Ik weet dat er al veel topics geschreven zijn over de tandarts, maar mijn verhaal is toch weer net ietsje anders.
Sinds kleins af aan ben ik netjes naar de tandarts geweest. Dat ging altijd goed (nooit gaatjes zei de beste man). Totdat de tandarts tijdens een bezoek eens het goede idee kreeg om een foto te maken van mijn gebit. Wat bleek ? 13 gaatjes !! Vanaf die dag behandelde de tandarts mij anders (letterlijk en figuurlijk) : Ik zou niet goed poetsen en zou mijn gebit verpesten, terwijl hij altijd vol lof was over mijn gebit..
Afijn, 4 afspraken gemaakt om de tanden allemaal te laten vullen..
Na afspraak 1, en een hoop pijn en verwijten, heb ik besloten desbetreffende tandarts het rambam te laten krijgen en ben een half jaartje later ingeschreven bij een nieuwe tandarts met de hoop op wat meer respect en zorgvuldigheid.
De nieuwe tandarts.. een hele verbetering.. NOT!
Die kerel kwam erachter dat inmiddels mijn 4 verstandskiezen dusdanig aan het afbrokkelen waren dat ze er allemaal uitmoesten. Ik kreeg daarvoor een doorverwijskaart voor de kaakcirurg.. Ik ben daar echter nooit aangekomen.. (schijt 39 kleuren bagger).
De 11 overgebleven gaatjes in mijn tanden heb ik weer afspraken voor gemaakt (wederom 4).
Mijn eerste afspraak was tevens (wederom) mijn laatste. De nieuwe tandarts was echt het tegenovergestelde van wat ik van een tandarts verwacht :
Bijv : Hij moest een gaatje in de hoektand boren en kreeg daarvoor een verdoving. Deze werkte echter niet goed, dus kreeg er nog 1, en nog 1 en nog 1 (dat, terwijl ik al niet echt van prikken hou..). Aangezien ik ondertussen bijna opgevouwen lag in die stoel van de pijn, heeft hij me, ten slotte, een verdoving gegeven IN de tand (in de zenuw dus). Nou, dat wil je niet meemaken.. Maarja, de pijn was wel weg.
Hij heeft toen uiteindelijk het gat kunnen uitboren totdat.. DE TIJD OP WAS ! Dat geloof je toch niet he? De tijd was op, dus de volgende patient was aan de beurt!
Hij heeft toen een noodvulling in de tand gedaan zonder deze af te werken. Dus : de noodvulling flikkerde er na 2 dagen vanzelf uit !
Ik heb de 3 volgende afspraken allemaal afgezegd.
Zoals je ziet, echt geluk heb ik niet gehad met de tandarts
Maar nu, 3 jaar later, begint de inmiddels onstaande pijn zo hevig te worden dat ik de stap naar de tandarts wel weer zal MOETEN zetten.
Heb dat leuke gat in mijn hoektand nog steeds zitten, heb daar echter geen enkele last van, maar het staat zo debiel.
Waar ik wel last van heb zijn mijn weggerotte verstandskiezen. Die pijn heb ik meestal (foei!) met ibroprufen kunnen verdoezelen.
Nu heb ik echter 1 of 2 gaten zitten in mijn kiezen bovenaan in mijn mond die ontzettend zeer doen. Volgens mij ligt de zenuw bloot. Ibroprufen helpt, maar s'nachts als je in bed ligt dan werkt de pijnstiller niet(geen idee waarom niet).
Zelfs IK ben er nu achter dat de pijn die ik bij de tandarts zal lijden, minder erg zal zijn als de pijn die ik nu regelmatig midden in de nacht heb..
Ik moet dus zo snel mogelijk een hele goede tandarts vinden in of inde omgeving van amsterdam. Het liefst een goede angsttandarts (heeft iemand hier trouwens ervaring mee?).
Hoe kom ik achter de adressen van die angsttandartsen in de buurt ?
Iemand tips ?
Alvast bedankt voor de serieuze reakties
Die 1e kan je trouwens vervolgens volgens mij. 13 gaatjes?! Hoe blind moet je zijn?! Ik zie ze vanaf hier!
Maar goed, fear is the devils best friend.
Stink je niet ongelooflijk uit je muil met die rottende kiezen in je mond??
Succes ANGSTHAAS
Er zijn speciale angsttandartsen voor mensen die niet zulke geweldige ervaringen hebben bij de tandarts.
Die adressen zijn op te vragen bij het Tandheelkundig InformatiePunt, het TIP.
Het TIP is uitsluitend telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag onder nummer 0900 2025012 (25 eurocent per minuut).
Heel veel sterkte! Het valt niet mee om zoveel angst te overwinnen en toch naar een tandarts te gaan.
Probeer eventueel een doorvrwijzing te krijgen voor een kaakchirurg oid. Dan kan je gebit (onder verdoving) eens goed onder handen worden genomen.
succes!
En ik denk dat je niks meer hebt aan een angsttandarts, je hebt er eerder eentje nodig die stage gelopen heeft op de Westelijke Jordaanoever!!
*niks aan de hand!*
maja ik heb ook geen pijn ofzo aan mn tanden.
hoewel, soms heb ik eventjes ergens dat het gevoelig is, maar na een paar dagen is dat altijd weer weg. kan dat, dat mogeljke gaatjes toch weer weg gaan?
tschusssssss
Maar kerel sterkte...
Ik kan heel goed begrijpen dat je bij zo'n sadistische tandarts als in je verhaal zo'n tandartsenangst ontwikkelt. Vergeleken bij jouw tandarts is de mijne bij wijze van spreken de fluwelen handschoen zelve: hij is erg precies, maar niet slordig of sadistisch met tandheelkundige gereedschapjes.
En toch durf ik zelfs niet terug te gaan...
Ik adviseer je toch gewoon een geheel andere tandarts te zoeken en hem/haar ook te vertellen over je angst. (Sommige tandartsen zijn tevens Gnatholoog (zeg maar de leer van de tandartsenangst ) en kunnen je dus ms over je angst heen helpen...
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 30-05-2002 17:42]
quote:een perfecte client is anders volgens mij iemand die altijd veel gezeik met z'n gebit heeft en zo dus extra veel geld in 't laatje brengt
Op donderdag 30 mei 2002 10:19 schreef MSXUser het volgende:
Ik begrijp denk ik wel hoe jouw tandarts reageert. Eerst ben je gewoon de perfecte client, maar nu er iets moet gebeuren...
ben zelf al lang niet meer naar de tandarts gegaan, ben lui en zie er de noodzaak niet in
maareh, als je eet heb je toch zo'n rot smaak in je mond (letterlijk en figuurlijk bedoeld )
is niet echt leuk voor je denk ik
doe het zo snel mogelijk, het kan nog altijd erger worden
heb medelijden met je, sterkte
quote:Er zijn ook tandartsen die niet door hebben dat ze ook wel eens wat moeten doen voor de kost
Op donderdag 30 mei 2002 17:41 schreef SEMTEX het volgende:[..]
een perfecte client is anders volgens mij iemand die altijd veel gezeik met z'n gebit heeft en zo dus extra veel geld in 't laatje brengt
Maareuh, vraag eens rond bij familie/kennisen/vrienden welke tandarts ze hebben ne of ze er tevreden mee zijn, komt het allemaal wel goed, anders niet dus...
quote:'Kom kind, nu wil ik eens kijken of je de boor nou met de fluorspoeling kan mixen, ja kom maar zitten, het doet vast geen pijn, kom nu! anders vanavond geen eten jij!'
Op vrijdag 31 mei 2002 10:03 schreef elmootje het volgende:
mijn moeder is wel tandarts, maar ik denk dat ik net zo bang ben als jullie hoor!
mijn moeder heeft alijtd van die leuke ideeen om bij mij van alles te gaan uit proberen,
maar k heb gelukkig al mijn tanden nog wel
zo?
quote:zo erg ook weer niet hoor
Op vrijdag 31 mei 2002 17:45 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
'Kom kind, nu wil ik eens kijken of je de boor nou met de fluorspoeling kan mixen, ja kom maar zitten, het doet vast geen pijn, kom nu! anders vanavond geen eten jij!'
zo?
gelukkig leven mijn ze nog allemaal en heb ik een leuk diamantje in mijn tand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |