abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2002 @ 18:21:14 #1
30487 crisp
Master of Pumpkins
pi_4609818
Zo'n week of 3 geleden ben ik begonnen met het maken van een active topics tracker voor GoT, gebaseerd op een tracker van mede-GoTter MickMack. Inmiddels is de GoT tracker aanbeland bij versie 2.53, en leek het me wel leuk om er ook een FOK! versie van te maken.
De FOK! Tracker is dus bij deze geboren, en heeft versie nummer 1.00, maar is dus eigenlijk al gebaseerd op versie 2.53 van de GoT Tracker, en heeft daarmee al een heleboel in huis!

Wat is het voor een ding?

Wel, het is in de eerste plaats een tracker waarmee je de lopende topics op FOK! in de gaten kan houden; je kan kiezen van welke subfora je de topics wilt zien, hoeveel je er wilt zien, en hoe vaak de tracker gerefreshed moet worden.
Daarnaast biedt de tracker de mogelijkheid om topics op te volgen: je kan topics markeren, zodat je een berichtje (popup of geluidje) krijgt als er een nieuw reply op het topic is.

Wat heb ik nodig voor de tracker?

Een browser, en wel IE5.0 of hoger, of een recente Mozilla build. Meer niet, aangezien de tracker volledig DHTML is.

Hoe installeer ik 'm?

Simpel: download de zipfile (url hieronder), en pak 'm uit in een nieuwe folder. Lees even de readme.txt en je bent er helemaal klaar voor!

Hier een screenshotje voor de duidelijkheid (klikken voor een groot plaatje):

De tracker is hier te downloaden!

Have fun!

[Dit bericht is gewijzigd door crisp op 16-06-2002 18:50]

this space for rent
  zondag 16 juni 2002 @ 18:33:54 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_4609974
Ff proberen
pi_4610011
Zo.. jij had ook nixs te doen op je zondag!
Ook ik heb wel eens een slotje gehad...
  zondag 16 juni 2002 @ 18:39:02 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_4610028
Woei, popupje voor de reply... ziet er mooi uit
pi_4610034
w00t!! Dies beter dan die van mij

good job!

Free people own guns! Slaves do not!
pi_4610047
Deze is ook erg handig!!
pi_4610065
Beter dan Hottopic?
pi_4610163
hey cool man..hier w8e ik al een tijdje op
pi_4610168
Testing...
#geen
pi_4610191
good job!
pi_4610222
Ziet er strak uit!

pi_4610250
???
ik heb m gewoon als html bestand geopend enzo dan werkt ie..maar als ik het in active desktop open slaat alles op hol

hmmmm ff tjekke wat er aan de hand is hoor...kben zeker weer de enige

pi_4610367
Zekerz mooi gemaakt!
pi_4610604
kheb er een beetje mee zitte kloten en ben tot dit resultaat gekomen:

SCREENSHOT!!!

alleen kheb er nog wat problemen mee:
1. hij blijft maar refreshen om de 2 secondes..das niet echt leuk...100 ok vooruit maar 2? dunnow where the prob is.. de fok en got staan op om de 100 refreshen.
2. de fok news tracker is met blauwe tekst waardoor je het niet goed ziet in me mooie venstertje van active desktop (dat proggie) how 2 change?

verder istie wel cool maar als die 2 probs opgelost zijn kan ik het pas als standaard background doen op me desktop.

greeeeeetzzz
me

FOK!fossiel zondag 16 juni 2002 @ 19:50:53 #15
8443 cptmarco
it's captain...
pi_4610827
kheb de a8ergrond van dat fok ding met nieuws wit gemaakt...nu zie ik t wel... maar nu nog dat stomme refresh gedoe..waaaaaarom doet ie dat
  FOK!fossiel zondag 16 juni 2002 @ 20:03:36 #17
8443 cptmarco
it's captain...
pi_4610855
waarom laat dat ding "Onzin" niet zien? Zelfs als ik alleen "Onzin" selecteer laat het progje geen resultaten zien.
pi_4610886
Vergeet trouwens niet dat er ook nog andere Fok!Trackers zijn
  zondag 16 juni 2002 @ 20:09:18 #19
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_4610949
n1
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
  zondag 16 juni 2002 @ 23:11:30 #20
30487 crisp
Master of Pumpkins
pi_4614004
quote:
Op zondag 16 juni 2002 20:02 schreef Aardige_Jongen het volgende:
kheb de a8ergrond van dat fok ding met nieuws wit gemaakt...nu zie ik t wel... maar nu nog dat stomme refresh gedoe..waaaaaarom doet ie dat
Ik vermoed dat een van de andere trackers de hele desktop refreshed om de 2 seconden; ik heb 'm zelf in een eigen geproggede AD staan, en heb het hele probleem niet. Zet voor de gein de file desktop.html eens als achtergrond, dan zal je zien dat het gewoon goed gaat.
quote:
Op zondag 16 juni 2002 20:03 schreef cptmarco het volgende:
waarom laat dat ding "Onzin" niet zien? Zelfs als ik alleen "Onzin" selecteer laat het progje geen resultaten zien.
Onzin wordt niet in de XML geparsed, vraag me niet waarom, want op GoT worden de huiskamer topics wel weergegeven in de activetopics...
quote:
Op zondag 16 juni 2002 20:06 schreef IndemnitY het volgende:
Vergeet trouwens niet dat er ook nog andere Fok!Trackers zijn
Die zijn voor de frontpage headlines, niet voor het forum...
quote:
Op zondag 16 juni 2002 18:42 schreef Conflict het volgende:
Beter dan Hottopic?
Niet beter, wel anders. HotTopic laat geen lijst zien van recente active topics. Verder is HotTopic windows-only, maar heeft als voordeel dat je meer topics kan invoeren (de FOK! Tracker is gelimiteerd tot ongeveer 40 opvolg topics vanwege het gebruik van cookies), en ook van meerdere forums tegelijk...

[Dit bericht is gewijzigd door crisp op 16-06-2002 23:17]

this space for rent
pi_4614795
HTMLmessenger de eerste realease

Dit is mijn bijdrage aan de active desktops.

Met innerHTML ververst ie om de ingestelde tijd. Maar ik moet zeggen dat er meer aandacht aan de tracker van Crisp is besteed. Misschien dat ik de mijne ooit een dag ga aanpassen aan het niveau waar ik nu op programmer

Als Crisp wil mag ie mijn active MSN messenger wel 'lenen'

maandag 17 juni 2002 @ 00:08:53 #22
30487 crisp
Master of Pumpkins
pi_4614911
quote:
Op maandag 17 juni 2002 00:00 schreef Vampier het volgende:
HTMLmessenger de eerste realease

Dit is mijn bijdrage aan de active desktops.

Met innerHTML ververst ie om de ingestelde tijd. Maar ik moet zeggen dat er meer aandacht aan de tracker van Crisp is besteed. Misschien dat ik de mijne ooit een dag ga aanpassen aan het niveau waar ik nu op programmer

Als Crisp wil mag ie mijn active MSN messenger wel 'lenen'

Ik heb 'm even bekeken ja, alleen is die AD een beetje buggy bij mij met betrekking tot het draggen van de windows...
Bedankt voor het aanbod wb het gebruik van de MSN messenger code, alleen ben ik nog van de ICQ generatie en ben ik niet van plan over te stappen
Het ligt ook niet in mijn bedoeling om een complete AD te gaan maken...
this space for rent
pi_4615204
dat draggen van windows lukt niet echt met active desktop.... de div's zijn een ander object op de active desktop.... als het in een browser was dan was het geen probleem

je kunt mijn windows draggen door 1x op het gele buttontje te drukken.. te slepen en nog een keer drukken om het los te laten... wel fullscreendoen anders klopt de positionering t.o.v de cursor niet.

maandag 17 juni 2002 @ 07:54:05 #24
30487 crisp
Master of Pumpkins
pi_4616372
quote:
Op maandag 17 juni 2002 00:29 schreef Vampier het volgende:
dat draggen van windows lukt niet echt met active desktop.... de div's zijn een ander object op de active desktop.... als het in een browser was dan was het geen probleem

je kunt mijn windows draggen door 1x op het gele buttontje te drukken.. te slepen en nog een keer drukken om het los te laten... wel fullscreendoen anders klopt de positionering t.o.v de cursor niet.

Normaal draggen kan wel op een AD hoor, maar dan moet je de desktop icons uitschakelen. Ik begrijp nu wel dat het draggen bij mij niet goed ging; ik deed het in een gewone browserwindow...
this space for rent
  maandag 17 juni 2002 @ 08:00:56 #25
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_4616383
Cool

Knap stukje werk

Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')