Geslacht m/v
Leeftijd:
Opleiding:
Ben je gelovig of niet:
Land van herkomst:
Godsdienst ouder:
(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?:
2. Sinds wanneer ben je gelovig?:
3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?:
4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?:
5. Waarom denk je dat God bestaat?:
(Antwoorden als je gelovig en ongelovig bent)
6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?:
7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:
8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?:
9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?:
10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:?
11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?:
Daar gaat je enquete
quote:Er staat boven het 2e gedeelte ook "(Antwoorden als je gelovig bent)"
Op maandag 27 mei 2002 11:46 schreef vosss het volgende:
En als je niet gelooft, watdan??Daar gaat je enquete
Ik zal het zoiets noemen als "Het Egoïsme".
Uitgangspunt van dit heerlijke geloof is natuurlijk dat je er een heleboel rechten door krijgt, zo zal mijn bijbel het dragen van piercings en tattoo´s bij mannen en minirokjes voor de vrouwen verplichten.
Hiernaast zal de islam als een maatschappelijke en natuurlijk besmettelijke ziekte worden gezien. Dus eindelijk kan ik, met al mijn volgelingen, in het openbaar die maffe moslims eens de waarheid zeggen, alles religieus onderbouwt natuurlijk.
Verder ga ik een paar coole kerken in wat Arabische landen neerzetten, die al om een uur of vier 's ochtends de klokken zullen luiden en is vrijdag een rustdag. Als laatste heb ik natuurlijk ook recht op het heilige land, de Gazastrook en Jeruzalem.
Nu alleen nog een god hebben, wat dachten jullie van Roodkapje? Die is, evenals al die andere goden, dan ook gebaseerd op een eeuwenoud sprookje.
quote:Ik bedoel dat als je niet gelovig bent, dat je dan geen fuck aan die vragen hebt
Op maandag 27 mei 2002 11:48 schreef B03S het volgende:[..]
Er staat boven het 2e gedeelte ook "(Antwoorden als je gelovig bent)"
quote:
Op maandag 27 mei 2002 11:42 schreef dand het volgende:Voor school moet ik een enquete houden en ik heb besloten die over geloof in god te houden. Ik weet dat school stom is maar het zou fijn zijn als je mij zou willen helpen door antwoorden te geven op de enquete.
Geslacht m
Leeftijd:17
Opleiding: HBO P&A
Ben je gelovig of niet: Ja
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: Christelijk,
Gereformeerd-Vrijgemaakt(Antwoorden als je gelovig bent)
1. Wat is je godsdienst?: Gereformeerd-Vrijgemaakt2. Sinds wanneer ben je gelovig?: Sinds mijn geboorte
3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: Ja
4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: Hangt er vanaf wat je contact met God noemt. Ik versta bijvoorbeeld bidden daaronder. Als dat ookmeetlet is het antwoord ja
Omdat de mens en de natuur in zijn geheel zo ingewikkeld en knap in elkaar zitten, dat het nóóit toevallig tot stand zou zijn gekomen
6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: Redelijk veel, vooral op het gebied van gedrag.7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?:
Die kans acht ik niet aannemelijk.
8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: Het zou mogelijk moeten zijn, de natuur is wat mij betreft - ondanks dat ik hélémaal niks op heb met plantjes ed, het bewijs dat er een God is.9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: Wel, sinds een paar jaar bewust.
10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:?
11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: Veel wel. Trouwens, je gelooft niet in een godsdienst, maar je gelooft in God.
quote:
Op maandag 27 mei 2002 11:42 schreef dand het volgende:Voor school moet ik een enquete houden en ik heb besloten die over geloof in god te houden. Ik weet dat school stom is maar het zou fijn zijn als je mij zou willen helpen door antwoorden te geven op de enquete.
Geslacht m/v M
Leeftijd: 25
Opleiding: MBO Technische Informatica / HBO Hoger Management
Ben je gelovig of niet: Ja, maar val niet onder een bepaald geloof
Land van herkomst: Nederland
Godsdienst ouder: Christelijk
1. Wat is je godsdienst?: Ik val niet onder een bepaalde godsdienst, ben van mening dat geen van de godsgiensten het helemaal goed kan hebben.2. Sinds wanneer ben je gelovig?: Zo lang als ik mij kan herinneren
3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: Vreemde vraag.... ja de schriften bestaan, maar ik geloof niet dat alle verhalen in alle geschriften ook daadwerkelijk gebeurd zijn.
4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: Moeilijk te zeggen... misschien
5. Waarom denk je dat God bestaat?: Ik denk dat er één of meer hogere wezens bestaan, omdat ik domweg niet kan geloven dat wij het hoogtepunt zijn.
6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: Weinig... ik val anderen er neit mee lastig, hoewel ik wel graag discussieer over dit soort onderwerpen7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: Ik bijna zeker van niet... maar je moet nooit iets uitsluiten
8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: Als niemand me erover verteld heeft kan ik ook niet van het bestaan afweten toch? Hoe moet ik er dan in geloven?
9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: Zo lang als ik me kan herinneren
10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? Als ik denk aan waar wij mensen naartoe gaan.
11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: Er zit er om mij heen niet één tussen die net zo'n mafkees is als ik.
quote:Aangeboren afwijking
Op maandag 27 mei 2002 11:48 schreef Heerlijkheid het volgende:2. Sinds wanneer ben je gelovig?: Sinds mijn geboorte
Gelovig vanaf je geboorte, kom nou zeg ................
quote:Klopt, dat is net als geloven in een godsdienst.. maar ik mag mij een kind van God noemen sinds mijn geboorte, en ach, of je dat gelovig moet noemen.. das een principekwestie.
Op maandag 27 mei 2002 11:51 schreef R@b het volgende:[..]
Aangeboren afwijking
Gelovig vanaf je geboorte, kom nou zeg ................
1. Wat is je godsdienst?: RK
2. Sinds wanneer ben je gelovig?:
vanaf een jaar of 3, tijdje ervan afgevallen tussen 13-20 daarna wederom het "licht gezien"
3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: Ja
4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: Ja
5. Waarom denk je dat God bestaat?: vanwege vraag 4
6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: op mensen om mij heen niets, op mij een beetje
7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: Nee
8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: Ja hoor, zie vraag 4
9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: vanaf 20e
10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? Altijd
11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: geen idee, is redelijk prive voor mij.
quote:Dat is niet gelovig.
Op maandag 27 mei 2002 11:53 schreef Heerlijkheid het volgende:[..]
Klopt, dat is net als geloven in een godsdienst.. maar ik mag mij een kind van God noemen sinds mijn geboorte, en ach, of je dat gelovig moet noemen.. das een principekwestie.
Een kind gelooft in wat zijn ouders hem vertellen.
Als jij ongelovige ouders had gehad, of moslim ouders, dan had jij als kind in iets heel anders geloofd of in niets.
Wanneer je later zelf bewust een keuze maakt, geloof (
) ik meer in jouw geloof, dan als het er met de paplepel ingegoten is.
quote:
Op maandag 27 mei 2002 11:42 schreef dand het volgende:
Geslacht m/v
Leeftijd: 18
Opleiding: atheneum
Ben je gelovig of niet: ja
Land van herkomst: nederland
Godsdienst ouder: protestants
1. Wat is je godsdienst?: katholiek2. Sinds wanneer ben je gelovig?: hele leven
3. Geloof je in de oude schriften van je godsdienst?: nee
4. Heb je ooit contact met jouw god gehad?: nee
6. Hoe veel invloed heeft jouw godsdienst of die van de mensen om je heen op jou?: bijna nix7. Zou je ooit in een ander/een godsdienst kunnen gaan geloven?: denk het wel
8. Zou je in een godsdienst/god kunnen geloven zonder dat ooit iemand je er over verteld heeft?: nee, hoe kom je dan bij dat idee?
9. Sinds wanneer ben je er van overtuigd dat er wel/geen God bestaat?: sinds 2 jaar geleden
10. Wanneer ben je er het meest van overtuigd dat er (geen)God is:? nooit
11. Geloven de mensen om je heen in de zelfde godsdienst als jij of juist niet?: sommigen wel, sommigen niet
Het zijn voor een groot deel erg open vragen waar je uiteindelijk vrij weinig aan hebt.
Aangezien het meestal de bedoeling van een enquete is om er een overzicht/statistiek mee te creëren is het verstandig om wat strakker omlijnde vragen of zelfs voor een groot deel meerkeuze vragen te gebruiken.
Weet je genoeg???
quote:Goed, en dan noem jij het toeval wat voor ouders ik heb gekregen, maar ik noem dat leiding. Soms is gewoon nodig dingen aan te nemen van anderen. Als iedereen zijn geloof individueel zou beleven wordt belangrijkste aspect - dienen van God - achtergeschoven en wordt het een soort van persoonlijke spirituele beleving. Daar is op zich niks mis mee maar je doet het dan wel voor jezelf, en dat is niet de kern van godsdienst
Op maandag 27 mei 2002 11:56 schreef R@b het volgende:[..]
Dat is niet gelovig.
Een kind gelooft in wat zijn ouders hem vertellen.
Als jij ongelovige ouders had gehad, of moslim ouders, dan had jij als kind in iets heel anders geloofd of in niets.
Wanneer je later zelf bewust een keuze maakt, geloof (
) ik meer in jouw geloof, dan als het er met de paplepel ingegoten is.
quote:heb je gelijk in. Maar eh... what's your point?
Op maandag 27 mei 2002 11:56 schreef tommie36 het volgende:
Ik vind bidden geen contact met god hebben. Contact bestaat uit tweezijdige comminucatie. Voorbeeld als jij iemand aankijkt de je leuk vind maar die persoon kijkt niet terug, dan heb je dus geen contact.
quote:Dat was een reactie op mijn schrijven. Op er op in te gaan: eenzijdige contact kun je ook contact noemen vind. Een brief is ook een vorm van contact. Komt nog een sbij dat sommigen God voelen tijdens het bidden.
Op maandag 27 mei 2002 12:06 schreef DoctorB het volgende:[..]
heb je gelijk in. Maar eh... what's your point?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |