abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 mei 2002 @ 23:47:32 #1
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4091452
Ik val erg op de (natuur)trompet, de hobo en het orgel.

De trompet (vooral de natuurtrompet) heeft iets mystieks in mijn oren. Er zit altijd een zekere zaligheid in de klank. Alsof het geluid uit een ver oord komt waar de eeuwige harmonie heerst. Oid. De hobo is heel erg teder. En tsja, het orgel. Dat machtige instrument dat in zijn eentje een hele wereld aan muziek kan voortbrengen. (De kleinere zijn ook mooi, zoals die in Riders on the Storm. Voornamelijk om dat kristalheldere geluid dat ze produceren.)

[Dit bericht is gewijzigd door KP op 06-05-2002 23:59]

There's a #filosofie spirit in everyone.
  Moderator maandag 6 mei 2002 @ 23:49:09 #2
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_4091468
Ik vind orgel ook heel mooi...heb het zelf een jaar of 9 gespeeld...ook regelmatig op een kerkorgel. Vooral zo'n kerkorgel geeft een machtig gevoel.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 6 mei 2002 @ 23:55:54 #3
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4091538
quote:
Op maandag 06 mei 2002 23:49 schreef Mike het volgende:
Ik vind orgel ook heel mooi...heb het zelf een jaar of 9 gespeeld...ook regelmatig op een kerkorgel. Vooral zo'n kerkorgel geeft een machtig gevoel.
Kan me dat goed voorstellen! .
pi_4091560
Ik vind gewoon accoustische gitaar wel leuk.. kun je leuk liedjes op spelen rond een kampvuur op het strand in de zomer met vrienden en bier

kan het niet spelen verder.. maar lijkt me wel wat

dinsdag 7 mei 2002 @ 00:00:41 #5
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_4091594
De Saxafoon (luister eens naar Red Army & Blues van The Waterboys). Een erg emotioneel instrument.

In de klassieke muziek : de fagot of alt-viool.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_4092043
Piano, speel ik zelf. Een heel mooi instrument. Ik hou niet echt van klassieke stukken, zeker niet als het van die zware zijn. Eigenlijk hou ik meer van jazz, blues e.d., de lichte muziek dus.
Vandaar ook: saxofoon. M'n moeder heeft 'r pas eentje gekocht en ik blaas ook vrolijk op dat ding. Ben eigenlijk wel van plan om ook sax te gaan spelen, heb ik altijd al gewild eigenlijk.

Verder is al het koperwerk ook errug mooi!

dinsdag 7 mei 2002 @ 00:49:59 #7
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4092259
Bijna alle instrumenten eigenlijk wel... behalve de klarinet. Tenminste, de klarinet op de manier waarop Mozart hem heeft gebruikt in die vervelende Klarinetconcerten.

M'n favoriete instrument is de piano, dat heb ik zelf gespeeld (nu nog overigens). Je kan er zoveel mee en de klank is zo warm en mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 07-05-2002 00:55]

pi_4097169
contrabas!!!

om het prachtige diepe geluid, en de bas is natuurlijk de basis van alle muziek.

dinsdag 7 mei 2002 @ 14:26:52 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_4097264
inderdaad Contrabas is een mooi instrument, de cello ook, mits goed toegepast.

Ik vind verder binnen orkesten de Hoorn een erg mooi. Een mooi warm geluid waarmee met vaak schitterende tegenmelodieen het stuk iets extra's heeft. Zolang de hoorn tegen de andere instrumenten in gaat is heteen schitterend instrumenten. Helaas verwatert deze ook vaak binnen het geheel.

En dan toeteninstrumentjes, Orgels kunnen vaak een hele warme klank hebben, heel veel gevoel ook, 'n Moog is ook mooi of zo'n zeer vreselijkscheurende bijna typisch 80's klinkend geluid. Talking heads bijv. heeft in sommige live-versies hele gave synth solo's zitten.

En als laatste vind ik de percussie in z'n geheel, met alle toeters en bellen ook mooi, van ide volgehangen stellages van de gekste voorwerpen die dan ook allemaal gebruikt worden, hoe meer hoe beter!

dinsdag 7 mei 2002 @ 15:40:51 #10
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4098184
Drumstel, omdat je je er helemaal op uit kunt leven en niet eerst hoeft leren pielen. Je kunt het ook telkens uitbreiden, zodat spelen nooit saai wordt. Waarom vind ik het zo interessant, omdat ik het altijd al wilde hebben en overal op zat te tikken.

Ik zie het niet als een functie (drummer) in een bandje, maar als een soort lot.

quote:
Vooral zo'n kerkorgel geeft een machtig gevoel.
Bijna vergeten ja. Het geluid zelf is gewoon machtig, en reken maar dat daar wat (kilo) Watts in gaan om lucht door de pijpen te pompen, het staat trouwens in een kerk dus klinkt het zoieso machtig. Alleen al door de echo/reverb
pi_4099217
(Electrische) gitaar (speel ik zelf ook ), erg veelzijdig
Contrabas, gewoon een geweldig instrument, vooral gestreken klinkt het mooi diep enzo
Viool, mits goet gespeeld, zelfs op het examen van 5havo en 6 vwo werd nog vals viool gespeeld
Doedelzak, een egt machtig om t horen als je er bij staat, mnb oomn heeft dit jaar op de begrafenis van mn oma heel mooi gespeelt...
  dinsdag 7 mei 2002 @ 16:50:17 #12
8352 zaiga
The Keenest
pi_4099236
Piano, dwarsfluit, harp, hobo en klassieke gitaar. Hemelse klanken.
May the road rise to meet your feet
  dinsdag 7 mei 2002 @ 16:53:09 #13
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4099284
De banjo. Omdat het zo'n lekker jolig bengelend geluid voortbrengt .
I wasn't supposed to BE here today!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 17:20:11 #14
24606 edsuit
kind of blue
pi_4099677
een betere vraag zou zijn, welk instrument vind je NIET mooi? hehe

vind bijna alles wel mooi
maar ik zal er een paar noemen

electrische gitaar - van rocksolo's tot vette metalriffs tot jazzy akkoordjes, geweldig gewoon.

klarinet - waarschijnlijk wel het mooiste houten blaasinstrument

piano - vooral als er jazz op gespeeld word

contrabas - ditto zo'n coole walking bass, of rockabilly is ook vet

trompet/saxofoon/trombone - of variaties daar op, gewoon zo'n vette koperen blazerssectie bij een ska, reggae of rhythm&blues band.

[edit] - zou ik toch bijna de Fender Rhodes vergeten! argh, mijn favoriete toetseninstrument, wat een klank heeft zo'n ding! hoewel hammonds en moogs ook erg vet zijn

pi_4099726
electrische gitaar... superveelzijdig... 't ene moment zacht en rustig, 't andere moment schreeuwt 't de longen uit z'n lijf en bezorgt je kippenvel...

en de cello vind ik erg mooi... dat geluid voel je echt door je hele lijf stromen...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_4100253
de trompet is prachtig. ik speel zelf ook trompet. schilke is de mooiste trompet die je kunt vinden, ga maar es kijken op www.schilkemusic.com en je kunt er alleen maar verliefd op worden!

[Dit bericht is gewijzigd door tim-f op 07-05-2002 18:26]

hmmmm
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:04:20 #17
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4101627
Hm, ik blijf toch bij het kerkorgel. Er is geen machtiger instrument dan dat!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:16:35 #18
2889 Zander
He's gone
pi_4101790
quote:
De kleinere zijn ook mooi, zoals die in Riders on the Storm. Voornamelijk om dat kristalheldere geluid dat ze produceren
Dat is een Fender Rhodes-piano, ik heb zelf ook een originele

Verder hou ik van allerlei instrumenten: gitaar, (contra)bas, piano, Hammond, Clavinet (met wahwah ) vibrafoon, trompet, etc...

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:17:19 #19
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4101808
Ach Riders on the Storm, ik uilskuiken, ik bedoelde "Light my fire". , , .
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:21:29 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4101874
Basgitaar. Door de mooie lage, brommende toon. je kent vast de uitdrukking wel: ' 'n gevoelige snaar raken' en da's precies wat zo'n basgitaar doet.
M'n vader heeft er nog een (die speelde vroeger bas), maar ik heb het zelf nooit geleerd en dat vind ik best jammer
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_4101883
ik vindt de sambaballen wel mooi, omdat dit het enige instrument is wat bij mij niet vals klinkt.
Ben zo amusicaal als een kruiwagen
. X X X X X L
  dinsdag 7 mei 2002 @ 20:23:02 #22
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4101899
Waarom begin je er niet aan dan SEMTEX? Een nieuwe bassgitaar heb je al voor minder dan 180 euro.
quote:
omdat dit het enige instrument is wat bij mij niet vals klinkt.
Drumstel dan?
pi_4101948
Spaanse gitaar, dat vind ik zo lekker sfeerverhogend bij een kampvuurtje.

Hmm sommige synths kan ik erg warm van worden

pi_4102251
Electrische gitaar. Ik speel t zelf ook.
Machtig geluid gewoon. K kan r zo bij in slaap vallen ( niet in de negatieve zin van t woord dan)
Heerlijk!
To know is to know that you know nothing, that's the meaning of true knowledge
  dinsdag 7 mei 2002 @ 21:00:27 #25
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_4102432
De Chapman Stick. Dat ding heeft zo'n mooi en veelzijdig basgeluid.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')