quote:Jawel toch? En z'n vrouw was ook niet verkracht en vermoord, maar door zijn vergeetachtigheid (door te veel injecties dus) gedood. Maar dat weet ik niet zeker, er zijn maar weinig dingen zeker in de film, iig na 1 keer kijken.
Op 11 april 2001 11:07 schreef maikie het volgende:
Memento:
wacht even: dat sammy en de persoon met het geheugenverlies 1 en dezelfde zijn geloof ik niet helemaal.
Als Teddy al vaker gebruik gemaakt heeft van Lenny om zo misdaden op te lossen (en vuile zaakjes op te knappen), waarom heeft Lenny dan nu pas die tattooages? Ok, misschien had ie er nog niet eerder aan gedacht om dat te doen, maar dan nog moet er toch ergens wel een spoor zijn naar eerdere samenwerking tussen Teddy en Lenny.
[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 11-04-2001 11:30]
Heeft iemand van jullie dat ook gezien?
(vragen, niets dan vragen!)
Overigens: ik las in een interview met de regisseur dat hij bij het maken twee versies van de 'waarheid' voor ogen had maar uiteindelijk heeft gekozen voor 1 versie. hij stelde dat dat bij een tweede keer kijken wel duidelijk werd 'genoeg aanwijzingen'. (kan natuurlijk ook een heel slim marketingtrucje zijn)
quote:wrom had hij al tattoos als zijn vrouw nog leeft?
Op 11 april 2001 13:56 schreef maikie het volgende:
Ik hoorde van iemand - die de film op mijn aanraden is gaan zien - dat je in dat shotje, waarin hij dus al met tatoeages met zijn vrouw op bed ligt, een tatoeage op de borst heeft met i've done it (ofzoiets)
(
vrees toch echt dat ik de film nog een keer moet gaan zien.
Paul Muad'Dib trouwt met Irulan om zo officieel keizer te worden Chani blijft zijn concubine.
Het aapje komt eindelijk aan op de planeet...
Mark Wahlberg stapt in het vliegmachientje van t aapje
Hij vliegt door een kosmische storm.
Komt eindelijk weer op aarde maar nu is op aarde ook iedereen aap...
quote:hmjah en landt toevallig voor het witte huis enzo
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:40 schreef Jeromar het volgende:
Planet Of The Apes
Het aapje komt eindelijk aan op de planeet...
Mark Wahlberg stapt in het vliegmachientje van t aapje
Hij vliegt door een kosmische storm.
Komt eindelijk weer op aarde maar nu is op aarde ook iedereen aap...
ik had op het eind echt zoiets van HE?? is dit nou het einde? maar op zich verder wel lollig gevonden
quote:Juist! Ik zei _precies_ hetzelfde tegen mijn vriend, waarmee ik de film enkele weken geleden heb bekeken. Misschien heb ik wel teveel Star Trek gekeken.
Op vrijdag 24 augustus 2001 17:21 schreef Ener-G het volgende:[..]
hmjah en landt toevallig voor het witte huis enzo
mooier was geweest als ie terug bij dat ruimteschip zou zijn gekomen en voorkwam dat die aap wegging en dus de hele apenplaneet nooit bestaan had
Nog even over MEMENTO (net gezien). Hij zorgt aan het einde van de film (door tattoo van nummberbord en 'don't believe his lies' als aantekening) dat hij de politieagent zal vermoorden. Dit doet hij toch om die vicieuze cirkel te doorbreken?
quote:Nou, om dan maar meteen voor eens en voor altijd een einde te maken aan de oeverloze Memento-discussie....
Op donderdag 12 april 2001 16:04 schreef maikie het volgende:
misschien dat ook hij ook al tattoo's nam toen zijn vrouw nog leefde? of is het een vertekende herinnering?vrees toch echt dat ik de film nog een keer moet gaan zien.
-Sammy Jankis IS Leonard Shelby
-Leonard's vrouw is niet door de inbrekers om het leven gebracht
-Hij heeft zijn eigen vrouw met die injecties 'vermoord'
En nu vraagt iedereen zich waarschijnlijk af waarom de Smots dit met zulke grote stelligheid kan beweren.
Wel, om de volgende reden: ik heb een paar dagen de Canadese regio 1 DVD van Memento in mijn bezit gehad.
Op deze DVD stonden geen extra's, behalve ééntje: de mogelijkheid om de hoofdstukken van de film in chronologische volgorde te bekijken.
Erg grappig, en UITERST informatief.
Als je de film namelijk in chronologische volgorde ziet, is er geen enkele twijfel mogelijk: Sammy en Lenny zijn één en dezelfde persoon.
quote:Ik heb de film net voor de tweede keer gezien en begin het verhaal een beetje te begrijpen.
Op donderdag 13 september 2001 03:35 schreef Smots het volgende:[..]
Nou, om dan maar meteen voor eens en voor altijd een einde te maken aan de oeverloze Memento-discussie....
quote:Dit klopt. Hoewel ik het idee heb dat Sammy Jankis iemand is die dezelfde conditie heeft gefaked om verzekeringsgeld te krijgen (dus toen Leonard nog normaal was en als verzerings-'investigator' deze zaak moest onderzoeken). Na het incident met de inbreker is het insuline-verhaal bij Leonard zelf gebeurd, waarna zijn vrouw dus in een coma is geraakt. Leonard heeft volgens mij dit en die zaak van Sammy door elkaar gehaald.
-Sammy Jankis IS Leonard Shelby
quote:Ze leefde inderdaad nog.
-Leonard's vrouw is niet door de inbrekers om het leven gebracht
quote:Niet vermoord, maar ze is hierdoor in coma geraakt. Ze leeft dus nog. Dit verklaart waarom je aan het einde van de film een flits ziet van hem en zijn vrouw, samen met zijn tattoo's. En nog een extra tattoo : "I've done it!". Mijn verklaring is dat zijn vrouw na al dit gebeuren uit haar coma is ontwaakt. De afrekening met Teddy was zijn manier om uit de spiraal te komen waar Teddy hem eigenlijk in gevangen hield, door hem telkens een nieuwe John G. te 'geven'.
-Hij heeft zijn eigen vrouw met die injecties 'vermoord'
Overigens zie je op een bepaald moment Sammy in een inrichting zitten. Aan het einde van deze scene zie je (vlak nadat er een verpleegster voorbij liep) dat Sammy ineens veranderd was in Leonard.
quote:Niet helemaal, maar wel heeft Lenny zijn eigen verhaal achter die van Sammy geplakt.
En nu vraagt iedereen zich waarschijnlijk af waarom de Smots dit met zulke grote stelligheid kan beweren.
Wel, om de volgende reden: ik heb een paar dagen de Canadese regio 1 DVD van Memento in mijn bezit gehad.
Op deze DVD stonden geen extra's, behalve ééntje: de mogelijkheid om de hoofdstukken van de film in chronologische volgorde te bekijken.
Erg grappig, en UITERST informatief.
Als je de film namelijk in chronologische volgorde ziet, is er geen enkele twijfel mogelijk: Sammy en Lenny zijn één en dezelfde persoon.
Kunnen jullie hier iets mee?
[Dit bericht is gewijzigd door Duckman op 14-09-2001 00:46]
Maar euh...
Zijn vrouw is toch gewoon uit de doesj/bad gevallen en daarbij bewusteloos geraakt? Lenny viel bij de ontdekking ook en wel tegen een spiegel aan waardoor hij deze aandoening gekregen heeft.
Hij is wel gewoon Sammy, sammy is geen eerdere persoon die hij geholpen heeft ofzo. Hij weet nl gewoon niet meer dat hij het was. Gewoon vergeten.
Nog iets... hmm naja Teddy en dat andere mens gebruiken Lenny gewoon heel erg voor het uit de weg ruimen van vervelende mensen. Die vrouw zorgt er zelfs voor dat lenny Teddy uit de weg ruimt op het laatst...
maar ach... its a brilliant film... als iemand hem nog es wil zien, ik doe mee! Voor de 4e keer...
quote:Ehmm.. dat lijkt me stug. Da's wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg interessante interpretatie van de film.
Op vrijdag 21 december 2001 10:16 schreef Betse het volgende:
Das het toffe van memento....Maar euh...
Zijn vrouw is toch gewoon uit de doesj/bad gevallen en daarbij bewusteloos geraakt? Lenny viel bij de ontdekking ook en wel tegen een spiegel aan waardoor hij deze aandoening gekregen heeft.
maar dat van zijn vrouw ben ik nog niet helemaal uit. Als je naar de site van Menemto gaat (www.otmenem.com) dan kan je daar ergens een rapport lezen van deze gebeurtenis. En dan staat er wel in dat zijn vrouw sporen vertoont van sexueel misbruik. Maar kunnen ze voordit gevalletje niet gewoon sex hebben gehad ofzo?
Tis iig ook weer een mogelijkheid... Think about it... (als ik de film nog een keer ga checken zal ik dat ook doen... )
quote:Weet ik. Die website staat namelijk ook op de DVD.
Op vrijdag 21 december 2001 10:50 schreef Betse het volgende:
Dat van dat Lenny tegen de spiegel is gevallen weet ik zeker... Dat zie je ook gebeuren nl...maar dat van zijn vrouw ben ik nog niet helemaal uit. Als je naar de site van Menemto gaat (www.otmenem.com) dan kan je daar ergens een rapport lezen van deze gebeurtenis.
quote:ik heb wel eens gehoord van rauwe sex, maar dit gaat IMHO wel erg ver...
En dan staat er wel in dat zijn vrouw sporen vertoont van sexueel misbruik. Maar kunnen ze voordit gevalletje niet gewoon sex hebben gehad ofzo?
quote:Hmja.. ik zal 'm binnenkort ook weer eens in den DVD-player flikkeren....
Tis iig ook weer een mogelijkheid... Think about it... (als ik de film nog een keer ga checken zal ik dat ook doen...)
quote:(the sixth sense)
[b]
Rest mij nog 1 vraagje, waar sloeg die deur met rode knop op? Hij draait er steeds aan maar krijgt hem niet open.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |