Zow, als die naar binnen wil dan moet die maar netjes aankloppen
* Lord Dreamer loopt weer naar de uit de hemel gevallen man,
Zo volgens mij moet u snel zijn als u de vuurvogel zoekt, het duistere lonkt naar haar.
laten we maar naar binnen gaan
* Alsof er niks gebeurt is loopt de ruiter richting de hoofdingang
Twee keer heb je de gastvrijheid geschonden en binnengedrongen zonder verdere uitleg. De stille hint heb je blijkbaar niet begrepen. Nu is het tijd voor uitleg.
* Na z'n woorden trilt de grond en het paard van de ruiter slaat op hol en rent door de nog geopende poort naar buiten. De poort klapt dicht en een huivering wekkende stilte daalt neer over de binnenplaats . De lucht zindert van pure magie las LD de krachten van uit een andere dimensie aanroept.
Wij gaan niet naar binnen voordat je uitlegt wie en wat je hier komt doen.
* In het kasteel gaat alles z'n gangetje, behalve dat Lord dreamer naar de grote zaal is gegaan en uit een kistje een staf heeft gepakt. De staf ziet er vrij normaal uit , beetj oud stuk hout , soort wandelstok met als enige versiering een onbekend runeteken. Hij daalt af naar de kerkers en gaat daar naar een ronde kamer met een circel op de vloer met daar in het zelfde teken als op de staf. in het midden van de circel heft hij de staf en prevelt woorden. Tel arahm natahn De rune in de circel en op de staf beginnen en pulserend licht uit te stralen en de kamer lijkt donkerder dan ooit. Lord Dreamer gaat verder in de spreuk. Zachoem naghar Om hem heen verschijnen vreemde lichten een spiraal vormig blauw licht omhuldt LD helemaal en het lijkt als of hij een beschermend schild om zich heen heeft gekregen Dan barst de grond open en 4 wezens komen vanuit de grond omhoog. Het zijn de wachters van het Noorden, Zuiden Oosten en Westen. OUde krijgers uit het verleden van Lord Dreamer.
Sec danihr tachnan
Kranor dach phiero
Denands el khodjiero
Na raghoem...
Zachiem naghar
Zadrun naghar
Tar danahr
Na raghoem...
een Vuur krans verschijnt precies op de cirkellijn ..
Stilzwijgend volgen ze Lord Dreamer uit de kamer en naar een verborgen gedeelte van het kasteel waar zij de instructies van LD krijgen. Dan gaan ze op weg , ieder een kant op.
"Wat..wat heb je gedaan, wat zijn deze demonen...."
* Niejal brabbelt wat oude taal en maakt een paar gebaren met zijn hand, waarna hij bijna niet meer te zien is door allemaal aura's en verdedegings spells om hem heen...
Wie zijt gij dat u de rust van deze plaats kan verstoren.. En u noemt de wachters van de windstreken, demonen ? u bent denk ik een beetje uit de richting geslagen, Demonen zijn niet welkom hier, en kunnen ook zich nooit hier vertonen.
* De wachters van de windstreken vertrekken naar hun doelen en negeren de nieuw gekomene totaal. Op dat moment stormen een paar wachters de kamer binnen en omringen de vreemdeling zwijgend. Lord Dreamer wuift ze weg, en ze verdwijnen weer.
Nu de rust is wedergekeerd, kunt u me zeggen wie u bent ??? en waarom u zo bruut deze plaats bent binnen gevallen ?
De sluisdeuren en overstroom geulen worden opengezet.
de putten krijgen stormputdeksels. en de verbinding van de waterput met de zee wordt opengezet.
Al het water dat mogelijkerwijs het kasteel zou kunnen bedreigen wordt opdeze manier afgevoerd, zodat er geen wateroverlast op kan treden.
De hoge draken toren krijgt een stormlamp in de top, zodat het kasteel zelfs in de ergste storm terug te vinden is.
Er worden voor de zekerheid extra mensen op wacht gezet om eventuele noodweer vluchtelingen snel en doeltreffend op te vangen.
Na alle voorzorgsmaatregelen te hebben genomen barst de storm in volle hevigheid los.
Ik voelde 4 enormde krachten onstaant...uit het niets, ik weet niet hoe die verschenen, maar ik dacht gelijk aan demonen. Ik liep in de omgeving en ben al een paar keer overvallen, helaas hebben de overvallers het niet overleefd. En toen voelde ik deze krachten.
* Niejal maakt een beweging en al zijn aura's en hij is weer gewoon zichtbaar
Ik weet niet wat hier gebeurd maar...
* Niejal valt flauw voor de voeten van Lord_dreamer als gevolg van gebrek aan mana en voedsel
* twee bedienden komen aan rennen en tillen de man voorzichtig op een draagbaar.
Breng hem naar de gastenkamer en zorg dat hij op krachten kan komen
* Aan een bediende geeft hij een flesje met een blauw groene vloeistof.
Zorg dat de man dit drinkt , dit geeft hem genoeg kracht en energie om z'n eigen voorraad aan te vullen.
* Tovernaars mogen zich nooit tot de laatste zucht uitputten, datkan fataal zijn zucht hij zacht.
* Dat stemt hem toch wel vrolijk in deze stormachtige tijden.. Hij kijkt naar z'n draak die rustig voor een warm vuur ligt te soezen..
* Z'n gedachten zeggen hem : LD maak je niet zo druk .. het waait wel over.. alles komt goed..
De Heer van het kasteel is moe, hij gaat weg naar z'n oude rijk om ooit een keer terug te keren
naar de plaats waar hij veel heeft beleeft Z'n Kasteel.
Beneden aangekomen geeft hij z'n troepen nog wat laatste adviesen en opdrachten.
De poortwachters doen bedroeft de poort open en LD legt z'n hand op de steen die al die tijd
een hoeksteen vormde van het kasteel. Hij prevelt wat onhoorbare woorden en voelt de warmte
van de steen toenemen als de spreuk effect heeft.
De wachters op de toren blazen een laatste groet op hun trompet
Dan loop hij de poort uit en vervaagt in het niets ..
De gedaante, die op vreemde wijze doorzichtig lijkt te zijn, vertrekt weer.... om terug te komen als de Heer van het kasteel terug komt...
Ongezien door de wachters van het kasteel vervolgd hij zijn weg zonder te weten wat zijn precieze doel is.
* Niejal rent naar de keuken en eet wat. Hij loopt het kasteel uit en tovert een grote wolf, hij gaat op de wolf zitten en die loopt rond.
* Niejal snapt het allemaal niet echt meer en tovert kleine Imps en geeft ze de opdracht om Lord Dreamer te zoeken
Wanneer komt de tijd.. de tijd van de terugkering en de tijd van de openbaringen....
* Quantarianth kijkt eens rond en ziet dat het goed gaat.
* De man kijkt om zich heen en werpt een blik op het grote kasteel. Het ziet er nog net zo uit als toen hij wegging. De blik van de man is nog steeds fel en scherp. Hij loopt rustig naar de poort van het kasteel en ziet hoe de wachters hem herkennen en naar elkaar fluisterend de poort openen.
* Op de binnenplaats kijkt hij omzich heen terwijl de bewoners naar hem toe komen.. In zich zelf fluistert hij... Ik ben thuis.. Machtige vleugelslagen laten hem omhog kijken naar de gedaante van z'n draak Quantarianth.
Heer, welkom thuis.. eindelijk..
* Dan verteld de draak wat er tijdens de afwezigheid van z'n heer allemaal is gebeurt en wat er misschien nog kan gebeuren. Daarna besluit Lord Dreamer naar z'n vertrekken te gaan en zich om te kleden en de oude kleding te laten vernietigen.
De knights gaan op weg...........
Nu gaan ze weer op pad naar hun oude strategische posities en gaan weer kijken of de orde en regelmaat terug gebracht kan worden op het eiland. De prinses is te druk op dit moment om zich daar zorgen over te kunnen maken, en daarom gaan de Pretorian Guards op pad.
Voor niets en niemand zijn ze bang, wees gewaarschuwt de Pretorians zijn onderweg..
Een steen licht met een rode gloed op en verdwijnt. De oude man slaakt een zucht en steekt zijn hand in de opening. Hij kijkt verbaast bij het voelen wat hij vind, dit was niet hetgene wat hij verwachtte aan te treffen. Hij haalt zijn hand terug uit de opening met daarin een opgerolt perkament. Voorzichtig opent hij het perkament en leest het zorgvuldig. Het lezen van de tekst doet de oude man mompelen en vloeken. Het perkament verschrompelt en vergaat. Tevens wordt zijn bezwering beeindigd. Vanuit het niets wordt hij zichtbaar en verschijnt hij in het blikveld van enkele bedienden. Vlug doet hij een onzichtbaarheidsbezwering en vervloekt zichzelf dat hij niet zorgvuldiger ter werk is gegaan. Voordat het hele kasteel in rep en roer is verdwijnt hij in de richting van zijn bestemming. Hij voelt zich niet op zijn gemak zijn bestemming leidt hem naar de laatste plaats waar hij momenteel wil zijn, maar als dienaar van de vrouwe heeft hij zijn woord gegeven....
Hij vloekt.. Net teruggekeerd en de problemen beginnen al weer.
* In een oogopslag ziet hij de bergplaats .. hij wist niet eens dat het er was. Nu ja dat kan , het kasteel maakt wel eens wat aan sinds het magisch is. Z'n bedienden mompelen iets over een oude man die wat pakte en verdween in het niets.. Op dat moment weet LD dat de "oude man" een magier moet zijn geweest of nog iets veel ergers. De dief/bezoeker of wat hij dan ook was, wist wel precies waar hij moest zijn en heeft nergens anders gezocht. Dat maak Lord Dreamer zenuwachtig. Wat zocht die persoon en waarom is dat zo belangrijk...
Hij besluit eerst de magische verdediging van het kasteel te versterken, zodanig dat alleen de daarvoor bedoelde toegangswegen alleen nog redelijk vrij zijn van versperringen.
Vragen waar LD nu geen antwoord op heeft, maar die misschien ooit beantwoord gaan worden.
Alarm, de indringer is in de bibliotheek
klonk het nu als een echo door het kasteel.
* Bar_the_Grey kon niet wachten om een verklaring af te leggen en legde het boek open voor zich neer. Onmiddelijk ontstond er een portaal waar de oude man in stapte. Helaas kon hij de portaal niet onmiddelijk achter hem sluiten, deze zou nog enkele minuten geopend blijven, maar dit was de enige manier om het kastel te ontvluchten.
De portaal leidde hem naar de onvermijdelijke confrontatie met datgene wat hij wist dat zou verschijnen op het eiland Taveerne de steigerende pony (voorm. Fantasy shop)
Weer zijn ze te laat , maar dit keer is er een spoor , een oud boek uit de bibliotheek ligt open op de vleoer en een portaal is zichtbaar.. Een kjeldoran knight wil zich er door heen storten om achter de indringer aan te gaan.
Lord Dreamer houdt hem tegen en zet een magisch schild op, wat er ook aan de andere kant van het portaal zich bevindt LD is er klaar voor .. dan samen met 2 Kjeldoran Knights stapt hij door de Portal heen.
Het Portaal verdwijnt in het niets en het boek slaat dicht. Een bediende legt het op tafel in afwachting tot de heer het kan lezen..
Onder tussen kammen wachters de rest van het kasteel uit en zien tot hun geluk dat de laagste verdiepingen van de kerkers nog steeds hermetisch zijn afgesloten. Vlug slaan ze een gebed dat het maar lang afgesloten mag blijven.
De werking van magie was onmiskenbaar aanwezig. Het zou een hels karwei worden om tot de kelders door te dringen. Maar het gedrocht dat daar gevangen zat was een essentieel deel van zijn plan.
Als hij niet met magie binnen kon komen moest het maar op de ouderwetse manier.
Onder hem ziet hij hoe de piekeniers zich klaar maken voor de strijd, hoe boogschutters hun pijlen klaarzetten en hoe de kjeldoran Knights belangrijke posities in nemen op de binnenplaats van het kasteel.
Hij zweeft naar de drakentoren en gaat daar zitten wachten op dat gene dat gaat komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |