na een relatie van 3 jaar (met bijna geen ruzie) hebben mijn vriendin en ik besloten om een punt achter onze relatie te zetten. Deze beslissing heeft van beide kanten veel moeite en tijd gekost, en af en toe dachten we allebei "waar zijn we mee bezig??"
Maar omdat we 100 km vanelkaar vandaan wonen, en elkaar alleen 's weekends zien, en daarbij ook allebei wel eens gevoelens hebben voor anderen, hebben we toch besloten om uit elkaar te gaan.
Maar het probleem is dit: op een feestje komt mijn (ex-)vriendin een kerel tegen waarmee ze erg goed kan praten. De volgende dag belt ze dat ze een afspraak met hem heeft gemaakt om deze week een keer thuis bij hem langs te komen. Dit is dus allemaal gebeurd ongeveer 2 dagen nadat we uit elkaar zijn gegaan.
Nadat ze dit aan mijn verteld had, werd ik eerst boos en daarna raakte ik in een enorme depressie. Ik had opeens ontzettende spijt van mijn beslissing en begon aan alle goeie dingen van onze relatie terug te denken.
Nog steeds (3 dagen later) slaap ik slecht en moet steeds aan onze relatie terugdenken, die dus nu definitief voorbij is (tenminste dat denk ik, omdat zij die jongen ontmoet heeft)
Ik denk en ik hoop dat m'n zorgen verdwijnen zodra ik zelf een ander meisje ontmoet, alleen heb ik nu het gevoel dat ik nooit iemand zal kunnen vinden die haar zou kunnen overtreffen.
Is er iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt en misschien tips heeft om z.s.m. van mijn negatieve gevoelens af te komen?
Ik ben nog nooit eerder depressief geweest, en ik moeten zeggen: het bevalt me slecht
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Nadat ik het (nu 2,5 jaar geleden) uit had gemaakt met mijn toenmalige vriend, ik had een relatie van ruim 4 jaar achter de rug en ik voelde me onder het verbreken meer dan klote, begon ik ook redelijk snel met een ander. Hij begreep me, dacht ik, en hij was heel lief voor me. Ik dacht te vinden wat ik al die jaren had gemist.... We konden goed praten en ik voelde de verliefdheid en al die dingen die ik al zo lang gemist had....
Uiteraard bleek het achteraf niet meer een handeling van gemis aan liefde te zijn. De beste jongen wás wel heel lief, maar echt niet wat ik écht wilde. Het was een opvang voor het gebrek....
Ik snap dat je je bijna verraden voelt door het zo snel opvolgen van een relatie bij je exvriendin. Maar ik vrees dat ze hetzelfde doet als ik.... en daarmee een fout begaat. Maarja, daar valt maar op 1 manier achter te komen en dat is dat ze dat zelf ondervindt.....
Sterkte, het is heel rottig dat je je zo nutteloos moet voelen, waar was het allemaal goed voor etc etc, ik weet ongeveer wel wat je denkt, denk ik
prrrrrr
heel veel succes
Omdat ze wil dat jij jaloers wordt en laat blijken dat je haar terug wil natuurlijk!
quote:Wat is dit??? Psychologie van de kouwe grond zeker?!!
Op maandag 06 mei 2002 17:45 schreef Pridemeid het volgende:
Weet je? Vaak is het gelijk opnieuw beginnen met een ander een reactie op het verbreken van een lange relatie. Ik zal je vertellen hoe het met mij ging. blablablabla.................Het was een opvang voor het gebrek....blabla ..... snap dat je je bijna verraden voelt door het zo snel opvolgen van een relatie bij je exvriendin. Maar ik vrees dat ze hetzelfde doet als ik.... en daarmee een fout begaat. Maarja, daar valt maar op 1 manier achter te komen en dat is dat ze dat zelf ondervindt..................................etcetc
quote:Nooit gehoord van on the rebound zijn.....????
Op maandag 06 mei 2002 17:54 schreef ilana het volgende:[..]
Wat is dit??? Psychologie van de kouwe grond zeker?!!
Kan me niet voorstellen dat die jongen er nou ook maar iets aan heeft....Misschien moet je je studie eerst even afmaken........:?
quote:Wat lul jij nou?
Kan me niet voorstellen dat die jongen er nou ook maar iets aan heeft....Misschien moet je je studie eerst even afmaken........:?
Je hebt er zelfs een mooie term voor: rebound
quote:dat zeg ik
Op maandag 06 mei 2002 17:55 schreef David Letterman het volgende:[..]
Nooit gehoord van on the rebound zijn.....????
quote:Nee.. ze zegt dat ze het verteld heeft omdat ze eerlijk tegen me wil zijn en niet wil dat ik het via via hoor
Op maandag 06 mei 2002 17:54 schreef Merel het volgende:
Waarom moet ze jou dat zo nodig vertellen?Omdat ze wil dat jij jaloers wordt en laat blijken dat je haar terug wil natuurlijk!
quote:Nee jouw reactie is nuttig zeg....NOT
quote:prrrrr
Op maandag 06 mei 2002 17:56 schreef Merel het volgende:[..]
dat zeg ik
quote:Dank je.....hahaha....
dat zeg ik
quote:Als het al uit is valt er niet meer veel af te wijzen hè
Op maandag 06 mei 2002 17:57 schreef Ravage het volgende:
Maar het blijft voelen als een afwijzing
quote:O ja tuurlijk dus als er een term voor is dan is het goed? En als je die term dan gebruikt dan heb je iemand geholpen?? Die jongen vraagt om tips om uit z'n depressie te komen!! Wat heeft ie nou in godsnaam aan een analyse???
Wat lul jij nou?
Je hebt er zelfs een mooie term voor: rebound
Er zijn geen echte tips geloof ik om die tijd door te komen, die tijd dat je je kut voelt. Probeer veel leuke dingen te doen. Ik ging vroeger bijna alleen maar de wedstrijden van feyenoord in de Kuip, maar toen het uit was ben ik ook naar alle uitwedstrijden gegaan. Ook bijv naar Glasgow. Die tijd dat ik met Feyenoord bezig was d8 ik niet aan haar, en dat luchtte wel op.
Ga je hobby vaker uitoefenen, heb je er geen, zoek er een. ga sporten, ga uit, werk...
Uiteindelijk zal de tijd alles helen, alleen kan het f*ckin' lang duren (dat laatste klinkt erg cliche, maar het werkt echt)
quote:Nee iemand een depressie aanpraten terwijl ie zich alleen maar een beetje rot voelt, das handig!
Op maandag 06 mei 2002 17:59 schreef ilana het volgende:Die jongen vraagt om tips om uit z'n depressie te komen!!
quote:Da's waar, maar ook al hebben we het uitgemaakt, het voelt alsof ze me laat vallen voor die ander (waarschijnlijk doordat het allemaal zo snel na elkaar gebeurt)
Op maandag 06 mei 2002 17:59 schreef Merel het volgende:[..]
Als het al uit is valt er niet meer veel af te wijzen hè
quote:Ik ken het wel een beetje, en het doet pijn, maar er zijn gewoon geen tips voor. Je moet er doorheen, en ooit is het verdriet over.
Op maandag 06 mei 2002 18:05 schreef Ravage het volgende:[..]
Da's waar, maar ook al hebben we het uitgemaakt, het voelt alsof ze me laat vallen voor die ander (waarschijnlijk doordat het allemaal zo snel na elkaar gebeurt)
quote:
Op maandag 06 mei 2002 17:59 schreef ilana het volgende:[..]
O ja tuurlijk dus als er een term voor is dan is het goed? En als je die term dan gebruikt dan heb je iemand geholpen?? Die jongen vraagt om tips om uit z'n depressie te komen!! Wat heeft ie nou in godsnaam aan een analyse???
quote:Ik liet alleen maar de andere kant van het plaatje zien, in de hoop dat Ravage ms kan begrijpen hoe je in godsnaam zo
Op maandag 06 mei 2002 17:36 schreef Ravage het volgende:
Is er iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt
prrrrr
quote:Ik moet zeggen dat je 'analyse' me inderdaad wel heeft geholpen. Ik snapte het echt niet hoe iemand het in z'n hoofd kan halen om na een relatie van 3 jaar eventjes in 2 dagen 'over te stappen'.
Op maandag 06 mei 2002 18:08 schreef Pridemeid het volgende:[..]
[..]Ik liet alleen maar de andere kant van het plaatje zien, in de hoop dat Ravage ms kan begrijpen hoe je in godsnaam zo
kan komen dat je zo snel al met een ander iets begint....
prrrrr
quote:B'dankt deze reply had ik echt ff nodig al gaat het niet over mij. Het slaat namelijk wel op mij...
Op maandag 06 mei 2002 17:45 schreef Pridemeid het volgende:
Weet je? Vaak is het gelijk opnieuw beginnen met een ander een reactie op het verbreken van een lange relatie. Ik zal je vertellen hoe het met mij ging.Nadat ik het (nu 2,5 jaar geleden) uit had gemaakt met mijn toenmalige vriend, ik had een relatie van ruim 4 jaar achter de rug en ik voelde me onder het verbreken meer dan klote, begon ik ook redelijk snel met een ander. Hij begreep me, dacht ik, en hij was heel lief voor me. Ik dacht te vinden wat ik al die jaren had gemist.... We konden goed praten en ik voelde de verliefdheid en al die dingen die ik al zo lang gemist had....
Uiteraard bleek het achteraf niet meer een handeling van gemis aan liefde te zijn. De beste jongen wás wel heel lief, maar echt niet wat ik écht wilde. Het was een opvang voor het gebrek....Ik snap dat je je bijna verraden voelt door het zo snel opvolgen van een relatie bij je exvriendin. Maar ik vrees dat ze hetzelfde doet als ik.... en daarmee een fout begaat. Maarja, daar valt maar op 1 manier achter te komen en dat is dat ze dat zelf ondervindt.....
Sterkte, het is heel rottig dat je je zo nutteloos moet voelen, waar was het allemaal goed voor etc etc, ik weet ongeveer wel wat je denkt, denk ik
prrrrrr
quote:Dat is ook gruwelijk en ik kon dat ook niet begrijpen totdat ik het een keer zelf deed
Op maandag 06 mei 2002 18:10 schreef Ravage het volgende:[..]
Ik moet zeggen dat je 'analyse' me inderdaad wel heeft geholpen. Ik snapte het echt niet hoe iemand het in z'n hoofd kan halen om na een relatie van 3 jaar eventjes in 2 dagen 'over te stappen'.
Ik ben blij dat het doel wat ik voor ogen had, een btje uitleggen hoe het soms kan werken, bereikt is
prrrrr
quote:Bedoel je dit nou cynisch?
Op maandag 06 mei 2002 18:10 schreef Tranceptor het volgende:[..]
B'dankt deze reply had ik echt ff nodig al gaat het niet over mij. Het slaat namelijk wel op mij...
No mean to harm
prrrrr
quote:Nee is niet cynisch, het helpt echt. Mijn ex deed precies hetzelfde binnen 2 dagen lag ze met een ander in bed.
Op maandag 06 mei 2002 18:13 schreef Pridemeid het volgende:[..]
Bedoel je dit nou cynisch?
No mean to harm
prrrrr
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |