Het topic om al jouw jeugdsentiment in te lozen. Herinneringen (positief of negatief), jouw platenverzameling, enzovoort.
Happy Hardcore telt ook mee.
Ik voel me nu oud worden.
Eurohouse/eurodance was gewoon echt lekker uit je dak gaan. Mijn favo's zijn o.a. Cappella ("U Got 2 Know", "Move On Baby", "Tell Me The Way") en La Bouche ("Be My Lover", "I Love To Love").
Verder heb je nu een hele grote DJ Bobo revival in de Duitstalige landen. Om z'n 10-jarig jubileum te vieren is er een dubbelalbum verschenen, met daarop heel erg veel nummers die ge-revamped zijn in 2002 stijl zoals:
- Everybody 2002 ft Emilia
- Together 2002 ft ATC
- Somebody Dance With Me 2002
- Let The Dream Come True 2002
Ik vind 'm wel lekker. Doet me denken aan die goede oude eurodance tijd.
En hier een aantal website tips over eurodance:
- http://come.to/eurodance
- http://www.eurodancehits.com
- http://www.danceartistinfo.com
Ik vond DJ Bobo een van de beteren, mijn favorieten zijn: Everybody, Somebody Dance With Me, Keep on Dancing en nog eentje waarvan ik de titel ff kwijt ben...
Jeugdsentiment dus.
quote:Misschien een van de volgende?
Op vrijdag 26 april 2002 12:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hehehe DJ Bobo revival, goed dat je het zegt, meteen ff downloaden.Ik vond DJ Bobo een van de beteren, mijn favorieten zijn: Everybody, Somebody Dance With Me, Keep on Dancing en nog eentje waarvan ik de titel ff kwijt ben...
quote:Het grote EURO DANCE topic (leuk of niet?)
Op vrijdag 26 april 2002 12:32 schreef postinggirl het volgende:
een centraal topic
quote:Oeps.
Op vrijdag 26 april 2002 13:14 schreef SunChaser het volgende:[..]
Het grote EURO DANCE topic (leuk of niet?)
quote:Freedom is het
Op vrijdag 26 april 2002 13:01 schreef CJ het volgende:[..]
Misschien een van de volgende?
- Take Control
- Pray
- Freedom
quote:Dune vind ik nog steeds heel goed, en toen vond ik ze echt super!
Op vrijdag 26 april 2002 13:10 schreef weerdo het volgende:
Sommige acts sprongen in mijn ogen er wel uit: Dune, Culture beat en Snap. Die zaten goed inelkaar, hebben catchy dingen neergezet en toch wel coole dingen gedaan.
Die had ik speciaal door iemand laten opnemen die tmf kon ontvangen, zelf hadden we toen nog geen tmf. En zeuren dat ik deed, van: 'En niet vergeten op te nemen, hč?'
Ik kan je vertellen dat die band echt ontzettend grappig is (het beeld nog meer dan het geluid).
Ik heb hem niet voor niks bewaard. Volgens mij krijg ik echt spijt als ik hem overspoel (volgens mij is dit straks als je vijftig bent nog véél leuker om te zien. 'Kijk kinderen, dit luisterde mama Postinggirl toen ze twaalf was.').
quote:Ik bedoel het spul van 1992 t/m 1997. Eurohouse als DJ Bobo, 2 Unlimited, Snap etcetera en Happy Hardcore als Charly Lownoise & Mental Theo.
Op vrijdag 26 april 2002 17:50 schreef kamagurka het volgende:
Is eurohouse al weg dan? Toch tenminste even lang houdbaar als een flesje breezah?
Ik hoor nog regelmatig van die kutriedeltjes die me ernstig aan lalala lilili loeloeloe we maken domovla doen denken.
Wie daar in die tijd naar luisterde (net als ik) mag in dit topic (zoals gezegd) zijn jeugd-sentimentele gevoelens met de rest van Nederland delen.
Nu luister ik naar Heavy Metal.
quote:Mark'Oh (hierboven al genoemd) begon dacht ik als gitaarspeler/rocker
Op zaterdag 27 april 2002 02:19 schreef CJ het volgende:
Hehe. Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen van eurodance/eurohouse naar rock gaan. Die stap vind ik zelf net iets te groot om logisch te zijn.
Enne, The Nightcrawlers anyone? Push The Feeling On? Wat een lekkere club-plaat (nog steeds!), net zoals Kadoc - Nighttrain en The Bucketheads - The Bomb!
En door dat topic over Left-Eye van TLC kwam ik ook weer op La Bouche enzo. Tja, het is toch nostalgisch (groep 8, disco's op school, schuifelen
)
En natuurlijk 2 Unlimited, 2 Bros. on the 4th Floor, Twenty For Seven, Nakatomi, Paul Elstak (), Snap, T-Spoon, Whigfield, Todd Terry (en alles wat die man (re)mixte), Captain Hollywood Project, Scooter, E-Rotic, Nicki French, Real McCoy *zucht*
* keeper had er ff wat oude cd'tjes bijgepakt
quote:Onee? Ik was p'cies de goede doelgroep toen de Eurohouse verschrikkelijk in was.. (12, 13, 14), nou dan gaat dat al snel.. dan ben je meestal nog bezig met het vormen van een eigen smaak en stijl. Overgens Dune (hoewel dat onder Happy Hardcore valt) vind ik nogsteeds goed. Daarnaast luister ik nu inderdaad o.a. Rock (maar ook, Metal, Drum 'n Bass, Jungle, Indie, Trip Hop en ga zo maar door).
Hehe. Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen van eurodance/eurohouse naar rock gaan. Die stap vind ik zelf net iets te groot om logisch te zijn.
Ik kan t me erg goed voorstellen dus.
quote:Hokjesmens?
(O.k., ik ben zelf ook vooral dance blijven luisteren, hoewel in wat volwassener vorm dan vroeger, maar ik luister daarnaast ook graag naar andere stromingen. Waaronder licht-alternatieve (rock)-muziek.)
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 13:33 schreef postinggirl het volgende:
Ik heb nog altijd die legendarische uitzending op band die in de begintijd van tmf is uitgezonden. Ergens in 1995. 3 uur lang 2 Unlimited met alle clips achter elkaar (min de laatste paar die toen nog niet uitgekomen waren), en die twee ertussendoor die er dan van alles over gingen vertellen.
Oh ik had je toendertijd vermoord om die band in mijn bezit te krijgen. Jaja want ik was een heuse 2-Unlimited fan. Posters ophangen, plaatjes uitknippen... je kent het wel.
Verder vond ik toen alles op dat gebied leuk
Wel toevallig dit topic nu want zo'n week geleden kwam ik in mijn cd-kast een 3cd Box met allemaal van die Eurohouse tegen. Nou dat was me toch even een hoop jeugdsentiment bij elkaar
Wat ik ook nu zo grappig vond, ik weet dat ik toen die teksten luidkeels heb meegezongen terwijl ik er bar weinig van begreep. En dan ook nog van die "foute" teksten a la:
E-rotic - Max don't have sex with your ex
Outer brothers - Don't stop (wiggle wiggle)
20 Fingers - Short dick man
Vooral die laatste heeft opzich een heel grappige tekst (als je in een melige bui bent ). Maar ik durf te zweren dat ik dacht dat ze met "I don't want no short dick man" bedoelde dat ze geen intresse hadden in een kleine dikke man
quote:Dat dacht ik toen dus ook, dat ze dat zongen. 'Ik wil geen kleine dikke mannetjes.' Ik had geen flauw idee wat ik daadwčrkelijk zat mee te blčren.
Op zaterdag 27 april 2002 10:13 schreef Keroppi het volgende:
Wat ik ook nu zo grappig vond, ik weet dat ik toen die teksten luidkeels heb meegezongen terwijl ik er bar weinig van begreep. En dan ook nog van die "foute" teksten a la:E-rotic - Max don't have sex with your ex
Outer brothers - Don't stop (wiggle wiggle)
20 Fingers - Short dick manVooral die laatste heeft opzich een heel grappige tekst (als je in een melige bui bent
). Maar ik durf te zweren dat ik dacht dat ze met "I don't want no short dick man" bedoelde dat ze geen intresse hadden in een kleine dikke man
![]()
Vind ik trouwens ook nog best een geinig nummer.
Deed jij dat ook zo, Keroppi?
Dat ik moeite heb om dingen weg te gooien is wel duidelijk, lijkt me zo. Je zou onze zolder eens moeten zien. We hebben zelfs nog Veronicagidsen van 10 jaar geleden (sommigen dus met een paginatje of twee eruitgescheurd.....)
quote:Ik was toen wat ouder, een jaar of 16, 17, 18 en had toen al mijn eigen smaak ontwikkelt. Daarvoor vond ik bandjes als New Kids On The Block heel erg goed.
Op zaterdag 27 april 2002 09:32 schreef Vork het volgende:[..]
Onee? Ik was p'cies de goede doelgroep toen de Eurohouse verschrikkelijk in was.. (12, 13, 14), nou dan gaat dat al snel.. dan ben je meestal nog bezig met het vormen van een eigen smaak en stijl. Overgens Dune (hoewel dat onder Happy Hardcore valt) vind ik nogsteeds goed. Daarnaast luister ik nu inderdaad o.a. Rock (maar ook, Metal, Drum 'n Bass, Jungle, Indie, Trip Hop en ga zo maar door).
quote:Tears dont lie of zo toch?
Op vrijdag 26 april 2002 22:55 schreef Penance het volgende:
Ik had vroeger een teepje van Mark'oh.
Downloaden! Jeugdsentiment! .
Edit: gedownload. Jezus wat een fietspomp-bas zeg. .
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 27-04-2002 14:12]
quote:Daar is toen nog een reactie op gemaakt: dont want no fat ass bitch.
Op zaterdag 27 april 2002 10:13 schreef Keroppi het volgende:20 Fingers - Short dick man
Vooral die laatste heeft opzich een heel grappige tekst (als je in een melige bui bent
). Maar ik durf te zweren dat ik dacht dat ze met "I don't want no short dick man" bedoelde dat ze geen intresse hadden in een kleine dikke man
![]()
quote:Over de inhoud van de tweede single van 20 Fingers kan volgens mij geen misverstand verstaan. Of je moet denken dat "Lick It" over lollies gaat ofzo.
Op zaterdag 27 april 2002 13:57 schreef X-Ray het volgende:[..]
Daar is toen nog een reactie op gemaakt: dont want no fat ass bitch.
.
Die vond ik ook heel cool... "Boom... Tadadada... Boom..."
En wat te denken van al die acts die probeerden om een zo pakkend mogelijke zin te verzinnen met zo veel mogelijk van dezelfde klanken..
Twenty 4 Seven - Slave To The Music:
"Oh ne nana ne na, nana neja"
N.U.K.E. - Nana
"Nene Oh Nene Oh Nene, Nene Oh Nene, Oh Nene"
Crystal Waters - Gypsy Woman:
"Ladadi Ladidada Ladadi Ladidada"
La Bouche - Be My Lover:
"La dadadi dada dada, La dadadi dada dada"
Whigfield - Saterday Night:
"Nanana nana nanana, nananana nana nanana"
2 Unlimited - No Limit
"Nono, nono nono, nono nono, nono there's no limit!"
Hmmm... lekker vrolijk was het toen allemaal.
quote:Nee ik had geen plakboek. Maar ik weet zat klasgenoten die wel hetzelfde deden voor de Spice girls of The BackstreetBoys
Op zaterdag 27 april 2002 12:34 schreef postinggirl het volgende:
En tja, dat ophangen van posters en het maken van plakboeken wat je eerder noemde heb ik dus ook gedaan. Ook het plakboek ligt nog bij mij (in een donker hoekje op zolder waar niemand het ziet), ik knipte alles van die twee uit mijn hitkranten e.d. en plakte al die pagina's met een hoop plakband aan elkaar. En zo nu en dan deed ik een a4-tje ertussendoor waar alle kleine artikeltjes op gelijmd werden. Waar ik tussen de plaatjes door ook flink op zat te kliederen met mijn kleurpotloden, creatief als ik was. Bloempjes, sterretjes, enzovoort. Bij voorkeur in roze, paars en oranje. En daar deed ik tot slot een kaft omheen van steviger papier die ik ook lekker volkliederde.Deed jij dat ook zo, Keroppi?
Zal er vooral mee te maken hebben dat ik toendertijd niet geabonneerd was op de hitkrant ofzo. Ik had wel de Tina maar daar zaten niet echt vaak showbizz/muziek posters in, eerder paarden en pasgeborend katjes...
Ik weet wel nog dat ik in de tweede klas een schrift had samen met een vriendin. Daar schreven we om de beurt in en gaven het toen aan de ander. En daar kleurde ik dan wel in
(maar we dwalen af )
Ik luister nu ook rock maar af en toe dan kan ik nog echt genieten door lekker melig uit mijn dak te gaan op deze muziek, bijvoorkeur samen met wat mensen met wie ik toen ook die muziek luisterde.
Ouwe house:
Dr. Alban - Sing halleluja (let op die kenmerkende beat)
The original - I luv u baby (lekker commercieel)
Alles van Capella
En vergeet niet Robin S. - Show me love (dat is echt een klassieker, die wordt over 10 jaar nog gedraaid)
Helemaal funky is Bucketheads - The Bomb (maar dat is geen echte eurohouse)
Happy hardcore/rave:
Scooter - Endless summer, Back in the UK
Charley Lownoise - Mental Theo: Stars, I just can't get enough, Fantasy World en natuurlijk Wonderful Days
Worden er eigenlijk nog grote (euro)house feesten gehouden?
quote:Gelieve Todd Terry niet onder de euro-house te scharen.
Op zaterdag 27 april 2002 02:33 schreef keeper het volgende:[..]
Mark'Oh (hierboven al genoemd) begon dacht ik als gitaarspeler/rocker
Enne, The Nightcrawlers anyone? Push The Feeling On? Wat een lekkere club-plaat (nog steeds!), net zoals Kadoc - Nighttrain en The Bucketheads - The Bomb!
En door dat topic over Left-Eye van TLC kwam ik ook weer op La Bouche enzo. Tja, het is toch nostalgisch (groep 8, disco's op school, schuifelen![]()
)
En natuurlijk 2 Unlimited, 2 Bros. on the 4th Floor, Twenty For Seven, Nakatomi, Paul Elstak (
), Snap, T-Spoon, Whigfield, Todd Terry (en alles wat die man (re)mixte), Captain Hollywood Project, Scooter, E-Rotic, Nicki French, Real McCoy *zucht*
* keeper had er ff wat oude cd'tjes bijgepakt
Vroeger moest ik er niets van hebben, maar nu is het in een melige en/of zatte bui wel eens leuk om 's ff op te gaan hakkuh.
quote:Maar die was wel erg belangrijk in deze periode waar het hier over gaat. Ik snap dat Eurohouse toch wel iets anders is, maar als we het over "house" uit die tijd hebben...
Op zaterdag 27 april 2002 22:10 schreef Lortnoc het volgende:
Gelieve Todd Terry niet onder de euro-house te scharen.
quote:]
Op zaterdag 27 april 2002 22:23 schreef keeper het volgende:[..]
Maar die was wel erg belangrijk in deze periode waar het hier over gaat. Ik snap dat Eurohouse toch wel iets anders is, maar als we het over "house" uit die tijd hebben...
En Todd Terry remixte best wel veel eurodance artiesten. Zo heeft-ie best wel grappige mixen gemaakt van Cappella's "Turn It Up & Down".
quote:Oh, in dat geval vind ik mad'house even slecht als de meeste "oude" eurotrash. Allemaal spul waar ik verre van blijf.
Op vrijdag 26 april 2002 22:46 schreef postinggirl het volgende:[..]
Ik bedoel het spul van 1992 t/m 1997. Eurohouse als DJ Bobo, 2 Unlimited, Snap etcetera en Happy Hardcore als Charly Lownoise & Mental Theo.
Wie daar in die tijd naar luisterde (net als ik) mag in dit topic (zoals gezegd) zijn jeugd-sentimentele gevoelens met de rest van Nederland delen.
quote:Dit gaat ook voor mij op. Ik was zelfs nog 1 of 2 jaar jonger toen ik de Eurohouse leuk vond.
Op zaterdag 27 april 2002 09:32 schreef Vork het volgende:[..]
Onee? Ik was p'cies de goede doelgroep toen de Eurohouse verschrikkelijk in was.. (12, 13, 14), nou dan gaat dat al snel.. dan ben je meestal nog bezig met het vormen van een eigen smaak en stijl. Overgens Dune (hoewel dat onder Happy Hardcore valt) vind ik nogsteeds goed. Daarnaast luister ik nu inderdaad o.a. Rock (maar ook, Metal, Drum 'n Bass, Jungle, Indie, Trip Hop en ga zo maar door).
quote:En dat zijn ze nu nog steeds, allemaal goeie nummers.
Op zaterdag 27 april 2002 19:40 schreef CJ het volgende:
Twenty 4 Seven - Slave To The Music:
"Oh ne nana ne na, nana neja"N.U.K.E. - Nana
"Nene Oh Nene Oh Nene, Nene Oh Nene, Oh Nene"Crystal Waters - Gypsy Woman:
"Ladadi Ladidada Ladadi Ladidada"La Bouche - Be My Lover:
"La dadadi dada dada, La dadadi dada dada"Whigfield - Saterday Night:
"Nanana nana nanana, nananana nana nanana"2 Unlimited - No Limit
"Nono, nono nono, nono nono, nono there's no limit!"Hmmm... lekker vrolijk was het toen allemaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |