Om een nogal wazig verhaal duidelijk te maken, het heeft er in geresulteerd dat ik ziekelijk veel van mijn hondjes hou (Bull en Staff). Mocht hun iets overkomen( de buren vergiftigen ze of zo) zal ik er niet voor terugdeinzen om mijn beestjes op passende wijze te revancheren. Hoewel ik me er van bewust ben dat ik mijn nick bijzonder veel eer aan doe, zou die passende wijze echter geen moord zijn.
Niet omdat ik zo nobel ben of zo, maar omdat moord soms te gemakkelijk is.Zij mijn honden, ik hun kinderen. Oog om oog, tand om tand en zo wordt de hele wereld blind en tandeloos.
Soms echter wil je dat een situatie stopt en zie je geen andere uitweg dan iemand te vermoorden. Denk ik.
Doodslag is idd iets anders dan moord, doodslag kan iedereen,moord niet. Gelukkig maar. Ik denk dat er voor moord het een en ander goed mis met je moet zijn (geen driewieler gehad en zo).
Ben nu helaas vrij, zat op mij werk, maar de beesjes moeten uit.
Ik zei er wat van en TOCH ging hij door.
Woede maakte zich meester van mij toen ik zag hoe hard hij zijn eigen zoon sloeg. Ik zei nog iets en sloeg hem tegen de vloer. Hij had een bloedneus en een kapotte lip.
Als hij door was gegaan of het mijn vriendin was geweest, dan had ik niet voor mezelf ingestaan.
Eind goed, al goed.
zijn zoontje slaat hij nooit meer, en hij kijkt ook heel anders tegen mij aan .
Dergelijke situaties vind ik zo vreselijk erg, een mix tussen zinloos en huislijk geweld (allebei
trouwens) dan gaat er een knop om.
Maar dat blijkt.
quote:Nu klink je heel heel heel erg eng zeg.
Op dinsdag 11 juni 2002 15:58 schreef Wousje het volgende:
Niet omdat ik zo nobel ben of zo, maar omdat moord soms te gemakkelijk is.Zij mijn honden, ik hun kinderen. Oog om oog, tand om tand en zo wordt de hele wereld blind en tandeloos.
nee, serieus, ik denk het wel.
quote:Verder spoor je wel ?
Op dinsdag 11 juni 2002 17:34 schreef ullie het volgende:
De reden waarom ik niet elke dag mensen vermoord is overigens geen morele. Het is angst voor de sociale gevolgen. Mocht ik mensen kunnen vermoorden en er voor 100% zeker mee wegkomen dan zou ik daar geen grote problemen mee hebben.
quote:Ja ik ben redelijk goed sociaal geintegreerd en heb nog nooit geweld gebruikt.
Op dinsdag 11 juni 2002 17:36 schreef gelly het volgende:[..]
Verder spoor je wel ?
quote:Maar respect voor een ander z'n leven heb je niet. Wat is jouw definitie van sociaal geintegreerd ?
Op dinsdag 11 juni 2002 17:37 schreef ullie het volgende:[..]
Ja ik ben redelijk goed sociaal geintegreerd en heb nog nooit geweld gebruikt.
quote:Bijvoeging: Het ging om mensen die ik niet kende.
Op dinsdag 11 juni 2002 17:38 schreef gelly het volgende:[..]
Maar respect voor een ander z'n leven heb je niet. Wat is jouw definitie van sociaal geintegreerd ?
We leven nou eenmaal in een samenleving met allemaal regels en dat is mooi. In bijvoorbeeld een oorlog vervalt een deel van die beschaving. Dan zou ik dus bijvoorbeeld geen moeite hebben met het doodmaken van mensen die ik niet ken.
Tenminste dat zeg ik nu omdat ik weet dat de mens over het algemeen in extreme situaties tot dergelijke daden in staat is. Ik vind het hypocriet van alle mensen die zeggen dat ze het nooit zouden kunnen, maar nooit in so'n situatie hebbn gezeten. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik bij de overgrote meerderheid hoor die in dat soort situaties wel ertoe in staat is.
quote:Jij hebt het over doden er is een nuanceverschil.
Op dinsdag 11 juni 2002 17:47 schreef ullie het volgende:[..]
Bijvoeging: Het ging om mensen die ik niet kende.
We leven nou eenmaal in een samenleving met allemaal regels en dat is mooi. In bijvoorbeeld een oorlog vervalt een deel van die beschaving. Dan zou ik dus bijvoorbeeld geen moeite hebben met het doodmaken van mensen die ik niet ken.
Tenminste dat zeg ik nu omdat ik weet dat de mens over het algemeen in extreme situaties tot dergelijke daden in staat is. Ik vind het hypocriet van alle mensen die zeggen dat ze het nooit zouden kunnen, maar nooit in so'n situatie hebbn gezeten. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik bij de overgrote meerderheid hoor die in dat soort situaties wel ertoe in staat is.
quote:Nou ik zou dan ook in staat zijn om bijvoorbeeld een goed geplande moordaanslag op iemand te plegen.
Op dinsdag 11 juni 2002 18:01 schreef de_HORDE het volgende:[..]
Jij hebt het over doden er is een nuanceverschil.
quote:Mmm, dat kan. De HORDE acht zichzelf overigens ook in staat tot het nemen van een leven. De HORDE durft echter geen voorspellingen te maken over de invloed daarvan op de verdere loop van zijn leven.
Op dinsdag 11 juni 2002 18:07 schreef ullie het volgende:[..]
Nou ik zou dan ook in staat zijn om bijvoorbeeld een goed geplande moordaanslag op iemand te plegen.
bij sommige ligt die drempel heeeeeel erg laag(denk aan seriemoordenaar)en bij sommige heel hoog.
ik denk bij mischien nog aan't gemiddelde(niet hoger)
quote:|
Op dinsdag 11 juni 2002 17:34 schreef ullie het volgende:
De reden waarom ik niet elke dag mensen vermoord is overigens geen morele. Het is angst voor de sociale gevolgen. Mocht ik mensen kunnen vermoorden en er voor 100% zeker mee wegkomen dan zou ik daar geen grote problemen mee hebben.
En iemand die zou weigeren te moorden om zijn/haar eigen leven te sparen, zondigt tegen de natuur die zelfbehoud als eerste prioriteit heeft.
Iemand die nooit zou moorden is dus abnormaal en zou volgens de wetten van de natuur beter kunnen verdwijnen.
Achterhaalde discussie btw. Het is allang vastgesteld dat de omstandigheden waarin het verschil maken, niet òf iemand in staat is om te moorden. Want dat zijn we allemaal!
quote:En bedankt.
Op zondag 16 juni 2002 08:45 schreef NorthernStar het volgende:
Iemand die nooit zou moorden is dus abnormaal en zou volgens de wetten van de natuur beter kunnen verdwijnen.
quote:Tja.. ten eerste lieg je als je zegt dat je nooit zou moorden, want dat is niet waar.
Op zondag 16 juni 2002 08:57 schreef Viperdesign het volgende:[..]
En bedankt.
Maar stel dat je het wel zou menen, dan zou je tegen de allereerste wet van het leven ingaan. Het eerste principe van het leven is zelfbehoud.
Als je dat niet eens zou nakomen, in geval je zou moeten moorden om te overleven, dan is het pure evolutie dat je dan idd zelf doodgaat.
Het leven heeft weinig op met levensvormen die haar principes niet nakomen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |