens naar de naam van de betreffende persoon in de openingspost.

pi_4670118
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:04 schreef Vampier het volgende:

[..]

Je lult maar wat!!
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 12:10 schreef Rechts het volgende:

[..]

Hoorde je toenertijd ook de aanhang van Leen van Dijke na diens uitspraken??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')