quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:05 schreef Strolie75 het volgende:
Links Nederland is niet schuldig aan de dood van Fortuyn, maar ze dragen wel enige verantwoordelijkheid. Het is natuurlijk achteraf, ook door mij, makkelijk met de vinger wijzen. Als iedereen ook maar een seconde had gedacht dat een politieke moord in Nederland mogelijk was had men wel opgepast met demoniseren.
quote:Even knippen en plakken uit het vorige topic.
Dat laatste denk ik dus ook. Daarom snap ik niet dat nu vooral de schuld (niet bij jou dan, maar wel bij veel andere mensen) bij de linkse partijen wordt gelegd. Daarmee neemt men zelf die demonisering over.Zou het misschien zo kunnen zijn, dat dit gebeurt omdat vooralsnog het erop lijkt dat de dader geen allochtoon is? Ik denk namelijk dat als de dader een allochtoon geweest was, de linkse partijen nauwelijks ter sprake gekomen waren, aangezien het vreemdelingenbeleid één van de speerpunten van de LPF was.
Het is speculatie natuurlijk, maar ik kan zo geen andere reden bedenken waarom nu zo enorm sterk tegen links geageerd wordt door sommige mensen. Herinnert zich dan niemand meer de opmerkingen van Bolkestein?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |