abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 mei 2002 @ 19:05:42 #1
28163 McCain
......Snap je?
pi_4255469
Mijn vriendin heeft het zwaar met de examens, ze staat er niet goed voor en ze ziet het niet al te best gaan dadelijk voor de examens!

Ik kon het een maand geleden al aan haar merken dat ze er zich zorgen over maakte, maar tis nu wel heel erg... Ik weet soms niet eens meer iets tegen haar te zeggen, want dan ben ik bang dat ze meer weer afsnouwt (door de spanning van de examens)!

Ik probeerde haar al moed in te praten, maar dat wil ook niet echt helpen...

Ik hoop eigenlijk dat het na de examens voorbij is... en dat ze slaagt...

Laat ff weten als je als vriendje/vriendin van iemand die examens doet dit ook herkent... dat hij/zij geen tijd meer voor je heeft of dat hij/zij de spanning op jou afreageert! Tnx alot... alvast

Knowledge is power and power comes from within...
pi_4255486
Nou mijn vriendin is niet zo asociaal dat ze geen tijd meer voor me heeft als ze examens heeft.

Je helemaal focussen op de examens zonder aandacht te besteden aan je vrienden is ook niet goed.
Dat legt alleen maar meer druk op je, en de kans dat het dan misgaat wordt dus alleen maar groter.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 20 mei 2002 @ 19:11:13 #3
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4255516
Ik heb soms ook wel een beetje problemen met m'n vriend daarover.. Ik ben vorig jaar gezakt en wil het daarom echt heel graag halen dit jaar.. Nu is m'n vriend gestopt met school toen ie 15 was en zijn fam heeft ook nooit echt geleerd. Soms heeft ie er niet echt begrip voor dat ik moet leren en onmogelijk met 'm mee overal naartoe kan gaan.
Z'n moeder zegt dan soms ook "Joh, maak je niet zo druk, de wereld vergaat niet als je zakt". Nee misschien niet als het de eerste keer is, maar bij een tweede keer toch echt wel. Of dan snappen ze niet wat ik nou in godsnaam volgend jaar in Enschede wil gaan doen, er zijn toch ook genoeg universiteiten dichterbij huis. Tjah, soms kan ik dus beter tegen een muur lullen.

Overigens reageer ik soms wel m'n spanningen op hem af..dan zit ik druk te leren, dan ligt hij op bed tv te kijken en dan zegt ie.."Morgen weer verder leren, kom nu maar gewoon tv kijken"..Ik weet dat ie het dan lief bedoeld, maar dan ga ik toch echt uit m'n dak.

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 20-05-2002 19:13]

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  maandag 20 mei 2002 @ 19:11:51 #4
21944 Skaah
Tanya Chalkin is liev :+
pi_4255520
Probeer samen met haar iets voor de examens te doen, samen bidden, of overhoor haar oid.
  maandag 20 mei 2002 @ 19:14:11 #5
19003 Rampage2K
*be on the ~ : tekeergaan
pi_4255541
M'n vriendin zit nu ook met d'r examens en ze heeft er de laatste 2 weken hard voor geleerd (dus minder tijd voor andere dingen) en ik heb er respect voor dat ze er zoveel aan doet, ik zou het er niet voor op kunnen brengen...

En ja, voor me gevoel gaat het nu ff wat minder, ik zie d'r wat minder en spreek d'r wat minder (mobiel is ook verrot, da's pas kut ), maar ik accepteer het gewoon en heb me voorgenomen om die tijd dubbel en dwars in te halen als ze klaar is met d'r examens!

maandag 20 mei 2002 @ 19:15:18 #6
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4255556
quote:
Op maandag 20 mei 2002 19:14 schreef Rampage2K het volgende:

En ja, voor me gevoel gaat het nu ff wat minder, ik zie d'r wat minder en spreek d'r wat minder (mobiel is ook verrot, da's pas kut ), maar ik accepteer het gewoon en heb me voorgenomen om die tijd dubbel en dwars in te halen als ze klaar is met d'r examens!

mijn vriend die zie ik 24/7..Hij krijgt bijna altijd aandacht..denkt dat ie het mist nu dat even niet kan..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_4255567
Mijn vriendin doet ook examen voor mavo. En ik kan ook wel een beetje merken maar dat vindt ik owk wel begrijpelijk. Maar ze snauwt me niet af ofzow. Het heeft er ook mee te maken dat ze er goed voor staat en dat er een hele kleine kans op zakken is dus je kan het niet vergelijken met jou.

Jij succes en wens je vriendin owk succes met haar examen en blijf proberen haar moedt in te praten.

edit: Mijn vriendin hoeft trouwens ook heel weinig te leren voordat ze het kent. Ze neemt het allemaal snel op

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  maandag 20 mei 2002 @ 19:28:43 #8
28163 McCain
......Snap je?
pi_4255714
quote:
Op maandag 20 mei 2002 19:14 schreef Rampage2K het volgende:
M'n vriendin zit nu ook met d'r examens en ze heeft er de laatste 2 weken hard voor geleerd (dus minder tijd voor andere dingen) en ik heb er respect voor dat ze er zoveel aan doet, ik zou het er niet voor op kunnen brengen...

JIJ snapt het helemaal... Voor mijn gevoel gaat het nu ook wat minder... TNX

En SKAAH ook bedankt...

Plzz... Continue everyone...

maandag 20 mei 2002 @ 19:55:21 #9
17303 star9
Star9 houdt veel van Matthijs!
pi_4256137
Ik denk dat het beste wat je kunt doen is die snauwerige opmerkingen een beetje langs je heen laten gaan. Waarschijnlijk heeft ze het zelf niet eens door.

Als mijn vriend in een tentamenperiode zit, dan ben ik gewoon wat extra lief.. en als ik m dan zie, dan geef ik m meestal een ontspannende massageo ofzo voordat we gaan slapen.. door het leren in 1 houding raken de nekspieren nogal verkrampt vandaar..

En als zn tentamens dan over zijn, dan houden we meestal een soort van 'knuffelavond'. Waarin ie nog n beetje extra vertroeteld wordt, en we gewoon n beetje bijpraten enzo..

maandag 20 mei 2002 @ 20:19:08 #10
28163 McCain
......Snap je?
pi_4256526
*McCain vindt het ID van Star9 heel goed, een knuffelavond
pi_4256839
quote:
Op maandag 20 mei 2002 19:16 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Mijn vriendin doet ook examen voor mavo. En ik kan ook wel een beetje merken maar dat vindt ik owk wel begrijpelijk. Maar ze snauwt me niet af ofzow. Het heeft er ook mee te maken dat ze er goed voor staat en dat er een hele kleine kans op zakken is dus je kan het niet vergelijken met jou.

Jij succes en wens je vriendin owk succes met haar examen en blijf proberen haar moedt in te praten.

edit: Mijn vriendin hoeft trouwens ook heel weinig te leren voordat ze het kent. Ze neemt het allemaal snel op

Zo zo, slimme meid!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 20 mei 2002 @ 20:51:48 #12
17303 star9
pi_4256995
quote:
Op maandag 20 mei 2002 20:19 schreef McCain het volgende:
*McCain vindt het ID van Star9 heel goed, een knuffelavond
Tnx..
voor ons werkt t heel erg goed..
brengt ons dichter bij elkaar..
pi_4257252
M'n meisje... Volgens mij heeft ze zoveel vrije tijd (gehad _voor_ de examens) dat ze zich allemaal dingen in d'r hoofd haalt... Ineens zegt ze dat ze na d'r studie hierna voor 2 jaar naar Australie wil... Dat ze niemand om d'r heen wil aan wie ze gehecht is... Fuck, denk ik dan, what are you trying to tell me? Ze vraagt me geduldig te zijn... Laat ik dat dan maar doen... 't Valt me echter wel zwaar, d'r gedrag, om eerlijk te zijn...
  maandag 20 mei 2002 @ 21:41:32 #14
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_4257708
Ik denk dat iedereen gewoon heel anders is in zijn examentijd. De een heeft veel afleiding tussendoor nodig, de ander heeft het even nodig om zich helemaal af te sluiten. Het is in elk geval niet verstandig om dingen nu op de spits te gaan drijven, waarschijnlijk is je vriendin ontzettend gespannen en om nu ruzie te gaan maken, maakt het echt niet beter. Door alle spanningen is ze nu waarschijnlijk zichzelf even niet.

Ik denk dat het het beste is om te accepteren dat je nu even niet zo veel van haar kunt verwachten. Gun haar nu gewoon even de tijd en de ruimte, als je met iets als een examen bezig bent kun je het niet gebruiken dat je vriendje ook nog eens druk op je uitoefent of je dingen verwijt. Normaal gesproken pik je het niet als ze je afsnauwt of je "verwaarloost", maar besef dat dit bijzondere tijden voor haar zijn, misschien is het nu verstandig om af en toe eventjes soepel te zijn en je schouders erover op te halen.

Straks is het allemaal voorbij en dan is je vriendin waarschijnlijk weer helemaal haar vrolijke, lieve zelf en zal ze weer alle aandacht voor je hebben. Deze weken zijn even voor háár. Zo heel af en toe moet je jezelf even een klein beetje weg kunnen cijferen in een relatie (met de nadruk op zo heel af en toe, natuurlijk), later wordt het ongetwijfeld dubbel en dwars ingehaald. Als jij in haar situatie zou zitten zou je het ook fijn vinden als zij daar begrip voor op kan brengen.

Ik wens jou heel veel sterkte ermee, ik snap dat het moeilijk voor je is, maar héél even op je tanden bijten. Je weet dat het niet aan jou ligt dat ze je afsnauwt, dat het niet aan jullie relatie is. Kop op, het komt goed!

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_4258332
Mja. De examens waren al tijden bekend, zowel datum als tijd. Hebben samen altijd afgesproken dat ik niet teveel van haar zou eisen in de periode voor en tijdens de tentamens en dat zij mocht aangeven wanneer ze tijd voor me hand. Dit weekend (laatste weekend voor examens, as all of you know) hadden we al in ruim opzet geplanned een week of 2 terug. Zaterdag weekend houden, zondag leren, maandag invullen naar wens (wat erop uit kwam dat ze vanmiddag nog lekker geleerd heeft en we vanochtend lekker samen geweest zijn).
Verschil misschien met andere stellen is dat ik studeer en ik doordeweeks sowieso geen kans zie om bij haar te zijn (170km, 2u45 met OV). Ze wil elke avond rond 22u gaan slapen en na 22 moet ik dus gewoon niet meer bellen (en doe ik ook niet, want ik wil gewoon dat ze examens in 1 keer haalt met goed gevoel, zodat we lekker vakantie kunnen vieren)

kZie het elkaar minder zien/spreken als investering ipv als tekort. Zij gelukkig ook. En kvoel me er best lekker bij. In de zomervakantie ruimschoots genoeg tijd om het goed te maken en in te halen

Onderstaande ben ik het trouwens niet mee eens. Is niets asociaals aan als je samen afspreekt elkaar minder te zien/spreken omdat een van beiden examen wilt halen. Als je partner besluit dat ze alle tijd nodig heeft, is dat zo en heb je maar mee te leven denk ik.

quote:
Op maandag 20 mei 2002 19:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nou mijn vriendin is niet zo asociaal dat ze geen tijd meer voor me heeft als ze examens heeft.

Je helemaal focussen op de examens zonder aandacht te besteden aan je vrienden is ook niet goed.
Dat legt alleen maar meer druk op je, en de kans dat het dan misgaat wordt dus alleen maar groter.

maandag 20 mei 2002 @ 22:29:37 #16
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_4258490
quote:
Op maandag 20 mei 2002 22:20 schreef AleXis het volgende:

Is niets asociaals aan als je samen afspreekt elkaar minder te zien/spreken omdat een van beiden examen wilt halen. Als je partner besluit dat ze alle tijd nodig heeft, is dat zo en heb je maar mee te leven denk ik.

Inderdaad. Ze moet leren, ze gaat niet naar de Efteling of zo! Waarschijnlijk zou ze zelf ook liever lekker iets leuks afspreken, maar school gaat dan toch even voor.

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 20-05-2002 22:38]

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  dinsdag 21 mei 2002 @ 07:57:58 #17
28163 McCain
......Snap je?
pi_4261487
Tnx voor die laatste 2! Doet me goed dat te horen!
Ik geef haar dan ook voorlopig de ruimte, zodat ze tijdens de examens zich niet met mij bezig hoeft te houden...

Tnx everyone...

dinsdag 21 mei 2002 @ 15:51:51 #18
19003 Rampage2K
*be on the ~ : tekeergaan
pi_4266492
quote:
Op maandag 20 mei 2002 21:41 schreef Angeles het volgende:
Ik denk dat iedereen gewoon heel anders is in zijn examentijd. De een heeft veel afleiding tussendoor nodig, de ander heeft het even nodig om zich helemaal af te sluiten. Het is in elk geval niet verstandig om dingen nu op de spits te gaan drijven, waarschijnlijk is je vriendin ontzettend gespannen en om nu ruzie te gaan maken, maakt het echt niet beter. Door alle spanningen is ze nu waarschijnlijk zichzelf even niet.
Ja, denk ik ook.
Ik laat me nu ook niet uit over de kleine dingetjes waar ik me aan erger enzo, dat zal allemaal wel weer overgaan en zoniet, wil ik d'r in i.i.g. geen slecht gevoel geven tijdens d'r examens
pi_4266545
Ik zie mijn vriendin soms dagen niet, en soms dagen wel... En vind het soms lekker om gewoon mijn eigen dingetjes te doen, elkaar gewoon een uurtje zien per dag en dan verder gaan met je eigen dingen ( zij haar school dus... en ik mijn game en computerfreak gedoe..)
We hebben elk ons eigen leven, en leven toch zoveel mogelijk samen. En dat bevalt me prima, op de bank zitten en samen oud worden doen we wel later. Heb je tenminste ook nog iets om elkaar te vertellen
  woensdag 22 mei 2002 @ 10:33:07 #20
28163 McCain
......Snap je?
pi_4276164
Inderdaad, misschien moet ik wel wat meer rekening met haar houden, maar ik kan haar aan de andere kant niet duidelijk maken dat ik haar ook nodig heb... en dat ze met haar opmerkingen mij pijn doet... :S

tis een lastige situatie...

woensdag 22 mei 2002 @ 21:38:14 #21
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_4284958
ik doe zelf examens en zie haar ook heel weinig
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  donderdag 23 mei 2002 @ 10:43:06 #22
17303 star9
pi_4289983
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 21:38 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik doe zelf examens en zie haar ook heel weinig
Vriend is nu dus aan t leren voor zn tentamens..
en zie m best veel..
hij leert 'gewoon' de hele dag..
en s avonds laat ga ik daarheen met de trein, geef ik m soms een massage om te ontstressen en vallen knuffelend in slaap..
werkt ook heel erg goed voor ons..
anders kropt ie de stress heel erg op..
maar niet iedereen kan en mag s avonds laat naar vriend(in) toe natuurlijk..
wat dat betreft hebben wij geluk..
  donderdag 23 mei 2002 @ 10:48:19 #23
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_4290022
Och... We zien elkaar eventjes niet meer zo veel als normaal, maar we zoeken elkaar (net als vandaag) als daar tijd voor is nog wel even op ... Zo nu en dan bel ik eens even om 'r nog eventjes een beetje moed in te spreken of om effe te vragen hoe het gaat (denk nu niet dat ik om het uur bel, maar 's avonds een keertje ofzo...). En tsjah... Door de stress is ze soms een beetje van streek, maar goed... Ze weet me te vinden gelukkig
  donderdag 23 mei 2002 @ 13:32:43 #24
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_4292683
Leer je vriendin relativeren. Ik heb 3x over mijn rijbewijs gedaan. Maar ik heb mijn rijbewijs en ik denk absoluut er niet meer over terug.

Ik heb een jaar universiteit verknald. Maar ik dacht 'over 5 jaar ofzo studeer ik af' 5 of 6 jaar...zal me een rotzorg wezen.

Zo gaat het ook met school. Relativeer! Als het nu niet lukt, dan lukt het volgend jaar op je sloffen. Over 8 jaar is ze afgestudeerd en heeft ze een wereldbaan.

Zie de toekomst!

Tjakka!

Oh sorry, ik liet me gaan

Morgen moet ik naar de tandarts voor 3 gaatjes, terwijl ik behoorlijke tandarts angst heb. Relativeren helpt dan echt! (om 10.00 zijn de gaatjes gevuld en heb ik slechts een paar uurtjes een slappe bek van de verdoving )

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  FOK!fossiel donderdag 23 mei 2002 @ 22:14:17 #25
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_4300393
Examens...echt een relatietest af en toe .

Ik ben blij wanneer ze voorbij zijn.

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')