Ik zou het niet weten, want waar ga je vanuit, hoe ver kan je terug gaan, ze hebben het nl. vaak over b.v. 20 jaar v. Chr. en 2000 jaar na Chr. (nu dus denk ik) maar hoe lang gaan ze terug? 100jaar? 4000 jaar? En als je de andere theorie erbij betrekt dan wordt het helemaal vaag omdat hier miljoenen jaren geleden grote beestjes hebben rondgelopen... Dus tja... Ik weet het niet, jullie?
quote:
Op 20 juli 2000 12:56 schreef Gadget het volgende:
Je gaat er dus vanuit dat Adam en Eva werkelijk hebben bestaan? Ik denk dat de aarde zo'n 4 miljard jaar geleden is "geschapen". Ik weet niet wanneer de aarde en de hemel volgens christenen is geschapen.
Nee, ik ga ervanuit dat ze NIET hebben bestaan, maar ben benieuwd wat bijbelkenners hiervan denken. Heb ooit van iemand gehoord 9000 jaar geleden, maar ik vraag me dan toch af waar de pyramides vandaan komen.
Heb ooit gehoord 32000 jaar, maar vraag me dan weer af waar de dino's vandaan komen...
Ik heb de miljoenen jaren durende evolutie vervangen door een of ander belachelijk verhaal van een schepping binnen één week! Kijken wanneer iemand er achter komt ...
quote:
Op 20 juli 2000 13:03 schreef Danny het volgende:
Nee, ik ga ervanuit dat ze NIET hebben bestaan, maar ben benieuwd wat bijbelkenners hiervan denken. Heb ooit van iemand gehoord 9000 jaar geleden, maar ik vraag me dan toch af waar de pyramides vandaan komen.
Heb ooit gehoord 32000 jaar, maar vraag me dan weer af waar de dino's vandaan komen...
Nou hoewel ik niet geloof(principes) heb ik wel de bijbel gelezen. Als je hem letterlijk zou interpreteren is daarin dus geen plek voor de dino's. Deze zouden nooit bestaan hebben(waar al die botten dan vandaan komen?). Maar ja de kerk is blijkbaar een andere toer op gegaan en ik hoorde laatst wel theorien zodat de dino's in de bijbel thuispassen(?). Hoe die precies ging weet ik niet meer en ik ga hier dus verder niet op in.
quote:
ConclusionThe dinosaur industry needs to be investigated and questions need to be asked. I personally do not have any reasons to believe dinosaurs ever existed and I
believe they may be a fabrication of nineteenth and twentieth century people possibly under Satanic control pursuing an evolutionary and anti-Bible and
anti-God agenda.People should attempt to question what they are being told instead of blindly believing the dinosaur story and carefully consider issues I have raised in this article
for the sake of "good science".When faced with the choice of believing the word of man, the evolutionists, or the word of God, the Bible, the latter easily wins.
" Je kunt pas spreken over de dingen waar je wat van weet." (zeker in een filosofie forum
quote:
Op 20 juli 2000 14:26 schreef Kangaroo het volgende:
oh ja, nog iets. Ik dacht dat dit het filosofie forum was. Begin eerst maar eens je te verdiepen in de diverse stromingen en lees eens iets van bijvoorbeeld bonhoefer, of catharine halkes, of of.. En lees zelf de bijbel eerst eens, en ga daarna de discussie aan in plaats van halve waarheden te verkondigen en via een paar gemakkelijke karikakturen je gelijk proberen te halen. Da's te simpel." Je kunt pas spreken over de dingen waar je wat van weet." (zeker in een filosofie forum
Leg mij dan eens uit hoe de evolutietheorie in de bijbel past ?
En het bacteriologische leven dat ooit op mars was (gevonden in een meteoriet) ?
En dat bij de bouw van de toren van babylon mensen opeens andere talen zouden hebben gesproken omdat god probeerde de bouw van die toren tegen te gaan is nog tot daarantoe (en erg leuk gevonden), maar verklaar de verschillende rassen dan eens ?
En hoe hoog was dat ding wel niet ? Als god er zo boos om was kan ik me niet voorstellen dat ie erg blij is met de ultrawolkenkrabber die men momenteel in japan aan het bouwen is. Dat ding wordt 1 kilometer hoog namelijk.
En hoe kreeg Noach twee paar van elk dier op die boot ? Moet een aardig jacht geweest zijn met een paar miljoen verschillende diersoorten.
Jij weet 't allemaal zo goed. Leg maar uit.
quote:
Op 20 juli 2000 14:26 schreef Kangaroo het volgende:
oh ja, nog iets. Ik dacht dat dit het filosofie forum was. Begin eerst maar eens je te verdiepen in de diverse stromingen en lees eens iets van bijvoorbeeld bonhoefer, of catharine halkes, of of.. En lees zelf de bijbel eerst eens, en ga daarna de discussie aan in plaats van halve waarheden te verkondigen en via een paar gemakkelijke karikakturen je gelijk proberen te halen. Da's te simpel." Je kunt pas spreken over de dingen waar je wat van weet." (zeker in een filosofie forum
Ter jouw info ik heb de bijbel gelezen, anders zou ik geen eens uitspraken over durven doen. Ik heb de koran ook gelezen net als boeken over het boedisme, hindoeisme en veel andere dingen. Allemaal in een grijs verleden toen ik nog veel blowde en echt in boeken op kon gaan. En romans konden mij nooit zoveel boeien. Vandaar.
quote:
Op 20 juli 2000 13:31 schreef Danny het volgende:
Heb wel verhalen gehoord van gelovigen over dino's. Die zouden slechts 10,000 jaar geleden hebben geleefd zeggen sommigen. Anderen zeggen weer dat ze nooit hebben bestaan en dat dino botten zijn 'gefabriceerd' uit kippenbotjes (EERLIJK WAAR !!), een voorbeeld hiervan vind je op http://internet.ocii.com/~dpwozney/dinosaur.htm.
Kijk gelovige kortzichtigheid ten top. Een van de redenen dat ik dus niet geloof. Als het aan de kerk had gelegen hadden we nog steeds in de middeleeuwen geleefd.
quote:
Op 20 juli 2000 15:23 schreef Arcee het volgende:
Ik ben het helemaal 100% eens met alles wat Danny heeft gezegd.
volgens mij zegt Danny in dit topic niet zoveel
quote:
Op 20 juli 2000 14:57 schreef Party-pooper het volgende:
Kijk gelovige kortzichtigheid ten top. Een van de redenen dat ik dus niet geloof. Als het aan de kerk had gelegen hadden we nog steeds in de middeleeuwen geleefd.
Kijk dat verhaal is natuurlijk een lachertje. Maar gelovigen zijn niet over een kam te scheren (is al gezegd, weet het).
Kun je niet gewoon op je eigen manier geloven?
quote:
Op 20 juli 2000 15:32 schreef Ulx het volgende:
volgens mij zegt Danny in dit topic niet zoveel
Precies, niet veel, maar wel kort maar krachtig en ik ben het ermee eens.
Persoonlijk denk ik dat de kerk qua invloed toch het liefst weer in de middeleeuwen zou zitten..
quote:
Op 20 juli 2000 16:06 schreef Party-pooper het volgende:Persoonlijk denk ik dat de kerk qua invloed toch het liefst weer in de middeleeuwen zou zitten..
Persoonlijk denk ik dat de kerk nog steeds teveel invloed heeft...
quote:
Op 20 juli 2000 16:26 schreef Danny het volgende:
Persoonlijk denk ik dat de kerk nog steeds teveel invloed heeft...
Op sommige mensen misschien wel ja... ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken wat voor consequenties die uitspraken van de Paus over homo's hebben...
Maar ach, zo heel somber als de Kerk hier voorgesteld wordt (m.n. door Party-Pooper) zie ik het ook niet in hoor...
Nou zeg ik niet dat alles wat de kerk doet slecht is, maar ze zijn zeker niet zo onschuldig als ze zich voordoen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |