Dus geen demonisering van Fortuyn door de Media, geen haatcampagne, maar een optimaal slachtoffer voor een krankzinnige actie.
Na de schok van gister, nu dan de schok voor mij dat ik de dader ken. Ken als een intelligente, bevlogen jongen. Met geweldig leuke mensen om hem heen, waarvan ik zijn naaste medewerker ken als in en in goed, iemand die letterlijk geen vlieg kwaad zou doen.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Maar ergens ben ik blij en opgelucht dat het geen buitenlander is, geen links of rechts georienteerde politieke activist. Geen groepering, maar een geflipte eenling die toevalig ook voor het milieu opkwam.
Hoe dieptriest het uiteindelijk ook is.
Erik
quote:Ik vind van niet. Soms kunnen dit soort dingen gewoon heel banaal, heel simpel en heel zonder flauwekul zijn. Sterker nog, dat zijn ze meestal.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:44 schreef Strolie75 het volgende:
te simpel
quote:Idd, standaard "kletspraatje van bekende van de dader"...
te simpel
quote:uit elke hoek en onder elke stoeptegel kruipen ze vandaan..
Op dinsdag 07 mei 2002 20:46 schreef Koos Voos het volgende:
uit elke hoek en onder elke stoeptegel kruipen ze vandaan..
om maar vooral te melden dat de laffe aanslag op Pim niets te maken heeft met hun clubje.
quote:Hoezo?
te simpel
Teleurgesteld dat er geen groen links complot achter zit ofzo?
quote:Denk niet dat ie dat bedoelde ..
Op dinsdag 07 mei 2002 20:48 schreef RJ.81 het volgende:[..]
Hoezo?
Teleurgesteld dat er geen groen links complot achter zit ofzo?
quote:Waarschijnlijk was degene die Mijndert Tjoelker doodschopte ook eerst geen moordenaar. En degene die zijn pistool leegschoot op een discotheek. Etc...
Op dinsdag 07 mei 2002 20:48 schreef proximity het volgende:Zoals ik al eerder aangaf, dit is geen profiel van een moordenaar.
Ik denk dat veel (bijna alle) mensen, die de dader verder niet kende, hier absoluut geen begrip voor kunnen opbrengen. Hij heeft nou eenmaal Pim Fortuyn vermoord. Daar verandert niets aan of hij nou gestoord was ja of nee.
Hij woonde in Harderwijk. Ik woon er nog geen 5 minuten vandaan. Net niet in Harderwijk. Daar ben ik blij om!!!! Ik zou me doodschamen als ik er woonde. Ookal is dat nergens voor nodig, weet ik. Maar het gevoel is er wel. Ik werk er wel namelijk.
Of het nou een beste vent was ja of nee, hij heeft heel Nederland geschokt door Pim te moorden, en hoe! Dan ben je niet gezond.
sorry, ik kan hier wel uren over praten zonder er uit te komen.
Ik ben er nog helemaal kapot van!
quote:Je wilt gewoon dat het komt door de media en politiek. Je moet een zondebok hebben. Anders ben je niet tevreden.
te simpel
Nee hoor, ik geloof er niet in...!
quote:Onzin, ik heb vanaf het begin af aan gezegd dat zij voor een deel medeverantwoordelijk zijn maar dat die idioot die de trekker overhaalde de hoofdschuldige is.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef Meneer_Aart het volgende:
Je wilt gewoon dat het komt door de media en politiek. Je moet een zondebok hebben. Anders ben je niet tevreden.
Als je de dader als ENIGE hiervoor verantwoordelijk stelt, dan creëer je pas een zondebok.
Het was een "lone nutcase" en geen links complot, maar hij is niet zomaar tot zijn daad gekomen. De hetze tegen Fortuyn heeft hier zeker aan bijgedragen!
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 07-05-2002 20:56]
quote:Ik wil benadrukken dat ik geen begrip probeer te kweken, en dat ik er zelf in de verte verte er geen begrip voor op kan brengen. Wat dat betreft voel ik hetzelfde als ieder ander.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef greesy het volgende:
Weet niet zo goed wat ik hier over moet zeggen.Ik denk dat veel (bijna alle) mensen, die de dader verder niet kende, hier absoluut geen begrip voor kunnen opbrengen. Hij heeft nou eenmaal Pim Fortuyn vermoord. Daar verandert niets aan of hij nou gestoord was ja of nee.
Wat ik wil zeggen is dat, naar mijn mening, geen complot, haatcampagne of politiek daad ten grondslag ligt aan het afgrijselijke gebeuren.
quote:dat zijn "spontane daden"daar lijkt mij deze aanslag te goed gepland voor...
Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef Jarno het volgende:[..]
Waarschijnlijk was degene die Mijndert Tjoelker doodschopte ook eerst geen moordenaar. En degene die zijn pistool leegschoot op een discotheek. Etc...
quote:Die ouders van die jongen in Erfurt wisten het toch ook niet. Mensen die geesteziek zijn kunnen heel goed dingen verbergen. Dat is juist het gevaarlijke er aan.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:51 schreef Frenkie het volgende:
Ik geloof hier niet in. Zo'n biefreakje doet zoiets niet, zeker niet als hij net vader is, dat gaat er bij mij niet in. Bovendien, was mi de aanslag goed gepland! En dat zonder dat zijn vrouw er van af wist...Nee hoor, ik geloof er niet in...!
quote:Nee, deze verklaring oogt gewoon iets 'te gemaakt'.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Je wilt gewoon dat het komt door de media en politiek. Je moet een zondebok hebben. Anders ben je niet tevreden.
quote:Maar wat is volgens jou dan het profiel van een moordenaar?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:48 schreef proximity het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf, dit is geen profiel van een moordenaar. Ik geloof nog steeds niet dat hij het heeft gedaan. Wat dat aangaat loopt de media over van tegenstrijdigheden.
De moord op Pim Fortuijn wijst echter wel op verregaande ontoerekeningsvatbaarheid van de dader.
Hoe lief hij ook voor z'n vrouw, kind en collega's mag zijn geweest....
Veel psychopaten of andere engerds blijken toch ook vaak een of ander huisdier te hebben waar ze liefdevol voor zorgden terwijl ze aan de andere kant de meest vreselijke misdaden begingen...
[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 07-05-2002 20:57]
not afknallen die loser!!
quote:Zoiets vint ik ook, maar dan anders verwoord.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:53 schreef Frggl het volgende:
Ongelofelijk hoe de Fortuyn-aanhangers maar willen blijven geloven dat het om een politieke moord gaat. Kijk eens verder dan je neus lang is en probeer niet meteen het slechtste te denken van de links-aangangers plz ..
quote:Irrationalist...
Op dinsdag 07 mei 2002 20:56 schreef Vampier het volgende:
goh door het lezen heb ik echt sympatie voor de dader![]()
not afknallen die loser!!
quote:Je ziet dit verhaal toch? Vind het vrij overtuigend dat de dader een eenzame loonatic is...
Op dinsdag 07 mei 2002 20:53 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Onzin, ik heb vanaf het begin af aan gezegd dat zij voor een deel medeverantwoordelijk is maar dat die idioot die de trekker overhaalde de hoofdschuldige is.
Als je de dader als ENIGE hiervoor verantwoordelijk stelt, dan creëer je pas een zondebok.
Het wachten is op de verklaring die de dader hopelijk snel aflegt. Dan pas kun je zeggen wie en wat er verantwoordelijk is. En het echte antwoord daarop krijg je pas in de loop der jaren, als de hele shit geanalyseerd wordt... het is nu nog veel te vroeg, en voor de rest, zie mijn sig.
Om nu te gaan gissen van waarom en hoe, tja, wat heb je eraan.
Want niemand zal WEL kunnen begrijpen dat hij Pim vermoorde.
Het is niet te begrijpen!!!!
John Hinckley schoot op president Reagan om "indruk" te maken op actrice Jody Foster. Misschien is het wel zo banaal en zo simpel. Misschien. En misschien is het ontbreken van enige reden nog wel veel erger. Dat dit niet het gevolg is van een gruwelijk meningsverschil waar we met z'n allen aan kunnen werken om het te voorkomen, maar het gevolg van een psychopatische tijdbom die hoe dan ook moest barsten. Nog zo veel vragen.
quote:Die jongen in erfurt had echt wat tegen zijn leraren, deze man kan toch niet om een lullig uitspraakje de moordlust voelen??? En waarom dan Fortuijn, waarom niet een Dijkstal ofzo..??
Op dinsdag 07 mei 2002 20:54 schreef Hermelien het volgende:[..]
Die ouders van die jongen in Erfurt wisten het toch ook niet. Mensen die geesteziek zijn kunnen heel goed dingen verbergen. Dat is juist het gevaarlijke er aan.
quote:Te gemaakt? Hij klinkt juist heel plausibel.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee, deze verklaring oogt gewoon iets 'te gemaakt'.
De waarheid ligt soms zo voor de hand en toch zien we hem niet.
quote:Vind de actie iets te 'gepland' voor zomaar een opwelling.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:58 schreef zaiga het volgende:[..]
Te gemaakt? Hij klinkt juist heel plausibel.
De waarheid ligt soms zo voor de hand en toch zien we hem niet.
quote:wat vind jij dan wel een geloofwaardig verhaal achter deze absurde daad?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:51 schreef Frenkie het volgende:
Ik geloof hier niet in. Zo'n biefreakje doet zoiets niet, zeker niet als hij net vader is, dat gaat er bij mij niet in. Bovendien, was mi de aanslag goed gepland! En dat zonder dat zijn vrouw er van af wist...Nee hoor, ik geloof er niet in...!
quote:Ingehuurd door iemand die hem een hele berg geld had beloofd? Om zijn campagnes voor het milieu voort te kunnen zetten? En laat die geldschieters nu eens ergens uit de 2e kamer komen?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:42 schreef BigDick het volgende:
Dat daar persoonlijke oorzaken aan ten grondslag liggen, en dat er uiteindelijk iets geknapt is. Of het een wanhoopsdaad is geweest, een black out, een hoop op roem.
Ik roep maar wat!!! Ik weet het ook niet meer.
Je moet wat als je bedenkt dat die gozer helemaal geen moordenaar of whatever is geweest.
quote:Ik heb nooit ontkend dat het een eenzame loonatic was. Men loopt hier op Fok! weer eens te overdrijven. Er was geen links complot, maar de hetze door politici en media was verwerpelijk en heeft in dit drama zeker een rol gespeeld. En dit mag niet ontkend worden!
Op dinsdag 07 mei 2002 20:56 schreef Meneer_Aart het volgende:
Je ziet dit verhaal toch? Vind het vrij overtuigend dat de dader een eenzame loonatic is...
en voor de rest, zie mijn sig.
quote:Psychisch gestoorde mensen wel...
Op dinsdag 07 mei 2002 20:57 schreef Frenkie het volgende:[..]
Die jongen in erfurt had echt wat tegen zijn leraren, deze man kan toch niet om een lullig uitspraakje de moordlust voelen???
quote:Omdat hij pim niet mocht
En waarom dan Fortuijn, waarom niet een Dijkstal ofzo..??
quote:Waarin? En missgien wil je er niet in geloven...
nee ik geloof er niet in!!!
quote:Ik zeg ook niet dat het een opwelling was. Er zijn al vergelijkingen getrokken met de daad van de jongen in Erfurt. Dat was ook een irrationele daad en die was ook goed gepland.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Vind de actie iets te 'gepland' voor zomaar een opwelling.
quote:Hij was juist niet ontoerekingsvatbaar! het was een koele liquidatie, dat kan je niet in een vlaag van verstandsverbijstering doen... en juist daarom geloof ik er niet in.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:55 schreef Noayla_ het volgende:
De moord op Pim Fortuijn wijst echter wel op verregaande ontoerekeningsvatbaarheid van de dader.
quote:Wat mij betreft is en blijft het een moordenaar die niet alleen Pim Fortuyn, maar de hele Nederlandse samenleving onrecht heeft aangedaan. Dat iedereen die hem (zogenaamd) kent nu gaat zeggen dat 'ie zo'n goeie jongen was, en of 'ie nu ziek in z'n hoofd is of niet, dat maakt voor mij weinig uit. Het is een k*nkerlijer die kei- en keihard gestraft moet worden. (En dat zeg ik niet omdat 'ie Pim Fortuyn heeft omgebracht, maar omdat 'ie iemand heeft vermoord, en naar mijns inziens maakt het niet uit wie het slachtoffer is.) Maar in dit laffe kl*teland komt 'ie er waarschijnlijk met TBS vanaf, want hij weet het vast zo te brengen met z'n advocaat dat 'ie niet wist waar 'ie mee bezig was.
Zoals ik hem ken
is dit geen politieke moord. Volkert heb ik in 89 leren kennen in de tijd dat ik in wageningen studeerde.
Zoals veel studenten in Wageningen vol idealisme. Intelligent ook, maar met een overdadige interesse voor dieren en planten, en veel minder in mensen. Vanuit dat idealisme ook de vereniging Milieu-offenief opgericht, een zeer succesvolle juridisch strijdende club, die gemeenten voor het gerecht daagde als er illegaal uitbreidingen van Bioindustrie plaatsvonden. Daarvoor kende de veiligheidsdienst hem in relatie tot dierenbevrijdingsacties, razende rooiers en ziedende bintjes (tegen gentechnologie).
De overgang van 'wilde' acties naar succesvol en gecoordineerd juridisch strijd leveren is een lijn die niet aansluit op de moord op Pim Fortuyn. Het sluit zeker niet aan op waar milieuoffensief en zijn omgeving voor staan. Bovendien speelde Pim Fortuyn hoegenaamd geen enkele rol in het Milieudebat. (op een paar bontfok issues na)
Al helemaal niet speelde mee (meen ik) dat Pim Fortuyn tegen immigratie of de islam zou zijn, milieuactivisten houden zich met andere dingen bezig.
Wat overblijft is (en hier baseer ik me op info uit de media) dat Volkert sinds de geboorte van zijn kind overspannen thuis zat. Dat daar persoonlijke oorzaken aan ten grondslag liggen, en dat er uiteindelijk iets geknapt is. Of het een wanhoopsdaad is geweest, een black out, een hoop op roem (zijn advocatenkantoor is meen ik ook bekend van de verdediging van de extreem linkse RAF terroristen) blijft gissen, maar ik denk dat we het in die hoek moeten zoeken.
Dus geen demonisering van Fortuyn door de Media, geen haatcampagne, maar een optimaal slachtoffer voor een krankzinnige actie.Na de schok van gister, nu dan de schok voor mij dat ik de dader ken. Ken als een intelligente, bevlogen jongen. Met geweldig leuke mensen om hem heen, waarvan ik zijn naaste medewerker ken als in en in goed, iemand die letterlijk geen vlieg kwaad zou doen.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Maar ergens ben ik blij en opgelucht dat het geen buitenlander is, geen links of rechts georienteerde politieke activist. Geen groepering, maar een geflipte eenling die toevalig ook voor het milieu opkwam.
Hoe dieptriest het uiteindelijk ook is.
Erik
quote:Psychisch zieke mensen doen vaak rare dingen.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:01 schreef Frenkie het volgende:[..]
Hij was juist niet ontoerekingsvatbaar! het was een koele liquidatie, dat kan je niet in een vlaag van verstandsverbijstering doen... en juist daarom geloof ik er niet in.
Wat doet zo'n dierenvriend met een pistool???
[Dit bericht is gewijzigd door eRR_ op 07-05-2002 21:03]
quote:het hoeft toch niet impulsief te zijn om aan te tonen dat die man door aan 't draaien was. zoiets kan heel geleidelijk gaan hoor.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:02 schreef eRR_ het volgende:
Vreemd. Het is geen impulsieve daad, maar een uiterst koelbloedig voorbereide executie. Ook het feit dat ie geen berouw toonde en commentaar wijgerde na de arrestatie wijst op een zorgvuldig overwogen aanslag. Zeer vreemd dat, uit bovenstaand verslag, geen enkele rancune tegen Fortuyn blijft. Ik zou haast denken dat ie gewoon een hitman was.
quote:ik heb geen flauw idee, want ik zou fortuijn nooit vermoorden omdat ik het een lieve man vond!
Op dinsdag 07 mei 2002 20:59 schreef bixister het volgende:[..]
wat vind jij dan wel een geloofwaardig verhaal achter deze absurde daad?
Maar dit is het niet.. je schiet niet een willekeurig politicus dood uit milieuoverwegingen!!
Als je zijn verhalen op zijn site leest, dan kan zo'n man geeneens zoiets plannen..!!
Dan kunnen we blijven geloven dat Nederland een veilig en tolerant land is. Waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vandel staat, en waar iedereen, hoe extreem zijn ideeen ook, zijn mening mag verkondigen zonder te hoeven vrezen voor zijn leven.
Slaap zacht Nederland.
quote:Als het een echte hitman was hat ie er wel voor gezorgd dat ie beter/sneller/onopgemerkter weg zou komen denkik.
Vreemd. Het is geen impulsieve daad, maar een uiterst koelbloedig voorbereide executie. Ook het feit dat ie geen berouw toonde en commentaar wijgerde na de arrestatie wijst op een zorgvuldig overwogen aanslag. Zeer vreemd dat, uit bovenstaand verslag, geen enkele rancune tegen Fortuyn blijkt. Ik zou haast denken dat ie gewoon een hitman was.
quote:Tja, er moet natuurlijk wel een complot of iig een groep mensen dit hebben veroorzaak, bedoel je dat?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Idd, standaard "kletspraatje van bekende van de dader"...
Als je de dader zo goed kent, en ik vind je verhaal indrukwekkend, dan weet je nog steeds niet of hij nu wel of geen politieke motieven had. Ook een milieu-activist is niet alleen maar met het milieu bezig.
Afijn. Dat er bij deze gast iets verschrikkelijk fout zit is wel duidelijk. Hij had, als ik jouw verhaal lees, zo veel problemen dat hij het nodig vond een ander te vermoorden.
Waarom dan Pim Fortuyn is nog steeds niet beantwoord.
Het verkiezingsklimaat was zo opgehitst en verrot dat de deur opengezet werd voor geesteszieken. Niet voor weldenkende mensen.
quote:Je slaat weeeeeer door naar de andere kant...
Op dinsdag 07 mei 2002 21:05 schreef Strolie75 het volgende:
Laten we ons er dan allemaal van overtuigen dat de dader een eenzame geesteszieke man was die impulsief en alleen handelde.Dan kunnen we blijven geloven dat Nederland een veilig en tolerant land is. Waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vandel staat, en waar iedereen, hoe extreem zijn ideeen ook, zijn mening mag verkondigen zonder te hoeven vrezen voor zijn leven.
Slaap zacht Nederland.
quote:En stel, STEL, dat die dader nou eens precies hetzelfde over Fortuyn dacht....
Op dinsdag 07 mei 2002 21:00 schreef -_DaMightyWackO_- het volgende:
Maakt niet uit hoe of wat. Die vent is geest ziek!
En medlijden heb ik niet!!
Ik vind het in en intriest wat er gister gebeurt is, maar ga nou geen wraakacties eisen.
quote:Ik bedoel niet te zeggen dat hij in een spontane opwelling bedacht dat hij Pim F. ging vermoorden, ik geloof wel degelijk dat hierover nagedacht is.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:01 schreef Frenkie het volgende:[..]
Hij was juist niet ontoerekingsvatbaar! het was een koele liquidatie, dat kan je niet in een vlaag van verstandsverbijstering doen... en juist daarom geloof ik er niet in.
Wat doet zo'n dierenvriend met een pistool???
Wél denk ik dat iemand die zo'n gruwelijke misdaad begaat niet bepaald geestelijk gezond is.
quote:Inderdaad opvallend dat hij geen enkel berouw toonde, meteen duidelijk maakte dat hij geen verklaring wilde afleggen en dat hij die extreemlinkse terroristen advocaat als raadsman wilde.
Vreemd. Het is geen impulsieve daad, maar een uiterst koelbloedig voorbereide executie. Ook het feit dat ie geen berouw toonde en commentaar wijgerde na de arrestatie wijst op een zorgvuldig overwogen aanslag. Zeer vreemd dat, uit bovenstaand verslag, geen enkele rancune tegen Fortuyn blijkt. Ik zou haast denken dat ie gewoon een hitman was.
quote:Dat is ook zo, alleen op het "hoe extreem ook gedeelte" na, ergens houdt vrijheid van meningsuiting in ons land op.
Laten we ons er dan allemaal van overtuigen dat de dader een eenzame geesteszieke man was die impulsief en alleen handelde.Dan kunnen we blijven geloven dat Nederland een veilig en tolerant land is. Waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vandel staat, en waar iedereen, hoe extreem zijn ideeen ook, zijn mening mag verkondigen zonder te hoeven vrezen voor zijn leven.
Slaap zacht Nederland.
psychisch in de war... misschien. Maar dan nog, dan zou het mensen toch moeten opvallen?!?
En dan nog, waarom Pim? Waarom hij? Ik kan er geen enkele logica in vinden
quote:Ik vind dat links Nederland, de media en de zittende politiek nu door sommige van de fans van Pim Fortuyn gedemoniseerd worden! Ze worden afgeschilderd als de kwade geniusen achter deze aanslag, die een "verwerpelijke hetze" tegen Fortuijn hebben gevoerd en een "klimaat van haat" hebben geschapen.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:00 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik heb nooit ontkend dat het een eenzame loonatic was. Men loopt hier op Fok! weer eens te overdrijven. Er was geen links complot, maar de hetze door politici en media was verwerpelijk en heeft in dit drama zeker een rol gespeeld. En dit mag niet ontkend worden!
en voor de rest, zie mijn sig.
Werd Melkert ook niet gedemoniseerd, door mensen die op zijn beeltenis in de bushokjes een Hitler-snor tekenden? En lees de reacties hier op de frontpage van Fok! maar eens na als er weer eens wat over Melkert op stond. Hoe die man dan persoonlijk werd aangevallen en afgzeken. Over demonsering gesproken!
Je ziet wel de splinter bij een ander, Strolie, maar niet de balk in je eigen oog.
Als ik ooit een onlogischer argumentatie heb gezien dan is het deze wel.
quote:Tsja. In dat geval zou hij het dus gewoon de op de op dit moment meest populaire en meest besproken nederlander hebben gemunt. Zonder verdere motieven, waarschijnlijk aandacht, een moord a la die op John Lennon. Had dus in feite iedereen kunnen zijn.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:04 schreef bixister het volgende:[..]
het hoeft toch niet impulsief te zijn om aan te tonen dat die man door aan 't draaien was. zoiets kan heel geleidelijk gaan hoor.
quote:Ik vind dat die vrijheid van meningsuiting in ons land toch wel te snel ophoudt, gezien de hetze die de media voerde de afgelopen tijd!
Op dinsdag 07 mei 2002 21:06 schreef LenL het volgende:[..]
Dat is ook zo, alleen op het "hoe extreem ook gedeelte" na, ergens houdt vrijheid van meningsuiting in ons land op.
quote:Sluit ik me volledig bij aan
Op dinsdag 07 mei 2002 21:06 schreef Rieuwert het volgende:
Waarom werd John Lennon vermoord? Omdat de dader herinnerd wilde worden bij mijn weten..
Maar deze klootzak die ons allen zo veel verdriet heeft gedaan moeten ze z'n hele ellendige leven lang op eenzame opsluiting tracteren en geen grappen als een tv voor 2 euro 27 per week in dat stinkhok van 'm in de bak.
quote:R.I.P. Nederland
Slaap zacht Nederland.
quote:Waarom is het toch zo moeilijk voor sommige mensen te geloven dat de media en sommige politici wel degelijk medeverantwoordelijk zijn voor dit drama door hun hetze tegen Fortuyn?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:06 schreef Jarno het volgende:
Je slaat weeeeeer door naar de andere kant...
quote:Nee, dat is wel wat een hoop mensen anderen willen laten geloven.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:06 schreef Jarno het volgende:[..]
Je slaat weeeeeer door naar de andere kant...
quote:zwak excuus, want zoals de politiemevrouw gisteren zei: "hij sprak Nederlands en was bij zinnen".
Op dinsdag 07 mei 2002 21:02 schreef LenL het volgende:[..]
Psychisch zieke mensen doen vaak rare dingen.
Ook heb ik niemand gehoord over iets wat de dader eventueel tijdens de moord geroepen heeft. Iemand die zoiets uit wraak/onvrede doet, zou dingen hebben geroepen oid... en daar hoor ik helemaal niemand over (dat heeft dus niet plaatsgevonden!!!)
quote:Dat John Lennon is vermoord heeft ook veel mensen veel verdriet gedaan. En ik vint niet dat de dader van de aanslag op pim een aparte straf moet krijgen, dat kan neit eens volgens de wet.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:06 schreef Rieuwert het volgende:
Waarom werd John Lennon vermoord? Omdat de dader herinnerd wilde worden bij mijn weten..
Maar deze klootzak die ons allen zo veel verdriet heeft gedaan moeten ze z'n hele ellendige leven lang op eenzame opsluiting tracteren en geen grappen als een tv voor 2 euro 27 per week in dat stinkhok van 'm in de bak.
quote:Psychisch zieke mensen kunnen ook Nederlands praten en bij zinnen zijn hoor.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:08 schreef Frenkie het volgende:[..]
zwak excuus, want zoals de politiemevrouw gisteren zei: "hij sprak Nederlands en was bij zinnen".
quote:Vrijheid van meningsuiting houd in ons land al een behoorlijk eind voor "extreem op".
Op dinsdag 07 mei 2002 21:06 schreef LenL het volgende:
Dat is ook zo, alleen op het "hoe extreem ook gedeelte" na, ergens houdt vrijheid van meningsuiting in ons land op.
quote:Ik heb neit gezegd dat ik eht er mee eens ben, maar het hoeft van mij ook geen Amerika te worden waarin neo-nazis hitler eren in het openbaar...
Op dinsdag 07 mei 2002 21:10 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Vrijheid van meningsuiting houd in ons land al een behoorlijk eind voor "extreem op".
[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 07-05-2002 21:11]
quote:meestal zijn ze toch dusdanig in de war dat ze niet meteen al het commentaar weigeren en al hebben besloten welke advocaat ze willen hebben.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:10 schreef LenL het volgende:[..]
Psychisch zieke mensen kunnen ook Nederlands praten en bij zinnen zijn hoor.
quote:Waarom dan John Lennon om herinnerd te worden?
Omdat Lennon zo veel fans had?
Omdat Lennon zo geliefd was?
Omdat Lennon was om wie hij was?
Deze geesteszieke heeft zijn doelwit nauwkeurig uitgezocht. Je mag je dan nog steeds afvragen waarom Fortuyn?
Ik denk omdat hij het makkelijkste en schokkendste doelwit was. Misschien haatte de dader hem wel omdat Pim zo populair was en hij niet.
Jouw verhaal over de persoon achter de dader zet bij mij alleen maar meer vraagtekens over deze maatschappij, waarin misschien nog veel meer van dit soort idioten rondlopen.
Moeten we dat dan maar zo maar accepteren? Och, het was een gek, het kon iedereen gebeuren? Dat is nu exact wat Pim in onze samenleving wilde aanpakken. Een samenleving die er voor zorgt dat dit soort maniakken geen tot minder kans maken.
quote:Juist een krankzinnige overspannen gek is bevattelijk voor demonisering lijkt me.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:42 schreef BigDick het volgende:Dus geen demonisering van Fortuyn door de Media, geen haatcampagne, maar een optimaal slachtoffer voor een krankzinnige actie.
quote:Dat kan een psychisch gestoort iemant wel hebben gedaan, waarsgijnlijk heeft dit persoon dit al een hele lange tijt voorbereid, en ja, daar zijn psychisch zieke mensen toe in staatn:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:11 schreef Vision het volgende:[..]
meestal zijn ze toch dusdanig in de war dat ze niet meteen al het commentaar weigeren en al hebben besloten welke advocaat ze willen hebben.
quote:schitterend. ga alles zo verdraaien dat het allemaal onze schuld is.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:12 schreef Lafayette het volgende:[..]
Waarom dan John Lennon om herinnerd te worden?
Omdat Lennon was om wie hij was?Deze geesteszieke heeft zijn doelwit nauwkeurig uitgezocht. Je mag je dan nog steeds afvragen waarom Fortuyn?
Ik denk omdat hij het makkelijkste en schokkendste doelwit was. Misschien haatte de dader hem wel omdat Pim zo populair was en hij niet.
Jouw verhaal over de persoon achter de dader zet bij mij alleen maar meer vraagtekens over deze maatschappij, waarin misschien nog veel meer van dit soort idioten rondlopen.
Moeten we dat dan maar zo maar accepteren? Och, het was een gek, het kon iedereen gebeuren? Dat is nu exact wat Pim in onze samenleving wilde aanpakken. Een samenleving die er voor zorgt dat dit soort maniakken geen tot minder kans maken.
F L I K K E R T O C H OP !
als iemand niet normaal kan doen, moet ie hulp krijgen. Lukt het dan nog niet, dan moeten ze 'm maar opsluiten en pas weer vrij laten als ie wel normaal kan doen.
quote:Dat is waar, maar de media kan natuurlijk geen rekening gaan houden dat er missgien wel moordlustige maniakken rondlopen die hun programmas kunnen zien?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:13 schreef R@b het volgende:[..]
Juist een krankzinnige overspannen gek is bevattelijk voor demonisering lijkt me.
quote:Niet als ze zojuist iemand hebben omgelegd. Bovendien zat hij in allelrei organisaties etc. Hij was getrouwd etc.. het lijkt mij geen gestoorde gek..
Op dinsdag 07 mei 2002 21:10 schreef LenL het volgende:[..]
Psychisch zieke mensen kunnen ook Nederlands praten en bij zinnen zijn hoor.
een raar daderprofiel!!
maar dat is maar mijn mening!
quote:Ik denkdat we het over een tijdje wel zullen zien
Op dinsdag 07 mei 2002 21:15 schreef Frenkie het volgende:[..]
Niet als ze zojuist iemand hebben omgelegd. Bovendien zat hij in allelrei organisaties etc. Hij was getrouwd etc.. het lijkt mij geen gestoorde gek..
een raar daderprofiel!!
maar dat is maar mijn mening!
quote:het is de schuld van de maatschappij, maar de maatschappij hoeft er geen rekening mee te houden dat het kan gebeuren.... ja ja...
Op dinsdag 07 mei 2002 21:15 schreef LenL het volgende:[..]
Dat is waar, maar de media kan natuurlijk geen rekening gaan houden dat er missgien wel moordlustige maniakken rondlopen die hun programmas kunnen zien?
-edit-
oh sorry, iemand anders zei dat 't aan de maatschappij lag.
[Dit bericht is gewijzigd door Vision op 07-05-2002 21:16]
quote:Precies, moet de media nu op haar tenen gaan lopen omdat er misschien wel ergens een gestoorde gek is die het een en ander verkeerd op zou kunnen vatten?
Dat is waar, maar de media kan natuurlijk geen rekening gaan houden dat er missgien wel moordlustige maniakken rondlopen die hun programmas kunnen zien?
quote:Nee dat zeg k niet ik zeg dat het de sgult van de dader is en dat de media hem missgien wel (lichtelijk) hebben aangesppoort
Op dinsdag 07 mei 2002 21:16 schreef Vision het volgende:[..]
het is de schuld van de maatschappij, maar de maatschappij hoeft er geen rekening mee te houden dat het kan gebeuren.... ja ja...
Is er dan niemand die stelt dat een samenleving die dergelijke zieke geesten in zich heeft, zelf ziek is. En dat het getuigt van oogkleppen als je genoegen neemt met "dat het iedereen had kunnen gebeuren"?
Zijn daar nu al die zinloos geweldprotesten voor geweest? Het maakt wel uit. Pik dit niet. Pik de samenleving niet die het slechtste uit de mens kan halen!
[/geirriteerd]
Wat jij verder zegt vind ik ook. Ik ben blij ondanks dat ik vreselijk teleurgesteld ben, dat er geen staartje aan dit hele verhaal komt. Geen volksopstand, kromme wraakakties e.d. Dit had wel gebeurd als het een politieke moord zou zijn geweest. Daar het hier een milieu freak is geweest met naar zoals het schijnt meer oog voor bloemetjes en bijtjes dan politiek zullen er wel geen rellen komen of meer onschuldige slachtoffers.
Ik heb vanacht bar min kunnen slapen van dit hele gebeuren om eerlijk te zijn. Steeds weer zag ik dat beeld voor me op tv van die man die zo vol leven zat en dan plots is hij dood. Het lijkt zo vreemd. Zo eigenaardig dat hij nooit meer op televisie zal komen met het 1 of andere maffe statement waarvan je achteraf dan weer gaat denken, hmm er zit wel wat in eigenlijk.. Tja.
Naast teleurgesteld en boos gisteren had ik haat en wraak gevoelens die alleen nog gericht moesten worden.
Je denkt ook bij jezelf dat je PF kende. Ik bedoel omdat hij mij dit jaar in wezen politiek bewust heeft gemaakt las ik alles rondom politiek zowel op fok als andere sites als usenet. Verder natuurlijk pim fortuyn discussie forum e.d. en je leert zo'n man dan kennen op de 1 of andere manier.
Maar goed vandaag ben ik al niet meer boos ook omdat het nu duidelijk is uit welke hoek de dader kwam. Volstrekt niet politiek gericht. Het wordt nu eerder een zielige zieke daad dan een aanslag. Pim komt er niet mee terug. Jammer.
Ik hoop in ieder geval dat zijn dood nog wat zinnigs zal voortbrengen. Wat weet ik niet maar ik kan me niet voorstellen dat er niet een soort lering uit dit verhaal is. Voor mijzelf zal ik denk ik het verhaal rondom PF mijn hele leven bij me dragen en niet vergeten (hoop ik) om er lering uit te blijven trekken.
Aan de ene kant is het teleurstellend dat PF is vermoord om pelsjes i.p.v. om zijn ideeen maar aan de kant (en overwegend ben ik hier best wel blij mee) is dit misschien het beste. Pim heeft zijn standpunten gemaakt. We hebben ze allemaal kunnen horen. Laten we het beste eruit halen en ze ooit nuttig inzetten.
Nee denk ik niet. Je komt daar op dat mediapark niet zomaar weg, als je de boel een beetje verkent dan weet je dat.
Daarnaast als die Joegoslaaf was gepakt, dan was het pas echt rotzooi geweest, want dat was een buitenlander de dader en dat had tot een enorme hetze tegen buitenlanders geleid. Dat is ook niet de bedoeling natuurlijk.
Of Volkert een hitman is weet ik niet, maar hij voldoet wel aan veel kenmerken:
- Koelbloedig
- Geen enkel berouw
- Meteen vertellen dat je geen verklaring wilt afleggen en dat je die extreemlinkse raadsman wilt.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:18 schreef Lafayette het volgende:
[geirriteerd]
Zijn we nu helemaal gek geworden! Omdat het om een geestesziek iemand gaat, is het allemaal politiek minder gevoelig?
Hoeft er ook niemand zich verantwoordelijk te voelen?Is er dan niemand die stelt dat een samenleving die dergelijke zieke geesten in zich heeft, zelf ziek is. En dat het getuigt van oogkleppen als je genoegen neemt met "dat het iedereen had kunnen gebeuren"?
Zijn daar nu al die zinloos geweldprotesten voor geweest? Het maakt wel uit. Pik dit niet. Pik de samenleving niet die het slechtste uit de mens kan halen!
[/geirriteerd]
quote:Daarom zeg ik ook, aanpakken dit mormel. Het doet er even vrij weinig toe wat mij betreft wie of wat erachter zit, als dit mensonwaardig schepsel maar krijgt wat ie verdiend, wat mij betreft is dat een pijnlijke dood maar aangezien dat niet mogelijk is, lekker brommen voor altijd.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:12 schreef Lafayette het volgende:[..]
Waarom dan John Lennon om herinnerd te worden?
Omdat Lennon was om wie hij was?Deze geesteszieke heeft zijn doelwit nauwkeurig uitgezocht. Je mag je dan nog steeds afvragen waarom Fortuyn?
quote:ik vraag me ook af wat er met de tweede verdachte is gebeurd...? als je goe dopgelet hebt, dan hoor je politiemevrouw over een aanhouding IN het park door TWEE agenten ZONDER wapen.
Ik denkdat we het over een tijdje wel zullen zien
Eeen beetje vreemd!
Mooi dat je dat nog even quote...
probeerde iets te posten omdat het me wel een zinnige discussie leek maar die zeikstraal van een golfer flikkert er weer een slot op.
quote:Helemaal mee eens.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:53 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Onzin, ik heb vanaf het begin af aan gezegd dat zij voor een deel medeverantwoordelijk zijn maar dat die idioot die de trekker overhaalde de hoofdschuldige is.
Het was een "lone nutcase" en geen links complot, maar hij is niet zomaar tot zijn daad gekomen. De hetze tegen Fortuyn heeft hier zeker aan bijgedragen!
En ik walg van de mensen die nu plotseling geschokt en democratisch zijn, terwijl ze niets anders gedaan hebben dan het voeden van haat en proberen Fortuyn (en aanhang) het zwijgen op te leggen met alles wat ze voor handen kwam!
VISION je leest niet goed. Ik denk dat er wel degelijk sprake is van politieke moord. Dat er een klimaat gecreeerd is waarin Fortuyn een makkelijk doelwit werd. Ook voor een psychopaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Lafayette op 07-05-2002 21:24]
mekaars meing bekritiseren enz....
Hoe dan ook, Pim is vermoord, vreselijk.
En het waarom??? Dat valt nooooooit te begrijpen!!!!!
Niemand zal zeggen, oja, daarom... ja nu snap ik het waarom hij Pim vermoorde.
Die vent is gestoord en gek, en waarom ie het deed weet alleen hij. En ik wil het niet weten, want het is nu te laat. Pim is dood
quote:Mij leek het ook wel een zinnige discussie.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:21 schreef Armageddon het volgende:
CherrymoonTraxxMooi dat je dat nog even quote...
probeerde iets te posten omdat het me wel een zinnige discussie leek maar die zeikstraal van een golfer flikkert er weer een slot op.
quote:Inderdaad..het kan er bij mij simpelweg niet in dat iemand zonder motieven zo'n moord pleegt. Zijn handelen wijst op weloverwogendheid en intelligentie. Een gestoord figuur (en dat MOET je werkelijk zijn wanneer je zoiets op je geweten neemt) had werkelijk anders gereageerd. Zelfmoord gepleegd, verwilderd uiterlijk, wat dan ook...Die man moet een duidelijke opinie over Fortuyn hebben gehad. Punt.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
- Koelbloedig
- Geen enkel berouw
- Meteen vertellen dat je geen verklaring wilt afleggen en dat je die extreemlinkse raadsman wilt.
quote:[/geirriteerd]
Op dinsdag 07 mei 2002 21:18 schreef Lafayette het volgende:
[geirriteerd]
Zijn we nu helemaal gek geworden! Omdat het om een geestesziek iemand gaat, is het allemaal politiek minder gevoelig?
quote:Zoals wie? Je zoekt gewoon naar een sguldige om je woede (irritatie) po te rigten...
Hoeft er ook niemand zich verantwoordelijk te voelen?
quote:Zieke geesten of rotte appels zullen altijt en overal zijn en blijven... en het haxd niet iedereen kunnen gebeuren.
Is er dan niemand die stelt dat een samenleving die dergelijke zieke geesten in zich heeft, zelf ziek is. En dat het getuigt van oogkleppen als je genoegen neemt met "dat het iedereen had kunnen gebeuren"?
quote:Het is neit egt zinloos geweld a la meindert tjoelker (of hoe je het sgrijft) dit was een geplande actie.
[/geirriteerd]
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Mij leek het ook wel een zinnige discussie.
Je kunt die discussie hier ook wel voeren, maar dan loopt alles door elkaar heen dus een apart topic was beter geweest!
quote:Omdat dit continu door gezegd is, vanaf het begin! Het past perfect in de hetze die door Fortuynisten, met Fortuyn voorop, gevoerd is tegen de media en politici. Het past zo goed in het straatje van sommigen dat hij door een extreemlinks persoon is vermoord; het was alleen nog mooier geweest als het een allochtoon was, maar dat zat er niet in deze keer. Altijd diezelfde onzin, van linkse gedachtenpolitie, linkse complotten, PvdA-infiltratie, 'we mogen niet zeggen wat we denken', 'ze demoniseren Fortuyn', 'de Linkse Kerk'. En nu is er dan het ultieme bewijs voor deze waanbeelden. Fortuyn is vermoord. 'Zie je wel!' De nuance is ver te zoeken, iedereen staat voorop met het wijzende vingertje. Heel triest.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:08 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Waarom is het toch zo moeilijk voor sommige mensen te geloven dat de media en sommige politici wel degelijk medeverantwoordelijk zijn voor dit drama door hun hetze tegen Fortuyn?
[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 07-05-2002 21:25]
quote:dat is zon beetje het enige wat je hier goed schreiftd
Op dinsdag 07 mei 2002 21:23 schreef LenL het volgende:meindert tjoelker (of hoe je het sgrijft)
quote:Lang voorbereid, dit? Nee. Dit was impulsief, heel erg impulsief, naar mijn idee.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:13 schreef LenL het volgende:[..]
Dat kan een psychisch gestoort iemant wel hebben gedaan, waarsgijnlijk heeft dit persoon dit al een hele lange tijt voorbereid, en ja, daar zijn psychisch zieke mensen toe in staatn:
Stel dat de dader een paranode figuur was egt super paranoia en dan vooral rigting pim fortuyn en hem het lieft zo snel mogelijk doot zou willen hebben, ik weet zeker dat zo iemant deze aanslag zou kunnen hebben gepleegd.
quote:Mee eens... een geesteszieke.. zou ook gescholden hebben op fortuijn, dat zie je ook nergens!!!!!!!
Op dinsdag 07 mei 2002 21:22 schreef zaiga het volgende:
Een beetje geestesziek persoon maakt zich tegenwoordig toch zelf van kant, na zijn daad? Ik bedoel, zie de gijzeling in de Rembrandttoren, Erfurt en vele anderen.
quote:ik heb ook de halve nacht gedacht "hoe moet dit verder". En ook ik ben opgelucht dat we geen rassenhaat krijgen, want laten we eerlijk zijn, als het een allochtoon was geweest, dan waren de gevolgen niet te overzien.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:18 schreef Sumer het volgende:
Ik heb vanacht bar min kunnen slapen van dit hele gebeuren om eerlijk te zijn. Steeds weer zag ik dat beeld voor me op tv van die man die zo vol leven zat en dan plots is hij dood. Het lijkt zo vreemd. Zo eigenaardig dat hij nooit meer op televisie zal komen met het 1 of andere maffe statement waarvan je achteraf dan weer gaat denken, hmm er zit wel wat in eigenlijk.. Tja.Naast teleurgesteld en boos gisteren had ik haat en wraak gevoelens die alleen nog gericht moesten worden.
Maar goed vandaag ben ik al niet meer boos ook omdat het nu duidelijk is uit welke hoek de dader kwam. Volstrekt niet politiek gericht. Het wordt nu eerder een zielige zieke daad dan een aanslag. Pim komt er niet mee terug. Jammer.
alleen ben ik er niet minder boos om geworden. Sterker nog, ik ben er alleen maar bozer over geworden.
Dat zo'n stuk onbenul gvd Nederlands meest bekende man (van dit moment) kan neerschieten. En om wat voor fucking reden!
Ik ben woest en onthutst. En dat zal nog wel even blijven ben ik bang.
Over de speculaties dat het een "hitman" zou zijn.
Het kan, als hij geld krijgt voor zijn milieu doel einden. Hij is blijkbaar labiel, en ik kan me voorstellen dat hij dan alles voor zijn idealen zou doen.
Ik zou niet weten wie Fortuyn uit de politiek zou willen hebben (buiten de andere politici, maar dat die zoiets zouden doen gaat er bij niet in). Maar is het niet veel beter om zo iemand het te laten doen?
Hij wordt toch gepakt, en men denkt dat het een gestoorde eenling is. Als het een professionele huurmoordenaar zou zijn geweest dan zou duidelijk zijn dat hij de opdracht kreeg. Zo wordt het misschien met rust gelaten.
Enige nadeel is dat je niet weet of dit labiel figuur je nu niet verraad. Maar ja, als je het slim speelt weet V. niet wie zijn opdrachtgever is.
quote:Onzin. Dit was het tegenovergestelde van een impulsieve daad. Zie mijn eerdere argumenten, ga ze niet herhalen
Op dinsdag 07 mei 2002 21:27 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:[..]
Lang voorbereid, dit? Nee. Dit was impulsief, heel erg impulsief, naar mijn idee.
quote:Iemand die een moord pleegt is een moordenaar. En er is niet een profiel van een moordenaar. Gevallen zoals Dhr. van der Graaf zijn er al veel vaker geweest.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:48 schreef proximity het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf, dit is geen profiel van een moordenaar. Ik geloof nog steeds niet dat hij het heeft gedaan. Wat dat aangaat loopt de media over van tegenstrijdigheden.
quote:Bedoel je dit?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:29 schreef misterM het volgende:
Kreeg net zijn adres Tel Naam Poscode alles via MSN
Ik zal het maar niet Plaatsen lijkt me...
edit-doen we dus niet-edit
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 07-05-2002 21:36]
quote:Dat is over een paar uur toch algemeen bekend in heel nederland das niet zo moeilijk.
Hoop dat er dan geen achterlijke acties gaan gebeuren trouwens.
quote:Hier zit zeker wel iets in.
Over de speculaties dat het een "hitman" zou zijn.
Het kan, als hij geld krijgt voor zijn milieu doel einden. Hij is blijkbaar labiel, en ik kan me voorstellen dat hij dan alles voor zijn idealen zou doen.
Ik zou niet weten wie Fortuyn uit de politiek zou willen hebben (buiten de andere politici, maar dat die zoiets zouden doen gaat er bij niet in). Maar is het niet veel beter om zo iemand het te laten doen?
Hij wordt toch gepakt, en men denkt dat het een gestoorde eenling is. Als het een professionele huurmoordenaar zou zijn geweest dan zou duidelijk zijn dat hij de opdracht kreeg. Zo wordt het misschien met rust gelaten.
Enige nadeel is dat je niet weet of dit labiel figuur je nu niet verraad. Maar ja, als je het slim speelt weet V. niet wie zijn opdrachtgever is
quote:Zouden dit zijn gegevens zijn .. kan de topic-starter dit bevestigen
Op dinsdag 07 mei 2002 21:30 schreef Armageddon het volgende:[..]
Dat is over een paar uur toch algemeen bekend in heel nederland das niet zo moeilijk.
quote:Idd, erg zielig voor z'n kind en vrouw. Bij de dader is toch echt iets niet goed gegaan in de bovenkamer. Hij is niet zo geboren volgens vele verhalen.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:30 schreef Armageddon het volgende:[..]
Dat is over een paar uur toch algemeen bekend in heel nederland das niet zo moeilijk.
quote:Je kan gewoon niet ontkennen dat dit gebeurd is.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:25 schreef Meneer_Aart het volgende:Altijd diezelfde onzin, van linkse gedachtenpolitie, linkse complotten, PvdA-infiltratie, 'we mogen niet zeggen wat we denken', 'ze demoniseren Fortuyn', 'de Linkse Kerk'. En nu is er dan het ultieme bewijs voor deze waanbeelden. Fortuyn is vermoord. 'Zie je wel!' De nuance is ver te zoeken, iedereen staat voorop met het wijzende vingertje. Heel triest.
Hoe vaak is door de (linkse) politiek niet de vergelijking met Hitler getrokken, of wordt hij afgeschildert als extreem rechts. d66 haalde zelfs anne frank erbij om Fortuyn maar zo vuil mogelijk over telaten komen.
als je bovenstaande feiten ontkent ben je net zo'n labiel figuur als de dader, en hou ik mijn hart vast want dan ben jij waarschijnlijk de volgende die zoiets achterlijks gaat doen
quote:Zal wel opgehitst zijn door verkeerde vriendjes....
Op dinsdag 07 mei 2002 21:32 schreef ChiPMaN het volgende:[..]
Idd, erg zielig voor z'n kind en vrouw. Bij de dader is toch echt iets niet goed gegaan in de bovenkamer. Hij is niet zo geboren volgens vele verhalen.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 07-05-2002 21:37]
quote:Misschien kijk hij gewoon vaak naar het journaal.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zal wel opgehitst zijn door verkeerde vriendjes....
Of hij las vaak de Kafka-rommel...
Chipman, erg fout kerel. Wat schiet je daar nu mee op? Wil je dat zijn vrouw en kinderen aangepakt worden of zo?
[Dit bericht is gewijzigd door Lafayette op 07-05-2002 21:37]
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:34 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Misschien kijkt hij gewoon vaak naar het journaal.
quote:Dat is dus niet de goeie.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:34 schreef ChiPMaN het volgende:[..]
Volgens detelefoongids.nl is er maar één v/d Graaf in Harderwijk. Maar dat is wel: Graaf, v/d E.
OOK DIEGENE DIE HET QUOTEN, VERWIJDER HET!
bron: Buzzer en Atrimar in GC.
Ah.. The refined pleasure of conspiracy. Misschien kan Cosma-Shiva nog wat olie op het vuur gooien...
quote:Ik kreeg er wel 20 hoor op detelefoongids.nl
Op dinsdag 07 mei 2002 21:34 schreef ChiPMaN het volgende:[..]
Volgens detelefoongids.nl is er maar één v/d Graaf in Harderwijk. Maar dat is wel: Graaf, v/d E.
quote:Heb jij uberhaupt wel een eigen mening?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Idd, standaard "kletspraatje van bekende van de dader"...
quote:ik ben het niet vaak met je eens.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:27 schreef SEMTEX het volgende:
Sterkte, Erik
Erik ik vind je post getuigen van moed en lef !!
quote:tsjee..alsof we niet allemaal over een cdfoon gids beschikken...of zoiets als internet
Op dinsdag 07 mei 2002 21:36 schreef Uiruru het volgende:
TIP: POST DAT ADRES NIET ALS JE NOG LANG WILT FOKKEN!OOK DIEGENE DIE HET QUOTEN, VERWIJDER HET!
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:34 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Misschien kijk hij gewoon vaak naar het journaal.
quote:Ik heb het al gekopieerd..... jammer genoeg heeft het geen nut om langs te gaan nu die vast zit....
TIP: POST DAT ADRES NIET ALS JE NOG LANG WILT FOKKEN!OOK DIEGENE DIE HET QUOTEN, VERWIJDER HET!
quote:Hoe weet JIJ dat nou?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:28 schreef eRR_ het volgende:[..]
Onzin. Dit was het tegenovergestelde van een impulsieve daad. Zie mijn eerdere argumenten, ga ze niet herhalen
quote:Nee hoor alleen de eerste is een vd graaf. De rest is alleen de graaf...
Op dinsdag 07 mei 2002 21:36 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik kreeg er wel 20 hoor op detelefoongids.nl
quote:ik ga op zoveel domheid gewoon niet in sorry...
Op dinsdag 07 mei 2002 21:37 schreef eRR_ het volgende:[..]
tsjee..alsof we niet allemaal over een cdfoon gids beschikken...of zoiets als internet
quote:Wat wou je dan helemaal gaan doen daar?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:37 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik heb het al gekopieerd..... jammer genoeg heeft het geen nut om langs te gaan nu die vast zit....
quote:Stoer hoor!
Op dinsdag 07 mei 2002 21:37 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik heb het al gekopieerd..... jammer genoeg heeft het geen nut om langs te gaan nu die vast zit....
quote:Ja, en jij een plaat voor je hoofd volgens mij. Veel verder dan steeds inhoudsloos overal tegen in te gaan kom je niet.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:36 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Heb jij uberhaupt wel een eigen mening?
quote:Cosma is waarschijnlijk een diepgaande analyse ter plaatse aan het uitvoeren om ons straks hiermee flink om de oren te slaan
Op dinsdag 07 mei 2002 21:36 schreef FuTilE het volgende:
Ah.. The refined pleasure of conspiracy. Misschien kan Cosma-Shiva nog wat olie op het vuur gooien...
quote:Precies!
quote:Is Kennedy vermoord in opdracht van de wapenlobby dan? Er zijn zo veel theorieen omtrend zijn dood en of de werkelijkheid ooit boven tafel komt vraag ik me af.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:32 schreef eRR_ het volgende:
Hoe vaak wordt een politicus niet uitgeschakeld wanneer bepaalde belangen teveel geschaad worden als deze aan de macht komt? Kennedy is tenslotte ook vermoord in opdracht van de oh zo machtige wapenlobby...zou dus best kunnen dat een bepaalde organisatie zeer veel te vrezen had van Fortuyn mocht hij aan de macht komen..
Kennedy schaadde in ieder geval wel bepaalde belangen, Fortuyn nog niet, het zag er ook niet zo naar uit dat hij een (rijke) lobby zou gaan schaden. Ik vind de parallel dan ook wat ver gaan. Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in een complot. Fortuyn is het slachtoffer van de waanbeelden en ideologieen van deze persoon.
quote:Pure onzin. Dat is wat de samenzweringstheoristen ervan maken ja, filmmateriaal, maar de waarheid ligt toch echt heel ergens anders.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:32 schreef eRR_ het volgende:
Kennedy is tenslotte ook vermoord in opdracht van de oh zo machtige wapenlobby...
Veel werk, maar uiterst nauwkeurig.
quote:Komt zo'n geheim nummer toch nog eens goed van pas. Zielig voor die vrouw die de hele tijd lastig wordt gevallen. Privacy voor de dader en z'n vrouw is nu ook ver te zoeken, dat is een mindere kant van het internet.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat is dus niet de goeie.
Die vrouw wordt al de hele dag lastig gevallen door ramptoeristen en journalisten van aller aard...
quote:Ik zou hem langzaam wurgen.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:39 schreef Uiruru het volgende:Wat wou je dan helemaal gaan doen daar?
quote:Zucht..moet ik ze alsnog herhalen.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:38 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Hoe weet JIJ dat nou?
Ik verwacht eigenlijk dat de dader, eigenlijk verdachte, zelfmoord pleegt.
Die Fransman sprong een dag later ook door het raam nadat hij een halve gemeenteraad had neergemaaid.
[Dit bericht is gewijzigd door Lafayette op 07-05-2002 21:45]
quote:Vindt je?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:39 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Stoer hoor!
quote:Daar had de dader dan maar eerder aan moeten denken vind ik!
Op dinsdag 07 mei 2002 21:41 schreef ChiPMaN het volgende:[..]
Komt zo'n geheim nummer toch nog eens goed van pas. Zielig voor die vrouw die de hele tijd lastig wordt gevallen. Privacy voor de dader en z'n vrouw is nu ook ver te zoeken, dat is een mindere kant van het internet.
quote:Je denkt zelf in extremen. Als ik zeg dat ik vind dat de media en sommige politici medeverantwoordelijk zijn, is dat heel wat anders dan dat ik "links complot" loop te gillen!
Op dinsdag 07 mei 2002 21:25 schreef Meneer_Aart het volgende:
Omdat dit continu door gezegd is, vanaf het begin! Het past perfect in de hetze die door Fortuynisten, met Fortuyn voorop, gevoerd is tegen de media en politici. Het past zo goed in het straatje van sommigen dat hij door een extreemlinks persoon is vermoord; het was alleen nog mooier geweest als het een allochtoon was, maar dat zat er niet in deze keer. Altijd diezelfde onzin, van linkse gedachtenpolitie, linkse complotten, PvdA-infiltratie, 'we mogen niet zeggen wat we denken', 'ze demoniseren Fortuyn', 'de Linkse Kerk'. En nu is er dan het ultieme bewijs voor deze waanbeelden. Fortuyn is vermoord. 'Zie je wel!' De nuance is ver te zoeken, iedereen staat voorop met het wijzende vingertje. Heel triest.
En een opmerking als "Het past perfect in de hetze die door Fortuynisten, met Fortuyn voorop, gevoerd is tegen de media en politici" is te dom voor woorden. Omgekeerde wereld.
De nuancering is inderdaad ver te zoeken.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 07-05-2002 21:47]
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:41 schreef ChiPMaN het volgende:Komt zo'n geheim nummer toch nog eens goed van pas. Zielig voor die vrouw die de hele tijd lastig wordt gevallen. Privacy voor de dader en z'n vrouw is nu ook ver te zoeken, dat is een mindere kant van het internet.
dat zal 'm leren......
quote:Ach eikel..je lult gewoon met iedereen mee...Ik heb tenminste een eigen mening..Die ik ook graag deel..
Op dinsdag 07 mei 2002 21:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ja, en jij een plaat voor je hoofd volgens mij. Veel verder dan steeds inhoudsloos overal tegen in te gaan kom je niet.
quote:schokkend ! boe ! schande ! de privacy van de dader zou wel eens geschonden kunnen worden !
Op dinsdag 07 mei 2002 21:41 schreef ChiPMaN het volgende:[..]
Komt zo'n geheim nummer toch nog eens goed van pas. Zielig voor die vrouw die de hele tijd lastig wordt gevallen. Privacy voor de dader en z'n vrouw is nu ook ver te zoeken, dat is een mindere kant van het internet.
quote:wat met zijn familie die hier niet om gevraagd heeft?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:46 schreef eRR_ het volgende:[..]
schokkend ! boe ! schande ! de privacy van de dader zou wel eens geschonden kunnen worden !
Als het puur een daad van een gek is vind ik het ontzettend zonde. Ik had echt het idee dat Fortuijn iets ging bereiken na de verkiezingen, nu zullen we het nooit weten. Alleen maar omdat zo'n idioot persoonlijke problemen heeft, die gore klootzak.
Such a waste!
quote:Vind je?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:43 schreef X-Ray het volgende:[..]
Vindt je?
Ik vind het eerder triest dat het blijkbaar nodig is omdat dit soort mongolen rondlopen.
Maar plaats jij maar snel stoer hoor! en sus je geweten met 1000 maal herhalen dat extreem-links er toch vooral niiiiiiks mee te maken had.
quote:Edit: ik weet iet hoe ik het voor elkaar heb gekregen dit te posten :S:S:S
Op dinsdag 07 mei 2002 21:45 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ach eikel..je lult gewoon met iedereen mee...Ik heb tenminste een eigen mening..Die ik ook graag deel..
quote:Dat is dan volledig te wijten aan de dader, jammer hoor. Onderduiken en van telefoonnummer wisselen is erg simpel.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:47 schreef Uiruru het volgende:[..]
wat met zijn familie die hier niet om gevraagd heeft?
quote:Leg mij dan eens uit waarom vrouw, kind en de rest van de dader's familie zouden moeten lijden?
schokkend ! boe ! schande ! de privacy van de dader zou wel eens geschonden kunnen worden !
Ik heb diep medelijden met de familie van de dader die ongewild worden meegesleurd in dit drama.
Overigens zijn vrouw en kind van Volkert noodgedwongen ondergedoken.
quote:Volgens mioj is het wel zo, en sgelden heeft niet erg veel zin lijkt mij...
Op dinsdag 07 mei 2002 21:47 schreef GEsTOoRD het volgende:
Ik weet niet wat ik er van moet denken.Als het puur een daad van een gek is vind ik het ontzettend zonde. Ik had echt het idee dat Fortuijn iets ging bereiken na de verkiezingen, nu zullen we het nooit weten. Alleen maar omdat zo'n idioot persoonlijke problemen heeft, die gore klootzak.
Such a waste!
quote:Jij bent echt te triest voor woorden!
Op dinsdag 07 mei 2002 21:49 schreef eRR_ het volgende:[..]
Dat is dan volledig te wijten aan de dader, jammer hoor. Onderduiken en van telefoonnummer wisselen is erg simpel.
quote:Al meteen een scheldwoord, getuigt al van veel intelligentie...
Op dinsdag 07 mei 2002 21:45 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ach eikel..je lult gewoon met iedereen mee...Ik heb tenminste een eigen mening..Die ik ook graag deel..
quote:BULLSHIT !!!!!
Op dinsdag 07 mei 2002 21:49 schreef eRR_ het volgende:[..]
Dat is dan volledig te wijten aan de dader, jammer hoor. Onderduiken en van telefoonnummer wisselen is erg simpel.
niemand anders dan de dader zelf is verantwoordelijk voor zijn daden.
quote:Nee idd, dat doe je omdat je levensgezel een politieke moord heeft gepleegd.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:50 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Jij bent echt te triest voor woorden!
Echt waar..
Hoe lang moeten ze wel niet ondergedoken blijven dan..
Erg leuk..Onderduiken..Dat doe je ook echt voor je plezier!
quote:Ik ben het helemaal emt je eens... onderduiken koppelt mijn hooft nog altijt aan de 2e wereld oorloig.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:50 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Jij bent echt te triest voor woorden!
Echt waar..
Hoe lang moeten ze wel niet ondergedoken blijven dan..
Erg leuk..Onderduiken..Dat doe je ook echt voor je plezier!
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:48 schreef LenL het volgende:[..]
Edit: ik weet iet hoe ik het voor elkaar heb gekregen dit te posten :S:S:S
quote:Denk eerder aan z'n onschuldigde familie...
quote:Ik ben niet egt wakker denkik, laat ook maar, poff topic geblaat.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:51 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
quote:Ik zeg toch niet dat z'n vrouw medeverantwoordelijk is? Alleen haar privacy is het laatste waar ik me druk om kan maken.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:51 schreef Havoc het volgende:[..]
BULLSHIT !!!!!
niemand anders dan de dader zelf is verantwoordelijk voor zijn daden.
quote:Het was geen politieke moord..Althans, dat weet je (nog) niet..
Op dinsdag 07 mei 2002 21:51 schreef eRR_ het volgende:[..]
Nee idd, dat doe je omdat je levensgezel een politieke moord heeft gepleegd.
quote:Ik deel je mening dat er sprake is van een zekere mate van medeverantwoordelijkheid. Ik meen echter dat deze voornamelijk ligt bij het gebrek aan objectiviteit bij veel journalisten en het gebruik van zeer tendentieuze koppen boven de diverse artikelen. Fortuyn heeft natuurlijk heel bewust bepaalde prikkelende uitspraken gedaan. In een verkiezingsstrijd is het heel begrijpelijk dat daar door andere politici fel op wordt gereageerd. Dat veel media vervolgens weinig ruimte gaven voor de nuanceringen van hem is het grootste kwaad in deze. Toch was de nuancering altijd wel te lezen, ergens....de hetze tegen politici en voornamelijk links die sommigen hier echter voeren gaat wel erg ver. Van Gogh die in zijn collumn beweerd dat de champagne rijkelijk heeft gevloeid: ronduit walgelijk. En voor de duidelijkheid: al geruime tij heb ik op dit forum beweerd dat hoewel ik de mening van Fortuyn niet deel, hij absoluut niet extreem rechts is.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:44 schreef Strolie75 het volgende:
Je denkt zelf in extremen. Als ik zeg dat ik vind dat de media en sommige politici medeverantwoordelijk zijn, is dat heel wat anders dan dat ik "links complot" loop te gillen!De nuancering is inderdaad ver te zoeken.
quote:Dat pleit niet voor je als mens..
Op dinsdag 07 mei 2002 21:52 schreef eRR_ het volgende:[..]
Ik zeg toch niet dat z'n vrouw medeverantwoordelijk is? Alleen haar privacy is het laatste waar ik me druk om kan maken.
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Al meteen een scheldwoord, getuigt al van veel intelligentie...
Ik met iedereen meelullen? Waar dan? Volgens mij zie jij spoken Daggla!
quote:Dus je vindt het een goede zaak dat ze lastig gevallen wordt? Of heb je daar geen mening over..
Ik zeg toch niet dat z'n vrouw medeverantwoordelijk is? Alleen haar privacy is het laatste waar ik me druk om kan maken.
quote:ehm. Het is toch een polticus die is vermoord? Dan is het een politieke moord. Ongeacht motieven.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:53 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Het was geen politieke moord..Althans, dat weet je (nog) niet..
quote:Ik wel. Tenzij het tegenbewijs is geleverd dat zij mede schuldig is, is zij hier net zo een slachtoffer als Pim zelf. Beiden hebben hier niet om gevraagd, beiden wilden niet deel uit maken van dit drama.
quote:eikel een scheldwoord?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Al meteen een scheldwoord, getuigt al van veel intelligentie...
Ik met iedereen meelullen? Waar dan? Volgens mij zie jij spoken Daggla!
quote:Nee, ik zei al: ik kan me er niet druk om maken, zoals velen hier wel doen. Dat is dan niet aan de pers te wijten, maar aan haar man.
Dus je vindt het een goede zaak dat ze lastig gevallen wordt? Of heb je daar geen mening over..
quote:Nou bij de meeste posts voeg ik toch wel even mijn eigen mening toe, en als ik het al eens ben met degene is er altijd wel een klein dingetje waar ik het niet mee eens ben. Je moet gewoon eens wat beter opletten.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:55 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
eikel een scheldwoord?
Jeetje..Ben jij van de BTV?
Val me gewoon op dat je meeste post niet verder komen dan iemand quoten en zeggen..Daar ben ik het mee eens!
quote:eikel is een scheldwoord ja.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:55 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
eikel een scheldwoord?
Jeetje..Ben jij van de BTV?
Val me gewoon op dat je meeste post niet verder komen dan iemand quoten en zeggen..Daar ben ik het mee eens!
[Dit bericht is gewijzigd door Vision op 07-05-2002 21:58]
quote:HAHAHAHAHAHAHAH!
Op dinsdag 07 mei 2002 21:54 schreef eRR_ het volgende:[..]
ehm. Het is toch een polticus die is vermoord? Dan is het een politieke moord. Ongeacht motieven.
quote:Onzin natuurlijk. Als Kok morgen bij een beroving op straat om het leven komt is het echt geen politieke moord.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:54 schreef eRR_ het volgende:[..]
ehm. Het is toch een polticus die is vermoord? Dan is het een politieke moord. Ongeacht motieven.
quote:Nevermind..
Op dinsdag 07 mei 2002 21:57 schreef Vision het volgende:[..]
eikel is een scheldwoord ja.
en dat quoten en zeggen, is dat niet het hele idee achter een discussie?
valt me wat van je tegen Dr.Daggla..
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 07-05-2002 22:00]
quote:ik had het al ge-edit voor jij gereageerd had
Op dinsdag 07 mei 2002 21:58 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
GOED LEZEN vision!
Ik heb het niet over quoten zoals ik nu doe, maar over iemand quoten en dan zeggen.
Daar ben ik het mee eens..Kijk, ik doe dat ook wel eens..Maar bij hem viel het me gewoon op.
quote:sla de krant eens open van vandaag dan..kijk het nieuws, men rept alleen maar over een politieke moord. Zijn zij ook nog dommer dan je dacht.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
HAHAHAHAHAHAHAH!
Je bent nog dommer dan ik dacht..
Stel je nou is voor dat het iemand was die in de relationele sfeer die moord had gepleegd. Dan is het geen politieke moord hoor..
Bij een politieke moord heb je POLITIEK ALS MOTIEF!
Het is niet zo dat als een politicus wordt vermoord dat het dan ook een politieke moord is!
Bezinning en respect voor elkaars mening.
Probeer het inhoudelijk te houden en reageer niet zo persoonlijk op elkaar.
quote:EN AAN DIE STAATSMONGOLEN, IDIOTEN, TUIG EN ABSOLUTE RANDDEBIELEN DIE DIE VROUW LASTIG VALLEN
Op dinsdag 07 mei 2002 21:56 schreef eRR_ het volgende:[..]
Nee, ik zei al: ik kan me er niet druk om maken, zoals velen hier wel doen. Dat is dan niet aan de pers te wijten, maar aan haar man.
quote:Toenm de krant werd gemaakt was er een heel stuk minder beeknd over de dader dan dat wij nu weten...
Op dinsdag 07 mei 2002 21:59 schreef eRR_ het volgende:[..]
sla de krant eens open van vandaag dan..kijk het nieuws, men rept alleen maar over een politieke moord. Zijn zij ook nog dommer dan je dacht.
quote:
sla de krant eens open van vandaag dan..kijk het nieuws, men rept alleen maar over een politieke moord. Zijn zij ook nog dommer dan je dacht. Bovendien weet jij blijkbaar als enige in Nederland dat deze man absoluut geen politieke motieven had..
quote:Daar had dr vent over na moeten denken voordat ie die schoten loste.
Dus je vindt het een goede zaak dat ze lastig gevallen wordt? Of heb je daar geen mening over..
quote:Ja, linkse maffia, hč?
sla de krant eens open van vandaag dan..kijk het nieuws, men rept alleen maar over een politieke moord. Zijn zij ook nog dommer dan je dacht.
quote:je kunt die vrouw niet aanrekenen wat haar man gedaan heeft.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:00 schreef X-Ray het volgende:[..]
Daar had dr vent over na moeten denken voordat ie die schoten loste.
tenzij ze weet hiervan had
Maar laat hier geen misverstand over bestaan, moord is nooit goed te praten.
quote:De media dus, degene die ook van PF een Hitler wilde maken!
Op dinsdag 07 mei 2002 22:00 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
EN AAN DIE STAATSMONGOLEN, IDIOTEN, TUIG EN ABSOLUTE RANDDEBIELEN DIE DIE VROUW LASTIG VALLEN
quote:
quote:Kan je de vrouw natuurlijk niet aanrekenen.
quote:Dat is niet waar. Een politieke moord houdt juist in dat het om politieke motieven gaat.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:54 schreef eRR_ het volgende:
Ik schaam me lichtelijk....
quote:Nee..Ik bedoelde die mongolen die het adres opschrijven/kopieeren en er ook daadwerkelijk iets mee (gaan) doen..Zoals bellen en/of langsgaan!
Op dinsdag 07 mei 2002 22:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
De media dus, degene die ook van PF een Hitler wilde maken!
quote:Irrationalist...
Op dinsdag 07 mei 2002 22:03 schreef Rotjong het volgende:
En ik woon in Wageningen, ik zou bijna gaan verhuizen uit dit Linkse bolwerk !Ik schaam me lichtelijk....
* Vision wil wel een foto van Pim hebben
(ja flame maar raak)
quote:Ik snap niet waarom je geen foto van pim zou mogen hebben.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:04 schreef Vision het volgende:
weet iemand trouwens of je bij kranten foto's kan bestellen?* Vision wil wel een foto van Pim hebben
(ja flame maar raak)
quote:Het was dus GEEN toeval. Hij heeft hem, Pim Fortuyn, niet Ruud de Wild of de programmachef, opgewacht. Een gerichte aktie. De redenen waarom hij het gedaan heeft zijn (nog) niet duidelijk.
Onzin natuurlijk. Als Kok morgen bij een beroving op straat om het leven komt is het echt geen politieke moord.
quote:Dagblad de Limburger kun je ze bestellen geloof ik...
Op dinsdag 07 mei 2002 22:04 schreef Vision het volgende:
weet iemand trouwens of je bij kranten foto's kan bestellen?* Vision wil wel een foto van Pim hebben
(ja flame maar raak)
quote:Quote jij het verkeerde berigt of heb je het topic niet gevolgd?
Op dinsdag 07 mei 2002 22:05 schreef Lafayette het volgende:[..]
Het was dus GEEN toeval. Hij heeft hem, Pim Fortuyn, niet Ruud de Wild of de programmachef, opgewacht. Een gerichte aktie. De redenen waarom hij het gedaan heeft zijn (nog) niet duidelijk.
quote:Ik ben niet in staat te beoordelen of dit een politieke moord was of niet. Maar de stelling waar ik op reageerde luidde dat elke moord op een politicus een politieke moord was. Dat leek mij toch wel pure onzin.
Het was dus GEEN toeval. Hij heeft hem, Pim Fortuyn, niet Ruud de Wild of de programmachef, opgewacht. Een gerichte aktie. De redenen waarom hij het gedaan heeft zijn (nog) niet duidelijk.
quote:Dat zal wel meevallen denk ik, aantal mensen zullen nieuwsgierig zijn en er eventjes langslopen of langsfietsen maar de meeste mensen zullen wel inzien dat je er vrij weinig mee bereikt om daar rotzooi te trappen. De dader is niet in dat huis, en zijn gezin inmiddels ook niet meer.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:03 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Nee..Ik bedoelde die mongolen die het adres opschrijven/kopieeren en er ook daadwerkelijk iets mee (gaan) doen..Zoals bellen en/of langsgaan!
quote:Geloof mij nou dat je die redenen nooit te weten komt, je krijg een mooi smoesje...
quote:uhm..Z'n vrouw zit inmiddels ondergedoken.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat zal wel meevallen denk ik, aantal mensen zullen nieuwsgierig zijn en er eventjes langslopen of langsfietsen maar de meeste mensen zullen wel inzien dat je er vrij weinig mee bereikt om daar rotzooi te trappen. De dader is niet in dat huis, en zijn gezin inmiddels ook niet meer.
quote:Mensen gaan ook naar het huis wvan pim, dar bereiken ze ook niets mee...
Op dinsdag 07 mei 2002 22:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat zal wel meevallen denk ik, aantal mensen zullen nieuwsgierig zijn en er eventjes langslopen of langsfietsen maar de meeste mensen zullen wel inzien dat je er vrij weinig mee bereikt om daar rotzooi te trappen. De dader is niet in dat huis, en zijn gezin inmiddels ook niet meer.
(http://www.animalfreedom.org/paginas/column/volkertvandergraaf.html)
Het deugt niet wat in de bio-industrie met dieren gebeurt"
Volkert van der Graaf
Al op de lagere school had ik belangstelling voor dieren, milieu en de natuur. Ik was lid van de WNF Rangers, die dingen deden als in duinen plastic opruimen, etc..
Vissen deed ik ook, met mijn 2 jaar oudere broer. Een kick vond ik dat toen nog, een vis vangen. Wormen deed mijn broer aan de haak. Ik vond dat wel zielig voor de wormen en de vissen. Het klopte gewoon niet, maar iedereen vond het blijkbaar wel normaal.
Tijdens mijn middelbare school werd dat gevoel dat er gewoon iets niet klopt, sterker. Het wordt normaal gevonden dat je dieren opeet, dat je bij de vangst vissen laat stikken in netten. Maar bij mij kwam een rechtvaardigheidsgevoel naar boven; in een beschaafd land zouden die dingen niet horen te gebeuren, vond ik, maar er is niemand die voor ze opkwam.
Toen ik 15 jaar was heb ik in Zeeland in een vogelasiel gewerkt. Van de binnengebrachte stookolieslachtoffers overleefde slechts 2 procent. Ik wilde leed voorkomen en was het niet eens met het lijden van de vogels die langzaam stierven door de olie in hun ingewanden. Het was daar taboe om aan dat leven een einde te maken. Je had, vonden de anderen, domweg het recht niet om dat leven te beëindigen. Tegelijkertijd zette men muizenvallen om de muizen die vogelvoer aten te doden. Ik ben daar weggegaan, ik wilde niet langer inconsequent zijn.
Op een gegeven moment wilde ik geen vlees meer eten, maar van mijn ouders mocht dat niet, vlees moest, pas toen ik in Wageningen ging studeren ben ik daarmee gestopt. De vragen bleven: kan leer, kan melk, eco-eieren kan dat?
Toen ben ik veganist geworden. Het koste een beetje moeite om veganist te worden, maar als je het eenmaal bent, wordt het zo snel gewoon, je weet alles te vinden. Alleen wanneer je bij anderen gaat eten, loop je een enkele keer aan tegen onbegrip.
Tijdens mijn studie heb ik mij bezig gehouden met proefdiergebruik. Ik sloot me aan bij een regiogroep van de NBBV (anti-vivisectiebond), standwerk doen en ging ik werken bij Lekker Dier, lesgeven op scholen, ik heb diverse acties gevoerd.
Als lid van de IUOD (een InterUniversitair Overleg Diergebruik) probeerden we het proefdiergebruik te verminderen in het onderwijs. Je vecht voor je recht om bij studie geen proefdier te hoeven gebruiken, we hebben een inventarisatie gemaakt van proefdiergebruik bij vakken en probeerden steun te bieden aan studenten die het ook niet wilden, we vertelden ze hoe bezwaar aan te tekenen. We wilden geen norm opleggen maar feiten aandragen. Studenten konden zelf beslissen op basis van de beschrijvingen van de dierproeven en de procedure die gevolgd kon worden om een dierproef niet te doen. We hielden ze voor: wil je snijden in een doodgelegen big of in haaien die stierven als bijvangst van de haringvisserij?
Nu werk ik bij Milieu Offensief die zich zowel voor het milieu als voor dierenwelzijn inzet. Wat voor motief je ook hebt om hier te werken, je werkt met elkaar samen met hetzelfde resultaat: het tegenhouden van de uitbreiding van de bio-industrie. Het resultaat is minder milieuvervuiling én minder dierenleed. Via juridische procedures vechten we vergunningen van bio-industriebedrijven en bontfokkerijen aan, waarbij de wet ons middel is.
Afgelopen jaren hebben we wel 2000 procedures gehad, veel gewonnen, maar we gaan ons nu wat meer richten op de zwaardere overtreders van milieu en dierenleed.
Ik handel niet zozeer uit dierenliefde, ik heb gewoon een basisnorm "het deugt niet wat in de bio-industrie met dieren gebeurt". Verder handel ik gewoon rationeel, ik hoef geen dierenvriend te zijn om dieren te beschermen.
Veel dierenbeschermers handelen vanuit "de natuur is goed", maar alle donkere kanten van de mens zie je ook terug in de natuur. Dieren beschermen is mensen beschaven, zeggen ze wel.
quote:Neen, heeft geen enkel nut, hij is toch niet thuis
quote:Sorrie, maar dat is al erg out...
Op dinsdag 07 mei 2002 22:09 schreef zeman het volgende:
-verhaal-
quote:Dat is een soort van bedevaardsoord geworden, dat ligt toch ff iets anders dan het huis van de dader.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:09 schreef LenL het volgende:[..]
Mensen gaan ook naar het huis wvan pim, dar bereiken ze ook niets mee...
quote:Tja, als je elke verklaring die gegeven wordt die niet in jouw beeld past afdoet als zijnde onwaar...
Op dinsdag 07 mei 2002 22:08 schreef Armageddon het volgende:
Geloof mij nou dat je die redenen nooit te weten komt, je krijg een mooi smoesje...
Het lijkt erop dat iedereen z'n oordeel al klaar heeft om, wat er ook uit zal komen, dit niet te accepteren als het ook maar iets afwijkt van de 'eigen waarheid'.
quote:uh?
Op dinsdag 07 mei 2002 22:11 schreef Rotjong het volgende:
edit
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 07-05-2002 22:15]
Dat zou in ieder geval verklaren hoe deze man, die nog nooit een vlieg kwaad had gedaan (letterlijk waarschijnlijk), tot deze daad kwam.
quote:Dat zijn meer amerikaanse toestanden, maar dat is dit hele gebeuren al...
Op dinsdag 07 mei 2002 22:13 schreef zaiga het volgende:
Als ik het allemaal nog zo eens doorlees en me de dader een beetje probeer voor te stellen, sluit ik ook niet uit dat hij door een aantal "vrienden" is opgehitst om dit te doen. Een soort sekte-achtig iets zeg maar, waarbij deze dader dan de goedgelovige sukkel was die in opdracht van zijn "meerderen" handelde.Dat zou in ieder geval verklaren hoe deze man, die nog nooit een vlieg kwaad had gedaan (letterlijk waarschijnlijk), tot deze daad kwam.
quote:Waarom hebben mensen toch altijd de neiging de meest rare complottheorieën achter dingen te zoeken?
Als ik het allemaal nog zo eens doorlees en me de dader een beetje probeer voor te stellen, sluit ik ook niet uit dat hij door een aantal "vrienden" is opgehitst om dit te doen. Een soort sekte-achtig iets zeg maar, waarbij deze dader dan de goedgelovige sukkel was die in opdracht van zijn "meerderen" handelde.Dat zou in ieder geval verklaren hoe deze man, die nog nooit een vlieg kwaad had gedaan (letterlijk waarschijnlijk), tot deze daad kwam.
quote:Herben (LPF) zei dat de man toch een clubje van 5 uiterst gevaarlijke lieden behoorde.
quote:Mogelijk uit zijn duim.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Herben (LPF) zei dat de man toch een clubje van 5 uiterst gevaarlijke lieden behoorde.
Vraag me af waar Herben die info vandaan heeft
quote:Nou precies, daar dacht ik dus ook aan. En bovendien zou het verklaren waarom deze man, uit het niets als het ware, deze aanslag pleegde. Als ik zo het verhaal van de topic-opener doorlees, komt V. van der G. op mij over als een aardige, maar ietwat, naieve en makkelijk beinvloedbare man over.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Herben (LPF) zei dat de man toch een clubje van 5 uiterst gevaarlijke lieden behoorde.
Vraag me af waar Herben die info vandaan heeft
En dit is niet zozeer een complot theorie, maar een poging om de feiten op een logische met elkaar te laten rijmen. Het zou een complottheorie zijn als ik zou zeggen dat Paul Rosenmoller via via een hitman had ingehuurd.
quote:Geen idee, een verklaring zoeken die ze het meest waarschijnlijk/aannemelijk lijkt? En dat zegt vaak meer over de persoon die deze theorieen bedenkt dan de werkelijke situatie.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:16 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Waarom hebben mensen toch altijd de neiging de meest rare complottheorieën achter dingen te zoeken?
Er is nu een situatie ontstaan, en is goed te begrijpen natuurlijk, dat men geen slachtoffer als dader wilt hebben. Men wilt een dader die aansluit bij hun gedachten.
quote:Het gevaarlijke is dat deze dader nu in de ogen van sommigen lijkt te komen als een immer uitdijende groep van 'contraprogressieven'...
Op dinsdag 07 mei 2002 22:21 schreef nikk het volgende:[..]
Geen idee, een verklaring zoeken die ze het meest waarschijnlijk/aannemelijk lijkt? En dat zegt vaak meer over de persoon die deze theorieen bedenkt dan de werkelijke situatie.
Er is nu een situatie ontstaan, en is goed te begrijpen natuurlijk, dat men geen slachtoffer als dader wilt hebben. Men wilt een dader die aansluit bij hun gedachten.
quote:Ik geloof er ook geen moer van...
Op dinsdag 07 mei 2002 22:08 schreef Armageddon het volgende:[..]
Geloof mij nou dat je die redenen nooit te weten komt, je krijg een mooi smoesje...
quote:Oh jij hebt toegang tot veel meer infobronnen natuurlijk....
Op dinsdag 07 mei 2002 22:17 schreef Quenda het volgende:[..]
Mogelijk uit zijn duim.
quote:Hitman?
Op dinsdag 07 mei 2002 22:26 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik geloof er ook geen moer van...
quote:Jij hebt blijkbaar geen informatiebron nodig voor je mening. Je bent echt niks meer dan een makkelijk opgefokt mannetje x-ray, valt me van je tegen.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:27 schreef X-Ray het volgende:[..]
Oh jij hebt toegang tot veel meer infobronnen natuurlijk....
quote:Lul niet man. Ik heb tenminste wat gedaan vandaag en gister, en morgen ook. Blijf jij nu maar achter je PCtje zitten. Ik ben een mens, een emotioneel wezen, en 1 die in zijn diepste ziel is geraakt door dit gedoe. En ik ben bloedlink..... al meer dan 30 uur lang. En als ik reageer op een onzin-post van Quenda die het wel even beter denkt te weten dan iemand die op de 1e rang zit is dat niet meer dan logisch.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:31 schreef gelly het volgende:[..]
Jij hebt blijkbaar geen informatiebron nodig voor je mening. Je bent echt niks meer dan een makkelijk opgefokt mannetje x-ray, valt me van je tegen.
quote:Leg jij ons dan maar even haarfijn uit wat jij de afgelopen 30 uur meer hebt weten te bereiken.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:33 schreef X-Ray het volgende:[..]
Lul niet man. Ik heb tenminste wat gedaan vandaag en gister, en morgen ook. Blijf jij nu maar achter je PCtje zitten. Ik ben een mens, een emotioneel wezen, en 1 die in zijn diepste ziel is geraakt door dit gedoe. En ik ben bloedlink..... al meer dan 30 uur lang. En als ik reageer op een onzin-post van Quenda die het wel even beter denkt te weten dan iemand die op de 1e rang zit is niet meer dan logisch.
quote:Emoties verwerken, etc!
Op dinsdag 07 mei 2002 22:35 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Leg jij ons dan maar even haarfijn uit wat jij de afgelopen 30 uur meer hebt weten te bereiken.
quote:daar staan helaas maar een paar foto's op (niet echt wat ik zoek). Weet je of andere kranten ook zo'n dienst hebben?
Op dinsdag 07 mei 2002 22:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dagblad de Limburger kun je ze bestellen geloof ik...
(heb n et ff op de websites van AD/Volkskrant/Telegraaf gekeken maar kon zo snel niets vinden)
quote:Dat je emotioneel bent begrijp ik , dat je nu impulsief reacties plaatst ook maar ik hoop van harte dat je vriendin je een beetje kan kalmeren.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:33 schreef X-Ray het volgende:[..]
Lul niet man. Ik heb tenminste wat gedaan vandaag en gister, en morgen ook. Blijf jij nu maar achter je PCtje zitten. Ik ben een mens, een emotioneel wezen, en 1 die in zijn diepste ziel is geraakt door dit gedoe. En ik ben bloedlink..... al meer dan 30 uur lang. En als ik reageer op een onzin-post van Quenda die het wel even beter denkt te weten dan iemand die op de 1e rang zit is dat niet meer dan logisch.
quote:Volgens mij kun je bij de meeste kranten wel foto's nabestellen, als je er maar voor betaalt.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:39 schreef Vision het volgende:[..]
daar staan helaas maar een paar foto's op (niet echt wat ik zoek). Weet je of andere kranten ook zo'n dienst hebben?
(heb n et ff op de websites van AD/Volkskrant/Telegraaf gekeken maar kon zo snel niets vinden)
Je vind het artikel hier...
[Dit bericht is gewijzigd door clowntje op 07-05-2002 23:10]
Met politiek of haat heeft dit denk ik heel weinig te maken...
quote:Dit soort groepjes (maar ook enge groepjes met andere "taken" zoals MDI en Kafka), die alleen maar voor enorm veel onrust zorgen, en vaak onrealistisch denken krijgen nog geld toegestopt ook.
In de loop der jaren groeien zij uit tot fulltime bezwaarmakers, gesubsidieerd door onder meer de Stichting Doen, een van de begunstigden van de Nationale Postcodeloterij.
Een samenleving kan zich niet instellen op psychopaten, dat zou pas eng zijn. Ik kan me de woede voorstellen, maar dit soort gebeurtenissen zijn nog niet te voorkomen in een heel erg enge politiestaat, laat staan hier. Gaan we nou echt onze rechtstaat opzij zetten om onze woede te killen? Ga goed stemmen woensdag, laat zo maar zien waar je staat.
De man moet nog begraven worden, en ik zie een ontstellend gebrek aan respect, ook waar Fortuyn voor stond.
quote:Sorry, je hebt natuurlijk gelijk (serieus). Ik bedoel jou ook niet, meer de algemene toonzetting, CMT en Koos Voos en dat volk op de frontpage. En dat is al tijden een hetze tegen links, en de zgn. linkse media.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:44 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Je denkt zelf in extremen. Als ik zeg dat ik vind dat de media en sommige politici medeverantwoordelijk zijn, is dat heel wat anders dan dat ik "links complot" loop te gillen!
En een opmerking als "Het past perfect in de hetze die door Fortuynisten, met Fortuyn voorop, gevoerd is tegen de media en politici" is te dom voor woorden. Omgekeerde wereld.
De nuancering is inderdaad ver te zoeken.
Wat een kutzooi is het .
De rede lijkt nu totaal verdwenen, het dunne laagje beschaving dat er nog was verdwenen.
DAT is wat telt, niet alle ongelovelijke reacties die hier staan en waarvoor IK me diep en diep schaam, dit is MIJN FOK! niet meer, niet meer MIJN maatschappij.
Dit is onredelijkheid in z'n meest enge vorm.
BD, ik leef mee, met jou, met Pim's familie, met de jonge vrouw van de dader,
ik leef sinds 18.03 gisteravond mee met iedereen die verdriet heeft.
quote:het lijkt wel of alles verandert is sinds gisterenavond
Op dinsdag 07 mei 2002 23:18 schreef yvonne het volgende:
Lieve BD,
ik hoop dat je iig mijn reactie nog leest tussen de wilde hersenloze heksenjacht die nu blijkbaar is losgebarsten.De rede lijkt nu totaal verdwenen, het dunne laagje beschaving dat er nog was verdwenen.
DAT is wat telt, niet alle ongelovelijke reacties die hier staan en waarvoor IK me diep en diep schaam, dit is MIJN FOK! niet meer, niet meer MIJN maatschappij.
Dit is onredelijkheid in z'n meest enge vorm.
BD, ik leef mee, met jou, met Pim's familie, met de jonge vrouw van de dader,
ik leef sinds 18.03 gisteravond mee met iedereen die verdriet heeft.
quote:Meneer_Aart doe dat nou niet...
Op dinsdag 07 mei 2002 23:16 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Sorry, je hebt natuurlijk gelijk (serieus). Ik bedoel jou ook niet, meer de algemene toonzetting, CMT en Koos Voos en dat volk op de frontpage. En dat is al tijden een hetze tegen links, en de zgn. linkse media.
Wat een kutzooi is het
.
en ik ben inmiddels al aardig afgekoeld.. nu jij nog..
quote:belachelijk zoals iedereen hem bij voorbaat al wil indekken (bijv. collegas en bekenden)
Op dinsdag 07 mei 2002 23:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De dader stond bekend als iemand die altijd langs de legale weg zijn gelijk wilde halen...
ik zou me dood schamen als ik ooit iets met die vent of zijn organisatie te maken gehad had.
quote:Ik was nog bezig met afkoelen.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:30 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Meneer_Aart doe dat nou niet...
wij verschillen van mening over bepaalde zaken maar dat mag ook op een forum.en ik ben inmiddels al aardig afgekoeld.. nu jij nog..
Love, peace, respect, ,
,
.
quote:dit is een feit. Niet indekken.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:31 schreef waspman het volgende:belachelijk zoals iedereen hem bij voorbaat al wil indekken (bijv. collegas en bekenden)
ik zou me dood schamen als ik ooit iets met die vent of zijn organisatie te maken gehad had.
waarschijnlijk heb je niet het hele topic doorgelezen dus dat wil ik je aanraden.
* Vision is onderhand ook een beetje afgekoeld.
quote:Ik ze me doodschamen als ik me aangesproken moest voelen voor de daad van een psychopaat.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:31 schreef waspman het volgende:[..]
belachelijk zoals iedereen hem bij voorbaat al wil indekken (bijv. collegas en bekenden)
quote:Vogelvrij verklaren???
Op dinsdag 07 mei 2002 23:39 schreef erikh het volgende:
Deze man moet levenslang krijgen, is de enige straf voor iemand die ziets doet. Een andere straf is er gewoon niet.
quote:Jaaaaa, laten we de lynchpartijen weer als wettig vergeldingsmiddel invoeren.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:40 schreef mrcool het volgende:
Vogelvrij verklaren???
Mrcool: niets geleerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |