abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 mei 2002 @ 23:19:21 #1
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_4130696
Volkert van der G, verdacht van de moord op Pim Fortuyn, heeft volgens getuigen hulp gehad van twee andere mannen. Deze twee getuigen meldden Omroep Brabant dat zij denken dat ze van der G maandag bij een bezoek aan Hotel Brabant in breda hebben gezien.

Eén van de getuigen zegt zeker te weten dat Volkert daar met twee andere mannen was. Justitie wil de twee getuigen snel horen en heeft de videobanden van de bewakingscamera's van het hotel in beslag genomen.

Bron: Fok!Frontpage

[b]I'm #1 so why try harder[/b]
  donderdag 9 mei 2002 @ 23:21:35 #2
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_4130718
Dus toch een groepering die de moord op Pim goed heeft voorbereid ipv een eenmansactie waar veel over gespeculeerd wordt. En een groepering die misschien soortgelijke aanslagen op andere LPF-leden beraamd?
[b]I'm #1 so why try harder[/b]
  donderdag 9 mei 2002 @ 23:22:33 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_4130727
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 23:19 schreef Arjeninho het volgende:
Volkert van der G, verdacht van de moord op Pim Fortuyn, heeft volgens getuigen hulp gehad van twee andere mannen. Deze twee getuigen meldden Omroep Brabant dat zij denken dat ze van der G maandag bij een bezoek aan Hotel Brabant in breda hebben gezien.

Eén van de getuigen zegt zeker te weten dat Volkert daar met twee andere mannen was. Justitie wil de twee getuigen snel horen en heeft de videobanden van de bewakingscamera's van het hotel in beslag genomen.

Bron: Fok!Frontpage

Dit zei ik al! Politieke moord dus!

NEXT!

pi_4130732
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 23:22 schreef Armageddon het volgende:

[..]

NEXT!

Ik vermoed het ook, alleen de dierenliefhebbers in SCH denken er heel anders over
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † donderdag 9 mei 2002 @ 23:24:55 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4130748
quote:

[..]

NEXT!

† In Memoriam † donderdag 9 mei 2002 @ 23:25:08 #6
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4130751
meer daders??? iemand die lijkt op de verdachte is vermoedelijk gezien in gezelschap van..

dat is toch iets anders dan meer daders?

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_4130798
Mooi. Checken of het echt Volkert is, 2 verdachten opzoeken en pakken. Dan is er vast iemand die z'n bek wel opendoet tijdens verhoren...
  donderdag 9 mei 2002 @ 23:28:40 #8
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_4130806
Tja en als een kopstuk van Groenlinks er nu aangaat door een fanatieke Pim aanhanger, worden we dan een soort bananenrepubliek ?

het zou mij niks verbazen

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 9 mei 2002 @ 23:32:15 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4130845
Kop omroep Brabant: mogelijk meer daders, dus dat maak ik er ook maar hier van.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † donderdag 9 mei 2002 @ 23:33:45 #10
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_4130864
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 23:32 schreef golfer het volgende:
Kop omroep Brabant: mogelijk meer daders, dus dat maak ik er ook maar hier van.
nou klopt mijn post niet meer
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 9 mei 2002 @ 23:35:20 #11
10090 waspman
life is sweet
pi_4130879
schokkend, maar niet overwacht.
pi_4130886
quote:

[..]

NEXT!

Dit had ik op de frontpage gepost:
(iemand anders kwam toen nog met het feit dat het ook vreemd is dat er zulke scherpe journalistieke foto's van zijn.) Alle punten op zich kunnen best, maar niet verenigd in 1 verhaal zoals bij pim het geval is geweest.

Er loopt natuurlijk niet iedere dag een gek rond met een revolver in de buurt van zo een misdrijf (natuurlijk werk je die niet even weg heh, nee die houd je lekker in het zicht). Nogwel geidentificeerd door getuigen alszijnde de man die ervandoor ging. Ook vind ik het vreemd dat 3 minuten nadat de schoten zijn gelost er al politie ter plaatse was, MET kogelwerende vesten AAN nog wel!!! Normaal als je de Politie waarschuwt duurt het op zijn minst 5 minuten voordat er iemand ter plaatse is. En hier waren er zelfs MEERDERE wagens ter plaatse. En nog niet eens op de plaats van het misdrijf zelfs maar er nog een stuk vandaan ook, toevallig waar de dader ook was. Onmogelijk. De jonge journalist die de laatste opnames maakte was rechtstreeks naar het benzinestation gegaan, in die tussentijd is pim neergeschoten, de man naar het tankstation gerend, en dan zouden er meteen zoveel agenten met pantser op de juiste plaats zijn? Die tijdsperiode klopt niet. En dan krijgen we achteraf te horen dat het zou gaan om een milieu-activist (natuurlijk met aantoonbaar verleden) die doorgedraait is. Beetje te toevallig, buiten het feit dat de poort niet werkte natuurlijk. Er zijn hier veel grotere belangen mee gemoeid. Van het feit dat de heren agenten op deze manier de dader hebben "gevonden" zou je bijna zeggen dat de BVD hier meer van weet.

donderdag 9 mei 2002 @ 23:37:14 #13
215 misterDre
Paint it black!
pi_4130892
RTL4 maakt er nu ook melding van.
  donderdag 9 mei 2002 @ 23:43:13 #14
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4130954
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 23:36 schreef charissa het volgende:

Die tijdsperiode klopt niet.

Maar het is natuurlijk heel goed mogelijk dat de agenten toevallig aan het tanken waren ( of een bak koffie stonden te scoren) toen zij de oproep hoorden "schietincident mediapark, dader voortvluchtig richting..."e.d.)
Vervolgens zien zij iemand rennen met 4 mensen erachteraan.
Is het zo uitzonderlijk raar dat dit zo gegaan zou kunnen zijn dan?
  donderdag 9 mei 2002 @ 23:44:42 #15
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_4130969
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 23:28 schreef BAZZA het volgende:
Tja en als een kopstuk van Groenlinks er nu aangaat door een fanatieke Pim aanhanger, worden we dan een soort bananenrepubliek ?

het zou mij niks verbazen

bananen republiek = een land waar mensen om hun politieke mening vermoord worden?
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
  FOK!fossiel donderdag 9 mei 2002 @ 23:45:30 #16
8443 cptmarco
it's captain...
pi_4130976
ik had er eigenlijk nog geeneens bij stil gestaan over een mogelijk "complot" o.i.d. Maar die post van Charissa roept toch wat vragen op.

Het was me wel opgevallen dat die agenten in volle bepakking ter plekke waren om de verdachte te arresteren bij die benzinepomp, maar ik legde dat meer uit dat ze onderweg waren naar het Mediapark en hem tegen waren gekomen en gestopt zijn om hem te arresteren.

Volgens Ruud de Wild duurde het ruim 10 minuten voor de eerste politie ter plekke was, wat dan zou kunnen kloppen de eerste agenten waren bezig met de arrestatie. De tweede golf agenten gingen naar het Mediapark.

pi_4131021
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 23:43 schreef Quenda het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk heel goed mogelijk dat de agenten toevallig aan het tanken waren ( of een bak koffie stonden te scoren) toen zij de oproep hoorden "schietincident mediapark, dader voortvluchtig richting..."e.d.)
Vervolgens zien zij iemand rennen met 4 mensen erachteraan.
Is het zo uitzonderlijk raar dat dit zo gegaan zou kunnen zijn dan?

Ik vind van wel, 1 zo'n gebeurtenis op zich misschien niet maar er zijn teveel toevalligheden.
pi_4131110
Ok, nu wordt het tijd om mijn 'twijfelpunt' aan te gaan geven.

Ik heb helemaal nergens gehoord dat Volkert van der G. een wapenvergunning had, evenmin is er melding gemaakt van het lidmaatschap van een schietvereniging. En het lijkt mij sterk dat het lidmaatschap van een activist als Van der G. onopgemerkt zou zijn gebleven.

De executie van Pim Fortuyn duidt op iemand die of heel erg veel 'geluk' heeft gehad bij zijn actie, of iemand die een geoefend schutter was. Als het laatste het geval is, dan moet Volkert van der G. ergens hebben geoefend. Hij woonde in Harderwijk in een rijtjeshuis, niet echt een plek waar je op je gemakje schietoefeningen gaat houden. Vooral niet als er een echtgenote en baby in huis zijn. DAT zou betekenen dat hij ergens anders heeft geoefend in het gebruik van wapens. De vraag is dan alleen waar.

Het bovenstaande is allemaal speculatie, maar het zou wel passen in deze berichten, dat er meer mensen betrokken zijn geweest bij de executie van Pim Fortuyn.

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 09-05-2002 23:59]

FOK!fossiel donderdag 9 mei 2002 @ 23:58:58 #19
8443 cptmarco
it's captain...
pi_4131125
De dader heeft toch van dichtbij op Fortuyn geschoten? Volgens mij hoef je dan geen wereldschutter te zijn om iemand te raken.
pi_4131132
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 23:58 schreef cptmarco het volgende:
De dader heeft toch van dichtbij op Fortuyn geschoten? Volgens mij hoef je dan geen wereldschutter te zijn om iemand te raken.
De dader schoot wel toevallig precies op de goede plekken. Ook de manier van schieten was zeer professioneel, eerst in de rug en daarna in het hoofd!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 00:00:46 #21
11801 HenriPaul
 Drivin'away
pi_4131145
Ik denk dat er een heel aantal open vragen nog zijn mbt de aanslag.
Hier noem ik er maar een paar die ik als amateur Sherlok al zo kan verzinnen:

1. dierenactivisten zijn vaak pacifisten en kunnen meestal niet met wapens omgaan. Hoe komt het dat Volkert 5 kogels raak weet te schieten en nog wel in hoofd en hartstreek zoals het een echte huurmoordenaar betaamt (dan weet je zeker dat je slachtoffer dood is). En dan ook nog netjes Ruud de Wild aan wie Fortuyn zich vastklampt volledig ongemoeid laat.

2. Ondanks dat het hele incident goed lijkt voorbereid heeft de dader (of daders) de aftocht slecht geregeld. Waarom Fortuyn afknallen binnen zo'n grote omheining, als dat ergens anders misschien makkelijker had gekund.
En dan nog gepakt worden bij het benzinestation die verder staat dan de auto van de dader. Of was dit de meetingpoint en zijn ze verraden.

3. Het feit dat de heleboel verraden zou kunnen zijn verklaart de 5 politieagenten met hond die binnen 4 minuten ter plekke waren. Waar kwamen ze vandaan? Toevallig in de buurt??? ja hoor met hond en al (zie welbekende fotos)

4. Werd de ambulance met opzet vertraagd door de computer die het openen van het hek beheert te resetten? Zodat zeker was dat Fortuyn niet gered kon worden.

5. Waarom roepen Harry Mens en de broer van Fortuyn zo hard dat de LPF maar moet worden opgeheven?

6. Wie zijn de 2 mannen met wie Volkert in het hotel in Breda is gezien ?

Er zijn ongetwijfeld nog wel meer dingen te verzinnen, maar wat denken jullie ervan? Artsfoh

vrijdag 10 mei 2002 @ 00:01:54 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4131158
Dit topic gaat niet alweer over Volkert van der G. en zijn schietkunsten maar over speculaties over mogelijk meerdere daders, laat het daar verder over gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_4131163
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 00:00 schreef HenriPaul het volgende:
Ik denk dat er een heel aantal open vragen nog zijn mbt de aanslag.

1. dierenactivisten zijn vaak pacifisten en kunnen meestal niet met wapens omgaan. Hoe komt het dat Volkert 5 kogels raak weet te schieten en nog wel in hoofd en hartstreek zoals het een echte huurmoordenaar betaamt (dan weet je zeker dat je slachtoffer dood is). En dan ook nog netjes Ruud de Wild aan wie Fortuyn zich vastklampt volledig ongemoeid laat.

2. Ondanks dat het hele incident goed lijkt voorbereid heeft de dader (of daders) de aftocht slecht geregeld. Waarom Fortuyn afknallen binnen zo'n grote omheining, als dat ergens anders misschien makkelijker had gekund.
En dan nog gepakt worden bij het benzinestation die verder staat dan de auto van de dader. Of was dit de meetingpoint en zijn ze verraden.

3. Het feit dat de heleboel verraden zou kunnen zijn verklaart de 5 politieagenten met hond die binnen 4 minuten ter plekke waren. Waar kwamen ze vandaan? Toevallig in de buurt??? ja hoor met hond en al (zie welbekende fotos)

4. Werd de ambulance met opzet vertraagd door de computer die het openen van het hek beheert te resetten? Zodat zeker was dat Fortuyn niet gered kon worden.

5. Waarom roepen Harry Mens en de broer van Fortuyn zo hard dat de LPF maar moet worden opgeheven?

6. Wie zijn de 2 mannen met wie Volkert in het hotel in Breda is gezien ?

Er zijn ongetwijfeld nog wel meer dingen te verzinnen, maar wat denken jullie ervan? Artsfoh

Exactly my thougts!

Ook dat de schutter onder alle verhoren koeltjes zijn kaken stijf op elkaar houd en meteen vraagt naar die specifieke extreem-linkse afvocaat vind ik opvallend!

FOK!fossiel vrijdag 10 mei 2002 @ 00:03:54 #24
8443 cptmarco
it's captain...
pi_4131178
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 00:00 schreef HenriPaul het volgende:

enige reden die ik bij Harry Mens bedenken kan is dat hij geld in LPF heeft gestopt/toegezegt om zijn vriend te helpen. De rest van de kandidaten ziet hij niet echt zitten, en door te roepen dat ze zich maar moeten opheffen hoeft hij er verder geen geld meer in te steken.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 00:04:09 #25
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4131183
quote:

[..]

NEXT!

Je hebt geen bewijs ergo je conclusies zijn voorbarig..
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')