abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4100390
Omdat ik dit topic op fok toch wel een beetje mis hier eindelijk een topic voor de echte krachtsporters. Post hier je voedings/trainings schema's. Discussier hier over supplementen, oefening en wat niet.

Zal de spits maar afbijten met mijn voedingsschema en huidige trainingschema(over 2 weken begin ik aan een nieuw schema).
Ik train nu volgens dit splitschema:

dag1

schouders
"One arm side laterals with cables"
"Upright rows"
"schouder press" apparaat

rug
"Chins"
"One arm dumbell rows"
"reverse butterfly" apparaat

biceps
"Cable curls(gehurkt met ellebogen op men knieen)"
"Seated dumbell curls"
"Concentration curls"

dag2

buik
Crunches met zo een abroller variant waar gewichten op kunnen en leg pullups

triceps
"Pulley pushdowns"
"One arm reverse pulley pushdown"
en van die touwen die je over je hoofd naar voren trekt

borst
"Bench press"
"Dumbell incline press"
"Cable crossover "
"butterfly apparaat"

(Benen doe ik momenteel niet omdat die in vergelijking met de rest van me lichaam al erg breed zijn).

Dus elke spiergroep 3 oefeningen, elke oefening 5 sets met elke set rond de 8/10 herhalingen tot "failure" in omgekeerde piramide. Ik train in de volgorde van dag1/dag2/rustdag/dag1/dag2/rustdag enz..... Op de rustdagen Jog ik een half uurtje.

Voedingschema:

7:00 - groot bord met een banaan in stukjes + 250 gram magere kwark + 100 gram volkoren muesli met vruchten.

10:00 - 4 volkoren broodjes met of gekookte ei of kipfilet

12:00 - 4 volkoren broodjes, 2 met kipfilet en 2 met filet americain
bakje magere kwark van 150 gram
een stuk fruit en muesli reep

tussendoor nog een banaan meestal

15:00 - 4 volkoren broodjes met gekookte ei of kipfilet

18:00 - groot bord avondeten met pasta/rijst/aardappelen met mager vlees
half blik tonijn in water

19:00 stuk fruit

Tijdens de training anderhalf liter water met wat druivensuiker

na de training in de kleedkamer nog 1 of 2 bananen
20 min later een whey eiwit shake (chocolade smaak )

Ben zelf nog eigenlijk nog maar net bezig, inmiddels een maand of 6. Maar ik zie al behoorlijk veel resultaat. Het aantal gewicht dat we pakken gaat in stappen omhoog. Van de zomer beginnen met creatine. Verder slik ik 1000 mg vitamine C, Multivitamine tabletten en sinds heel kort begonnen met cla.

ben zwaar benieuwd naar jullie schema's!

pi_4100420
ik ongeveer 2x per week fitnessen...
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
pi_4100532
Fitnessen nice..maaruh....dat voedingsschema van jou ga ik niet hanteren...
@®|_()
  dinsdag 7 mei 2002 @ 18:53:38 #4
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_4100628
waarom zou je dit allemaal doen?
ok ik ga ook wel eens naar de sportschool, ik streef naar 2x in de week, maar dat haal zelfs zelden niet
voor mij is het oa een beetje af te vallen, en wat meer spieren is altijd mooi meegenomen
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:13:03 #5
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_4100875
even nieuwsgierig: hoeveel weeg je?
pi_4101015
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 18:53 schreef firstwollie het volgende:
waarom zou je dit allemaal doen?
ok ik ga ook wel eens naar de sportschool, ik streef naar 2x in de week, maar dat haal zelfs zelden niet
voor mij is het oa een beetje af te vallen, en wat meer spieren is altijd mooi meegenomen
tja waarom voetbalt iemand... waarom basketbalt iemand.. is gewoon een sport

btw tis niet echt de bedoeling om de sport hier te gaan verdedigen, maar meer om er met mede krachtsporters over te praten en ervaringen uit te wisselen

[Dit bericht is gewijzigd door -Ma3stro- op 07-05-2002 19:27]

pi_4101041
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:13 schreef Northpole het volgende:
even nieuwsgierig: hoeveel weeg je?
ben 1,84 en 78 kilo.. maar wor wel steeds zwaarder, toen ik begon woog ik 73/74 kilo=
pi_4116102
mm, dat valt nog mee, je weegt nog minder dan je lichaamslengte in centimeters vermindert met 100
nog goeie proporties
ben ik blij, vandaag mijn vetpercentage laten meten, ksta op 9 % veel afgevallen na een tijdje hamsteren, heeft me toch paar kilo spiermassa opgeleverd
ben 1 m 68, weeg nu 75
Thomas a.k.a. B4ckup
pi_4117946
das wel erg nice, aan de 9% vet zit ik nog niet, ben momenteel ook een beetje aan et bulken, na de zomervakantie droogtrainen
pi_4118114
hersens kweek je in de bieb
pi_4118391
4 a 5 keer per week 1,5 uur, werkt als een soort verslaving en helemaal als je resultaat ziet.

1e dag: borst en triceps

2e dag rug en biceps

3e dag schouders

tussendoor veel buik

en verder geen benen want dat vind ik niet echt nodig, ga regelmatig mountainbiken.

met eten let ik gewoon op dat het niet te vet is, bijna geen chips en dat soort vette zooi, wel lekker overigens ik eet 1 keer in de 2 weken weken een vette hap en niet meer

verder geen bier, s'avonds een wijntje en in het weekend baco oid

fris alleen light

ben nog niet helemaal te vreden over mijn buikje, streef naar six-pack maar verder mag ik niet klagen

pi_4426990
nah even maar een schopje met men nieuwe schema voor de komende 8 weken:

Maandag (Borst/Buik)

Bench Press
Incline Press
Barbell Pullover
Close Grip Bench Press

+Buik

Dinsdag (Rug/onderarmen)

Barbell Row
Deadlifts
Cable Row
Body lifts
Shrugs

+onderarmen

Woensdag (Schouders/Buik)

Barbell Front Raise
Dumbell side raise
Militairy Press
Upright Row
Dumbell Press

+buik

Donderdag (RUST)

Vrijdag (Biceps/Triceps/Buik)

(Biceps)
One arm dumbbell preacher curl
(Triceps)
Lying Triceps Extension
(Biceps)
barbell curl
(Triceps)
Pressdown
(Biceps)
dumbbell curl
(Triceps)
French Press

pi_4427777
Nou hier ook een schema'tje dan...
Trainen ala, maar niks van voedings supplimenten of voedings schema's.. ik moet ook kunnen leven

Maandag :
Borst/Triceps/Buik
Dinsdag :
Schouders/Biceps Of
Kung-Fu (Alles)
Woensdag :
Spinning 2 Uur(Om snel te blijven)
Donderdag :
RUST
Vrijdag :
Borst/Triceps/Buik
Zaterdag :
Kung-Fu
Zondag : Schouders/Biceps/Buik

Ik doe geen benen want daar word ik traag van met Kung-Fu. Maar ik heb 8 jaar gebasketballt dus erg veel te trainen valt er toch niet..

Only The Strongest Survive
pi_4427830
hmmzzz geen rug?
pi_4427851
Woops Sorry...

op Zondag/Dinsdag Schouders en Rug... bijna vergeten...

pi_4427976
..ah leuke TRAINschema...maar die EETschema...poeh als ik dat at was ik in een weekje 300 kilo ofzo

ikzelf train 7x per week en dan doe ik gewoon van alles en nog wat (qua spier training)..geen vaste shit..alleen wat ik wil en daarnaast ook de benodigde cardio...loopt lekker verder. 000======000

pi_4429515
quote:
Op maandag 03 juni 2002 14:28 schreef Aardige_Jongen het volgende:
..ah leuke TRAINschema...maar die EETschema...poeh als ik dat at was ik in een weekje 300 kilo ofzo
ik merk dat ik die voeding gewoon echt nodig heb. Komt omdat ik voor massa train, dus weinig reps op hoog gewicht.
Als ik een dag niet goed heb gegeten dan merk ik dat de training erop zeker.
quote:
ikzelf train 7x per week en dan doe ik gewoon van alles en nog wat (qua spier training)..geen vaste shit..alleen wat ik wil en daarnaast ook de benodigde cardio...loopt lekker verder. 000======000
De eerste paar maanden dat ik weer ging trainen volgte ik ook geen schema, toen deed ik ook gewoon waar ik zin in had. Toen uiteindelijk toch maar een schema opgesteld, en na 4 weken dat schema zag ik echt heel veel meer resultaat dan in die maanden daarvoor.
pi_4429579
quote:
Op maandag 03 juni 2002 14:12 schreef Deadbeaf het volgende:
Maandag :
Borst/Triceps/Buik
Dinsdag :
Schouders/Biceps Of
Kung-Fu (Alles)
Woensdag :
Spinning 2 Uur(Om snel te blijven)
Donderdag :
RUST
Vrijdag :
Borst/Triceps/Buik
Zaterdag :
Kung-Fu
Zondag : Schouders/Biceps/Buik
hmm beetje appart schema
2x in de week biceps/triceps/borst/schouders en maar 1 keer in de week rug. Je rug is een grote spiergroep, die moet je zeker niet onderschatten. Veel mensen pleiten ervoor om max 1 keer in de week elke spiergroep te trainen, i.v.m. genezing.
pi_4437980
ja ik eet niet zoveel omdat mijn lichaam zelf niet tot weinig verbrand dus ik moet het helemaal zelf doen.

en qua schema...ik zij wel ik doe alles doorelkaar maar niet zo chaotisch...ik doe gewoon elke dag gewichten voor bepaalde spiergroepen...en niet doorelkaar anders stelt het weinig voor idd

pi_4438260
tering he... ik zou niet eens tijd hebben om dat allemaal te doen ... heb een heel onregelmatig ritme (onregelmatige school en werk tijden enzo)

Valt er ook resultaat te boeken als je 4 a 5 keer per week met dumbells, een barbell en een hometrainer traint, wel gezond eet, niet bijzonder veel snoept (niks eigenlijk, alleen chips af en toe en een koekje).. eet ook volkoren broot met kipfilet enzo

Of doe ik iets wat nutteloos is

Ben 1.87, weeg 73 kg () en wil graag massa kweken en spieren.. ben alleen bang dat als ik meer ga eten dat ik vet kweek ipv massa en spieren

Wat is btw DE oefening (met barbell of dumbells ) om een wat grote borstkas/borsten te krijgen?
Ben man btw, maar bedoel dus gewoon de mannelijke "borst"

tnx!

pi_4439932
met dumbells en barbells kan je als je ook nog een bakje hebt vrij veel doen.

http://www.fitness-island.com/

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

pi_4441315
quote:
Op maandag 03 juni 2002 15:54 schreef -Ma3stro- het volgende:

[..]

hmm beetje appart schema
2x in de week biceps/triceps/borst/schouders en maar 1 keer in de week rug. Je rug is een grote spiergroep, die moet je zeker niet onderschatten. Veel mensen pleiten ervoor om max 1 keer in de week elke spiergroep te trainen, i.v.m. genezing.

Ik ben het helemaal met je eens dat het een apart schema is... Ik zorg zowiewo dat de spieren minamaal 48 uur rust hebben voor ik ze opnieuw train. Maar omdat ik ook 2 keer per week kung-fu doe, waarbij ik alle spieren train die ik heb, en omdat ik niet te langzaam wil worden, want te veel masse is niet goed voor een semi-contact vechtsport heb ik dit schema. Ik vind van mijn bovenlichaam de borst en armen het belangrijks.. de schouders vind ik wat minder omdat ik regelmatig combinatie oefeningen doe van borst en schouders.
Biceps 1 keer in de week vind ik ruim voldoende, en tripceps wil ik toch 2 keer doen omdat dat eigenlijk de grote van je arm is.
Ik zeg eerlijk erbij dat ik geen bodybuilder ben en het ook nooit zal worden omdat ik en heel graag lekker en veel eet. en omdat ik van de 6 keer per week dat ik train 1 keer spinning is en 2 keer kung-fu... op die manier zal je nooit bodybuilder worden... en dat hoeft voor mij ook niet!!
  maandag 17 juni 2002 @ 16:13:08 #23
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_4622400
Eten is juist heel belangrijk. Als je minder eet verloopt de verbranding ook langzamer.

Zou ook wel een paar kilo spiermassa erbij willen, maar dat schijnt voor mij erg lastig te zijn. Ook als ik fanatiek train.

Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_5042004
quote:
Op maandag 17 juni 2002 16:13 schreef Barca het volgende:
Eten is juist heel belangrijk. Als je minder eet verloopt de verbranding ook langzamer.

Zou ook wel een paar kilo spiermassa erbij willen, maar dat schijnt voor mij erg lastig te zijn. Ook als ik fanatiek train.

Ectomorf zeker?
pi_5042018
ff dit topic weeris tot leven wekken met men nieuwe trainingschema

Schouders(MA)
Military press
Barbell row 2 neck
Barbell upright row
Dumbell Arnold press
Dumbell Seated Lateral raise

Borst(Di)
Dumbbell press flat
Dumbell press Incline – decline om de week.
Dumbell Fly
Cable cross

Rug(Wo)
Cable Row (wide)
Front Pulldown/Rear Pulldown om de week
Shrugs
Barbell Row
Deadlifts

Armen(Za)
(Tri)
Barbell Triceps Extension
Assisted Triceps Dip