Andere talen die je zou kunnen gaan leren zijn Java, C# (.NET), Delphi of Visual Basic.
De laatste 2 zijn meer geschikt voor beginners. Ze zijn redelijk eenvoudig en je hebt snel resultaten. Nadeel is dat ze minder snel zijn, minder functies hebben en meestal grotere files opleveren. En bij Visual Basic is een bijkomend nadeel dat iedereen die je programma wil draaien eerst de Visual Basic Runtimes nodig heeft.
Hou er rekening mee dat een taal als C++ niet makkelijk is, zeker niet als beginnende programmeur!
quote:Ja idd, spellen schrijf je niet in een weekje
Op woensdag 12 juni 2002 11:26 schreef TooMieTJUH het volgende:
als je spellen wilt schrijven zou ik c++ doen. Maar denk er wel aan, dat als je iets serieus wil schrijven, je er heeeeeel veel tijd in zal steken.
quote:Java is idd een heel goed begin, maar geen geschikte eind-taal voor een spel omdat het vrij traag is natuurlijk (alles moet via de JVM).
Op woensdag 12 juni 2002 11:27 schreef zaiga het volgende:
Als je nog helemaal geen programmeerervaring hebt en je wilt netjes leren programmeren dan zou ik gaan voor Java.
Het hangt er erg vanaf hoever de topicstarter wil gaan, en hoeveel tijd hij in programmeren wil gaan steken
Wij willen zelf ook gaan experimenteren met NeverWinter Nights. Daar kan je je C++ kennis ook op los laten.
We lopen al een tijd met het idee om een keer te proberen een kleine game te schrijven. Gewoon om te kijken hoe moeilijk het nou precies is en tegen wat voor problemen je allemaal aanloopt. Plot etc hebben we al, 3d art schetsen zijn al gemaakt, een redelijke soundtrack is ook in de maak. Maar probeer dat allemaal maar eens samen te vatten in een game Dat gaat nog wel een jaartje oid duren! Dat geeft niet, we doen het voor de lol.
quote:Inderdeed.. verwacht met Java (voorlopig nog) geen complete app te maken, maar zie Java meer als (luxe) ondersteuning voor je webapp (oei, en beetje afbreuk doe ik nu wel)
Op woensdag 12 juni 2002 11:30 schreef Tijn het volgende:[..]
Java is idd een heel goed begin, maar geen geschikte eind-taal voor een spel omdat het vrij traag is natuurlijk (alles moet via de JVM).
Het hangt er erg vanaf hoever de topicstarter wil gaan, en hoeveel tijd hij in programmeren wil gaan steken
HTML + Java (in de vorm van JSP of Servlet) levert een sterke combinatie op, waarmee je een serieus stoere webapp kan maken (vooral icm jdbc, sql, database ondersteuning dus)
maar voor games...
quote:Een 3d puzzel/adventure game ala myst, alleen iets meer tempo erin
Op woensdag 12 juni 2002 11:39 schreef TooMieTJUH het volgende:
Wat voor soort game wil je dan gaan maken??
C++ rules!
quote:beknopt? Dan heb je duidelijk nog nooit gezien hoeveel API's er alleen al meegeleverd worden ...
Op woensdag 12 juni 2002 11:56 schreef MAY-be het volgende:
Java zou ik niet aan beginnen, is beknopt, irritant en (relatief) traag (maar ook niet moeilijk).
quote:k... true....
Op woensdag 12 juni 2002 12:17 schreef hyperfuzz het volgende:
beknopt? Dan heb je duidelijk nog nooit gezien hoeveel API's er alleen al meegeleverd worden ...
irritant? Syntax lijkt veel op C++, C#, smaken verschillen maar wat is er irritant aan Java?
niet moeilijk? 'T is maar net hoe moeilijk je het zelf wilt maken, er zijn zat ingewikkelde zaken. De eerste stapjes C++ of C zijn ook niet moeilijk...
sorry (maar blijf java bagger vinden)
http://oege.lb.hva.nl/~post26/ is wat ik ooit in java heb moeten maken voor school, was in een half uur done (nooit afgemaakt, hadden afgesproken eerst de graphics te verbeteren maar helaas, geen zin in )
Eerste probeersel in Java : http://java.tmfweb.nl
-edit : Wilde hier een space invaders iets van maken maar wederom nooit verder mee gegaan
Nee, is geen spam, is de eerste keer sinds tijden dat ik weer aan die pagina's denk, enkel ter voorbeeld.
[Dit bericht is gewijzigd door MAY-be op 12-06-2002 12:34]
Neem ten eerste iets nieuws, mocht je ooit problemen krijgen
bij je huidige werkgever dan kun je mooi soliciteren met
een nieuwe programmeertaal op zak.
De programmeertaal is 1, maar de werkomgeving is 2.
Mijn persoonlijke keuze zal dan vallen op Visual Studio .NET
met als programmeertaal C#.
De programmeertaal C# komt redelijke overeen met C++ en Java.
Ook voor C# geldt dat het een openstandaard is, met andere woorden het werkt onder Windows en Linux.
Onder Windows werkt alles al, binnen de Linux gemeenschap zijn ze dacht ik momenteel nog bezig met het ontwikkelen ervan.
Met andere woorden wil je een slimme en goede zet zetten?
Kies dan voor C# en Visual Studio .NET.
Gunmen
Heel veel succes ermee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |