quote:Groot gelijk! Aanpakken die smerige racisten! Je kunt in dit land niet eens meer rustig demoniseren zonder zelf gedemoniseerd te worden!
Aangifte tegen NOVA en Van BoxtelAMSTERDAM
Diverse moslimorganisaties in ons land hebben bij het OM aangifte gedaan tegen het tv-programma NOVA en minister Van Boxtel.Ze willen dat NOVA en de minister van Grote Stedenbeleid worden vervolgd wegens laster. Het programma zond donderdag en vrijdag delen van preken uit waarin Allah werd gevraagd "af te rekenen met vijanden van de islam". Van Boxtel vroeg in een reactie de burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Tilburg actie te ondernemen tegen de radicale imams. De organisaties vinden dat NOVA en de minister "onze imams demoniseren die ons moeten leiden. Ze belasteren ons".Bron: NOS TT
Ik krijg een beetje het gevoel dat de meeste moslims die uitspraken helemaal niet zo afkeuren als dat ze graag willen doen voorkomen.
Maar wel top dat de linkse kerk nu zelf eens aangepakt wordt door allerlei vage beschuldigingen. Koekje van eigen deeg zou ik zeggen.
quote:Wie is in dit geval dan de linkse kerk? Nova die dit in de aandacht brengt? Ik snap je standpunt niet helemaal
Op woensdag 19 juni 2002 20:02 schreef Tikorev het volgende:
Maar wel top dat de linkse kerk nu zelf eens aangepakt wordt door allerlei vage beschuldigingen. Koekje van eigen deeg zou ik zeggen.
quote:..zucht..laat je vooral niet een keer van je goede kant zien door bijvoorbeeld afstand te nemen van de uitspraken van de imams en respect te tonen voor de nederlandse wetgeving. In plaats daarvan hebben ze het over "onze imams" en "ons belasteren". Ze gooien zelf dus olie op het vuur !
De organisaties vinden dat NOVA en de minister "onze imams demoniseren die ons moeten leiden. Ze belasteren ons".
Of gaat het hun enkel en alleen om het feit dat het geloofsgenoten zijn en ze daarom, ongeacht de inhoud van de preek, de kant van de Imams kiezen?
quote:naast het generaal pardon voor de imams die hier illegaal zijn bedoel je?
Op woensdag 19 juni 2002 20:22 schreef Strolie75 het volgende:
Hebben ze eigenlijk al een steunbetuiging van Groen-Links ontvangen?
Al denk ikook dat een dergelijke aanklacht weinig kans maakt. De uitspraken zijn nu eenmaal daadwerkelijk gemaakt, en NOVA heeft ze slechts weergegeven. De zin van deze actie ontgaat mij dan ook volledig.
quote:Ze gooien ook nog eens hun eigen glazen in, want hoe vaak heeft Nova niet benadrukt dat het hier "slechts een enkele moskee betreft" en dus niet representatief is ? Uitermate dom dus om vervolgens een vrijkaart tot generalisatie uit te delen...
Op woensdag 19 juni 2002 20:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Tsja... Een verklaring dat dergelijke uitspraken niet representatief zijn had meer voor de hand gelegen.Al denk ikook dat een dergelijke aanklacht weinig kans maakt. De uitspraken zijn nu eenmaal daadwerkelijk gemaakt, en NOVA heeft ze slechts weergegeven. De zin van deze actie ontgaat mij dan ook volledig.
quote:In het artikel wordt gesproken over diverse moslimorganisaties. Ben wel benieuwd welke organisaties dat zijn en wie ze precies vertegenwoordigen.
Op woensdag 19 juni 2002 20:24 schreef milagro het volgende:
Als deze aanklacht betekent dat er dus weinig gematigde moslims in Nederland zijn, lijkt me dat niet best...
quote:Ook al maakt de aanklacht geen kans, deze aanklacht is juist stigmatiserend voor moslims in Nederland...
Op woensdag 19 juni 2002 20:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Tsja... Een verklaring dat dergelijke uitspraken niet representatief zijn had meer voor de hand gelegen.Al denk ikook dat een dergelijke aanklacht weinig kans maakt. De uitspraken zijn nu eenmaal daadwerkelijk gemaakt, en NOVA heeft ze slechts weergegeven. De zin van deze actie ontgaat mij dan ook volledig.
Die vijf Imams alleen , daarvan hadden we nog kunnen geloven/zeggen dat zij níet de algemene heersende opvattingen en geloofsbeleving van moslims (in Nederland) verkondigen... nu ga ik daar dus (steeds meer) aan twijfelen...
quote:Dat er een heleboel moslims extremistische ideeen op na houden was mij al langer bekend hoor.
Op woensdag 19 juni 2002 20:29 schreef milagro het volgende:
Die vijf Imams alleen , daarvan hadden we nog kunnen geloven/zeggen dat zij níet de algemene heersende opvattingen en geloofsbeleving van moslims (in Nederland) verkondigen... nu ga ik daar dus (steeds meer) aan twijfelen...
Ik vraag me af hoelang het nog duurt voordat we hier onder Islam wetten gaan leven en geen varkensvlees meer mogen eten
quote:Dat dat extremisme vervolgens door overkoepelende organisaties wordt verdedigd is echter nieuw voor mij..
Op woensdag 19 juni 2002 20:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat er een heleboel moslims extremistische ideeen op na houden was mij al langer bekend hoor.
quote:Om welke moslimorganisaties gaat het dan?
Op woensdag 19 juni 2002 20:32 schreef eRR_ het volgende:[..]
Dat dat extremisme vervolgens door overkoepelende organisaties wordt verdedigd is echter nieuw voor mij..
quote:Ja, maar ik had nog een beetje hoop dat ik het fout had..
Op woensdag 19 juni 2002 20:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat er een heleboel moslims extremistische ideeen op na houden was mij al langer bekend hoor.
quote:Geitenwollensokkendragende Optimist!
Op woensdag 19 juni 2002 20:36 schreef milagro het volgende:
Ja, maar ik had nog een beetje hoop dat ik het fout had..
quote:Staan niet met namen in het persbericht dat ik daarover las.
Op woensdag 19 juni 2002 20:35 schreef QBZZ het volgende:Om welke moslimorganisaties gaat het dan?
quote:Geen idee, ik ga es bij de heer Aboutaleb (Forum) informeren, zijn organisatie zal het niet zijn, gezien zijn gematigde opvattingen.
Op woensdag 19 juni 2002 20:35 schreef QBZZ het volgende:[..]
Om welke moslimorganisaties gaat het dan?
Iemand die een tijdje weg is geweest uit Nederland begrijpt er straks geen f*ck meer van.
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 20:40 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ok, wie klaagt de moslimorganisaties aan voor aanzetten tot haat?Iemand die een tijdje weg is geweest uit Nederland begrijpt er straks geen f*ck meer van.
Prem, ik ga Prem bellen! Die was zo jaloers op Spong's aanklacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |