De trompet (vooral de natuurtrompet) heeft iets mystieks in mijn oren. Er zit altijd een zekere zaligheid in de klank. Alsof het geluid uit een ver oord komt waar de eeuwige harmonie heerst. Oid. De hobo is heel erg teder. En tsja, het orgel. Dat machtige instrument dat in zijn eentje een hele wereld aan muziek kan voortbrengen. (De kleinere zijn ook mooi, zoals die in Riders on the Storm. Voornamelijk om dat kristalheldere geluid dat ze produceren.)
[Dit bericht is gewijzigd door KP op 06-05-2002 23:59]
kan het niet spelen verder.. maar lijkt me wel wat
In de klassieke muziek : de fagot of alt-viool.
J.
Verder is al het koperwerk ook errug mooi!
M'n favoriete instrument is de piano, dat heb ik zelf gespeeld (nu nog overigens). Je kan er zoveel mee en de klank is zo warm en mooi.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 07-05-2002 00:55]
Ik vind verder binnen orkesten de Hoorn een erg mooi. Een mooi warm geluid waarmee met vaak schitterende tegenmelodieen het stuk iets extra's heeft. Zolang de hoorn tegen de andere instrumenten in gaat is heteen schitterend instrumenten. Helaas verwatert deze ook vaak binnen het geheel.
En dan toeteninstrumentjes, Orgels kunnen vaak een hele warme klank hebben, heel veel gevoel ook, 'n Moog is ook mooi of zo'n zeer vreselijkscheurende bijna typisch 80's klinkend geluid. Talking heads bijv. heeft in sommige live-versies hele gave synth solo's zitten.
En als laatste vind ik de percussie in z'n geheel, met alle toeters en bellen ook mooi, van ide volgehangen stellages van de gekste voorwerpen die dan ook allemaal gebruikt worden, hoe meer hoe beter!
Ik zie het niet als een functie (drummer) in een bandje, maar als een soort lot.
quote:Bijna vergeten ja. Het geluid zelf is gewoon machtig, en reken maar dat daar wat (kilo) Watts in gaan om lucht door de pijpen te pompen, het staat trouwens in een kerk dus klinkt het zoieso machtig. Alleen al door de echo/reverb
Vooral zo'n kerkorgel geeft een machtig gevoel.
vind bijna alles wel mooi
maar ik zal er een paar noemen
electrische gitaar - van rocksolo's tot vette metalriffs tot jazzy akkoordjes, geweldig gewoon.
klarinet - waarschijnlijk wel het mooiste houten blaasinstrument
piano - vooral als er jazz op gespeeld word
contrabas - ditto zo'n coole walking bass, of rockabilly is ook vet
trompet/saxofoon/trombone - of variaties daar op, gewoon zo'n vette koperen blazerssectie bij een ska, reggae of rhythm&blues band.
[edit] - zou ik toch bijna de Fender Rhodes vergeten! argh, mijn favoriete toetseninstrument, wat een klank heeft zo'n ding! hoewel hammonds en moogs ook erg vet zijn
en de cello vind ik erg mooi... dat geluid voel je echt door je hele lijf stromen...
[Dit bericht is gewijzigd door tim-f op 07-05-2002 18:26]
quote:Dat is een Fender Rhodes-piano, ik heb zelf ook een originele
De kleinere zijn ook mooi, zoals die in Riders on the Storm. Voornamelijk om dat kristalheldere geluid dat ze produceren
Verder hou ik van allerlei instrumenten: gitaar, (contra)bas, piano, Hammond, Clavinet (met wahwah ) vibrafoon, trompet, etc...
quote:Drumstel dan?
omdat dit het enige instrument is wat bij mij niet vals klinkt.
Hmm sommige synths kan ik erg warm van worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |