abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4399835
Valt vandaag de nieuwe Panorama op de mat (met de leesmap= dus 2 weken uit ), ik begin met lezen, en toen kwam ik echt een artikel tegen waarvan ik schrok !

Het gaat over Marokkanen in Gouda, hoe erg ze Gouda terroriseren. (en ja, dat is het juiste woord als je het artikel leest)

Ik citeer enkele stukjes uit de tekst, en dan wil ik ieders mening wel eens horen:

-S'nachts om 4 uur is er nog steeds keiharde muziek op straat, een man durft het aan om er iets van te zeggen, en doet de kofferbak dicht waar de geluidinstallatie inzat. Daarop wordt de groep ontzettend aggressief, waarop de man besluit om te draaien en weg te lopen naar huis.
"Toen ik me omdraaide, werd mijn schedel ingeslagen met een stoeptegel. Ze hebben me nog helemaal in elkaar getrapt, en voor dood achtergelaten. Mijn hoofd werd de volgende dag in het ziekenhuis bij elkaar gehouden door 12 plaatjes en 24 schroeven, 2 dagen intensive care, en nog 5 weken in het ziekenhuis.
Na 7! maanden mog hij weer zachtjes aan gaan werken. De politie had 3 verdachten opgepakt, die nooit bekend hadden, en 2 daarvan zijn veroordeeld tot 12 en 14 maanden, maar intussen alweer vrij.

-De mis begint in de plaatselijke kerk. Marokkaanse jongeTJES beginnen te spugen, en te schelden op de kerkgangers. "Je zuster is een kankerhoer". Daarop onstond een grote rel tussen de jochies en enkele kerkgangers, waarbij rake klappen vallen. Uiteindelijk wordt 1 kerkganger vervolgd door justitie.

-Panorama komt op straat natuurlijk ook in aanraking met een groep jongeren. De reactie van de Marokkaanse jongeren:
"Wat doe je hier, de wijk is van ons en wij zijn hier de baas. Niemand anders! ".

-Een vrouw van 40 fietst terug na een gezellig avondje. Ze wil bij een ander cafe een afzakkertje nemen. Daar komt ze in aanraking met de Marokkaanse jongeren, die ruzie zoeken. Ze vluchtte, bij het politiebureau wordt ze klemgereden en helemaal afgetuigt. Gebroken kaak en haar mond werd vastgezet. Na 3 maanden kon ze weer normaal praten.

-"Kinderen worden van hun fiets getrokken en hun sportschoenen worden gestolen"

-Het kindercircus komt die jaar niet, want Marokkaanse jongeren hadden gedreigd de hele zaak in de fik te zetten

-En man wandelt met z'n hond door het park. Er komt een scooter langs met Marokkaanse jongeren erop. Ze remmen af, en de ene schopt kei hard tegen de hond. De hond heeft een heupfractuur, waarbij de groeischijf van het bovenbeen beschadigt is. De operatie kost 800 euro, die de werkloze man niet kan betalen.
"Als ik die gasten vind, steek ik ze harstikke dood"

-De meeste inwoners durven na 8 uur s'avonds de straat niet meer op, en als ze dan een groepje tegenkomen lopen ze het liefst een straat om.

-Het aantal Marokkaanse jongeren dat in de groepen rondhangt in Gouda, wordt geschat op twee a driehonderd.

Hoe erg is dit! Zoiets kan gewoon echt niet door de beugel vind ik. Terug naar Marokko met die gasten, samen met hun ouders !! (die blijkbaar ook niet weten wat opvoeding/controle is)

Je zal maar in Gouda wonen

Admin vrijdag 31 mei 2002 @ 18:33:11 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4399850
Of je zult de Panorama maar lezen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_4399862
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:33 schreef yvonne het volgende:
Lekker vaag! De panorama is soms een onzin blad, dat geef ik toe.
Maar dit is gewoon een onderzoek wat net zo goed in de Nieuwe Revu had kunnen staan. Het zijn allemaal citaten van de inwoners daar, en geen zelf verzonnen verhalen.
pi_4399892
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:33 schreef yvonne het volgende:
je zou Yvonne heten..
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  Moderator vrijdag 31 mei 2002 @ 18:38:04 #5
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_4399907
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:34 schreef RaTz het volgende:

Maar dit is gewoon een onderzoek wat net zo goed in de Nieuwe Revu had kunnen staan.

Hmm...daar zou ik Elsevier van gemaakt hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_4399909
Is dat nieuws dan? zie dat soort zaken vaak genoeg over de FP rollen
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:38:25 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4399912
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:34 schreef RaTz het volgende:
Het zijn allemaal citaten van de inwoners daar, en geen zelf verzonnen verhalen.
Gouda, dan noem je ook een plaats. Ja, als je daar een onderzoek uitvoert is dat representatief voor de rest van Nederland.

En hoort dit niet thuis in Literatuur?

vrijdag 31 mei 2002 @ 18:40:09 #8
4396 TeasZ
Hide yourself, object!
pi_4399929
-onzin-

[Dit bericht is gewijzigd door TeasZ op 31-05-2002 18:53]

Coming soon to this location: charming ruins.
pi_4399936
Die moeten ze dus eens aanpakken... Misschien zelfs met uitlokking (moet wel niet te erg worden) wat nu overigens verboden is voor de politie....
Maar hier moet toch echt wat aan gebeuren.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:41:25 #10
3767 Herald
Come get some
pi_4399945
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:40 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Die moeten ze dus eens aanpakken... Misschien zelfs met uitlokking (moet wel niet te erg worden) wat nu overigens verboden is voor de politie....
volgens mij is uitlokking niet eens nodig
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:41:31 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4399946
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:40 schreef Sorcerer8472 het volgende:

Inderdaad, de Panorama heeft een nieuwe hoofdredacteur nodig
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:42:45 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_4399956
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:31 schreef RaTz het volgende:
Valt vandaag de nieuwe Panorama op de mat (met de leesmap= dus 2 weken uit ), ik begin met lezen, en toen kwam ik echt een artikel tegen waarvan ik schrok !
Had de Nieuwe Revu hier laatst ook geen artikel over
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_4399967
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:41 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Inderdaad, de Panorama heeft een nieuwe hoofdredacteur nodig

nee goochem, ze moeten er is een paar het land uit trappen..
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:44:18 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4399969
Toch vreemd, De Revu had laatst een artikel over allochtonen die zich helemaal hier hebben geintegreerd, met topbaan, salaris, huis, leuke buren en kids. Heb daar geen topic over gezien hier.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:44:35 #15
3767 Herald
Come get some
pi_4399972
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:42 schreef R@b het volgende:
dat merken we over twee weken
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:45:09 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4399974
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef Herald het volgende:

[..]

dat merken we over twee weken

Sja, die leesmap he.
pi_4399981
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef SunChaser het volgende:
Toch vreemd, De Revu had laatst een artikel over allochtonen die zich helemaal hier hebben geintegreerd, met topbaan, salaris, huis, leuke buren en kids. Heb daar geen topic over gezien hier.
Heb je last van ze dan?
pi_4399986
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:38 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Gouda, dan noem je ook een plaats. Ja, als je daar een onderzoek uitvoert is dat representatief voor de rest van Nederland.

En hoort dit niet thuis in Literatuur?

Wat is er nou weer met Gouda? Sowieso zie ik alweer waar dit heengaat: politiek correct zijn. Zo werk het niet Sunchaser: wat Panorama hier opnoemt zijn werkelijk gebeurde verhalen, je hebt het toch zelf zeker ook wel op tv gezien? Dit zegt iets over de Marokkaanse jongeren in Gouda, niet meer, niet minder. Tuig is het, ook niet meer en niet minder.

Als dat geteisem niet heel snel eens flink aangepakt gaat worden, dan zien ze dat als een vrijkaart voor oerwoudgedrag: schijt aan de regels, ik leef voor mezelf en waag het niet om in mijn gebied te komen.

[Dit bericht is gewijzigd door TimMer1981 op 31-05-2002 18:48]

pi_4399992
Ik dacht dat er wel ontopic geageerd zou worden, ipv de late leveringstijd van onze leesmap
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:47:48 #20
2889 Zander
He's gone
pi_4400002
Er zijn een aantal wijken in Gouda met een slechte reputatie op dit vlak, het is zeker niet zo alsof de hele stad lijdt onder de terreur van deze Marokkanen. Evengoed is het een serieus probleem waar, ondanks allerlei mooie beloftes van de gemeente en burgemeesters de afgelopen jaren, toch veel te weinig aan gedaan wordt. Niet voor niets wilde men in de wijk Korte Akkeren twee jaar terug een avondklok instellen, maar helaas is de politie momenteel in die wijken 's avonds nergens te bekennen, want er is veel te weinig mankracht en niet eens een apart wijkbureau.

De zaken die in het artikel genoemd worden zijn lang niet allemaal even recent, maar even goed is het een serieuze kwestie die hard aangepakt moet worden naar mijn mening.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 31-05-2002 18:48]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:48:22 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_4400007
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef SunChaser het volgende:
Zie hier ook geen topics over Nederlanders die zich goed gedragen.

Goed nieuws = geen nieuws meestal.

Maar Gouda is bekend als stad die grote problemen heeft met de Marokkaanse jeugd. De PvdA burgemeester moest zelfs laatst op zijn woorden terugkomen, toen hij bij zijn aanstelling had gezegd dat het wel meeviel. Na een rondgang door de stad vielen hem de schellen van de ogen.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:48:23 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4400008
Ik ben helemaal niet politiek correct. Maar werkelijk elk onderzoek naar Marokkanen of allochtonen wordt aangegrepen om er een schop ze het land uit topic over te openen.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:48:37 #23
6536 dwerg
chagrijn
pi_4400011
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:42 schreef R@b het volgende:
Ja. Een week of zeven geleden.
Ik zal eens zoeken.
I intend to live forever, or die trying.
pi_4400018
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:46 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Wat is er nou weer met Gouda? Sowieso zie ik alweer waar dit heengaat: politiek correct zijn. Zo werk het niet Sunchaser: wat Panorama hier opnoemt zijn werkelijk gebeurde verhalen, je hebt het toch zelf zeker ook wel op tv gezien? Dit zegt iets over de Marokkaanse jongeren in Gouda, niet meer, niet minder. Tuig is het, ook niet meer en niet minder.

Helemaal mee eens. Mij valt het ook gewoon op, dat dit steeds vaker gebeurt in de steden. En zoals in het artikel al staat, het zijn JONGEREN !
Moet je je voorstellen........
En het wordt alleen maar erger en erger en erger.

*Ik wil dit gewoon onder de aandacht brengen, want in nieuwsberichten op de FP is het maar oppervlakkig en Telegraaf stijl*

pi_4400027
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:48 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben helemaal niet politiek correct. Maar werkelijk elk onderzoek naar Marokkanen of allochtonen wordt aangegrepen om er een schop ze het land uit topic over te openen.
Tuurlijk,
moet je is aan het gros van de Marokkanen vragen wat ze van de Nederlanders vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')