abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4338019
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 01:39 schreef Summoner het volgende:

[..]

Die term heb ik echt nog nooit gehoord. Het is duidelijk dat je die zelf verzonnen hebt, maar ondanks dat 'ie wat algemeen is vind ik hem wel leuk.

Grappig dat je dat zegt...ik ken de term atmosferisch niet.....de term medieval emotional metal, al sla je me dood, ik weet niet meer waar ik die term heb opgedaan, maar IK heb 'm niet verzonnen.....het valt me op dat wij, metaljongens en meiden, vaak eigen indelingen gebruiken en bands vaak in persoonlijk en veel verschillende hokjes douwen.....tja, wat is de norm en wat verzint het individu? In ieder geval ben ik er vanuit gegaan dat medieval emotion metal een gerenommeerde term was......

Als je wat specifieker wilt zijn zou ik zeggen

Therion = orkestrale gothic metal

Maar gothic metal is ook bijvoorbeeld Paradise Lost, maar ik zie weinig overeenkomsten tussen bijvoorbeeld een PL en Therion....

Nightwish = power metal met opera-vocalen

Powermetal? Dat is toch Manowar? Rhapsody? Hammerfall? De oude Nightwish doet me voornamelijk aan het ook uit Finland afkomstige Mythotyn denken......

Haggard = orkestrale barok death/doom metal

Yes, dat dekt de lading....overigens een ontzettend goed project, dat Haggard. Heerlijk om mijn twee muzikale voorkeuren terug te horen in 1 band! Klassiek, met name de middeleeuws getinte en metal en dat met in totaal 32 man (als ik het goed heb).

Bal Sagoth = bombastische keyboard black metal (wordt vaak ook wel fantasy metal genoemd)

Die term kende ik ook nog niet.....kende wel SF metal, namelijk Nocturnus, ook zo'n retestrakke, zeer gave band waarin keybords gebruikt worden.....maar dat valt buiten het genre van dit topic......

"The Sham Mirrors" is erg experimenteel en avantgarde en zal je denk ik niet tegenvallen.

Die gaat ik zeker beluisteren dan!

Greetz and Enjoy!

maandag 27 mei 2002 @ 20:31:03 #52
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_4350179
quote:
Op zondag 26 mei 2002 22:57 schreef Doix het volgende:

Grappig dat je dat zegt...ik ken de term atmosferisch niet...

atmosferisch, sferisch... all pretty much the same thing.
quote:
de term medieval emotional metal, al sla je me dood, ik weet niet meer waar ik die term heb opgedaan, maar IK heb 'm niet verzonnen.....het valt me op dat wij, metaljongens en meiden, vaak eigen indelingen gebruiken en bands vaak in persoonlijk en veel verschillende hokjes douwen.....tja, wat is de norm en wat verzint het individu? In ieder geval ben ik er vanuit gegaan dat medieval emotion metal een gerenommeerde term was...... \
Mja, dat gebeurt wel vaak. Maar ik houd liever de officiele termen aan (dat is: de termen die ik in de muziekbladen lees) om verwarring te voorkomen. Maar als niet iedereen die termen kent schiet je er nog niets mee op!

medieval emotion metal is wat te vaag, wat wordt hier met emotion bedoeld? Het hele punt van muziek is ideeen en emoties uitdrukken, dus technisch gezien zou dus alle metal "emotion metal" moeten zijn... Je hebt wel emo-core.

quote:
Maar gothic metal is ook bijvoorbeeld Paradise Lost, maar ik zie weinig overeenkomsten tussen bijvoorbeeld een PL en Therion....
Hmmm, het gros van de gothic metal bestaat uit bands die doom/death met (vrouwelijke) operavocalen, koren, keyboards en (wat vroeger waren, maar inmiddels niet meer) metal- vreemde instrumenten combineren. Denk aan Trail of Tears, Theatre of Tragedy en Tristania.
Dan heb je ook bands als Paradise Lost (albums als Draconian Times, Old etc.), Lacuna Coil, To/Die/For; deze bands worden ook vaak gothic metal genoemd maar beter is gothic rock; deze bands zijn vaak ook wat minder zwaar en kennen minder of geen grunts.

Therion is sowieso een vreemde eend in de bijt, maar de meeste Therion liefhebbers luisteren ook veel (andere) gothic metal bands, maar ik moet toegeven dat de term gothic metal extreem beperkend is voor zo'n unieke band als Therion.

quote:
Powermetal? Dat is toch Manowar? Rhapsody? Hammerfall? De oude Nightwish doet me voornamelijk aan het ook uit Finland afkomstige Mythotyn denken......
Nee, van deze bands is alleen Rhapsody power metal. Manowar is natuurlijk oer-heavy metal en Hammerfall is in feite heavy metal resurrected. Maar geen schande hoor, Hammerfall wordt wel vaker power metal genoemd. Ten onrechte overigens.

Ik vind niet dat je kunt spreken van "de oude" of "de nieuwe" Nightwish, aangezien deze band de sound nog niet veel gewijzigd heeft. Ze klinken nu niet veel anders dan ten tijde van Angels Fall First".

En hoe je de parallel met Mithotyn trekt snap ik ook niet. Deze band komt niet uit Finland maar uit Noorwegen en maakt totaal andere muziek!! Zelfs de keyboardgeluiden komen niet overeen.

Nightwish doet qua keyboards eerder denken aan landgenoten als Eternal Tears of Sorrow en Children of Bodom.

quote:
Yes, dat dekt de lading....overigens een ontzettend goed project, dat Haggard. Heerlijk om mijn twee muzikale voorkeuren terug te horen in 1 band! Klassiek, met name de middeleeuws getinte en metal en dat met in totaal 32 man (als ik het goed heb).
Idd, maar ik geloof dat het er 26 zijn. Correct me if I'm wrong...
quote:
Die term kende ik ook nog niet.....kende wel SF metal, namelijk Nocturnus, ook zo'n retestrakke, zeer gave band waarin keybords gebruikt worden.....maar dat valt buiten het genre van dit topic......
Die term die ik gebruikte is zeker geen officiele term en SF metal ook niet. Nocturnus was een van de eerste death metal bands die keyboards gebruikte en een album als "The Key" is een fakking klassieker! Naast die keyboards en de lyrische SF concepten is Nocturnus een doodgewone death metal band hoor. WAS moet ik zeggen want ze zijn helaas (weer) uit elkaar gegaan...
  maandag 27 mei 2002 @ 21:59:01 #53
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4352289
quote:
Op zondag 26 mei 2002 22:57 schreef Doix het volgende:

[..]

Why the =*=*=* post je een quote? Leer je post editten of post niet
quote:
atmosferisch
Wat heeft de "atmosfeer" van de aarde hier nou meer te maken?
  maandag 27 mei 2002 @ 22:32:16 #54
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_4352941
quote:
Op maandag 27 mei 2002 21:59 schreef Yokozuna het volgende:

Dat het allesbehalve hemelse muziek is....

Overigins, Gothic heeft helemaal niets met metal te maken. Metal is veel meer georienteerd op muzikale kwaliteiten, Gothic niet. Als je bijvoorbeeld Sisters of Mercy vergelijkt met Paradise Lost zit er merkbaar verschil in. Bij SoM zijn gitaren en drums bijzaak, en vervallen ze vaak in eenvoudige, monotone deuntjes.

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 27 mei 2002 @ 22:39:45 #55
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4353087
Sterker nog. Gothic heeft nix met metal te maken (vergelijk Enya met metal ), Gothic metal wel een beetje
  maandag 27 mei 2002 @ 23:07:55 #56
18413 Summoner
pi_4353689
quote:
Op maandag 27 mei 2002 21:59 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Hehe. Het is eigenlijk een slechte vertaling; in het Engels zeg je "the new Summoning album creates a very medieval and mystic atmosphere... ...this is truly one of the most atmospheric album I have ever heard!" maar als je in het ned. zegt 'atmosferisch' denk je meteen aan DE ATMOSFEER. 'Sferisch" moet je dan zeggen, maar dat foutje maak ik voortdurend.
pi_4355790
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 21:37 schreef Summoner het volgende:
Nee, eerst Immortal en dan Emperor.

En wat doet Dissection erbij? Dat is death/black met de nadruk op death en hoort dus niet in het rijtje thuis.

Wat een BULLSHIT, zet Soulreaper maar eens op en durf bovenstaande dan nog eens te beweren.
[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_4355826
Hoe kan ik dit lijstje in godsnaam verder nog serieus nemen als je Siebenburgen erbij zet ipv Enslaved, Samael, Satyricon, Marduk en Absu enz enz....
[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
  dinsdag 28 mei 2002 @ 08:29:00 #59
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4356773
Ja man, Satyricon RULEZ. Rebel Extra! SAupervet
  dinsdag 28 mei 2002 @ 22:31:32 #60
18913 DOMINIUM
_= METELBELGIER =_
pi_4367822
Iedereen vergeet gewoonweg VENOM !!!!!
Samen met Mayhem en Bathory de grondleggers van het death en black metal genre !!!
Hell is from here to eternity
  dinsdag 28 mei 2002 @ 22:57:06 #61
18413 Summoner
pi_4368277
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 01:48 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:

[..]

Wat een BULLSHIT, zet Soulreaper maar eens op en durf bovenstaande dan nog eens te beweren.

Ik ben welbekend met "soulreaper" en ik durf dus nog steeds te beweren dat Dissection death/black is en dus niet in een black metal poll hoort. Er zijn genoeg pure black metal bands die er wel in horen te staan.

Zet jij maar eens "Thorns of Crimson Death" of "The Somberlain" op en durf dan bovenstaande nog eens te beweren.

dinsdag 28 mei 2002 @ 22:58:43 #62
18413 Summoner
pi_4368303
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 01:52 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Hoe kan ik dit lijstje in godsnaam verder nog serieus nemen als je Siebenburgen erbij zet ipv Enslaved, Samael, Satyricon, Marduk en Absu enz enz....
Hoe kan ik jou in godsnaam nog serieus nemen als je Enslaved en Samael in een black metal poll wil zetten...

Maar ik ben wel met je eens dat Siebenburgen eruit moet.

dinsdag 28 mei 2002 @ 22:59:46 #63
18413 Summoner
pi_4368331
"Gothenburg, Sweden-based death metal outfit Dissection was formed in 1989 by singer/guitarist Jon Nödtveidt and bassist Peter Palmdahl; with the addition of drummer Ole Öhman the following spring, the group recorded its first demo, The Grief Prophecy. Following the 1991 Corpsegrinder single "Into Infinite Obscurity," Dissection recorded a second demo, The Somberlain, resulting in a contract with No Fashion Records; recruiting second guitarist John Zwetsloot, the group issued its first LP, also titled The Somberlain, in late 1993. Johan Norman replaced Zwetsloot for the follow-up, 1996's Storm of the Light's Bane; a rarities collection, The Past Is Alive, appeared a year later. In July of 1997, Nödtveidt and a friend were charged with the brutal murder of an Algerian homosexual; both were convicted, with Nödtveidt receiving an eight-year sentence. The tragedy also spelled Dissection's end, with Ohman soon forming a new group, Reaper. Jason Ankeny"

Van ALLMUSIC.COM

pi_4368341
quote:
Op maandag 27 mei 2002 20:31 schreef Summoner het volgende:

Mja, dat gebeurt wel vaak. Maar ik houd liever de officiele termen aan (dat is: de termen die ik in de muziekbladen lees) om verwarring te voorkomen. Maar als niet iedereen die termen kent schiet je er nog niets mee op!

Tru! Maar na wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat ik deze term voor het eerst hoorde bij Haggard en later bij Bal Sagoth, al werd het daar meer zijdelings genoemd.....via een vriend en op zo'n metalmarket...tja, ik ben ook maar een mens, dus ik denk, dat zal wel, ik neem zo'n term over....mij is in de afgelopen 17 jaar dat ik meeloop eigenlijk alleen echt opgevallen dat metals veel eigen indelingen er op na houden, ik blijf het zeggen.....en tja, de Aardschok lees ik eigenlijk al tijden niet meer...shame on me...

medieval emotion metal is wat te vaag, wat wordt hier met emotion bedoeld? Het hele punt van muziek is ideeen en emoties uitdrukken, dus technisch gezien zou dus alle metal "emotion metal" moeten zijn... Je hebt wel emo-core.
[..]

Muziek is emotie, daar kan niemand om heen...ik meende, maar dat is persoonlijk, dat het onderscheid gemaakt werd in de versofting van het genre black metal...er is nogal een verschil tussen een Mayhem en een Bal Sagoth om maar eens twee bands naast elkaar te zetten.....

Hmmm, het gros van de gothic metal bestaat uit bands die doom/death met (vrouwelijke) operavocalen, koren, keyboards en (wat vroeger waren, maar inmiddels niet meer) metal- vreemde instrumenten combineren. Denk aan Trail of Tears, Theatre of Tragedy en Tristania.
Dan heb je ook bands als Paradise Lost (albums als Draconian Times, Old etc.), Lacuna Coil, To/Die/For; deze bands worden ook vaak gothic metal genoemd maar beter is gothic rock; deze bands zijn vaak ook wat minder zwaar en kennen minder of geen grunts.

Niets aan toe te voegen of op aan te merken...

Therion is sowieso een vreemde eend in de bijt, maar de meeste Therion liefhebbers luisteren ook veel (andere) gothic metal bands, maar ik moet toegeven dat de term gothic metal extreem beperkend is voor zo'n unieke band als Therion.
[..]

En dat is nou grappig want ik ben Therion dus gaan kennen via Bal Sagoth...vraag me niet waarom, maar ik kan je wel vertellen dat de sound van deze band uitermate goed bevalt...

Nee, van deze bands is alleen Rhapsody power metal. Manowar is natuurlijk oer-heavy metal en Hammerfall is in feite heavy metal resurrected. Maar geen schande hoor, Hammerfall wordt wel vaker power metal genoemd. Ten onrechte overigens.

Dit was een persoonlijke indeling...ik heb wel wat Hammerfall hier en Rhapsody ken ik alleen van horen bij enkele vrienden en zo kort door de bocht hoorde ik weinig verschil, maar dat zegt niets natuurlijk.....

Ik vind niet dat je kunt spreken van "de oude" of "de nieuwe" Nightwish, aangezien deze band de sound nog niet veel gewijzigd heeft. Ze klinken nu niet veel anders dan ten tijde van Angels Fall First".

Vreemd....een vriend van mij heeft een verzamelcd gemaakt van nummers van Nightwish en ik hoor daar ook nummers op die qua sound overeen komen met zeg maar de oude Arcturus en in mijn ogen dus ook Mythotyn (zie hieronder).... ik ken Nightwish enkel vanaf Angels fall first tot nu en tja, dan kan ik je opmerking alleen maar beamen.....is er daarvoor dan ook Nightwish en is dat dan wat ik op die verzamel heb gehoord of word ik nu in de zeik genomen?

En hoe je de parallel met Mithotyn trekt snap ik ook niet. Deze band komt niet uit Finland maar uit Noorwegen en maakt totaal andere muziek!! Zelfs de keyboardgeluiden komen niet overeen.

Zie dus hierboven.....en nu zakt me broek helemaal op me enkels.....komen ze nu weer uit Noorwegen? Is er iemand die me dan kan vertellen waar ze nu werkelijk vandaan komen? Ik zoek het wel een keer op op hun site (als ze die hebben).....Noorwegen neem ik nu aan for granted... En keyboardgeluiden hoeven toch niet overeen te komen om toch een parallel te kunnen trekken? Geen enkele band heeft hetzelfde keyboard alswel gitaar sound.....

Idd, maar ik geloof dat het er 26 zijn. Correct me if I'm wrong...
[..]

Check.....Op "And thou shall...." staan in het boekje 16 fotootjes van bandleden en enkele klassiek georienteerde dames en heren en worden er 16 man genoemd van het Schalleluja Kammerchor....maakt 32....maar ff de tweede schijf sjekken....20 man onder de naam Haggard plus voor deze schijf 3 special guests plus 5 man voor het stukje "Pestilencia" en 9 man van het New Moscow Radio Choir.....dat lijkt heel wat meer, maar 20 dus in "vaste dienst".....je zou dat maar moeten voeden....en een vol podium....

Die term die ik gebruikte is zeker geen officiele term en SF metal ook niet.

[zeikmodes] Ja, wat is het nou? Gebruik je nu nou wel of niet officiele termen, hierboven sta je nog te beweren van wel en nu weer niet....... [/zeikmodus]

Nocturnus was een van de eerste death metal bands die keyboards gebruikte en een album als "The Key" is een fakking klassieker! Naast die keyboards en de lyrische SF concepten is Nocturnus een doodgewone death metal band hoor. WAS moet ik zeggen want ze zijn helaas (weer) uit elkaar gegaan...

[b] Godverdomme...oh sorry.....ik vond het een van de sterkste bands toen in de begin jaren '90.....en toen kwamen ze dus eind 1999 weer bij elkaar, cd-tje gemaakt en die heb ik ook gelijk gekocht, vond hem wel minder dat The Key en Threshold, maar toch...en nu zijn ze dus weer uitelkaar?.........***zucht****...leuke liedjes duren niet lang.....gezegde van mijn held....

Enne....keep giving the information please....ben er een tijdje uit geweest en de metalscene ontwikkelt zich nog steeds snel......zo leer ik weer eens wat bij en zo....

Greetzzzz

23.05 uur: [edit] typo's...het is goddomme net na elven en ik disfunctioneer al voor 100%.....slaaptijd!

23.15 uur: [edit] Nog meer typo's.......

[Dit bericht is gewijzigd door Doix op 28-05-2002 23:13]

dinsdag 28 mei 2002 @ 23:05:18 #65
18413 Summoner
pi_4368420
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 22:31 schreef DOMINIUM het volgende:
Iedereen vergeet gewoonweg VENOM !!!!!
Samen met Mayhem en Bathory de grondleggers van het death en black metal genre !!!
Haha Venom, dat is pas een grap. Ik denk omdat niemand erop zou stemmen, aangezien de grote invloedrijke Venom albums als Welcome to Hell en Black Metal vol staan met slechte nummers die na 20 jaar niet meer overeind staan. Venom werd populair en invloedrijk omdat ze zo controversieel deden met hun songtitels en 'satanische imago'.

Desondanks houd ik wel van Venom, niet om de muziek maar omdat ze toch wel een beetje verantwoordelijk zijn voor death en black metal. Net zoals Hellhammer, dat is ook crappy maar wel gaaf om het materiaal te verzamelen (al ben je dan snel uitverzameld )

Bathory, dat is pas muziek, en Celtic Frost.

dinsdag 28 mei 2002 @ 23:21:03 #66
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4368668
quote:
Muziek is emotie
Ik vind dit juist een zaak die veel te veel ontbreekt tegenwoordig!

Vooral bij die techno en jump muziek. Maar net zo goed in de metalscene.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-05-2002 23:21]

dinsdag 28 mei 2002 @ 23:21:38 #67
18413 Summoner
pi_4368683
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 23:00 schreef Doix het volgende:

Muziek is emotie, daar kan niemand om heen...ik meende, maar dat is persoonlijk, dat het onderscheid gemaakt werd in de versofting van het genre black metal...er is nogal een verschil tussen een Mayhem en een Bal Sagoth om maar eens twee bands naast elkaar te zetten.....

True, maar black metal is niet meer wat het geweest is. Er is nog de harde kern die primitieve en kille black metal maakt (daar hoort Mayhem ook al niet meer bij) en er is de zgn. post-black metal, dus de huidige Mayhem, Thorns, Satyricon etc. zij brengen allerlei invloeden in de black metal plus onconventionele songstructuren ("A Grand Declaration of War"), maar vaak betekent dit gewoon veel elektronische invloeden.
quote:
Vreemd....een vriend van mij heeft een verzamelcd gemaakt van nummers van Nightwish en ik hoor daar ook nummers op die qua sound overeen komen met zeg maar de oude Arcturus en in mijn ogen dus ook Mythotyn (zie hieronder).... ik ken Nightwish enkel vanaf Angels fall first tot nu en tja, dan kan ik je opmerking alleen maar beamen.....is er daarvoor dan ook Nightwish en is dat dan wat ik op die verzamel heb gehoord of word ik nu in de zeik genomen?
Ik denk dat je in de maling wordt genomen, want volgens de band zelf was "Angels Fall First" eigenlijk ook maar promotiemateriaal en moet niet opgevat worden als het eerste album. Je zou dan denken dat dat het eerste werk was van de band. Maar check nog ff na, ik ben zeer benieuwd. Heeft Nightwish dan toch een black metal verleden?
*PROEST* ik kan het me niet voorstellen!
quote:
Zie dus hierboven.....en nu zakt me broek helemaal op me enkels.....komen ze nu weer uit Noorwegen? Is er iemand die me dan kan vertellen waar ze nu werkelijk vandaan komen? Ik zoek het wel een keer op op hun site (als ze die hebben).....Noorwegen neem ik nu aan for granted...
Sorry, Mithotyn is Zweeds. Sorry hoor, maar met zoveel bands vind ik het ook wel eens moeilijk om te onthouden!
quote:
Check.....Op "And thou shall...." staan in het boekje 16 fotootjes van bandleden en enkele klassiek georienteerde dames en heren en worden er 16 man genoemd van het Schalleluja Kammerchor....maakt 32....maar ff de tweede schijf sjekken....20 man onder de naam Haggard plsu voor deze schijf 43 special guests plus 5 man voor het stukje "Pestilencia" en 9 man van het New Moscow Radio Choir.....dat lijkt heel wat meer, maar 20 dus in "vaste dienst".....je zou dat maar moeten voeden....en een vol podium....
Idd, die koren horen niet bij de band = niet bij de vaste bezetting en mag je dus niet meerekenen.
quote:
[zeikmodes] Ja, wat is het nou? Gebruik je nu nou wel of niet officiele termen, hierboven sta je nog te beweren van wel en nu weer niet....... [/zeikmodus]
Hehe, ja maar als ik zo'n term gebruik zeg ik het er altijd ff bij.
quote:
[b] Godverdomme...oh sorry.....ik vond het een van de sterkste bands toen in de begin jaren '90.....en toen kwamen ze dus eind 1999 weer bij elkaar, cd-tje gemaakt en die heb ik ook gelijk gekocht, vond hem wel minder dat The Key en Threshold, maar toch...en nu zijn ze dus weer uitelkaar?.........***zucht****...leuke liedjes duren niet lang.....gezegde van mijn held....
Ga toch maar weer aarschok lezen, dan wist je het al.

Ik vind Nocturnus ook retegoed. "Ethereal Tomb" trok ik ook wel.

dinsdag 28 mei 2002 @ 23:22:56 #68
18413 Summoner
pi_4368701
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 23:21 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik vind dit juist een zaak die veel te veel ontbreekt tegenwoordig!

Oke, goede muziek is emotie.
  dinsdag 28 mei 2002 @ 23:24:09 #69
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4368728
quote:
Er is nog de harde kern die primitieve en kille black metal maakt
Ghehe, een naam als Darkthrone komt me meteen te boven!
quote:
Oke, goede muziek is emotie.
Mwoa, dan zou thrash metal NIet goed zijn Wat ik niet het geval vind
  dinsdag 28 mei 2002 @ 23:40:59 #70
18413 Summoner
pi_4369015
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 23:24 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ghehe, een naam als Darkthrone komt me meteen te boven!

Darkthrone, Immortal, Gorgoroth etc.
quote:
Mwoa, dan zou thrash metal NIet goed zijn Wat ik niet het geval vind
Gekke vent, Thrash loopt toch over van de agressie en duistere emoties!!!
  woensdag 29 mei 2002 @ 13:06:05 #71
1358 Xhorder
He's back...
pi_4373716
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 23:05 schreef Summoner het volgende:
Haha Venom, dat is pas een grap. Ik denk omdat niemand erop zou stemmen, aangezien de grote invloedrijke Venom albums als Welcome to Hell en Black Metal vol staan met slechte nummers die na 20 jaar niet meer overeind staan. Venom werd populair en invloedrijk omdat ze zo controversieel deden met hun songtitels en 'satanische imago'.
Hey hey!!! De eerste 3 Venom albums staan nog steeds als een huis. Het is het enige goeie wat ze hebben uitgebracht, maar zelfs 22 jaar later zijn deze nummers nog steeds goed.
... na vijf jaar
  woensdag 29 mei 2002 @ 22:57:54 #72
18413 Summoner
pi_4376695
quote:
Op woensdag 29 mei 2002 13:06 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Hey hey!!! De eerste 3 Venom albums staan nog steeds als een huis. Het is het enige goeie wat ze hebben uitgebracht, maar zelfs 22 jaar later zijn deze nummers nog steeds goed.

Oke, mischien een beetje een overreactie on my part. Ik houd er zelf ook wel van, maar ik vind muzikaal Venom niets vergeleken bij Bathory en Celtic Frost. To each his own...

btw, heeft gij het $$$ al ontvangen? wanneer kan ik de lijst verwachten?

donderdag 30 mei 2002 @ 13:39:41 #73
1358 Xhorder
He's back...
pi_4382514
quote:
btw, heeft gij het $$$ al ontvangen? wanneer kan ik de lijst verwachten?
Ja, dat is er gisteren bijgeschreven volgens mij. Die lijst krijg je één dezer dagen
... na vijf jaar
  donderdag 30 mei 2002 @ 17:15:53 #74
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4386289
quote:
Gekke vent, Thrash loopt toch over van de agressie en duistere emoties!!!
Misschien in de teksten, maar ik vind het GEHEEL bij thrash metal juist bijna geen emotie kennen.

Maarja, dat hangt af van hoe je "emotie" interpreteerd. Als jij agressie enzo onder emotie verstaat heb je helemaal gelijk. Maar over emotie heb ik een wat beperktere interpretatie denk ik....

pi_4389743
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 17:15 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Misschien in de teksten, maar ik vind het GEHEEL bij thrash metal juist bijna geen emotie kennen.

Maarja, dat hangt af van hoe je "emotie" interpreteerd. Als jij agressie enzo onder emotie verstaat heb je helemaal gelijk. Maar over emotie heb ik een wat beperktere interpretatie denk ik....

Agressie is ook emotie, zij het een negatieve...ik zou niet weten hoe je het anders kan zien.....

En ik vind bijvoorbeeld Slayer onder Trash vallen en hun muziek zit vol emotie.....

donderdag 30 mei 2002 @ 22:39:07 #76
18413 Summoner
pi_4390055
Idd, thrash is de muzikale manifestatie van haat en woede.
  zondag 2 juni 2002 @ 11:13:18 #77
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4414043
Ja ok. Dan noem ik het wel emotie he~!
  zondag 2 juni 2002 @ 14:19:26 #78
18413 Summoner
pi_4415668
quote:
Op zondag 02 juni 2002 11:13 schreef Yokozuna het volgende:
Ja ok. Dan noem ik het wel emotie he~!
Mooi. Dan zijn we het eens!
  zondag 2 juni 2002 @ 20:14:12 #79
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4418609
Hej, weer een nieuwe mooie icon
pi_4418739
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 22:57 schreef Summoner het volgende:

[..]

Ik ben welbekend met "soulreaper" en ik durf dus nog steeds te beweren dat Dissection death/black is en dus niet in een black metal poll hoort. Er zijn genoeg pure black metal bands die er wel in horen te staan.

Zet jij maar eens "Thorns of Crimson Death" of "The Somberlain" op en durf dan bovenstaande nog eens te beweren.

Hokjes-zeikerd

jaja je hebt wel een beetje gelijk, hoewel ik Dissection nog steeds beter vind dan al het bovengenoemde

zondag 2 juni 2002 @ 20:28:47 #81
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4418795
quote:
Hokjes-zeikerd
Genres, jonge. Je wordt er niet goed van
  zondag 2 juni 2002 @ 23:16:52 #82
18413 Summoner
pi_4421206
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:14 schreef Yokozuna het volgende:
Hej, weer een nieuwe mooie icon
Herken je het?
  zondag 2 juni 2002 @ 23:19:35 #83
18413 Summoner
pi_4421269
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:24 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:

[..]

Hokjes-zeikerd

jaja je hebt wel een beetje gelijk, hoewel ik Dissection nog steeds beter vind dan al het bovengenoemde

Daar is natuurlijk niks mis mee. Ik vind Summoning beter dan al het bovengenoemde bij elkaar, maar ik zou het desondanks niet goed vinden als Summoning er bij zou staan, aangezien deze muziek ver boven 'hokjes' staat en zeker niet puur black metal genoeg is om erbij te horen.
  zaterdag 9 november 2002 @ 22:07:57 #84
39654 Heosphoros
Den Gristen Gruizer
pi_6717316
Waar staat darkthrone/!??!?!!?!

Dat is "de" black metal band

www.sinistrum.tk
  zondag 10 november 2002 @ 01:29:33 #85
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6720309
quote:
Waar staat darkthrone/!??!?!!?!
Dat is "de" black metal band
Tja, voor polls mag je geen oneindig lijstje maken
pi_6767038
quote:
Op zondag 10 november 2002 01:29 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Tja, voor polls mag je geen oneindig lijstje maken

kan best, maar DE bm band hoort toch egt wel in zon lijstje thuis
  dinsdag 12 november 2002 @ 23:24:19 #87
18413 Summoner
pi_6769796
"A Blaze in the Northern Sky" was echt een revolutionair album. Nog nooit had muziek zo zwartgallig, nihilistisch en angstaanjagend koud geklonken.
pi_6774213
er zijn echt zo veel goede bands in deze catogorie

ik ga voor Dark Funeral

Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_6779952
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 23:24 schreef Summoner het volgende:
"A Blaze in the Northern Sky" was echt een revolutionair album. Nog nooit had muziek zo zwartgallig, nihilistisch en angstaanjagend koud geklonken.
Behemoth
pi_6780096
beuh... jammer van die prutbands

geef mij maar kristallnacht, graveland, judas iscariot, lord belial en nargaroth

One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_6780156
quote:
Op woensdag 13 november 2002 15:35 schreef mattttPUNTnl het volgende:
beuh... jammer van die prutbands
graveland
Prutsband.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_6789371
Pro Pain
In The Presence Of Enemies!
  woensdag 13 november 2002 @ 22:44:02 #93
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6789464
quote:
Op woensdag 13 november 2002 10:42 schreef metalheadBOC het volgende:
er zijn echt zo veel goede bands in deze catogorie

ik ga voor Dark Funeral

Erg vet ja, alleen ik vind de nummers te weinig afwisselend.
  woensdag 13 november 2002 @ 22:52:50 #94
18413 Summoner
pi_6789740
quote:
Op woensdag 13 november 2002 15:30 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Behemoth
Sorry, Darkthrone. U gaat niet door voor de 50.000 euro vraag.
  woensdag 13 november 2002 @ 22:54:17 #95
18413 Summoner
pi_6789783
quote:
Op woensdag 13 november 2002 15:38 schreef Diverse_Reality het volgende:
Prutsband.
Hmm, ze zijn wel goed maar ik boycot ze omdat ze hun platen toepassen als extreem rechtse propaganda.
pi_6791648
Ik lig al een tijdje uit de scene (zie mijn naam ) maar is Graveland tegenwoordig wel goed?

A Thousand Swords is echt ongeveer het slechtste wat ooit op cd is gekwakt. Het zal wel cult zijn ofzo hoor.

(met teksten als: 'a sword for the christian bastard in the vatican, 10.000 swords for all the muslim pigs' en dergelijke. )

pi_6803587
quote:
Op woensdag 13 november 2002 22:41 schreef Ibanez het volgende:
Pro Pain
SUKKEL
  donderdag 14 november 2002 @ 17:45:56 #98
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6803611
quote:
Op donderdag 14 november 2002 17:43 schreef Morgil het volgende:

[..]

SUKKEL

Das toch van die muziek gemaakt door dikke mensen met grote bakkebaarden?
pi_6803629
quote:
Op donderdag 14 november 2002 17:45 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Das toch van die muziek gemaakt door dikke mensen met grote bakkebaarden?

juist
pi_6803650
De allereerste gitzwarte lp van Samael, dat was BLACKMETAL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')