abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4102596
Niet een slotje maar hier verder.
pi_4102623
Die ander is nog lang niet VOL.
pi_4102721
Over het recht op demonstratie; nee er staat niet letterlijk in de Grondwet dat het moet gaan om demonstraties tegen de overheid. Maar het is onderdeel van de principes van het staatsrecht dat de werking van de grondwet verticaal is. Dus gaat om de vrijheden van de burger die de staat niet mag beperken. Zeg maar een soort verzekering tegen de tirannie.

Daarmee zijn inderdaad demonstraties tegen andere partijen niet direct illegaal. Maar wat legaal is, is niet direct in de haak (behalve als je Chirac heet). De democratie heeft haar eigen ondergang in zich; namelijk als groeperingen de vrijheden die zij biedt gaat misbruiken om anderen dezelfde rechten te onthouden.

En dat was precies wat Groen Links beoogde, met een demonstratie tegen racismein Rotterdam, de woonplaats van Pim Fortuyn toevallig de enige lijsttrekker die zij beschuldigde van fascisme (op zich ook al een fascitoïde poging om de tegenpartij te ontmenselijken). Je kunt letterneuken wat je wilt, maar bij mij gaat de vlieger van legalisme om de ware betekenis te verbergen niet op.

En dus kom ik terug op mijn standpunt dat Groen Links zich van fascistoïde methodes bediende. En mij vraag aan de stemmers op die partij is en blijft, waarom stem je op een fascistoïde partij?

pi_4102833
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:10 schreef gelly het volgende:
Die ander is nog lang niet VOL.
... een beetje druk zul je bedoelen

* MarkzMan_X mist Pim met z'n geinige opmerkingen
En nee, ik ben/was niet pro-Pim

dinsdag 7 mei 2002 @ 21:26:46 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4102874
Volgens mij is dit topic nog niet vol:

Vraag aan Groen Links stemmers

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')