abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3851357
Ik ga deze zomer Interrailen door Italie en ik heb daarvoor natuurlijk een goeie backpack nodig en misschien nog wel een nieuwe matras en slaapzak (kleiner en lichter).

Heeft iemand goeie tips over waarop je bij aanschaf van een backpack moet letten, tips over matrassen, slaapzakken, etc. (waar te koop? goeie aanbiedingen? goeie merken?).

pi_3851486
Kijk tegen juni eens bij de vrijbuiter (www.vrijbuiter.nl)
of bij obelink (www.obelink.nl)

bovendien kun je even naar http://kamperen.pagina.nl voor een flink overzicht en je kunt ook nog kijken op www.reisweb.nl (moet je wel even lid worden maar daar staan echt duizenden tips etc!)

voor 2dehands spullen kijk eens op www.handjecontantje.nl, zoeken op kampeerartikelen.. genoeg!

Sux6

-edit- linkje gefixed

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_3851590
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:34 schreef SadKingBilly het volgende:
Kijk tegen juni eens bij de vrijbuiter (www.vrijbuiter.nl)
of bij obelink (www.obelink.nl)

bovendien kun je even naar http://kamperen.pagina.nl voor een flink overzicht en je kunt ook nog kijken op www.reisweb.nl (moet je wel even lid worden maar daar staan echt duizenden tips etc!)

voor 2dehands spullen kijk eens op www.handjecontantje.nl, zoeken op kampeerartikelen.. genoeg!

Sux6

-edit- linkje gefixed

Thanks thanks
  dinsdag 16 april 2002 @ 13:46:11 #4
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_3851700
Waarom tijdens die 31 dagen alleen door Italie trekken
Als ik jou was zou ik een rondje zuid europa maken. Bijvoorbeeld: Frankrijk, evt. Spanje, evt. Marokko, Italie, boot naar Griekenland, Turkije of Kroatie of Hongarije. Is heel goed te doen in 31 dagen (ik heb al 5 keer ge-interrailt).

Zo zie je veel meer en ben je relatief minder geld kwijt. Alhoewel je meer geld voor je interrailkaart kwijt bent, bespaar je weer geld door ook naar relatief goedkope landen te gaan als Griekenland en Hongarije. Italie is namelijk een redelijk duur land.

Wat rugzakken, matrassen/luchtbedjes e.d betreft. Ikzelf gebruik al jaren een Nomad rugzak met een inhoud van 55 liter. Opzich een hele degelijke rugzak die heel prettig op je rug zit. Nadeel van deze rugzak is dat het van boven open gaat. Dus als je iets nodig hebt wat onderin zit moet je alles eruithalen. Bij mijn volgend rugzak zou ik persoonlijk voor een rugzak gaan die over de lengte open kan alsware het een koffer is zodat je overal makkelijk bij kan. Let er dus op bij het kopen van een rugzak of je makkelijk bij je spullen kan, de rugzak (spat)waterdicht is, zijvakken heeft voor kleine spulletjes als toiletspullen en/of zaklantaarn e.d. Test hem thuis ook even met volle bepakking of de rugzak dan nog steeds lekker zit. Zo niet, dan breng je hem weer binnen 7 dagen terug.

Oh ja, let op het aantal liter die een rugzak aankan. Over het algemeen is 55 tot maximaal 65 ruim voldoende. Als je een rugzak met een grote literinhoud koopt dan maak je niet gebruik van de gehele inhoud waardoor het kan voorkomen dat de rugzak niet prettig op je rug zit.

Slaapzak, koop geen slaapzak die bijvoorbeeld tot -6 graden nog warm is. Die zijn niet geschikt voor in de zomer. Koop een dunne (trekkers)slaapzak die zeer weinig ruimte inbeslag neemt. Probeer in de winkel ook hoe makkelijk de slaapzak weer in het zakje te krijgen is.

Ik zelf heb een een slaapzak van 'Trail adventure equipment, Phoenix'. Gekocht bij de V&D voor 100 gulden. Zeer lichte slaapzak, niet te warm niet te koud. Neemt heel weinig ruimte (ca 1.5 toilettas) inbeslag en is zeer makkelijk in het zakje te krijgen zonder dat je hem op een bepaalde manier moet opvouwen e.d. Gewoon zakje openen en slaapzak zonder enige moeite in het zakje proppen.

Matje, is erg persoonlijk. De een vindt zo een 'selfinflateble' matje prettig (ik ook), de ander neemt een klein luchtbed mee (nadeel, is zwaar) en weer een ander neemt een matje zonder lucht. Ook hier weer, koop zo een ding en ga er een nacht op slapen. (niet dat ik dat ooit heb gedaan, maar als je zeker wilt zijn dat je een goede koop hebt gedaan zou je dit kunnen doen).

pi_3852292
Bedankt voor de uitgebreide tips!
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 13:46 schreef Dlocks het volgende:
Waarom tijdens die 31 dagen alleen door Italie trekken
Ik ga toch liever een keer goed naar een land dan vluchtig door allerlei landen. Heb namelijk hooguit 3 weken en die wil ik niet voor het grootste deel met treinreizen en campingszoeken vullen. Wanneer ik heel snel van de ene naar de ander plaats zou moeten reizen, zou ik het gevoel hebben dat ik veel te weinig gezien zou hebben van een stad (bijvoorbeeld Florence), met als gevolg dat ik alle plaatsen die ik wil aandoen (Milaan, Firenze, La Spezia, Pisa, Perugia, Assisi en Rome) NOG een keer uitgebreid zou willen bezoeken. En dat kost ook veel geld...

Maar, ieder zijn voorkeur natuurlijk...

Bedankt nogmaals voor de goeie tips!

dinsdag 16 april 2002 @ 15:46:39 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3853188
Zoekfuctie?

Rugzak/Slaapzak

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_3853201
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 15:46 schreef Hik het volgende:
Zoekfuctie?

Rugzak/Slaapzak

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_3853841
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 15:47 schreef Lucille het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo