quote:bron: Trouw.
WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse Senaat is akkoord met een wetsontwerp dat onder voorwaarden een invasie in Nederland autoriseert. De invasie kan noodzakelijk zijn als Internationale Strafhof in Den Haag Amerikanen die van oorlogsmisdaden worden beschuldigd gevangen houdt.De aanvalsplannen op Den Haag vormen onderdeel van de Wet Bescherming van Amerikanen in (militaire) Dienst, de ASPA. Deze wet moet het internationale strafhof ondermijnen en straks voorkomen dat er ooit Amerikanen voor moeten terechtstaan, aldus een woordvoerster van de internationale organisatie die de oprichting van het strafhof nastreeft, de Internationale Coalitie voor het ICC in New York.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 07-06-2002 19:29]
quote:
Op vrijdag 07 juni 2002 19:29 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Ik stel een europees plan voor de vernietiging van de VS voor. We vragen aan de Duitsers wel hoe we dat moeten doen, die gasten zijn daar nogal erg goed in.
Kunnen we de VS niet overhalen met Artikel 5 van de NAVO daarna zichzelf op te blazen? Scheelt weer wat werk.
Zou bijna inhouden dat Amerikanen waar ook ter wereld alles mogen doen en niemand mag er wat van zeggen
Kan toch niet? Dat internationale strafhof is er toch voor om alle misdadigers, ongeacht land van herkomst, te berechten voor hun misdaden???
quote:Dat kunnen ze wel vergeten. Ze spreken niet eens de Edelste taal der talen......Duits.
Op vrijdag 07 juni 2002 19:33 schreef DennisMoore het volgende:
In de praktijk zal het wel diplomatiek 'onder ons' geregeld worden. Maar feit is wel dat de Amerikanen steeds nationalistischer trekjes beginnen te vertonen, en zichzelf meer waard vinden dan mensen elders ter wereld. Bijna Übermenschen...
quote:Tja, maar als de VS dat verdrag niet ondertekent, vinden ze dat ze er niet aan gebonden zijn.
Op vrijdag 07 juni 2002 19:38 schreef TheCurve het volgende:
Dit is wel een rare ontwikkeling.Zou bijna inhouden dat Amerikanen waar ook ter wereld alles mogen doen en niemand mag er wat van zeggen
Kan toch niet? Dat internationale strafhof is er toch voor om alle misdadigers, ongeacht land van herkomst, te berechten voor hun misdaden???
"Die rare Europeanen kunnen wel van alles verzinnen."
quote:Ze spreken de taal van het geld...
Op vrijdag 07 juni 2002 19:39 schreef DoctorB het volgende:Dat kunnen ze wel vergeten. Ze spreken niet eens de Edelste taal der talen......Duits.
Bush is de grootste ramp die de states maar kon treffen, daarbij vergeleken is het WTC een lachertje
quote:Volgens de Amerikanen zijn amerikanen niet iedereen, het zijn AMERIKANEN! Dit maken geen fouten en als ze dat toch doen dan zijn het nog steeds geen fouten!
De Amerikanen hebben schrik gekregen na de dreigende taal van Milosovice. Hij zegt iets in de trendt van als ik hier moet zitten, dan ken ik ook nog wel een aantal Amerikanen die minsten even slechte dingen gedaan. Al dan niet 'undercover/cia/in het landsbelang'
quote:Indien je het er niet mee eens bent (met wat ze waar ook ter wereld doen of nog gaan doen) ben je automatisch tegen hen, en sta je volgens de VS aan de kant van de terroristen.
Zou bijna inhouden dat Amerikanen waar ook ter wereld alles mogen doen en niemand mag er wat van zeggen
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 07-06-2002 19:49]
quote:Zou je denken? Verval is misschien een te groot woord. Een wereldmacht in "paniek" lijkt mij dan meer op zijn plek.
Op vrijdag 07 juni 2002 19:43 schreef Aernout het volgende:
De laatste stuiptrekkingen van een wereldmacht in verval.
Het feit alleen al dat ze moedertje Rusland toegelaten hebben tot de NAVO vinnik al heel wat zeggen.
quote:Hoezo paniek? Ze zijn gewoon op zoek naar een nieuwe vijand, lekker de wereld en het eigen volk angst inboezemen. Een regering 'kan' in dergelijke tijden beslissingen nemen bv mbt controle van burgers, privacy enz enz die er anders nooit door komen.
Op vrijdag 07 juni 2002 19:46 schreef TheCurve het volgende:[..]
Zou je denken? Verval is misschien een te groot woord. Een wereldmacht in "paniek" lijkt mij dan meer op zijn plek.
Het feit alleen al dat ze moedertje Rusland toegelaten hebben tot de NAVO vinnik al heel wat zeggen.
Het lijk mij eerder een logisch gevolg van de verkiezing van G. Bush Jr als president van Amerika.
quote:Nu heb ik ook wel vage trekjes, maar terrorisme
Op vrijdag 07 juni 2002 19:46 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Indien je het er niet mee eens bent ben je automatisch tegen hen, en sta je volgens de VS aan de kant van de terroristen.
Maar nu praten die Amerikanen zichzelf toch tegen? Wat jij net schrijft "...ben je automatisch tegen hen..." Dat zou dan nu inhouden dat iedereen tegen de VS is, aangezien een heleboel landen lid zijn van de strafhof behalve zij
quote:P-sies!
Op vrijdag 07 juni 2002 19:48 schreef zodiaque het volgende:
Een schandelijke ontwikkeling. Dat Amerika zich verheven denkt te voelen boven Vrouwe Justitia.
Raar he dat zoveel landen/mensen/volken zich tegen de US keren.. RobzQ begint meer en meer begrip te krijgen voor anti-amerikaanse machten op deze wereld...
quote:Is dat geen geval van paniek dan? Proberen je eigen hachje te redden door inderdaad de "gedachten te verzetten"...
Op vrijdag 07 juni 2002 19:48 schreef RobzQ het volgende:[..]
Hoezo paniek? Ze zijn gewoon op zoek naar een nieuwe vijand, lekker de wereld en het eigen volk angst inboezemen. Een regering 'kan' in dergelijke tijden beslissingen nemen bv mbt controle van burgers, privacy enz enz die er anders nooit door komen.
Het lijk mij eerder een logisch gevolg van de verkiezing van G. Bush Jr als president van Amerika.
Kijk, ik ben het met je eens dat heer Bush met zijn adviseurs(want dat zijn de grootste criminelen) meer narigheid dan goeds veroorzaakt...
quote:Serieus, ik denk dat echt.
Op vrijdag 07 juni 2002 19:46 schreef TheCurve het volgende:
Zou je denken? Verval is misschien een te groot woord. Een wereldmacht in "paniek" lijkt mij dan meer op zijn plek.
De VS (en Europa) zullen steeds meer economische macht moeten afstaan aan Azie. Straks maken we niks meer zelf, we importeren uitsluitend goederen uit Azie. Als het economisch slechter gaat zal de V.S. ook hun peperdure militaire apparaat niet meer kunnen bekostigen (Zie voormalige Sowjet Unie) en dan is het gedaan met de absolute macht die ze nu hebben.
Ik praat hier wel over een periode van 20-30 jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |