abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 april 2002 @ 17:25:27 #1
12750 Hrun
Special Obedience
pi_3950142
ik ben sinds kort redelijk actief met klimmen. (eindhoven: klimcentrum neoliet).

maar nu leek het me wel leuk om zelf een klimwand thuis te bouwen. is er iemand die hier ervaring mee heeft?

(oja, ik zoek ook nog iemand om op zondag mee te klimmen. )

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_3950153
Verkoopt Bever niet spulletjes om zelf een klimwandje te maken? Volgens mij kan je het beste een betonnen wand nemen, omdat deze stevig genoeg is voor zowel de klimsteunen als je zekering.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_3950184
Ik heb hier wel wat ervaring mee, alleen dan op een iets grotere manier dan jij bedoelt denk ik. Wij hebben bij scouting een mobiele klimwand van 9 meter hoog.
Deze bestaat uit een frame van steigerpijpen en betontriplex platen er tegen aan.

Ik denk dat jij het ietsje kleiner wil, maar ik kan je we vertellen dat dat een dure bezigheid is.

veel plezier

woensdag 24 april 2002 @ 17:41:37 #4
12750 Hrun
Special Obedience
pi_3950282
quote:
Op woensdag 24 april 2002 17:27 schreef Lucille het volgende:
Verkoopt Bever niet spulletjes om zelf een klimwandje te maken? Volgens mij kan je het beste een betonnen wand nemen, omdat deze stevig genoeg is voor zowel de klimsteunen als je zekering.
de greepjes zijn wel aan te komen. en de bedoeling is dat ik het in mijn woonkamer maak, dus een betonnen wand heb ik al, zeg maar.

zekering is niet nodig, want het is maar 2 meter hoog, ik moet alleen wel een matras of een mat scoren die ik eronder kan leggen.

ik zat meer te denken aan wat voor materialen ik moet gebruiken, is MDF te doen? of scheurt dat, en kan ik beter echt hout nemen. en vooral de verbinding met de muur, hoeveel bouten is genoeg? en, het moet redelijk makkelijk los gaan zonder dat ik alles moet slopen.

en hoe doe ik een overhangende klimwand?

ik ga wel even een tekeningetje maken denk ik...

woensdag 24 april 2002 @ 17:43:41 #5
12750 Hrun
Special Obedience
pi_3950304
quote:
Op woensdag 24 april 2002 17:30 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb hier wel wat ervaring mee, alleen dan op een iets grotere manier dan jij bedoelt denk ik. Wij hebben bij scouting een mobiele klimwand van 9 meter hoog.
Deze bestaat uit een frame van steigerpijpen en betontriplex platen er tegen aan.

Ik denk dat jij het ietsje kleiner wil, maar ik kan je we vertellen dat dat een dure bezigheid is.

veel plezier

duur.. ach.. plaat hout van 120x240 is misschien 30-50 euro, plus bevestiging, greepjes, matras.. zekering enzo is niet zo belangrijk. totaal zal rond de 200 euro uitkomen denk ik? geen idee wat greepjes kosten eigenlijk..
pi_3950524
quote:
Op woensdag 24 april 2002 17:43 schreef Hrun het volgende:

[..]

duur.. ach.. plaat hout van 120x240 is misschien 30-50 euro, plus bevestiging, greepjes, matras.. zekering enzo is niet zo belangrijk. totaal zal rond de 200 euro uitkomen denk ik? geen idee wat greepjes kosten eigenlijk..

Ligt eraan wat voor hout je neemt, dat betontriplex kost toch snel 100 Euro per plaat, maar als het in je kamer is heb je geen watervast verlijmt spul nodig. MDF is niet zo makkelijk denk ik, ik weet niet hoe je die greepjes vast wil maken, maar meestal doen ze dat met inslagmoeren, en dan moet je een beetje hard hout hebben.

Ik zou als hout iets van multiplex of zo.

De kosten van de greepjes weet ik zo niet.

Wat dacht je van deze site trouwens?
http://go.to/artif.com

woensdag 24 april 2002 @ 18:04:59 #7
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_3950543
*werkt toevallig bij hout en plaathandel in he tnoorden des lands*

zal ik eens even navraag doen naar de prijzen?

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_3950551
quote:
Op woensdag 24 april 2002 18:04 schreef GizartFRL het volgende:

Weet je die prijzen niet uit je hoofd dan als je daar werkt?
  woensdag 24 april 2002 @ 18:06:51 #9
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_3950558
quote:
Op woensdag 24 april 2002 18:05 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Weet je die prijzen niet uit je hoofd dan als je daar werkt?

nee sorry, werk er nog maar 3 maand en dan als hefftruckchauffeur, dus met geld heb ik niets te maken
als ik aan het eind van de week mijn loon maar krijg
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  woensdag 24 april 2002 @ 20:06:01 #10
12750 Hrun
Special Obedience
pi_3951712
quote:
Op woensdag 24 april 2002 18:03 schreef ikke_ook het volgende:
ik weet niet hoe je die greepjes vast wil maken, maar meestal doen ze dat met inslagmoeren, en dan moet je een beetje hard hout hebben.
ik dacht gewoon een gat, en dan van die bouten erdoorheen, met een ringetje aan de andere kant.
quote:
Ik zou als hout iets van multiplex of zo.

Wat dacht je van deze site trouwens?
http://go.to/artif.com

erg goede site!!!

bedankt!

en ik denk dat triplex het verstandigst is ja.

woensdag 24 april 2002 @ 20:07:21 #11
12750 Hrun
Special Obedience
pi_3951729
quote:
Op woensdag 24 april 2002 18:04 schreef GizartFRL het volgende:

bedankt, maar da's niet nodig, ik heb een bouwmarkt op steenworp afstand. het moeilijkste is de constructie om het hele gebeuren aan de muur te bevestigen denk ik...
  dinsdag 7 mei 2002 @ 21:24:06 #12
14283 shift
New & Improved
pi_4102835
Het thuis-klimwand waar ik wel eens plaatjes van gezien heb bestond uit een scharnierende constructie. Een houten plaat, die onderaan de wand gekoppeld is met scharnieren, zodat je de hellingshoek/overhang kan instellen.

Voor grepen kun je misschien het best bij je klimhal informern. Er zijn een aantal fabrikanten, en grepen gaan meestal per kilo of per stuk.

In girum imus nocte et consumimur igni
  zaterdag 9 november 2002 @ 22:56:50 #13
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6717967
quote:
Voor grepen kun je misschien het best bij je klimhal informern. Er zijn een aantal fabrikanten, en grepen gaan meestal per kilo of per stuk.
Verkopen die fabrikanten ook aan particulieren?? Zo ja, zou je misschien kunnen zeggen welke dat zijn
KTMestreech / DPC_Team_Switch / DPC
  zaterdag 9 november 2002 @ 23:14:41 #14
14283 shift
New & Improved
pi_6718249
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 22:56 schreef DJKlungel het volgende:
Verkopen die fabrikanten ook aan particulieren?? Zo ja, zou je misschien kunnen zeggen welke dat zijn
Hmm, je hebt bijv. AXIS, of Salvatore, Freestone, Wally. Volgens mij verkopen ze ook aan particulieren. (Ik klim af&toe in klimhal amsterdam, en daar staat een groot bord met alle grepen van een merk met prijzen erbij, precies wat je wil denk ik dus). Het is toch niet zo'n grote markt, dus ik denk dat ze wel aan iedereen willen verkopen.
In girum imus nocte et consumimur igni
pi_6750015
Ik zou het gewoon van hout maken. Dat idee met die scharnieren klinkt wel leuk. En in een plaat hout kun je fijn boren en zagen en stukken hout opmaken met bouten. Nadeel is wel dat het vrij snel glad en vet word. Schuurpapier er op plakken?

Of misschien bij je klimhal vragen waar die hun grepen halen

1984 is a joke when you see where we are now ...
  FOK!fotograaf dinsdag 12 november 2002 @ 00:02:57 #16
17893 Forno
pi_6750963
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 23:14 schreef shift het volgende:

[..]

Hmm, je hebt bijv. AXIS, of Salvatore, Freestone, Wally. Volgens mij verkopen ze ook aan particulieren. (Ik klim af&toe in klimhal amsterdam, en daar staat een groot bord met alle grepen van een merk met prijzen erbij, precies wat je wil denk ik dus). Het is toch niet zo'n grote markt, dus ik denk dat ze wel aan iedereen willen verkopen.

AXIS is een aanrader, daar kun je bijvoorbeeld 'oude' modellen en misgietsels kopen (die vaak prima zijn voor een boulderwandje thuis) voor een prikkie. Als je geinteresseerd bent heb ik het telefoonnummer van de eigenaar van AXIS, die kan je verder helpen.

Een boulderwandje tegen een betonnenwand is ideaal heel star, misschien is het verstandig om mbv balken enige ruimte tussen de wand en de plaat te houden. Dan komen de bouten niet tegen de betonwand aan als je de grepen indraait.

En voor oude matten moet je langs scholen gaan, die habben vaak wel oude troep die ze de deur uit willen doen. Succes met bouwen, een fanatiek klimmer.

pi_6754574
quote:
Op woensdag 24 april 2002 17:30 schreef ikke_ook het volgende:

veel plezier

Ook ik heb hier ervaring mee bij scouting. Wij zijn momenteel bezig om alles een beetje op orde te krijgen om er een te bouwen. Waar je wel op moet letten is, dat je zeker niet boven de 10 meter uit moet gaan komen. Doe je dit wel moet je hem namelijk laten keuren (ARBO). Nu zal dat denk ik bij jou ook niet zo snel het geval zijn maar beter dat je het van tevoren weet. Veel plezier er iig mee

greetz

Boost

Live to ride, ride with your heart
pi_7884126
kijk eens op het prikbord van www.climbing.nl ik denk dat daar wel lui rond waaien die daar enige kennis van zaken in hebben.
en anders moetje maar eens gaan praten met mensen van www.vertigo.nl die kunnen je ook wel evrder helpen zou ik zo denken
  dinsdag 14 januari 2003 @ 00:07:58 #19
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_7884217
een klimwand van 2m in je huiskamer ? ben je niet zo groot ofsow ?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_7884271
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_7884336
Ik liep laats in een zaak rond waar ze van die grepen verkochten (in Maastricht) en aangezien wij in huis een muur van ongeveer 7 meter hoog hebben leek het mij en mijn huisgenoot ook wel een leuk idee. Die grepen kosten gemiddeld zo rond de 6 euro per stuk.
Never underestimate the predictability of stupidity
  FOK!fotograaf dinsdag 14 januari 2003 @ 00:16:03 #22
17893 Forno
pi_7884359
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:07 schreef DAMH het volgende:
een klimwand van 2m in je huiskamer ? ben je niet zo groot ofsow ?
Een boulderwand is prima om je techniek en kracht te trainen. Niet dat ik er de ruimte of het geld voor heb, helaas.
pi_7884376
Ik zou wel aanraden om een wand te maken met allerlei voorgeboorde gaten. Zo kun je snel de 'route' veranderen want je raakt zo uitgekeken op een klein wandje.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 00:22:20 #24
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_7884458
raak je daar niet snel op uit gekeken op zo'n muurtje ? ik vond die bij gym van ons als klein (schat iets van 6 a 8m)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_7887648
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:22 schreef DAMH het volgende:
raak je daar niet snel op uit gekeken op zo'n muurtje ? ik vond die bij gym van ons als klein (schat iets van 6 a 8m)
Dat lijkt me ook. Als ik dat plaatje een paar topics hierboven zie, zou ik het na 3 keer na boven wel gehad hebben.
Het is wat anders als je het aan een blinde muur van 3 verdiepingen zou maken...

In Gulpen zit trouwens ook een mooi klimcentrum

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')