abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 juni 2002 @ 17:15:11 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4462888
Ik had een probleem met mijn Goldstar videorecorder uit 1988 (de onderste) Een prima ding maar hij wilde niet meer terugspoelen. Nu had ik hem nodig om een paar banden te kopiëeren en had ik hem geschud. Toen deed ie het ineens weer.... Wie kent deze reparatiemethode bij onwillige videorecorders?

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 05-06-2002 17:15]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 5 juni 2002 @ 17:15:46 #2
13856 PieuX
---------
pi_4462899
slaan helpt ook vaak
pi_4462942
Hmm...die nieuwe tennisgame van de X-box ziet er realistisch uit moet ik zeggen
In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier
  woensdag 5 juni 2002 @ 17:26:48 #4
12960 Loran
------------------------------
pi_4463028
is het niet gewoon een tenniswedstrijd op tv?

misschien ff openmaken en het stof weg zuigen?
schotel op het dak??:?

huhuh
pi_4463054
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 17:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik had een probleem met mijn Goldstar videorecorder uit 1988 (de onderste) Een prima ding maar hij wilde niet meer terugspoelen. Nu had ik hem nodig om een paar banden te kopiëeren en had ik hem geschud. Toen deed ie het ineens weer.... Wie kent deze reparatiemethode bij onwillige videorecorders?
Wat ook wel wil helpen is de kapotte videorecorder naar reperatieservice Prehn in Leeuwarden te brengen, 125 gulden betalen steeds weer er achteraan bellen en steeds weer terug gaan omdat ie nog steeds kapot is. Klootzakken
Victory is mine!!
  woensdag 5 juni 2002 @ 17:29:52 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4463072
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 17:28 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Wat ook wel wil helpen is de kapotte videorecorder naar reperatieservice Prehn in Leeuwarden te brengen, 125 gulden betalen steeds weer er achteraan bellen en steeds weer terug gaan omdat ie nog steeds kapot is. Klootzakken

haha, dan is mijn methode toch beter gebleken...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 5 juni 2002 @ 17:33:41 #7
17702 DaMSWer
Stuiterend Door Het Leven
pi_4463122
misschien slipte er een rubber bandje door. Kun je natuurlijk verwachten van "oudere" dingen. ff openmaken en kijken. Niet zomaar met je vette vingers aan de koppen zitten, want dan is ie zeker gaar.
PoGo uitgespeeld LVL 40
Volgens sommige foksters een lieverd :)
Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
  woensdag 5 juni 2002 @ 17:39:13 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4463196
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 17:33 schreef DaMSWer het volgende:
misschien slipte er een rubber bandje door. Kun je natuurlijk verwachten van "oudere" dingen. ff openmaken en kijken. Niet zomaar met je vette vingers aan de koppen zitten, want dan is ie zeker gaar.
Sorry hoor, ik vind dat je van een videorecorder uit 1988 nog geen mankementen mag verwachten. Een maat van mij heeft een video uit 1983 en die doet het ook nog prima. Ik wilde Goldstar al mailen, of dit een productiefout kan zijn, maar kon het bedrijf aanvankelijk nergens vinden op internet, las net dat het tegenwoordig LG heet......
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 5 juni 2002 @ 17:41:04 #9
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_4463222
Lang geleden van mijn oom weleens een of ander goedje in een grote spuitbus gekregen dat volgens hem overal op gespoten kon worden wat maar met elektronica te maken had. Nou was mijn oom altijd vertegenwoordiger dus nam ik dat met een flinke korrel zout. Totdat onlangs een vriend echt een compleet overleden videorecorder had, wij ding openmaken spul erin spuiten en ja hoor...gewoon weer werken! Dus ik aan die oom nog een doos van die spuitbussen gevraagd, bleek dat die troep inmiddels een beetje verboden is ivm gevaar voor gezondheid. Best jammer...het werkte perfect! In het vervolg ook maar weer gewoon klappen geven op dingen die niet werken...
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  woensdag 5 juni 2002 @ 18:31:39 #10
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_4464048
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 17:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Sorry hoor, ik vind dat je van een videorecorder uit 1988 nog geen mankementen mag verwachten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_4464211
quote:

[..]

Sorry hoor, ik vind dat je van een videorecorder uit 1988 nog geen mankementen mag verwachten. Een maat van mij heeft een video uit 1983 en die doet het ook nog prima.

Ja, en dit is dan ook nog serieus bedoeld he
Kan het nog Nederlandser..

Hoor vaak van die verhalen van een vriend die in een winkel werkt, dat mensen komen klagen: "Ja meneer ik heb deze geweldige Supertech radio hier 15 jaar geleden voor maar liefst 20 guldens gekocht, en hij is nu al kapot!
Dus geef eens snel een nieuwe!"

Die video is 14 jaar oud man! En het is een Goldstar, nou niet echt een wereldmerk he, dus echt duur zal hij niet geweest zijn.
Alles gaat ooit een keertje kapot hoor, en je mag tevreden zijn dat-ie het 14 jaar uitgehouden heeft.

woensdag 5 juni 2002 @ 19:32:24 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4464890
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 18:43 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Ja, en dit is dan ook nog serieus bedoeld he
Kan het nog Nederlandser..

Hoor vaak van die verhalen van een vriend die in een winkel werkt, dat mensen komen klagen: "Ja meneer ik heb deze geweldige Supertech radio hier 15 jaar geleden voor maar liefst 20 guldens gekocht, en hij is nu al kapot!

Die video is 14 jaar oud man! En het is een Goldstar, nou niet echt een wereldmerk he, dus echt duur zal hij niet geweest zijn.
Alles gaat ooit een keertje kapot hoor, en je mag tevreden zijn dat-ie het 14 jaar uitgehouden heeft.

Hij doet het weer perfect hoor... (na het schudden) ..het enige wat dus tijdelijk even niet werkte was het terugspoelen..

En ik vind 14 jaar niet echt oud voor een video hoor. Je mag van een video een levensduur van zeker 20 jaar verwachten vind ik. En echt duur was hij niet idd, het was een koopje zelfs... Ik dacht F 249,- destijds. Maar dat wil nog niet zeggen dat de kwaliteit dan minder moet zijn, hoogstens dat er wat minder opties op zitten.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 5 juni 2002 @ 19:40:42 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4464998
Grrr en garantie zit er idd niet meer op, mocht het euvel terugkomen, er zat oorspronkelijk zelfs slechts 6 maanden op...
of zou een coulance regeling mogelijk zijn, mocht het een productiefout blijken te zijn?

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_4465088
Ga aub niet weer onze internationale reputatie bevestigen door hierover te gaan bellen naar Duitsland ofzo..

Damn, ik kan bijna niet geloven dat dit serieus is: "coulanceregeling" voor een video van 14 jaar oud van f 249,-

Moet dit niet naar Onzin?

woensdag 5 juni 2002 @ 21:11:19 #15
9325 KOE
Eat my pig!
pi_4466397
lol!

Koop toch gewoon een nieuwe.. als je hiermee naar de winkel gaat sta je imho echt zwaar voor jan met de korte achternaam

Maar ik nuek niet!
  woensdag 5 juni 2002 @ 21:14:22 #16
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_4466452
Alsof er uberhaupt nog monteurs in de winkel staan die met videorecorders met houten tandwielen om kunnen gaan!
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_4466456
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 18:43 schreef StrayDog het volgende:

[..]

"Ja meneer ik heb deze geweldige Supertech radio hier 15 jaar geleden voor maar liefst 20 guldens gekocht, en hij is nu al kapot!

Het enige juiste antwoord op zo'n moment:
"nou mevrouw, als u hier een nieuwe radio koopt, dan krijgt u het volledige aankoopbedrag van de vorige als korting!!"
pi_4466499
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 17:41 schreef T_R_I_P het volgende:
Dus ik aan die oom nog een doos van die spuitbussen gevraagd, bleek dat die troep inmiddels een beetje verboden is ivm gevaar voor gezondheid. Best jammer...het werkte perfect!
Helaas is de vriend niet lang daarna overleden aan een of andere vage bacteriele infectie. De doktoren buigen zich er nog over, maar snappen er vooralsnog niks van.
  woensdag 5 juni 2002 @ 21:23:24 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4466600
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 21:14 schreef deGVR het volgende:
Alsof er uberhaupt nog monteurs in de winkel staan die met videorecorders met houten tandwielen om kunnen gaan!
Dus jij vindt 14 jaar oud? Wat ben jij dan uit 1976? hoogbejaard zeker?.... moet je niet naar het bejaarden huis, opa?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 5 juni 2002 @ 21:25:27 #20
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_4466634
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 21:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Dus jij vindt 14 jaar oud? Wat ben jij dan? bejaard zeker?.... moet je niet naar het bejaarden huis?

Voor een apparaat wel ja! Oudere apparatuur houd het nog wel een slanger vol omdat het vroeger allemaal wat steviger werd gemaakt... maar apparatuur houdt het, zeker tegenwoordig, meestal niet veel langer dan tien jaar uit.

De leeftijd van een apparaat vergelijken met die van een mens is natuurlijk volkomen belachelijk.

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_4466649
quote:

[..]

Dus jij vindt 14 jaar oud? Wat ben jij dan uit 1976? hoogbejaard zeker?.... moet je niet naar het bejaarden huis, opa?

Ik vind 14 jaar voor een videorecorder een mooie leeftijd om te overlijden. Alstie het nog doet, prima, anders ligt het wel in mn verwachtingspatroon dattie het niet zo lang redt.

En de levensduur van mensen kun je niet echt vergelijken met apparaten, toch?

woensdag 5 juni 2002 @ 21:31:36 #22
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_4466731
quote:
Dus jij vindt 14 jaar oud?
Oud zou ik niet willen zeggen, ik zit meer te denken iets als 'prehistorisch'.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 5 juni 2002 @ 21:34:26 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4466788
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 21:31 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Oud zou ik niet willen zeggen, ik zit meer te denken iets als 'prehistorisch'.

Hallo zeg, je kan toch niet van de consument verwachten dat ie elke 14 jaar al zijn apparatuur gaat vervangen, zou een mooie boel worden. Ik heb het geld niet op mijn rug groeien.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_4466802
Overigens doet mijn knijpkat zaklamp van 25 jaar geleden het nog prima.
pi_4466813
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 21:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ik heb het geld niet op mijn rug groeien.

Niet??

Wat ouderwets zeg!!

woensdag 5 juni 2002 @ 21:46:11 #26
19410 ezras_revenge
hmm.......juist ja......
pi_4466998
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 17:41 schreef T_R_I_P het volgende:
Lang geleden van mijn oom weleens een of ander goedje in een grote spuitbus gekregen dat volgens hem overal op gespoten kon worden wat maar met elektronica te maken had. Nou was mijn oom altijd vertegenwoordiger dus nam ik dat met een flinke korrel zout. Totdat onlangs een vriend echt een compleet overleden videorecorder had, wij ding openmaken spul erin spuiten en ja hoor...gewoon weer werken! Dus ik aan die oom nog een doos van die spuitbussen gevraagd, bleek dat die troep inmiddels een beetje verboden is ivm gevaar voor gezondheid. Best jammer...het werkte perfect! In het vervolg ook maar weer gewoon klappen geven op dingen die niet werken...
was dat toevallig WD40?
M'n opa zwoor ook altijd bij dat spul zou me niet verbazen als hij het zelfs op z'n voorhoofd spoot als hij hoofdpijn had
met hubba bubba meer mans! :)
  woensdag 5 juni 2002 @ 21:47:57 #27
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4467031
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 21:46 schreef ezras_revenge het volgende:

[..]

was dat toevallig WD40?
M'n opa zwoor ook altijd bij dat spul zou me niet verbazen als hij het zelfs op z'n voorhoofd spoot als hij hoofdpijn had

WD40 is niet verboden, daar zit trouwens olie en en werkt zeker NIET in elektronisch gevoelige apparatuur als een video.

De reden dat die spuitbussen van voorgaande poster verboden werden is vanwege de CFK's , ik had ook dergelijke spuitbussen met chemische contactspray. Die zijn nu nog steeds te koop, alleen met een ander drijfgas....

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_4467966
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 21:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Hallo zeg, je kan toch niet van de consument verwachten dat ie elke 14 jaar al zijn apparatuur gaat vervangen, zou een mooie boel worden. Ik heb het geld niet op mijn rug groeien.

Nee hoor, sommige apparaten hebben en iets langere levensduur en de meeste een kortere
Wasmachines, stereos, TVs, koelkasten, als het na 10 jaar werkt heb je geluk en als het daarna kuren krijgt is dat normaal. We noemen dit niet voor niets de wegwerpmaatschappij!

Ze kunnen het best steviger maken en langer laten meegaan, maar dat heeft nadelen: 1. dan wordt het product duurder en dat zijn mensen (zeker in dit als centenknijpend bekend staande land) niet bereid en 2. dan koop je veel minder snel een nieuwe.

Dus: De apparatuur is ontworpen om na 14 jaar (of nog liever minder) kapot te gaan!

woensdag 5 juni 2002 @ 22:50:58 #29
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4468028
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 22:46 schreef EvilPlatypus het volgende:

[..]

Nee hoor, sommige apparaten hebben en iets langere levensduur en de meeste een kortere
Wasmachines, stereos, TVs, koelkasten, als het na 10 jaar werkt heb je geluk en als het daarna kuren krijgt is dat normaal. We noemen dit niet voor niets de wegwerpmaatschappij!

Ze kunnen het best steviger maken en langer laten meegaan, maar dat heeft nadelen: 1. dan wordt het product duurder en dat zijn mensen (zeker in dit als centenknijpend bekend staande land niet bereid) en 2. dan koop je veel minder snel een nieuwe.

Dus: De apparatuur is ontworpen om na 14 jaar (of nog liever minder) kapot te gaan!

Maar toch niet apparatuur van GOLDSTAR DEUTSCHLAND GMBH.... van Deutsche grundlichkeit mag je verwachten dat het degelijk is en niet na 14 jaar stuk gaat. Als het nou japanse rommel was...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_4470284
Ik zou er in ieder geval geen banden in afspelen die je graag later nog eens wilt kunnen zien. Ik had vroeger ook eens een videorecorder die het niet zo best meer deed.
En toen die mijn The Empire Strikes Back, originele versie, opvrat was dat best zonde.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_4471182
Ik ben ooit de trotse eigenaar geweest van een machtig mooie Yoko videorecorder!!
Ik heb hem gekregen (zulke dingen koop ik niet) inclusief een defect. Hij spoelde namelijk niet terug (klinkt bekend).

Ik heb hem opengemaakt, helemaal uit elkaar en weer in elkaar. Bleef ik met een stuk metaal van een centimeter of 15 lang, met allerlei rare bochten en een zooi schroefjes achter. Dat heb ik altijd en had ook geen id waar en hoe dat er weer in moest.

En wat blijkt: de video recorder doet het weer prima en spoelt als een bezetene terug. Ik heb er nog een jaar of drie van kunnen genieten.
Mijn vraag is dan ook altijd, waarom doen ze zulke dingen erin als het zonder beter werkt?!

-edit-
Een andere methode die ik ooit heb toegepast bij een defect terugspoel mechanisme, is het fabriceren van een technisch Lego-terugspoeler. En dat ging rete snel!! Er zaten zelfs versnellingen op!. Door die versnellingen moest je wel bij het einde van de band ophouden met draaien (en afremmen) anders vloog het hele apparaat uit elkaar.

ik heb nu trouwens weer een mooie video recorder. Die speelt alles perfect af, maar alleen de dingen die door zichzelf zijn opgenomen. Door koop/huur banden zitten hele irritante strepen.

donderdag 6 juni 2002 @ 16:39:16 #32
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4477310
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 09:20 schreef sop het volgende:
Ik ben ooit de trotse eigenaar geweest van een machtig mooie Yoko videorecorder!!
Ik heb hem gekregen (zulke dingen koop ik niet) inclusief een defect. Hij spoelde namelijk niet terug (klinkt bekend).

Ik heb hem opengemaakt, helemaal uit elkaar en weer in elkaar. Bleef ik met een stuk metaal van een centimeter of 15 lang, met allerlei rare bochten en een zooi schroefjes achter. Dat heb ik altijd en had ook geen id waar en hoe dat er weer in moest.

En wat blijkt: de video recorder doet het weer prima en spoelt als een bezetene terug. Ik heb er nog een jaar of drie van kunnen genieten.
Mijn vraag is dan ook altijd, waarom doen ze zulke dingen erin als het zonder beter werkt?!

-edit-
Een andere methode die ik ooit heb toegepast bij een defect terugspoel mechanisme, is het fabriceren van een technisch Lego-terugspoeler. En dat ging rete snel!! Er zaten zelfs versnellingen op!. Door die versnellingen moest je wel bij het einde van de band ophouden met draaien (en afremmen) anders vloog het hele apparaat uit elkaar.

ik heb nu trouwens weer een mooie video recorder. Die speelt alles perfect af, maar alleen de dingen die door zichzelf zijn opgenomen. Door koop/huur banden zitten hele irritante strepen.

tracking?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 9 juni 2002 @ 23:02:48 #33
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4520385
GRRR, nu spoelt ie weer niet terug.... morgen toch maar eens openschroeven.. ... Lukt het niet zal ik toch eens proberen of ik nog niet iets van garantie heb. Ondanks wat sommigen zeggen vind ik dat apparaten gewoon levenslang moeten meegaan zonder defecten. Ik heb ook nog een bandrecorder van Grundig uit 1965 en een fornuis uit 1956, die werken toch ook zonder morren , wellicht lagen de kwaliteitsnormen in die tijd toch hoger..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_4521720
Heb je er al eens aan gedacht een museum te beginnen?
  maandag 10 juni 2002 @ 00:39:20 #35
28929 kikkerlikkerrukker
[/kikkerlikkerrukker]
pi_4521813
quote:

[..]

Sorry hoor, ik vind dat je van een videorecorder uit 1988 nog geen mankementen mag verwachten.

ik denk dat bloodhondfromhell helemal niet zo sereius is als hij lijkt en topics van hem zijn vaak gewoon lueke trolls!
*fap* *fap* *fap*
pi_4521825
quote:
Op maandag 10 juni 2002 00:31 schreef StrayDog het volgende:
Heb je er al eens aan gedacht een museum te beginnen?
Zeker Zeeuw die gast

Ik denk alleen wel dat je realistisch moet zijn, die videokoppen kunnen gewoon kapot gaan, de voeding, en ja, als dat ding 14 jaar meegaat, nou congratz. Ik ga ervanuit dat zo'n ding het 10 jaar zou doen, als ik het niet eerder heb vervangen.

maandag 10 juni 2002 @ 18:51:45 #37
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4530693
quote:
Op maandag 10 juni 2002 00:39 schreef kikkerlikkerrukker het volgende:

[..]

ik denk dat bloodhondfromhell helemal niet zo sereius is als hij lijkt en topics van hem zijn vaak gewoon lueke trolls!

trolls??

dus ik verzin maar wat??

Hier voor het bewijs, mijn Joppas fornuis uit 1956:

Hier mijn Grundig bandrecorder uit 1965:

Perfect werkende apparaten derhalve... Ik toets de kwaliteit van al mijn aankopen aan deze degelijkheid...

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 25 juni 2002 @ 23:01:41 #38
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4754268
Ik heb toch maar eens wat schroefjes losgehaald en wat blijkt?? Het euvel is gewoon een slippend elastiekje!! Wel mooi dat je door het afhalen van twee kappen overal bij kan. De bovenste voor de electronica en de onderste voor het mechaniek, wat dat betreft complimenten aan Goldstar! Nieuw elastiekje van ¤0.05 erin en klaar! Deze video gaat nu zeker nog 14 jaar mee!

Hier een paar pics van de bossdoener!

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 25 juni 2002 @ 23:07:56 #39
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_4754438
Wat een geweldig topic dit!
[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  dinsdag 25 juni 2002 @ 23:14:06 #40
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4754586
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 23:07 schreef Zooi het volgende:
Wat een geweldig topic dit!
Dat weet ik niet, ik weet wel dat mijn goldstar video .. weer helemaal top is nu!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 25 juni 2002 @ 23:27:28 #41
19597 Skull
Stay hungry!
pi_4754896
.....14 jaar later

Mien x-doos doe't nieh meer. Nah da's ook wah.

I don't even know what I'm doing here.
  dinsdag 25 juni 2002 @ 23:35:59 #42
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_4755051
Die methode helpt zelfs bij mijn pc, ratelt er iets, niet openmaken, gewoon een ram op geven en geen geluid meer (hij doet t nog wel)

NJ

And now for something completely different, I'm on a horse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')