abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4261568
Groepsaanranding in zwembad

door Joan van den Dungen EINDHOVEN - Twee Helmondse meisjes van 14 en 15 zijn afgelopen weekeinde aangerand door spelers van een allochtone voetbalclub uit Rotterdam in het subtropisch zwemparadijs De Tongelreep in Eindhoven.
De politie wist samen met de badmeesters zes verdachten aan te houden nadat die de meisjes massaal onzedig hadden betast en bleven lastigvallen.Volgens zwembaddirecteur Arie Heesterbeek sloegen de voetballers toe kort voor hun vertrek naar huis nadat hun begeleider naar de receptie was vertrokken om hen via de intercom uit het water te laten roepen. "Zij probeerden nog te ontsnappen, maar op aanwijzingen van ons personeel en ook andere badgasten heeft de politie hen kunnen pakken. Hun leider was zwaar aangeslagen, hij schaamde zich kapot".

De directie van de Tongelreep trof vijf jaar geleden al uitgebreide veiligheidsmaatregelen nadat vooral jongens van allochtone afkomst zich met regelmaat schuldig maakten aan onzedig gedrag. De meeste daders moesten al verplicht een therapie volgen hoe om te gaan met Nederlandse zeden en gewoonten.

Ook alle andere zwembaden in ons land blijken te kampen met zo'n probleem. "Sommige gasten moet je leren met hun tengels van de meisjes af te blijven. Wat dat betreft gedogen wij helemaal niks", stelt Heesterbeek.

Sinds het preventie-project 'Kennen en gekend worden' in 1997 -het zwembad werd destijds nog spottend de 'Tongel-rape' genoemd- in de Lichtstad van start ging is het aantal aanrandingen daar met zo'n 60 procent gedaald tot zo'n zeven incidenten per jaar. "Onze aanpak werkt", meldt Heesterbeek. "De recidive is ook vrijwel nul. Maar elke aanranding is er nog een teveel. Ons complete personeel is speciaal geschoold voor de aanpak van vooral allochtone jongeren. Verder hangen er zeventien bewakingscamera's. De pakkans is honderd procent! Het zwembad heeft inmiddels een convenant gesloten met de Eindhovense politie en andere korpsen maar ook met het bureau HALT, dat jongeren die in de fout gaan begeleidt."
---

Het blijft moeilijk voor die lui ...

Dus ...
  dinsdag 21 mei 2002 @ 08:41:17 #2
22515 CarloGambino
La cosa nostra
pi_4261602
Nou, daar zullen wel weer luttele duizenden guldens aan therapie per individu geinvesteerd gaan worden...tenzij er nu 's een keer wat gaat veranderen.
  dinsdag 21 mei 2002 @ 08:51:10 #3
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4261641
Is het weer zover met dat tuig? Zullen we maar WEER een zwembad sluiten omdat een kleine groep kut-marokkanen zich niet weet te gedragen.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_4261655
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 08:51 schreef Strolie75 het volgende:
Is het weer zover met dat tuig? Zullen we maar WEER een zwembad sluiten omdat een kleine groep kut-marokkanen zich niet weet te gedragen.

ik heb NERGENS in dit stukje text kunnen lezen dat het kut-marokkanen waren.

misschien waren het wel kut-negers of kut-pakistanen of kut-....

maaja...het woordje allochtoon zal wel een subsituut zijn voor marrokaan

dinsdag 21 mei 2002 @ 08:55:48 #5
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4261664
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 08:53 schreef Aardige_Jongen het volgende:
Bij zulke nieuwsberichten zijn het 9 van de 10 keer Marrokanen.
  dinsdag 21 mei 2002 @ 08:56:24 #6
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_4261667
quote:
Goh, hoe zou dat nou kunnen???
We're on an express elevator to hell, going down!
pi_4261683
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 08:56 schreef Draaitafeltje het volgende:

[..]

Goh, hoe zou dat nou kunnen???

Als ik justitie moet geloven ligt dat voornamelijk aan een slechte jeugd, moeilijke integratie (en dat terwijl ze hier geboren zijn) en een sociale achterstand (al rijden ze alleen in BMW en Mercedes).
Dus ze kunnen er vast niets aan doen, ze hebben het al zo moeilijk.
Dus ...
pi_4261689
Sjongejonge,
en het BLIJFT maar doorgaan met die @%^@%^@$%#$-zooi!
Dan een groepsverkrachting van een gehandicapte, dan 14-jarigen in een zwembad, dan hier, dan daar! Zouden ze in het land van herkomst moeten doen...

Nou ja, kben allang blij met de verkiezingsuitslag. Twordt gewoon tijd dat we, Nederland + West-Europa, wakker worden en niet langer de goedpraat-praatjes van allerlei linkse partijen slikken. Alst aan hen ligt worden er tonnen ingepompt voor begeleiding, hulp en zorg. Wat toch niet helpt, dat weten we inmiddels. Ben benieuwd of de LPF de kans krijgt een nieuwe manier van oplossen te realiseren/proberen.

pi_4261692
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 08:55 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

BINGO!!
  dinsdag 21 mei 2002 @ 09:01:06 #10
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_4261695
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
  dinsdag 21 mei 2002 @ 09:02:18 #11
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_4261704
quote:
een sociale achterstand
Als je weerloze meisjes gaat verkrachten dan heb je idd een sociale achterstand ja!!!

Een geestelijke ook trouwens, stelletje eikels!

† In Memoriam † dinsdag 21 mei 2002 @ 09:05:58 #12
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4261725
Mmmm in het Eindhovens Dagblad wordt dus niet gesproken over de afkomst van de jongens:

EINDHOVEN - Twee Helmondse meisjes van veertien en vijftien jaar oud zijn zaterdagmiddag rond vijf uur in het Eindhovense zwembad De Tongelreep aangerand en lastiggevallen door zes jongens. De daders, tussen de dertien en vijftien jaar oud en met hun voetbalelftal uit Rotterdam een dagje in De Tongelreep, zijn allemaal aangehouden.

zie voor het hele artikel: http://www.eindhovensdagblad.nl/CDA/regioportal/0,2078,2429__1076630_,00.html

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 21 mei 2002 @ 09:06:46 #13
7966 eRR_
  dinsdag 21 mei 2002 @ 09:07:33 #14
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4261737
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 09:05 schreef just me het volgende:
Mmmm in het Eindhovens Dagblad wordt dus niet gesproken over de afkomst van de jongens:
Ja, want als je de afkomst vermeld ben je een vieze racist en de creeer je een negatief sfeer.
  dinsdag 21 mei 2002 @ 09:07:41 #15
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_4261744
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 09:06 schreef eRR_ het volgende:
Pasjessysteem instellen. Verplicht electronisch registreren bij binnenkomst, zodat precies nagegaan kan worden of iemand eerder rottigheid heeft uitgehaald. Zo ja, toedeledokie.
Waaraan is dat pasje gekoppeld? Aan een dbase van zwembaden/politie?
  dinsdag 21 mei 2002 @ 09:14:27 #16
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_4261790
Oplossing: ZEER groot geschapen homofiele man.... enne zonder vaseline....
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_4261791
waar haalt serum ofzo dan vandaan dat het allochtonen zijn
pi_4261795
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 09:14 schreef Aardige_Jongen het volgende:
Uit een andere krant? waar ze wel afkomst erbijzetten ? telegraaf bijvoorbeeld?
pi_4261804
als tie de bron er nou is bijzet dan is het een stuk handiger.
  dinsdag 21 mei 2002 @ 09:16:14 #20
7966 eRR_
Op dinsdag 21 mei 2002 09:07 schreef Draaitafeltje het volgende:

[..]

Waaraan is dat pasje gekoppeld? Aan een dbase van zwembaden/politie?

zoiets ja, openbare gelegenheden voor jongeren..gewoon elk incident hierop registreren zodat ten aller tijde iemand op basis hiervan de toegang kan worden ontzegt..
the internet makes you stupid
pi_4261814
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 09:07 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ja, want als je de afkomst vermeld ben je een vieze racist en de creeer je een negatief sfeer.

Mja, ik word er ziek van, het is nou toch wel duidelijk of niet?
Het zijn altijd die gasten ik word er zo langzamerhand heel erg simpel van
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_4261817
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 08:55 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

eens

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  dinsdag 21 mei 2002 @ 09:17:48 #23
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_4261818
Ik dacht dat de herkomst niet meer mocht worden gegeven i.v.m stigmatisatie van een bevolkingsgroep?

Nou is dat ff pech hebben... moet die bevolkingsgroep ook maar niet altijd in het nieuws komen..... wie stigmatiseerd nu wie?

Free people own guns! Slaves do not!
  dinsdag 21 mei 2002 @ 09:17:58 #24
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_4261821
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 09:16 schreef eRR_ het volgende:

[..]

zoiets ja, openbare gelegenheden voor jongeren..gewoon elk incident hierop registreren zodat ten aller tijde iemand op basis hiervan de toegang kan worden ontzegt..

Volgens mij bestaat er al zoiets.....een strafblad heet dat maar aangezien de politie niet hard genoeg optreed...
pi_4261824
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 09:14 schreef Aardige_Jongen het volgende:
Uit de Telegraaf dit keer.
Het stond ook in het Eindhovens dagblad, maar daar hebben ze het woord 'allochtonen' weggelaten.
Dus ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')