Het gaat over Marokkanen in Gouda, hoe erg ze Gouda terroriseren. (en ja, dat is het juiste woord als je het artikel leest)
Ik citeer enkele stukjes uit de tekst, en dan wil ik ieders mening wel eens horen:
-S'nachts om 4 uur is er nog steeds keiharde muziek op straat, een man durft het aan om er iets van te zeggen, en doet de kofferbak dicht waar de geluidinstallatie inzat. Daarop wordt de groep ontzettend aggressief, waarop de man besluit om te draaien en weg te lopen naar huis.
"Toen ik me omdraaide, werd mijn schedel ingeslagen met een stoeptegel. Ze hebben me nog helemaal in elkaar getrapt, en voor dood achtergelaten. Mijn hoofd werd de volgende dag in het ziekenhuis bij elkaar gehouden door 12 plaatjes en 24 schroeven, 2 dagen intensive care, en nog 5 weken in het ziekenhuis.
Na 7! maanden mog hij weer zachtjes aan gaan werken. De politie had 3 verdachten opgepakt, die nooit bekend hadden, en 2 daarvan zijn veroordeeld tot 12 en 14 maanden, maar intussen alweer vrij.
-De mis begint in de plaatselijke kerk. Marokkaanse jongeTJES beginnen te spugen, en te schelden op de kerkgangers. "Je zuster is een kankerhoer". Daarop onstond een grote rel tussen de jochies en enkele kerkgangers, waarbij rake klappen vallen. Uiteindelijk wordt 1 kerkganger vervolgd door justitie.
-Panorama komt op straat natuurlijk ook in aanraking met een groep jongeren. De reactie van de Marokkaanse jongeren:
"Wat doe je hier, de wijk is van ons en wij zijn hier de baas. Niemand anders! ".
-Een vrouw van 40 fietst terug na een gezellig avondje. Ze wil bij een ander cafe een afzakkertje nemen. Daar komt ze in aanraking met de Marokkaanse jongeren, die ruzie zoeken. Ze vluchtte, bij het politiebureau wordt ze klemgereden en helemaal afgetuigt. Gebroken kaak en haar mond werd vastgezet. Na 3 maanden kon ze weer normaal praten.
-"Kinderen worden van hun fiets getrokken en hun sportschoenen worden gestolen"
-Het kindercircus komt die jaar niet, want Marokkaanse jongeren hadden gedreigd de hele zaak in de fik te zetten
-En man wandelt met z'n hond door het park. Er komt een scooter langs met Marokkaanse jongeren erop. Ze remmen af, en de ene schopt kei hard tegen de hond. De hond heeft een heupfractuur, waarbij de groeischijf van het bovenbeen beschadigt is. De operatie kost 800 euro, die de werkloze man niet kan betalen.
"Als ik die gasten vind, steek ik ze harstikke dood"
-De meeste inwoners durven na 8 uur s'avonds de straat niet meer op, en als ze dan een groepje tegenkomen lopen ze het liefst een straat om.
-Het aantal Marokkaanse jongeren dat in de groepen rondhangt in Gouda, wordt geschat op twee a driehonderd.
Hoe erg is dit! Zoiets kan gewoon echt niet door de beugel vind ik. Terug naar Marokko met die gasten, samen met hun ouders !! (die blijkbaar ook niet weten wat opvoeding/controle is)
Je zal maar in Gouda wonen
quote:Lekker vaag! De panorama is soms een onzin blad, dat geef ik toe.
Op vrijdag 31 mei 2002 18:33 schreef yvonne het volgende:
Of je zult de Panorama maar lezen
quote:je zou Yvonne heten..
Op vrijdag 31 mei 2002 18:33 schreef yvonne het volgende:
Of je zult de Panorama maar lezen
quote:Hmm...daar zou ik Elsevier van gemaakt hebben.
Op vrijdag 31 mei 2002 18:34 schreef RaTz het volgende:Maar dit is gewoon een onderzoek wat net zo goed in de Nieuwe Revu had kunnen staan.
quote:Gouda, dan noem je ook een plaats. Ja, als je daar een onderzoek uitvoert is dat representatief voor de rest van Nederland.
Op vrijdag 31 mei 2002 18:34 schreef RaTz het volgende:
Het zijn allemaal citaten van de inwoners daar, en geen zelf verzonnen verhalen.
En hoort dit niet thuis in Literatuur?
[Dit bericht is gewijzigd door TeasZ op 31-05-2002 18:53]
quote:volgens mij is uitlokking niet eens nodig
Op vrijdag 31 mei 2002 18:40 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Die moeten ze dus eens aanpakken... Misschien zelfs met uitlokking (moet wel niet te erg worden) wat nu overigens verboden is voor de politie....
Maar hier moet toch echt wat aan gebeuren.
quote:Inderdaad, de Panorama heeft een nieuwe hoofdredacteur nodig
Op vrijdag 31 mei 2002 18:40 schreef Sorcerer8472 het volgende:Maar hier moet toch echt wat aan gebeuren.
quote:Had de Nieuwe Revu hier laatst ook geen artikel over
Op vrijdag 31 mei 2002 18:31 schreef RaTz het volgende:
Valt vandaag de nieuwe Panorama op de mat (met de leesmap= dus 2 weken uit), ik begin met lezen, en toen kwam ik echt een artikel tegen waarvan ik schrok !
quote:nee goochem, ze moeten er is een paar het land uit trappen..
Op vrijdag 31 mei 2002 18:41 schreef SunChaser het volgende:[..]
Inderdaad, de Panorama heeft een nieuwe hoofdredacteur nodig
quote:dat merken we over twee weken
Op vrijdag 31 mei 2002 18:42 schreef R@b het volgende:
Had de Nieuwe Revu hier laatst ook geen artikel over
quote:Sja, die leesmap he.
Op vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef Herald het volgende:[..]
dat merken we over twee weken
quote:Heb je last van ze dan?
Op vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef SunChaser het volgende:
Toch vreemd, De Revu had laatst een artikel over allochtonen die zich helemaal hier hebben geintegreerd, met topbaan, salaris, huis, leuke buren en kids. Heb daar geen topic over gezien hier.
quote:Wat is er nou weer met Gouda?
Op vrijdag 31 mei 2002 18:38 schreef SunChaser het volgende:[..]
Gouda, dan noem je ook een plaats. Ja, als je daar een onderzoek uitvoert is dat representatief voor de rest van Nederland.
En hoort dit niet thuis in Literatuur?
Als dat geteisem niet heel snel eens flink aangepakt gaat worden, dan zien ze dat als een vrijkaart voor oerwoudgedrag: schijt aan de regels, ik leef voor mezelf en waag het niet om in mijn gebied te komen.
[Dit bericht is gewijzigd door TimMer1981 op 31-05-2002 18:48]
De zaken die in het artikel genoemd worden zijn lang niet allemaal even recent, maar even goed is het een serieuze kwestie die hard aangepakt moet worden naar mijn mening.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 31-05-2002 18:48]
quote:Zie hier ook geen topics over Nederlanders die zich goed gedragen.
Op vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef SunChaser het volgende:
Toch vreemd, De Revu had laatst een artikel over allochtonen die zich helemaal hier hebben geintegreerd, met topbaan, salaris, huis, leuke buren en kids. Heb daar geen topic over gezien hier.
Goed nieuws = geen nieuws meestal.
Maar Gouda is bekend als stad die grote problemen heeft met de Marokkaanse jeugd. De PvdA burgemeester moest zelfs laatst op zijn woorden terugkomen, toen hij bij zijn aanstelling had gezegd dat het wel meeviel. Na een rondgang door de stad vielen hem de schellen van de ogen.
quote:Ja. Een week of zeven geleden.
Op vrijdag 31 mei 2002 18:42 schreef R@b het volgende:
Had de Nieuwe Revu hier laatst ook geen artikel over
quote:Helemaal mee eens. Mij valt het ook gewoon op, dat dit steeds vaker gebeurt in de steden. En zoals in het artikel al staat, het zijn JONGEREN !
Op vrijdag 31 mei 2002 18:46 schreef TimMer1981 het volgende:[..]
Wat is er nou weer met Gouda?
Sowieso zie ik alweer waar dit heengaat: politiek correct zijn. Zo werk het niet Sunchaser: wat Panorama hier opnoemt zijn werkelijk gebeurde verhalen, je hebt het toch zelf zeker ook wel op tv gezien? Dit zegt iets over de Marokkaanse jongeren in Gouda, niet meer, niet minder. Tuig is het, ook niet meer en niet minder.
*Ik wil dit gewoon onder de aandacht brengen, want in nieuwsberichten op de FP is het maar oppervlakkig en Telegraaf stijl*
quote:Tuurlijk,
Op vrijdag 31 mei 2002 18:48 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben helemaal niet politiek correct. Maar werkelijk elk onderzoek naar Marokkanen of allochtonen wordt aangegrepen om er een schop ze het land uit topic over te openen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |