De Spelregels:
blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden. * Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.
Met een kort nieuwsoverzicht en Panorama
Vandaag: "Drie kogels en een dood kind"
(Origineel: Drei Kugeln und ein totes Kind - Hessischer Rundfunk)
30 september 2000, de Gaza-strook Een jongen van twaalf en zijn vader liggen in een kogelregen, ze houden elkaar in doodsangst vast, tegen een muur aan gehurkt. De jongen sterft en wordt een martelaar in de Palestijnse strijd. Iedereen ging ervan uit dat hij door kogels van het Israëlische leger werd gedood. Maar als het nu eens een Palestijnse kogel was? Een onderzoek naar de achtergrond van televisiebeelden die de wereld rond gingen.
Mohammed al Dura heet de jongen. Op één van de eerste dagen van de tweede intifada komt hij met zijn vader langs het beruchte kruispunt van Netzarim in de Gaza-strook waar al verscheidene Palestijnen en Israëli gestorven zijn. Een Israëlische legerpost en verscheidene Palestijnse scherpschutters bestoken elkaar, vader en zoon komen in de kogelregen terecht.
Twee maanden eerder waren in Camp David de vredesbesprekingen tussen Israël en de Palestijnen mislukt. Twee dagen eerder was Ariel Sharon demonstratief naar de Tempelberg gegaan waarmee hij bewust op Palestijnse zere tenen had getrapt. Eén dag eerder was de nieuwe Palestijnse opstand, de intifada, begonnen.
Op het Netzarim-kruispunt zijn die ochtend alle ingrediënten aanwezig voor een klassieke confrontatie: Palestijnse demonstranten, Israëlische militairen, stenen, traangas en veel camera's. Eén van die cameramannen is Talal Abu Rahme, een Palestijn die voor de Franse televisie werkt. Hij neemt een uur film op van de schietpartij, zes minuten daarvan worden doorgestraald naar France 2, vijfenveertig seconden daarvan gaan de wereld rond: een doodsbange jongen zit tegen zijn vader aan gehurkt die voor de kogels wegkruipt achter een betonnen vat. De jongen wordt dodelijk getroffen, de vader zwaar gewond.
Zagen de Israëlische scherpschutters de jongen niet liggen, of hebben ze er maar op los geschoten? Het Israëlisch leger sprak eerst van een "betreurenswaardige vergissing". Later deed het een onderzoek en raakte het overtuigd dat het kind niet door Israëlische kogels werd getroffen. De Duitse televisie ging ook op onderzoek uit, concludeert dat vader en zoon niet in de schootslijn van de Israëlische soldaten lagen en "dat het goed mogelijk is dat ze door Palestijnse kogels getroffen zijn."
Dat belet niet dat de jongen Mohammed nog steeds volop wordt gebruikt in de propagandaoorlog. Met een gemanipuleerde videoclip van de schietpartij mikt de Palestijnse televisie op kinderen en jongeren. De strekking is dat Mohammed een martelaar is en dat zijn voorbeeld navolging verdient.
"Drie kogels en een dood kind" onthult wat de overbekende beelden niet tonen. Het is een reportage over die 'andere' oorlog, die van de propaganda.
quote:ah, bedankt!
Op zondag 14 april 2002 16:38 schreef Strolie75 het volgende:
Vanavond, Canvas (BRT2) om 20:00 uur
TERZAKE ZONDAG
quote:Ik weet dat het voor jou als half-Palestijn (wat een rotwoord eigenlijk) nogal moeilijk is om objectief te bekijken, maar toch ...
Op zondag 14 april 2002 14:55 schreef motown het volgende:Ja, maar heb je echt niet het idee dat mogelijke "misstappen" van jullie leger niet een beetje gebagetalliseerd worden? Ik bedoel: het onderwerp wel aansnijden om het idee te geven dat het serieus wordt genomen, maar dat het toch een beetje in een hokje wordt geduwd? Ik weet dat het voor jou als Israelisch burger nogal moeilijk is om objectief te bekijken, maar toch...
Nogmaals, als ik zo de verschillende media lees en beluister, voegen de buitenlandse niets toe aan de Israelische.
quote:Bij deze. Zoals men ook druk bezig is de hele gang van zaken rond het ongeluk in Umm-el-Fahm (oktober 2000, door onduidelijkheden in the chain of command en opdrachten, vinden 15 Arabische demonstranten de dood) uit te pluizen en de verantwoordelijken (juist de hoge officieren binnen leger en politie worden niet gespaard) duidelijk te krijgen en de verantwoordelijken te berechten. Men weet dat er fouten zijn gemaakt, men weet dat deze 15 doden voorkomen hadden kunnen worden en men weet dat het niet onder het tapijt geveegd wordt.
Can I have that in writing please? Dat is namelijk een wel erg gevaarlijke belofte.
quote:Zie hierboven, de buitenlandse journalisten voegen niets toe aan de Israelische journalisten, op die van TV5 na dan. Even vergeten, we hebben ook een Turkse zender hier op de kabel, helaas komt mijn Turks werkelijk niet verder dan 'ekmek', dus over het nieuws kan ik niet oordelen.
Maar om nou een praktisch voorbeeld te geven: de mogelijke massaslachtingen in Jenin. Hoe wordt daarover verslagen, en met name, heeft de Israelische media niet zelf ook veel kritiek op het feit dat de pers daar de toegang wordt ontzegt?
quote:De krant Ha'aretz is behoorlijk anti-regering (en toch bekijk ik die het vaakst, rara), vrouwen in het zwart, Betselem, Shalom Achshav etc. etc. etc. krijgen in de media vaak genoeg voldoende platform om hun kritiek vrij onverveerd te uiten.
Welke "slachtoffers" bedoelde je in die zin? Slachtoffers aan beide kanten? En noem dan bijvoorbeeld eens wat onverbloemde kritiek op de regering en de legeracties, met name over hoe Sharon zich niets aantrekt van het feit dat hij met zijn beleid Israel zwaar beschadigt door het steeds verder in internationaal isolement te brengen, alsmede Palestijnse terreuraanslagen verder uit te lokken?
En mag ik je eraan herinneren dat een paar zeer bloedige Palestijnse aanslagen de recente acties van het leger hebben uitgelokt? Wanneer men geen gekken op Netanyah etc. had losgelaten, was men Ramallah, Nablus, Jenin etc. ook niet binnengevallen. Dat had zeer veel doden kunnen schelen. Maar ik wil niet weer verzanden in een reeds vaak herhaalde discussie wie en wat. Ieder heeft zijn eigen visie.
quote:Heeft dat toen aanslagen voorkomen? Nee, er is in mijn ogen meer nodig dan alleen maar in het geniep met de tegenstander praten, om een held genoemd te mogen worden. En mijn held is hij absoluut niet, omdat hij op vele manieren mijn traditie ontkent en onderuit haalt. En for the record: mijn traditie houdt niet in het vernederen van mensen, racisme en onmenselijkheden. Ik bedoel dat hij alles wat met Jodendom te maken heeft ondermijnt en duizenden jaren historie, traditie en geschiedenis wil afdoen met een vingerknip en zeggen dat het niets waard is. Dat hij in jouw straatje lult, hoeft hem niet tot ieders voorbeeld te maken. Ieder zijn eigen mening, jij mag de zijne delen, maar ik wil graag het recht om het niet met hem eens te zijn.
Maar niet alleen mijn held, hij zou ook de held van vele Israeliers moeten zijn, omdat hij als eerste actief dialoog zocht met de PLO, zelfs toen dat nog verboden was in Israel.
quote:Graag zou ik je hetzelfde willen toewensen.
Handen vol aan dit topic dus. You're not the only one.Maar onderschat het belang van de vrije pers niet. En slik niet alles voor zoete koek! (Ik heb dat spreekwoord nou best wel vaak gebruikt, merk ik opeens op...
)
Don't you worry, ik heb gelukkig genoeg gezond verstand meegekregen om zelf na te denken; tot wanhoop van enkele leraren heb ik daar in het verleden veel gebruik van gemaakt en ik zie geen enkele reden om daar nu mee te stoppen.
Wees ervan overtuigd dat GEEN ENKEL RACISME een middel mag zijn tegen racisme: een racistische joodse staat is geen oplossing voor het racisme tegen joden.
quote:Het merendeel van de Joden is niet van een ander "ras" als de Palestijnen dus als jij het woord "racisme" gebruikt maak je je slechts net zo belachelijk als "Schatje"
Op zondag 14 april 2002 17:30 schreef JoanCollins het volgende:
Wees ervan overtuigd dat GEEN ENKEL RACISME een middel mag zijn tegen racisme: een racistische joodse staat is geen oplossing voor het racisme tegen joden.
quote:bij gebrek aan een beter woord word deze term wel gebruikt, "het systematisch onthouden van bepaalde primaire rechten gebaseerd op een bevolkingsgroep"... maar dat klinkt zo lang niet?
Op zondag 14 april 2002 17:35 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het merendeel van de Joden is niet van een ander "ras" als de Palestijnen dus als jij het woord "racisme" gebruikt maak je je slechts net zo belachelijk als "Schatje"
En ik dacht dat er niet op de "man" gespeeld zou worden of geldt dat ook maar voor bepaalde mensen?
quote:Dan gebruik je maar een woord als "discriminatie" of "facisme", racisme is belachelijk.
Op zondag 14 april 2002 17:45 schreef Re het volgende:
bij gebrek aan een beter woord word deze term wel gebruikt, "het systematisch onthouden van bepaalde primaire rechten gebaseerd op een bevolkingsgroep"... maar dat klinkt zo lang niet?
quote:alsof er gradaties in zitten? kortom geneuzel op de mm2 en je gaat voorbij aan wat er daadwerkelijk gebeurd door niet de boodschap aan te vallen maar de terminologie....we geven het een andere naam en dat maakt het minder erg?
Op zondag 14 april 2002 17:48 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dan gebruik je maar een woord als "discriminatie" of "facisme", racisme is belachelijk.
quote:Voor het geval je dit nog niet gelezen hebt!!
Op zondag 14 april 2002 17:48 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dan gebruik je maar een woord als "discriminatie" of "facisme", racisme is belachelijk.
Nelson Mandela: "Israel is een racistische apartheidsstaat"
Op 28 maart 2001 schreef Nelson Mandela, voormalig president van Zuid- Afrika, een memo aan Thomas Friedman, columnist van de New York Times, waarin hij oproept duidelijk stelling te nemen tegen racisme. Mandela stelt dat apartheid een misdaad tegen de menselijkheid is en veroordeelt het beleid van Israel dat het mogelijk maakt miljoenen Palestijnen hun vrijheid en bezit te ontnemen.
Door Nelson Mandela
Beste Thomas,
Ik weet dat jij en ik naar vrede in het Midden-Oosten verlangen, maar voordat je verder gaat met praten over noodzakelijke voorwaarden, gezien vanuit Israelisch perspectief, wil ik je laten weten wat ik op mijn lever heb. Waar zal ik beginnen? 1964, waarom niet. Laat ik mijn eigen woorden citeren, gesproken tijdens mijn proces. Die woorden zijn vandaag nog net zo waar als toen:
'Ik heb tegen blanke overheersing gevochten en ik heb tegen zwarte overheersing gevochten. Ik heb het ideaal gekoesterd van een vrije en democratische samenleving, waarin alle mensen in harmonie samenleven en waarin iedereen gelijke kansen heeft. Het is een ideaal waarvoor ik hoop te leven en dat ik hoop te bereiken. Maar als het niet anders kan, is het ook een ideaal waarvoor ik bereid ben te sterven.'
Vandaag erkent de wereld, blank en zwart, dat apartheid geen toekomst heeft. In Zuid-Afrika is er een einde aan gekomen door beslissende, massale acties, gericht op het creëren van vrede en veiligheid. Die massacampagne van verzet en andere acties konden uiteindelijk nergens anders toe leiden dan tot de vestiging van democratie.
Misschien is het vreemd voor jou om de situatie in Palestina, of meer specifiek, de structuur van de politieke en culturele relaties tussen Israeli's en Palestijnen, te beschouwen als een apartheidssysteem. Dat is het gevolg van het feit dat jij ten onrechte denkt dat het Palestijnse probleem in 1967 begon (dat begon vanaf 1948 en eigenlijk nog eerder, red.). Dat bleek uit jouw recente column 'De eerste memo van Bush' in de New York Times van 27 maart 2001.
Je schijnt verbaasd te zijn om te horen dat er nog steeds problemen uit 1967 moeten worden opgelost, waarvan de belangrijkste component het recht op terugkeer van Palestijnse vluchtelingen is. Het Palestijns-Israelische conflict draait niet alleen maar om de kwestie van militaire bezetting, en Israel is geen land dat op 'normale' wijze werd gevestigd en zich bijna toevallig in 1967 in de situatie bevond een ander land te hebben bezet. De Palestijnen strijden niet voor een 'staat' (dat doen ze wel, red.), maar voor vrijheid, bevrijding en gelijkberechtiging, zoals wij destijds voor vrijheid in Zuid-Afrika streden.
In de afgelopen paar jaar, en met name tijdens de regering van de Arbeidspartij, toonde Israel dat het zelfs niet bereid was om terug te geven wat het in 1967 had bezet; dat nederzettingen zouden blijven waar ze zijn, Jeruzalem onder exclusief Israelische soevereiniteit zou blijven vallen, en dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat zouden krijgen, maar onder Israelische economische dominantie zouden moeten leven, terwijl Israel de controle zou behouden over grenzen, land, lucht, water en zee.
Israel dacht niet aan een 'staat', maar aan 'scheiding'. De waarde van de scheiding werd gemeten in termen van het vermogen van Israel om de Joodse staat Joods te houden, zonder een Palestijnse minderheid die de potentie had om ergens in de toekomst een meerderheid te vormen. Als dat zou gebeuren, zou Israel gedwongen worden om of een seculiere democratische of binationale staat te worden, of om zichzelf te transformeren tot een apartheidsstaat, niet alleen de facto, maar ook de jure.
Thomas, als je de opiniepeilingen van de laatste 30 of 40 jaar bekijkt zul je onmiskenbaar stuiten op een vulgair racisme, dat ongeveer een derde deel van de bevolking omvat, een deel dat openlijk verklaart racist te zijn. Het gaat om racisme van het soort 'ik haat Arabieren' en 'ik wou dat Arabieren dood waren.' Als je het rechtsstelsel in Israel bekijkt zul je zien dat er sprake is van discriminatie van Palestijnen, en als je daarbij de in 1967 bezette gebieden betrekt zul je moeten constateren dat er in feite al twee rechtsstelsels in werking zijn die twee verschillende benaderingen van menselijk leven representeren: één voor Palestijns leven en één voor Joods leven. Daarnaast zijn er ook twee benaderingen van eigendom en van land. Palestijns bezit wordt niet erkend als privé-bezit omdat het geconfisqueerd kan worden.
Wat de Israelische bezetting van de Westoever en de Gazastrook betreft is er een bijkomende factor. De zogeheten 'Palestijnse autonome gebieden' zijn Bantoestans. Dat zijn restrictieve entiteiten binnen de machtsstructuur van het Israelische apartheidssysteem.
De Palestijnse staat kan geen bijproduct zijn van de Joodse staat, enkel en alleen om de Joodse zuiverheid van Israel te bewaren. Israels etnische discriminatie is deel van het dagelijks leven van de meeste Palestijnen. Omdat Israel een Joodse staat is vallen Israelische Joden speciale rechten ten deel die niet-Joden niet ten deel vallen. Palestijnse Arabieren hebben geen plaats in een 'Joodse' staat.
Apartheid is een misdaad tegen de menselijkheid. Israel heeft miljoenen Palestijnen hun vrijheid en bezit ontnomen. Het heeft een systeem van brute etnische discriminatie en ongelijkheid bestendigd. Het heeft systematisch duizenden Palestijnen gevangen gezet en gemarteld, in strijd met de regels van het internationale recht. En vooral: het heeft een oorlog gevoerd tegen een burgerbevolking, en met name tegen kinderen.
De reacties van Zuid-Afrika op de schendingen van mensenrechten die voortkwamen uit het beleid van verwijdering en apartheid werpen enig licht op wat de Israelische samenleving noodzakelijkerwijze zal moeten ondergaan voordat er sprake kan zijn van een rechtvaardige en duurzame vrede in het Midden-Oosten, en van het einde van het Israelische apartheidsbeleid.
Thomas, het is niet zo dat ik afstand zou willen doen van diplomatie in het Midden-Oosten. Maar ik ben niet van plan om je op dezelfde manier tegemoet te komen als jouw medestanders doen. Als je vrede of democratie wilt, zal ik je steunen. Als je formele apartheid wilt, zullen we je niet steunen. Als je etnische discriminatie en etnische zuivering wilt ondersteunen, zullen we je bestrijden. Wanneer je hebt bedacht waar je nu eigenlijk staat, laat me het dan weten.
<http://www.xs4all.nl/~sivmo/>
quote:Dat Mandela geen woordenboek heeft betekent niet dat jij dezelfde fout moet maken
Op zondag 14 april 2002 18:05 schreef schatje het volgende:
Voor het geval je dit nog niet gelezen hebt!!Nelson Mandela: "Israel is een racistische apartheidsstaat"
quote:opnieuw
Op zondag 14 april 2002 18:13 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat Mandela geen woordenboek heeft betekent niet dat jij dezelfde fout moet maken
quote:
alsof er gradaties in zitten? kortom geneuzel op de mm2 en je gaat voorbij aan wat er daadwerkelijk gebeurd door niet de boodschap aan te vallen maar de terminologie....we geven het een andere naam en dat maakt het minder erg?
quote:edit-niet inhoudelijk-edit
Op zondag 14 april 2002 16:37 schreef golfer het volgende:De Spelregels:
... probeer herhaling van zetten te vermijden.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 14-04-2002 19:47]
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 14-04-2002 19:48]
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 14-04-2002 19:49]
http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag105/01
Als de 200 Palestijnen in de geboortekerk zich overgeven hebben zij de keus:
of voor een militaire rechtbank verschijnen, of levenslang verbannen worden.
Het is het monster Sharon dat berecht moet worden !
quote:en terecht!
Op zondag 14 april 2002 18:52 schreef Boosoog het volgende:
Zonet een teletekst bericht gelezen: te gek voor woorden...http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag105/01
of voor een militaire rechtbank verschijnen, of levenslang verbannen worden.
quote:edit-niet inhoudelijk-edit
Op zondag 14 april 2002 18:13 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat Mandela geen woordenboek heeft betekent niet dat jij dezelfde fout moet maken
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 14-04-2002 19:50]
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 14-04-2002 19:52]
quote:Precies, dit is dus vooral bedoeld voor de mensen die het toen niet hebben gezien.
Op zondag 14 april 2002 18:48 schreef don_quichot het volgende:
en bedankt. maar dit verhaal is allang de revue gepasseerd twee weken geleden toen de docu.
quote:Nee, ik was op vakantie.
heb je trouwens de documentaire van canvas vorige week gezien 'tussen twee vuren', heeft nog een prijs gewonnen in Israel enzo.
quote:Ik ook niet van jou.
ik heb vorige week echter geen linkje van jouw gezien.
Na afkoelperiode misschien weer open voor volwassen manier van discussiëren.
Voor alle zekerheid en nogmaals:
De Spelregels:
blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden. * Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.
Hoop dat jullie je er nu wel aan willen houden.
quote:je hebt er nog een gemist over galgje enzo
Op zondag 14 april 2002 20:08 schreef golfer het volgende:
Zo, na de meest niet inhoudelijke of herhaling van zetten reakties ge-edit te hebben, wil ik nog een laatste poging wagen.
wat ik graag wilde weten is waarom verschillende mensen als er woord racisme wordt genoemd op hun achterste poten gaan staan om het woord zelf maar inhoudelijk de vragen als de pest vermijden?
quote:Arafat is minstens evenveel monster als Sharon.
Op zondag 14 april 2002 18:52 schreef Boosoog het volgende:
Zonet een teletekst bericht gelezen: te gek voor woorden...http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag105/01
of voor een militaire rechtbank verschijnen, of levenslang verbannen worden.Het is het monster Sharon dat berecht moet worden !
quote:Omdat het nogal dom staat om aldoor (bewust) dezelfde fout te maken
Op zondag 14 april 2002 20:13 schreef Re het volgende:
wat ik graag wilde weten is waarom verschillende mensen als er woord racisme wordt genoemd op hun achterste poten gaan staan om het woord zelf maar inhoudelijk de vragen als de pest vermijden?
quote:Dat kan ik wel en dat blijf ik ook doen, zolang jullie niet inhoudelijk en met argumenten hier discussiëren.
Op zondag 14 april 2002 20:32 schreef Youssef het volgende:
Golfer, ik snap je niet. Wanneer je dit topic sluit kan iemand die een nieuw bericht heeft ontvangen het dus niet in dit topic plaatsen. Dus maakt diegene een nieuw topic, maar dan verwijs jij weer naar dit topic dat dicht is... sorry, dit is een centraal Israel Palestina topic, deze kun je niet sluiten.
Nieuwe berichten moet je dan maar tijdelijk opsparen totdat dit topic weer open is.
En vanaf nu dus weer inhoudelijk en ontopic, s.v.p.
quote:Don't get persoonlijk!
Op zondag 14 april 2002 17:35 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het merendeel van de Joden is niet van een ander "ras" als de Palestijnen dus als jij het woord "racisme" gebruikt maak je je slechts net zo belachelijk als "Schatje"
Racism is a blatant attack on the very notion of basic human rights -- that human rights belong to all people, equally. It infects, to varying degrees and in various forms, every country in the world.
Racism often reflects deep-rooted historical patterns of oppression against groups singled out because of their race, colour, descent or ethnic or national origin.
The prohibition of racial discrimination constitutes a general principle of international law, included in all fundamental human rights standards. The UN International Convention on the Elimination of all forms of Racial Discrimination (CERD), adopted in 1965 and ratified by 157 countries, outlines substantive rights and a series of steps for the elimination of racial discrimination in all its forms.
Amnesty International's work against racial discrimination is based on the definition set out in Article 1 of the CERD:
"In this Convention the term 'racial discrimination' shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life."
quote:dus het gebruik van het 'verkeerde' woord is genoeg reden om niet inhoudelijk in te gaan op het omschrevenen... dat vind ik gewoon een zeer slap excuus.. of een manier van ontkennen natuurlijk
Op zondag 14 april 2002 20:35 schreef BAZZA het volgende:[..]
Omdat het nogal dom staat om aldoor (bewust) dezelfde fout te maken
quote:Er wordt te veel van externe bronnen gequote hier in dit topic. Waar zijn de eigen meningen gebleven?
Op zondag 14 april 2002 20:55 schreef JoanCollins het volgende:[..]
Don't get persoonlijk!
Racism is a blatant attack on the very notion of basic human rights -- that human rights belong to all people, equally. It infects, to varying degrees and in various forms, every country in the world.
Racism often reflects deep-rooted historical patterns of oppression against groups singled out because of their race, colour, descent or ethnic or national origin.
The prohibition of racial discrimination constitutes a general principle of international law, included in all fundamental human rights standards. The UN International Convention on the Elimination of all forms of Racial Discrimination (CERD), adopted in 1965 and ratified by 157 countries, outlines substantive rights and a series of steps for the elimination of racial discrimination in all its forms.
Amnesty International's work against racial discrimination is based on the definition set out in Article 1 of the CERD:
"In this Convention the term 'racial discrimination' shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life."
Goed ontopic.
Ik heb de Canvas.ARD uitzending voor het eerst gezien vandaag, en het roept vele vragen bij mij op. Bij jullie ook? En dan bedoel ik metname medestanders van beide "kampen".
* Juan Zueco wil geen propaganda-retorieken horen, maar inhoudelijke reacties.
Ten tweede. Powell heeft drie uur gesproken met Arafat, maar over de uitkomst werd zeer vaag gedaan, net als na zijn gesprek met Sharon. Het lijkt dat de almighty U.S. of A. geen vuist kan maken on dit drama.
Wat is jullie mening over de houding van Powell/U.S.A.?
J.
wat betreft Powell, na het debacle van zijn uitrangeren in de Afganistan situatie lijkt het erop dat hij nu de hete kolen uit het vuur moet halen voor Bush, die wijselijk zelf zich op de vlakte houdt. Powell is uitermate geschikt om weer een paar klappen op te vangen
quote:
Op zondag 14 april 2002 21:23 schreef Re het volgende:
De documantaire vond ik van weinig voldongen feiten doorspekt. Ik hou het erop dat de jongen op een plek zat war hij hoe dan ook slachtoffer zou worden van 2 dwaas schietende partijenMaar wel "uitgebuit" als martelaar. Is dat terrecht, en ook nog met gemanipuleerde beelden. En de vader doet er hard aan mee. Ik word ontzettend triest van deze beelden.
wat betreft Powell, na het debacle van zijn uitrangeren in de Afganistan situatie lijkt het erop dat hij nu de hete kolen uit het vuur moet halen voor Bush, die wijselijk zelf zich op de vlakte houdt. Powell is uitermate geschikt om weer een paar klappen op te vangen.
Powell is een naam. Ik zie helaas geen resultaat, geen ferme uitspraken. Waarom. Die man komt daar toch met een doel?
quote:De jongen was slachtoffer van een nodeloos gevecht in mijn ogen, dat met die beelden "propaganda" is bedreven ligt aan het uitgangspunt in de huidige situatie, misschien niet netjes op zich maar dat is niets tijdens een oorlog. Die vader zal meegesleept en opgehitst zijn in deze strijd ter exploitatie van visuele middelen
Op zondag 14 april 2002 21:35 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Maar wel "uitgebuit" als martelaar. Is dat terrecht, en ook nog met gemanipuleerde beelden. En de vader doet er hard aan mee. Ik word ontzettend triest van deze beelden.Powell is een naam. Ik zie helaas geen resultaat, geen ferme uitspraken. Waarom. Die man komt daar toch met een doel?
En qua Powell, ik zie ook weinig resultaat, wat ik wel zie is dat er in ieder geval is gesproken na eerdere weigering n.a.v de zelfmoord acties. Arafat heeft gezegd dit af te keuren.. in hoeverre dit wordt geaccepteerd zal te zien zijn bij de volgende zelfmoord actie die hoe dan ook zeker zal komen. Ik denk dat Israel zeer langzaam zich zal terugtrekken totdat er een volgende aanslag komt om dat met 2 handen aan te pakken en te laten escaleren op de verkeerde plek, met een overdaad aan militair machtsvertoon,... met als gevolg....
quote:
Op zondag 14 april 2002 22:03 schreef Re het volgende:[..]
De jongen was slachtoffer van een nodeloos gevecht in mijn ogen, dat met die beelden "propaganda" is bedreven ligt aan het uitgangspunt in de huidige situatie, misschien niet netjes op zich maar dat is niets tijdens een oorlog. Die vader zal meegesleept en opgehitst zijn in deze strijd ter exploitatie van visuele middelen
Mee eens, desalniettemin betreurenswaardig.
En qua Powell, ik zie ook weinig resultaat, wat ik wel zie is dat er in ieder geval is gesproken na eerdere weigering n.a.v de zelfmoord acties. Arafat heeft gezegd dit af te keuren.. in hoeverre dit wordt geaccepteerd zal te zien zijn bij de volgende zelfmoord actie die hoe dan ook zeker zal komen. Ik denk dat Israel zeer langzaam zich zal terugtrekken totdat er een volgende aanslag komt om dat met 2 handen aan te pakken en te laten escaleren op de verkeerde plek, met een overdaad aan militair machtsvertoon,... met als gevolg....
H'mmm de "met twee handen aanpakken" opmerking toont een zeker vooringenomen standpunt. Maar die discussie is hier al duizend keer gevoerd. Schiet niet op dus.
Laten we beginnen met de terugtrekking, die is goed. Dat wil iedereen. Waarom dan weer een zelfmoordactie? Averechts effect op wat de Palestijnen wilen bereiken, een eigen Staat. Onderling komt men er niet uit, tenminste niet met deze leiders. Bemiddeling kan dus helpen, al merk ik er tot nu toe weinig van.
quote:Ik heb deze documentaire vandaag ook voor het eerst gezien, hoewel ik uiteraad al lang bekend was met de Isarelische versie van deze kwestie ( die ik needless to say misschien ook geloof.)
Op zondag 14 april 2002 21:17 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Ik heb de Canvas.ARD uitzending voor het eerst gezien vandaag, en het roept vele vragen bij mij op. Bij jullie ook? En dan bedoel ik metname medestanders van beide "kampen".
J.
Als antwoord op je vraag over de uitbuiting van de martelaarstatus van Mohammed, dat is dus precies de reden dat ik persoonlijk geen vertrouwen heb in de Palestijnen. Het is dieptriest om te zien hoe een man die een leven had in Israel, Israelische vrienden heeft, blijkbaar toch zo'n diepgewortelde overtuiging heeft dat hij al die dingen overboord gooit om te gaan prediken over martelaarschap. Ik blijf erbij dat de Palestijnse Autoriteit martelaarschap verheerlijkt en daarmee zelf de weg naar vrede keer op keer saboteert. Ik ben blij dat nu eens een redelijk neutrale documentaire dat laat zien. Ik vond het trouwens fijn dat men nu eens kan zien hoe het leven er voor soldaten in die gebieden uitziet. Ik hoop dat deze documentaire voor een aantal posters hier ook eens heeft kunnen laten zien dat ook zij bang zijn en gewoon hun werk doen, en dat het vooroordeel dat elke soldaat buitensporig gewelddadig reageert op Palestijnse provocaties een klein beetje minder is geworden. Voor de rest sluit ik me bij SilkTie's ondertitel en Golda Meir's woorden aan.
quote:Whoo... Wacht eens eventjes, golfer... Wees nou eens even niet zo naief en accepteer gewoon dat je soms nou eenmaal emotionele reacties over en weer geslingerd ziet op dit topic als de situatie een beetje overhit raakt. Ben je nu werkelijk van plan om discussies die uberhaupt over het Palestijns/Israelisch conflict gaan voortaan te verbieden? Wat lost censuur nou weer op?
Op zondag 14 april 2002 20:08 schreef golfer het volgende:
Zo, na de meest niet inhoudelijke of herhaling van zetten reakties ge-edit te hebben, wil ik nog een laatste poging wagen.
Ik denk dat juist de situatie daar ons heeft geleerd dat we het hoe dan ook moeten blijven proberen. Heus, ik ga absoluut niet beweren dat ik in dit topic altijd een engel ben geweest (verre van), maar door dit topic te sluiten en toekomstige soortgelijke topics te verbieden belet je ook degenen die wel een positieve bijdrage willen leveren en goede ideeen willen uitwisselen om dat te doen.
I implore you golfer: straf de meerderheid niet omwille van het aanpakken van de minderheid.
quote:Nou ga jij ook alweer offtopic.
Op zondag 14 april 2002 22:54 schreef motown het volgende:Whoo... Wacht eens eventjes, golfer... Wees nou eens even niet zo naief en accepteer gewoon dat je soms nou eenmaal emotionele reacties over en weer geslingerd ziet op dit topic als de situatie een beetje overhit raakt. Ben je nu werkelijk van plan om discussies die uberhaupt over het Palestijns/Israelisch conflict gaan voortaan te verbieden? Wat lost censuur nou weer op?
Ik denk dat juist de situatie daar ons heeft geleerd dat we het hoe dan ook moeten blijven proberen. Heus, ik ga absoluut niet beweren dat ik in dit topic altijd een engel ben geweest (verre van), maar door dit topic te sluiten en toekomstige soortgelijke topics te verbieden belet je ook degenen die wel een positieve bijdrage willen leveren en goede ideeen willen uitwisselen om dat te doen.
I implore you golfer: straf de meerderheid niet omwille van het aanpakken van de minderheid.
Ik begrijp heel goed dat door alle emotionele reacties je geduld ten einde raakt.
Maar er zijn AN'M Bans voor mensen die het echt te bont maken. Ik heb liever dat je daar gebruik van maakt dan dit topic te sluiten.
J.
quote:Oh, maar dat hoor je me ook zeker niet ontkennen. Gezien het feit hoe emotioneel ik reageer op onrecht dat mijn volk wordt aangedaan, kan ik mezelf inderdaad niet objectief worden... Gelukkig ben ik wel wat pragmatischer te zijn in minder woelige situaties, en (heel belangrijk) richt ik mijn vinger altijd naar degenen die werkelijk leed op hun geweten hebben en niet naar een hele bevolkingsgroep.
Op zondag 14 april 2002 16:51 schreef SilkTie het volgende:[..]
Ik weet dat het voor jou als half-Palestijn (wat een rotwoord eigenlijk) nogal moeilijk is om objectief te bekijken, maar toch ...
quote:Dus wat ze daar in het NOS journaal over beweerden is dus klinklare onzin volgens jou? Interessant.
Nogmaals, als ik zo de verschillende media lees en beluister, voegen de buitenlandse niets toe aan de Israelische.
quote:Vind je het erg als ik dit heel naief van jou blijf vinden, nothing personal? Je hebt het dus hier over het doodschieten van Israelische burgers, die toevallig allen Arabisch waren. Je schrijft het dusdanig alsof je de daders hoe dan ook in bescherming wil nemen, en je vergeet bovendien twee dingen:
Bij deze. Zoals men ook druk bezig is de hele gang van zaken rond het ongeluk in Umm-el-Fahm (oktober 2000, door onduidelijkheden in the chain of command en opdrachten, vinden 15 Arabische demonstranten de dood) uit te pluizen en de verantwoordelijken (juist de hoge officieren binnen leger en politie worden niet gespaard) duidelijk te krijgen en de verantwoordelijken te berechten. Men weet dat er fouten zijn gemaakt, men weet dat deze 15 doden voorkomen hadden kunnen worden en men weet dat het niet onder het tapijt geveegd wordt.
1) Dat "incident" vond anderhalf jaar geleden plaats (nog in de nadagen van Barak) en nog steeds is er niet duidelijk wat er is gebeurd. Vind je dat niet op z'n minst raar?
2) Jij hebt het dus over die 15 doden. Ik heb het over de honderden doden die tot nu toe zijn gevallen tijdens de acties die jouw leger as we speak uitvoeren in de Palestijnse gebieden. What about them?
quote:Hmmm, daarop zal ik je dan toch moeten complimenteren: je weet in elk geval één Turks woordje meer dan ik.
Zie hierboven, de buitenlandse journalisten voegen niets toe aan de Israelische journalisten, op die van TV5 na dan. Even vergeten, we hebben ook een Turkse zender hier op de kabel, helaas komt mijn Turks werkelijk niet verder dan 'ekmek', dus over het nieuws kan ik niet oordelen.
quote:Ja, maar de media doet hen wel voorkomen als een klein groepje stonede hippies die niet serieus dienen te worden genomen. Velen in jouw samenleving noemen hen zelfs "verraders". Praat maar eens met de leden van Een Ander Joods Geluid en SIVMO, die zullen je eens vertellen wat voor namen en verwensingen ze door een groot deel van de rest van de Joodse gemeenschap naar hen krijgen toegeslingerd. Waarom staan jullie (en met "jullie" bedoel ik de gemiddelde Israelische burger) niet eens wat vaker stil bij hun standpunten en suggesties?
De krant Ha'aretz is behoorlijk anti-regering (en toch bekijk ik die het vaakst, rara), vrouwen in het zwart, Betselem, Shalom Achshav etc. etc. etc. krijgen in de media vaak genoeg voldoende platform om hun kritiek vrij onverveerd te uiten.
quote:Zie je? Dat bedoel ik nou. Dat is de huidige gemiddelde algemene mentaliteit van de Israelische bevolking: de oorzaak van al het geweld puur op de Palestijnen leggen en weigeren te accepteren dat de zelfmoordaanslagen een gevolg zijn van Israelische onderdrukking en staatsterreur. Een heel volk, SilkTie... Wordt verdorie toch eens wakker: een heel volk houdt jouw land onder de duim? En vertel eens eerlijk? What's the plan? Denken jullie nou echt dat jullie de status quo zo kunnen handhaven? De Palestijnen zijn here to stay, Silktie. Steek je kop maar in het zand wat je wil, maar ze gaan nergens heen, want ook zij zijn hier geboren. Oh jee, ik doe weer "dubbele zetten", zoals golfer dat altijd zo mooi zet. Komen we er ooit wel uit zo?
En mag ik je eraan herinneren dat een paar zeer bloedige Palestijnse aanslagen de recente acties van het leger hebben uitgelokt? Wanneer men geen gekken op Netanyah etc. had losgelaten, was men Ramallah, Nablus, Jenin etc. ook niet binnengevallen. Dat had zeer veel doden kunnen schelen. Maar ik wil niet weer verzanden in een reeds vaak herhaalde discussie wie en wat. Ieder heeft zijn eigen visie.
quote:Hij pleit ervoor om Israel te veranderen in een seculiere, normale, respectabele staat! Laat dat zionisme toch varen, it will be the death of you. Maar als dat wat jij schreef jouw mening is: het zij zo.
Heeft dat toen aanslagen voorkomen? Nee, er is in mijn ogen meer nodig dan alleen maar in het geniep met de tegenstander praten, om een held genoemd te mogen worden. En mijn held is hij absoluut niet, omdat hij op vele manieren mijn traditie ontkent en onderuit haalt. En for the record: mijn traditie houdt niet in het vernederen van mensen, racisme en onmenselijkheden. Ik bedoel dat hij alles wat met Jodendom te maken heeft ondermijnt en duizenden jaren historie, traditie en geschiedenis wil afdoen met een vingerknip en zeggen dat het niets waard is. Dat hij in jouw straatje lult, hoeft hem niet tot ieders voorbeeld te maken. Ieder zijn eigen mening, jij mag de zijne delen, maar ik wil graag het recht om het niet met hem eens te zijn.
quote:Ha, blijf maar komen met je inbreng in deze discussie hoor, I can handle you...
Don't you worry, ik heb gelukkig genoeg gezond verstand meegekregen om zelf na te denken; tot wanhoop van enkele leraren heb ik daar in het verleden veel gebruik van gemaakten ik zie geen enkele reden om daar nu mee te stoppen.
quote:Ik zal het dan ook niet defenitief sluiten, hooguit om een tijdelijke opruimaktie als vanavond te doen, als het weer eens te bont wordt.
Op zondag 14 april 2002 23:01 schreef Juan Zueco het volgende:
Ik ben het met motown eens Golfer. Dit topic is toch een spreekbuis, c.q. uitlaatklep.Ik begrijp heel goed dat door alle emotionele reacties je geduld ten einde raakt.
Maar er zijn AN'M Bans voor mensen die het echt te bont maken. Ik heb liever dat je daar gebruik van maakt dan dit topic te sluiten.
J.
Nogaals: ik realiseer mij, als geen ander, dat het een emotioneel onderwerp is, maar het is niet nodig om op de man/vrouw te spelen of inhoudsloze oneliners te plaatsen.
Nu graag weer ontopic en liefst, al het enigszins kan, oplossingsgericht i.p.v. beschuldigend.
* motown trekt zijn titanium harnas met asbest anti-hitte-kern aan, zijn benen knikken nog steeds
quote:That is your right.
Op zondag 14 april 2002 22:42 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Ik heb deze documentaire vandaag ook voor het eerst gezien, hoewel ik uiteraad al lang bekend was met de Isarelische versie van deze kwestie ( die ik needless to say misschien ook geloof.)
quote:Je kunt deze eigenschap weliswaar toeschrijven aan "de Palestijnen" (ik zie je vaak geen onderscheid maken), maar martelaarschap is een normale zaak in een strijd. Het geven van je leven om een bijdrage te leveren aan een betere toekomst voor je volk. Echter, twee punten:
Als antwoord op je vraag over de uitbuiting van de martelaarstatus van Mohammed, dat is dus precies de reden dat ik persoonlijk geen vertrouwen heb in de Palestijnen. Het is dieptriest om te zien hoe een man die een leven had in Israel, Israelische vrienden heeft, blijkbaar toch zo'n diepgewortelde overtuiging heeft dat hij al die dingen overboord gooit om te gaan prediken over martelaarschap. Ik blijf erbij dat de Palestijnse Autoriteit martelaarschap verheerlijkt en daarmee zelf de weg naar vrede keer op keer saboteert.
Ten eerste: zelfmoordterroristen beschouw ik zelf niet als martelaren en veel Palestijnen delen die mening
Ten tweede: het was inderdaad niet accuraat om Mohammed een "martelaar" te noemen, aangezien hij tegen zijn zin als burger om het leven kwam
quote:absolutelyarrogant, je spreekt nu alsof Israel het vanzelfsprekende recht heeft om in de Palestijnse gebieden te opereren. Waarom ben je daar zo heilig van overtuigd? Begrijp je dan niet dat ze daarmee land bezetten wat hen officieel niet toebehoort? Zelfs als (puur hypothetisch) kleine Mohammed geraakt zou zijn door een Palestijnse kogel i.p.v. een Isrealische, wat deden die Israelische soldaten uberhaupt in een Palestijns civilian area om daar een vuurgevecht op te zoeken? Wat hebben ze daar in de eerste instantie te zoeken? Begrijp je mijn punt niet enigzins?
Ik ben blij dat nu eens een redelijk neutrale documentaire dat laat zien. Ik vond het trouwens fijn dat men nu eens kan zien hoe het leven er voor soldaten in die gebieden uitziet. Ik hoop dat deze documentaire voor een aantal posters hier ook eens heeft kunnen laten zien dat ook zij bang zijn en gewoon hun werk doen, en dat het vooroordeel dat elke soldaat buitensporig gewelddadig reageert op Palestijnse provocaties een klein beetje minder is geworden.
quote:SilkTie, okay. Maar Golda "Palestijnen, wie zijn dat" Meir?
Voor de rest sluit ik me bij SilkTie's ondertitel en Golda Meir's woorden aan.
Laten we het maar niet over die koe hebben, want dan wordt golfer helemaal gek.
quote:Goed gebruld Golfer.
Op zondag 14 april 2002 23:15 schreef golfer het volgende:Ik zal het dan ook niet defenitief sluiten, hooguit om een tijdelijke opruimaktie als vanavond te doen, als het weer eens te bont wordt.
Nogaals: ik realiseer mij, als geen ander, dat het een emotioneel onderwerp is, maar het is niet nodig om op de man/vrouw te spelen of inhoudsloze oneliners te plaatsen.
Nu graag weer ontopic en liefst, al het enigszins kan, oplossingsgericht i.p.v. beschuldigend.
J.
[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 14-04-2002 23:35]
quote:Wat mij het meest opvalt is dat de VS en de EU steeds meer op elkaar gaan lijken; zowel in wat ze zeggen als in hun inactiviteit. Wellicht zijn de grote machten in deze wereld gewoon domweg niet bereid om risico's te nemen voor de vrede van Israelis en Palestijnen.
Op zondag 14 april 2002 21:17 schreef Juan Zueco het volgende:
<knip>
Ten tweede. Powell heeft drie uur gesproken met Arafat, maar over de uitkomst werd zeer vaag gedaan, net als na zijn gesprek met Sharon. Het lijkt dat de almighty U.S. of A. geen vuist kan maken on dit drama.Wat is jullie mening over de houding van Powell/U.S.A.?
J.
quote:Ik ontken niet vooringenomen te zijn. Maar ik ben wel realistisch en kijk naar het (recente) verleden. Een zelfmoord actie komt er gegarandeerd alleen al om het feit dat er ook aan Palestijnse kant door de recente acties vele onschuldigen zijn gedood, hoe onbegrijpelijk ook voor sommige...dat is nou eenmaal de voedingsbodem voor wraak, die is niet weg bij weer een "bemiddeling" als die er al komt
Op zondag 14 april 2002 22:41 schreef Juan Zueco het volgende:H'mmm de "met twee handen aanpakken" opmerking toont een zeker vooringenomen standpunt. Maar die discussie is hier al duizend keer gevoerd. Schiet niet op dus.
Laten we beginnen met de terugtrekking, die is goed. Dat wil iedereen. Waarom dan weer een zelfmoordactie? Averechts effect op wat de Palestijnen wilen bereiken, een eigen Staat. Onderling komt men er niet uit, tenminste niet met deze leiders. Bemiddeling kan dus helpen, al merk ik er tot nu toe weinig van.
Ik voorzie gewoon dat Israel geen bemiddeling zal toelaten omdat zij denken legitiem beig te zijn maar ik kan het fout hebben ... een VN vredesmacht is niet aan de orde, die zijn niet "neutraal"
Er moet op een of andere manier een scheiding te weeg worden gebracht tussen de mensen die daad werkelijk 2 aparte staten willen hebben (de overgrote meerderheid) en tussen de mensen die als doel hebben het uitroeien van elkaar ... daar zal als eerste aan gewerkt moeten worden... hoe? ik zou het niet weten maar met standpunten die sommige hier hebben kom je niet ver, die haat zit te diep om rationeel te denken
2 staten model moeten ze denk ik als een tussenstop zien om af te koelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 14-04-2002 23:54]
quote:Hamvraag is dus : hoe heffen we de status quo op?
Op zondag 14 april 2002 23:45 schreef Re het volgende:
Een juiste samenvatting van de status quo.
Daarvoor is onderling begrip nodig. Is het nou zo moeilijk om af te spreken, dat Isaraël zijn troepen terugtrekt en de Palestijnen geen zelfmoordaanslagen meer plegen?
Als je voor vrede bent dan is dit toch geen onoverkomelijke eis? Waarom gebeurt het dan niet? Wil men geen vrede? Willen de Palestijnen geen eigen staat?
Voorwaarde is dat het geweld van beide kanten stopt. Daarna de dialoog.
J.
quote:Tussenstop?
Op zondag 14 april 2002 23:52 schreef Chadi het volgende:
2 staten model moeten ze denk ik als een tussenstop zien om af te koelen.
quote:Dat begrip wederzijds is nu nog ver onder het nulpunt, een goede start zou zijn om de Intifada af te blazen en voorgoed op te bergen. De kolonisten weer terug naar voor de oorspronklijke grenzen. Daarna moet er dus een goed plan komen en geen halfslachtige zoals Camp David. Nu ziet het er naar uit dat beide partijen nog geen vrede kunnen verdragen. De meeste palestijnen willen wel een eigen staat (en niet elke Jood de zee in drijven), maar wel een die toekomst heeft
Op zondag 14 april 2002 23:54 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Hamvraag is dus : hoe heffen we de status quo op?
Daarvoor is onderling begrip nodig. Is het nou zo moeilijk om af te spreken, dat Isaraël zijn troepen terugtrekt en de Palestijnen geen zelfmoordaanslagen meer plegen?
Als je voor vrede bent dan is dit toch geen onoverkomelijke eis? Waarom gebeurt het dan niet? Wil men geen vrede? Willen de Palestijnen geen eigen staat?
J.
Ik zie helaas niet een dialoog tussen Arafat en Sharon plaatsvinden, die hebben een smerig verleden met elkaar du een bevuilde toekomst
quote:Iedereen die in een leger zit en ooit in een conflict verzeild raakt, weet dat zijn functie inhoudt dat je je leven kunt verliezen. Dat is de keuze die je maakt, maar ik heb nog nooit toespraken gehoord uit niet arabische landen waarbij men gevallen soldaten martelaren noemt. Martelaarschap is in mijn ogen een Arabische uitvinding, en een term die gebezigd wordt om allerlei zieke toestanden goed te praten. Bovendien vind en vond ik het nogal vreemd dat die vader daar uberhaupt met zijn kleine kind naar toe ging, zoals ik het altijd vreemd vindt dat Palestijnen hun kinderen stimuleren in het opzoeken van risicovolle situaties. En nog vreemder vind ik het om vervolgens doodleuk in een documentaire te vertellen dat God je kind beloont heeft door hem als martelaar op te nemen. Ik blijf het vreemde mensen vinden, sorry.
Op zondag 14 april 2002 23:33 schreef motown het volgende:Je kunt deze eigenschap weliswaar toeschrijven aan "de Palestijnen" (ik zie je vaak geen onderscheid maken), maar martelaarschap is een normale zaak in een strijd. Het geven van je leven om een bijdrage te leveren aan een betere toekomst voor je volk. Echter, twee punten:
Ten eerste: zelfmoordterroristen beschouw ik zelf niet als martelaren en veel Palestijnen delen die mening
Ten tweede: het was inderdaad niet accuraat om Mohammed een "martelaar" te noemen, aangezien hij tegen zijn zin als burger om het leven kwam
quote:Nee, ik begrijp je punt niet, omdat ik gewoon spreek vanuit de huidige status quo. Er zijn bezette gebieden, en daar moeten mensen hun werk doen. Mijn opmerking was alleen op dat feit gebaseerd. ik hoop dat de mensen die naar deze documentaire gekeken hebben, misschien een iets ander beeld hebben hoe voor soldaten de situatie daar is. Hoe het voor de Palestijnen is wordt in mijn ogen namelijk uitentreure belicht, en zoals de documentaire probeert aan te tonen schuwen ze daarbij weinig middelen. Dat is het enige wat ik erover wilde zeggen, ik wilde niet weer een discussie aangaan over het leger daar wel of niet hoort. Ze zijn er nu eenmaal, en daar zijn we het al 12 topics niet over eens geworden dus dat zie ik nu niet ineens wel gebeuren.
absolutelyarrogant, je spreekt nu alsof Israel het vanzelfsprekende recht heeft om in de Palestijnse gebieden te opereren. Waarom ben je daar zo heilig van overtuigd? Begrijp je dan niet dat ze daarmee land bezetten wat hen officieel niet toebehoort? Zelfs als (puur hypothetisch) kleine Mohammed geraakt zou zijn door een Palestijnse kogel i.p.v. een Isrealische, wat deden die Israelische soldaten uberhaupt in een Palestijns civilian area om daar een vuurgevecht op te zoeken? Wat hebben ze daar in de eerste instantie te zoeken? Begrijp je mijn punt niet enigzins?
quote:Ik vraag me toch echt serieus af hoe we dat punt ( stoppen met wantrouwen naar elkaar hebben) ooit moeten bereiken. Hoe denk je dat voor elkaar te kunnen krijgen?
Op zondag 14 april 2002 23:52 schreef Chadi het volgende:
Ze moeten beiden ophouden met het wantrouwen van elkaar en een echte oplossing zoeken. Er vallen elke dag doden die niet hoeven te vallen.2 staten model moeten ze denk ik als een tussenstop zien om af te koelen.
quote:Ik ben het volledig met je eens, maar dit is dus het punt waar we in deze discussie steeds blijven hangen. Ik stel dan ook dezelfde vragen, maar heb helaas geen antwoorden.
J.
Ik weet het, het is maar een klein stapje, maar misschien hebben ze daar over 50 jaar wat aan.
quote:ik denk dat dat voor de situatie daar weinig zal uitmaken hoor, kriebels wat ben jij ignorant
Op maandag 15 april 2002 00:23 schreef machteld het volgende:
Ik stel voor dat alle Nederlanders binnenkort op een partij gaan stemmen die weigert nog langer het Palestijnse haat-onderwijs te ondersteunen.Ik weet het, het is maar een klein stapje, maar misschien hebben ze daar over 50 jaar wat aan.
2 stappen die mij wel constructief lijken (na terugtrekking Israelische leger) is het stoppen van de Intifada en het terughalen van de kolonisten naar eigen gebied
quote:"Nogal vreemd dat die vader er met zijn kind naartoe ging"? Waar naartoe ging? Ze wonen daar namelijk! Ze lopen echt niet bewust een war-zone binnen, ze bevinden zich er middenin. Hoe vaak is er in het nieuws niet bericht over Palestijnse schoolkinderen die werden neergeschoten terwijl ze zich ergens tussen thuis en school bevonden? Dat is het hele probleem waar ik jou op betrap: je kunt je niet voorstellen hoe het is om bezet te zijn door een vreemde macht, die denkt te kunnen dicteren wat jij wel en niet moet/mag doen. Jij zou het als Israelische toch ook nevernooit pikken als jouw land bezet was door, zeg maar een Arabisch land? Dan zou jij toch ook strijden voor je vrijheid?
Op maandag 15 april 2002 00:12 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Iedereen die in een leger zit en ooit in een conflict verzeild raakt, weet dat zijn functie inhoudt dat je je leven kunt verliezen. Dat is de keuze die je maakt, maar ik heb nog nooit toespraken gehoord uit niet arabische landen waarbij men gevallen soldaten martelaren noemt. Martelaarschap is in mijn ogen een Arabische uitvinding, en een term die gebezigd wordt om allerlei zieke toestanden goed te praten. Bovendien vind en vond ik het nogal vreemd dat die vader daar uberhaupt met zijn kleine kind naar toe ging, zoals ik het altijd vreemd vindt dat Palestijnen hun kinderen stimuleren in het opzoeken van risicovolle situaties. En nog vreemder vind ik het om vervolgens doodleuk in een documentaire te vertellen dat God je kind beloont heeft door hem als martelaar op te nemen. Ik blijf het vreemde mensen vinden, sorry.
quote:Ik moet van jou begrip opbrengen voor die zielige soldaten die het zo moeilijk hebben in het gebied wat ze bezetten, en zich afvragen waarom ze zoveel gehaat worden door de plaatselijke bevolking die ze zelf aan het onderdrukken zijn. Nou, dat verdom ik, absolutelyarrogant.
Nee, ik begrijp je punt niet, omdat ik gewoon spreek vanuit de huidige status quo. Er zijn bezette gebieden, en daar moeten mensen hun werk doen. Mijn opmerking was alleen op dat feit gebaseerd. ik hoop dat de mensen die naar deze documentaire gekeken hebben, misschien een iets ander beeld hebben hoe voor soldaten de situatie daar is. Hoe het voor de Palestijnen is wordt in mijn ogen namelijk uitentreure belicht, en zoals de documentaire probeert aan te tonen schuwen ze daarbij weinig middelen. Dat is het enige wat ik erover wilde zeggen, ik wilde niet weer een discussie aangaan over het leger daar wel of niet hoort. Ze zijn er nu eenmaal, en daar zijn we het al 12 topics niet over eens geworden dus dat zie ik nu niet ineens wel gebeuren.
Laat een ding duidelijk zijn: ik maak tenminste onderscheid tussen de Israelische bezettingsmacht en onschuldige Isrealische burgers. Het zou wel zo mooi zijn als je voortaan i.p.v. "de Palestijnen" te noemen een onderscheid maakte tussen de Palestijnse burgerbevolking en de extremistische c.q. terroristische minderheid. Maar goed, dat moet je zelf maar beslissen.
Maar goed, omdat de Israeli's weigeren ook maar een gebaar te geven, misschien toch een idee als de Palestijnen ondanks alles laten blijken het redelijkst te zijn, d.m.v. het volgende aanbod aan Israel: trek je onmiddelijk terug uit onze gebieden, meteen daarna zullen we allen door jullie gezochte vermeende terroristen uitleveren aan een internationaal tribunaal (niet in Israel), waarbij wel de eis geldt dat Israel op zijn beurt direct daarna (liefst tegelijkertijd) door de Palestijnen aangewezen vermeende Israelische oorlogsmisdadigers aan datzelfde neutrale internationale tribunaal uitlevert. De leiders worden dan weliswaar niet meteen uitgeleverd, maar alle belastende verklaringen van de berechte Isrealiers en Palestijnen tegen de beide leiders zullen wel meteen worden genoteerd, met het voorbehoud dat die verklaringen gebruikt kunnen worden in eventuele toekomstige tribunalen. Deal?
Goed, nu zijn jullie aan zet.
* motown gaat nu slapen en leest het morgen wel
quote:Dat zal dan Lijst Pim Fortuyn of misschien het CDA worden
Ik stel voor dat alle Nederlanders binnenkort op een partij gaan stemmen die weigert nog langer het Palestijnse haat-onderwijs te ondersteunen.
Wie liegt er? Ik denk het nu al te weten.
quote:een wonder, ik ben het deze keer redelijk met je eens...
Op zondag 14 april 2002 20:31 schreef Refragmental het volgende:[..]
Arafat is minstens evenveel monster als Sharon.
Beiden mogen ze voor mij "berecht" worden.
maar van berechting zal vast en zeker niets komen. Aftreden vind ik zoiezo op zijn plaats voor beide leiders.
Ze bakken er geen hout van, tijd voor een nieuwe generatie, iets liberaler, minder op de persoon in de context van onderling conflict.
GLG
[Dit bericht is gewijzigd door Good_Looking_Gobling op 15-04-2002 01:35]
quote:Goeie vraag, daarom ben ik persoonlijk ook voorstander voor een VN vredesmacht, en niet alleen VS maar ook EU aan de onderhandelingstafel. De palestijnen hebben duidelijk (en in mijn ogen volkomen terecht) aangegeven niets te voelen voor enkel de VS als bemiddelaar. De VS is zo ongelooflijk partijdig dat die geen oplossing kan bieden. EU heeft hier een belangrijke taak. Zelfs voor de wederopbauw van Palestina was EU voor een groot gedeelte verantwoordelijk, jammer alleen dat Israel dat allemaal aan puin heeft geschoten (o.a. landingsbaan vliegveld, door Nederlands geld gebouwd).
J.
Ik geloof niet in vrede na terugtrekking Israel, daarom is een interventiemacht noodzakelijk. Tussen Noord en Zuid Korea zitten ongeveer 22.000 VN Blauwhelmen, en dat werkt schijnbaar afdoende, waarom niet bij Israel?
Ik begin meer en meer afkeer te voelen tegen de VS, en in toenemende mate meer voorkeur te geven voor de kritische en meer (in mijn ogen) objectieve mening van de EU.
Kort samengevat : 1 VN leger, en zolang Israel weigerd, boycot.
GLG
quote:Beide ouders gaven aan dat het die dag een protestdag was, dat het kind vrij van school was en dat er op protestdagen altijd rellen zijn. Dus ik probeer me wel degelijk voor te stellen hoe het zou zijn als ik daar woonde.
Op maandag 15 april 2002 01:08 schreef motown het volgende:[..]
"Nogal vreemd dat die vader er met zijn kind naartoe ging"? Waar naartoe ging? Ze wonen daar namelijk! Ze lopen echt niet bewust een war-zone binnen, ze bevinden zich er middenin. Hoe vaak is er in het nieuws niet bericht over Palestijnse schoolkinderen die werden neergeschoten terwijl ze zich ergens tussen thuis en school bevonden? Dat is het hele probleem waar ik jou op betrap: je kunt je niet voorstellen hoe het is om bezet te zijn door een vreemde macht, die denkt te kunnen dicteren wat jij wel en niet moet/mag doen. Jij zou het als Israelische toch ook nevernooit pikken als jouw land bezet was door, zeg maar een Arabisch land? Dan zou jij toch ook strijden voor je vrijheid?
quote:so fucking what wie liegt
Op maandag 15 april 2002 01:22 schreef machteld het volgende:
Saeb Erakat (Palestijns onderhandelaar)zegt dat er meer dan 500 doden zijn gevallen in Jenin.
Het IDF schat het aantal eerder in de buurt van de 100Wie liegt er? Ik denk het nu al te weten.
GLG
quote:je bent nu ziek bezig eerlijk gezegd, dat je uberhaupt het lef hebt om te suggereren dat ouders met trots hun kinderen die dood zijn geschoten door Israelisch op de muren plakken!
Op maandag 15 april 2002 01:35 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Ik begrijp echt voor geen meter dat Palestijnse moeders hun kinderen met stenen laten gooien, buiten laten spelen voor de neus van de soldaten waarvan ze geloven dat ze elk excuus aangrijpen om te schieten en dat ze vervolgens juichend de foto's van hun dode kinderen op de muur schilderen. Daar begrijp ik echt geen sikkepit van, terwijl ik de strijdlust van de volwassenen echt nog ergens wel kan begrijpen. In mijn ogen zou het leven van je kinderen je alles waard moeten zijn, en niet iets wat je opoffert voor een groter doel of voor politiek. Je kinderen doelbewust in gevaar brengen, dat vind ik nu onmenselijk.
Dat verklaart gelijk waarom ik geen onderscheid zie tussen terroristen en de burgerbevolking in deze kwestie.
We hebben het hier gover*censuur* over kinderen! Ik wordt ook boos als ouders hun kinderen erop uit sturen maar wat weet jij ervan? Ik geloof voor geen meter dat er uberhaupt een 'ouder' bestaat die trots is op haar doodgeschoten kind van 10 jaar!
Hier in Nederland doen kids ook wat 'ze' willen, alsof je als ouder overal invloed op hebt! Ook die kids worden geindoctrineerd net zoals jij dat bent zoals ik dat kan afleiden uit je betoog. Je verondersteld situaties puur op subjectieve ingeving ipv op de kennis van realiteit! Ik geloof nogmaal geen RUK dat zo'n ouder met trots hun kind zal laten 'doodschieten' !!!!
Dit is een tragisch ernstig conflict tussen 2 partijen, dat al jaren gaande is, maar het doodschieten van met stenen gooiende kids van 10 jaar daar bestaat geen enkel excuus voor! Walgelijk kotmisselijk wordt ik ervan als je daar uberhaupt wel een excuus voor weet te verzinnen!
Het is voor mij steeds meer duidelijk, jij en anderen die hier pro palestijns zijn komen never nooit nader tot elkaar en aangezien zulke mensen totaal niet in staat zijn rationeel intelligent tot een oplossing te komen stel ik wederom een VN vredesmacht voor! Want met zulke denkbeelden die ik hier lees gaan we vrolijk door met moorden de komende dicenia!
GLG
[Dit bericht is gewijzigd door Good_Looking_Gobling op 15-04-2002 01:52]
quote:Is dit een persoonlijke aanval? Ik denk van wel.
Op maandag 15 april 2002 01:45 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
je bent nu ziek bezig eerlijk gezegd, dat je uberhaupt het lef hebt om te suggereren dat ouders met trots hun kinderen die dood zijn geschoten door Israelisch op de muren plakken!
Echt behoorlijk laag en onmenselijk om zoiets uberhaupt te durven suggereren ik heb daar geen goed woord voor over!
Verder, ook al keur ik stenen gooien naar soldaten af, het staat in geen enkel verhouding met 10 automatische geweren die op die kinderen gericht staan door Israelische soldaten. Zoiezo het 'afschieten' van kinderen die stenen gooien staat in geen enkel verhouding met 'dodelijke' kogels.
We hebben het hier gover*censuur* over kinderen! Ik wordt ook boos als ouders hun kinderen erop uit sturen maar wat weet jij ervan? Ik geloof voor geen meter dat er uberhaupt een 'ouder' bestaat die trots is op haar doodgeschoten kind van 10 jaar!
Dit is een tragisch ernstig conflict tussen 2 partijen, dat al jaren gaande is, maar het doodschieten van met stenen gooiende kids van 10 jaar daar bestaat geen enkel excuus voor! Walgelijk kotmisselijk wordt ik ervan als je daar uberhaupt wel een excuus voor weet te verzinnen!
GLG
quote:man zeur niet zo, persoonlijke aanval?
Op maandag 15 april 2002 01:51 schreef machteld het volgende:[..]
Is dit een persoonlijke aanval? Ik denk van wel.
GLG
quote:laten we on topic blijven svp.
Op maandag 15 april 2002 01:14 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat zal dan Lijst Pim Fortuyn of misschien het CDA worden
GLG
quote:Kan dus niet, that´s the whole problem. De haat ligt eenvoudigweg te diep. Zeg nou eens eerlijk : denk je dat na opheffen van offensief er geen aanslagen meer zullen plaatsvinden?
Op maandag 15 april 2002 00:16 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Ik vraag me toch echt serieus af hoe we dat punt ( stoppen met wantrouwen naar elkaar hebben) ooit moeten bereiken. Hoe denk je dat voor elkaar te kunnen krijgen?
Ik denk dat we het antwoord allemaal wel weten hier, en dat is weer een excuus om verder te gaan met offensief etc etc. Daarom ben ik voor een vredesmacht. De enige mogelijkheid om 2 partijen die niks anders doen dan ruzie maken al decenia lang uit elkaar te halen. Zo worden kids ook uit elkaar gehaald door een onafhankelijke juf als ze op school ruzie maken. Ik zie werkelijk geen enkel verschil met dat en Plaestijnen/Israel conflict.
GLG
quote:Dat werkt niet net zo als in Korea omdat er helemaal geen 22.000 blauwhelmen zitten tussen Zuid en Noord-Korea
Op maandag 15 april 2002 01:34 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:Ik geloof niet in vrede na terugtrekking Israel, daarom is een interventiemacht noodzakelijk. Tussen Noord en Zuid Korea zitten ongeveer 22.000 VN Blauwhelmen, en dat werkt schijnbaar afdoende, waarom niet bij Israel?
Ik begin meer en meer afkeer te voelen tegen de VS, en in toenemende mate meer voorkeur te geven voor de kritische en meer (in mijn ogen) objectieve mening van de EU.
Kort samengevat : 1 VN leger, en zolang Israel weigerd, boycot.
GLG
Die Amerikanen waar jij zo op afgeeft zitten daar met 27.000 soldaten om te voorkomen dat het Zuiden door het Noorden onder de voet gelopen word
En het zou niet werken omdat je niet de Palestijnse onderhandelaars kunt vertrouwen omdat je eigenlijk met de HAMAS en Jihad zou moeten onderhandelen. maar dat kan weer niet, daarom gaat het dus niet.
De VN kan en durft in Libanon ook niks uit angst voor de Hezbollah, dat zal dan hier ook niet anders zijn
quote:hm, dat was wel wat ik las maar wel 2 jaar geleden in de Times, dat daar 22.000 blauwhelmen zaten en daarmee de grootste troepenmacht van Blauwhelmen, maar ik geef toe dat er in 2 jaar natuurlijk veel veranderd, m.a.w. het zou inmiddels oudated kunnen zijn, waar haal jij je bron vandaan dan?
Op maandag 15 april 2002 01:59 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat werkt niet net zo als in Korea omdat er helemaal geen 22.000 blauwhelmen zitten tussen Zuid en Noord-Korea
quote:klopt, en dat is een andere situatie dan in Israel dat klopt. Maar het werkt wel.
Die Amerikanen waar jij zo op afgeeft zitten daar met 27.000 soldaten om te voorkomen dat het Zuiden door het Noorden onder de voet gelopen word
quote:Erhm, Jihad is een heilige oorlog, een uitspraak.... geen organisatie! Met een 0heilige oorlog' kan je inderdaad niet onderhandelen nee, perhaps kleine hersenspinsel...
En het zou niet werken omdat je niet de Palestijnse onderhandelaars kunt vertrouwen omdat je eigenlijk met de HAMAS en Jihad zou moeten onderhandelen. maar dat kan weer niet, daarom gaat het dus niet.
Hamas zal stoppen met aanslagen mits er redelijke uitgangspunten tevoorschijn komen voor de Palestijnen.
So far zijn die er nog never nooit geweest dus ik zou zeggen geef het een kans, het is beter dan deze huidige situatie...
quote:hey, dat heeft niks met durven te maken maar met Politiek, en met name met Diplomatiek. De Syriers domineren Libanon, besturen het zelfs praktisch en daar wenst de VN zijn/haar neus niet in te steken, zeker niet omdat Libanon nu eindelijk weer begint te herstellen na praktisch de vernietiging van de Israelische gevechtsvliegtuigen. Vergeet niet dat Libanon vroeger een van de rijkste handelssteden ter wereld was, alla Singapore dat nu is.
De VN kan en durft in Libanon ook niks uit angst voor de Hezbollah, dat zal dan hier ook niet anders zijn
GLG
quote:http://www.un.org/Depts/dpko/dpko/cu_mission/body.htm
Op maandag 15 april 2002 02:07 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
hm, dat was wel wat ik las maar wel 2 jaar geleden in de Times, dat daar 22.000 blauwhelmen zaten en daarmee de grootste troepenmacht van Blauwhelmen, maar ik geef toe dat er in 2 jaar natuurlijk veel veranderd, m.a.w. het zou inmiddels oudated kunnen zijn, waar haal jij je bron vandaan dan?
Misschien dat ze daarmee die Amerikaanse troepen bedoele, die zijn daar samen met troepen uit de hele wereld toen naar toe gestuurd onder VN commando, maar nu zitten er alleen nog Amerikanen die onder Amerikaans commando staan
quote:De Jihad is in de palestijnse gebieden ook de naam van een organisatie
Erhm, Jihad is een heilige oorlog, een uitspraak.... geen organisatie! Met een 0heilige oorlog' kan je inderdaad niet onderhandelen nee, perhaps kleine hersenspinsel...
quote:Misschien... maar de Jihad niet, zolang er niet 1 gesprekspartner is kun je ook niet onderhandelen...
Hamas zal stoppen met aanslagen mits er redelijke uitgangspunten tevoorschijn komen voor de Palestijnen.
So far zijn die er nog never nooit geweest dus ik zou zeggen geef het een kans, het is beter dan deze huidige situatie...
quote:Dan mag jij mij uitleggen waarom de UN troepen amper optreden tegen de Hezbollah, dat is omdat ze zwaar outgunned zijn en het niet durven,
hey, dat heeft niks met durven te maken maar met Politiek, en met name met Diplomatiek. De Syriers domineren Libanon, besturen het zelfs praktisch en daar wenst de VN zijn/haar neus niet in te steken, zeker niet omdat Libanon nu eindelijk weer begint te herstellen na praktisch de vernietiging van de Israelische gevechtsvliegtuigen. Vergeet niet dat Libanon vroeger een van de rijkste handelssteden ter wereld was, alla Singapore dat nu is.GLG
quote:ah, okay dat is nieuw voor mij
Op maandag 15 april 2002 02:18 schreef BAZZA het volgende:[..]
http://www.un.org/Depts/dpko/dpko/cu_mission/body.htm
Misschien dat ze daarmee die Amerikaanse troepen bedoele, die zijn daar samen met troepen uit de hele wereld toen naar toe gestuurd onder VN commando, maar nu zitten er alleen nog Amerikanen die onder Amerikaans commando staan
[..]
quote:nooit van gehoord... zal het eens onderzoeken intresting inderdaad...
De Jihad is in de palestijnse gebieden ook de naam van een organisatie
[..]
quote:klopt... daarom is het misschien wel intressant, in belang van de vrede, om de Hezbollah wel te betrekken bij onderhandelingen, why not? Ze strijden in hun ogen voor bepaald doel, je kan er niet mee eens zijn (including me) maar het is wel 1 van de 'strijdende' partijen. Lijkt me dus wel relevant.
Misschien... maar de Jihad niet, zolang er niet 1 gesprekspartner is kun je ook niet onderhandelen...
[..]Dan mag jij mij uitleggen waarom de UN troepen amper optreden tegen de Hezbollah, dat is omdat ze zwaar outgunned zijn en het niet durven,
de VS heeft geprobeert een vredesmacht in Libanon te zijn die wel optreed en heeft honderden mensen verloren, er zijn geen acceptabele overheden te vinden die bereid zijn honderden dan wel duizende soldaten in dienst van de VN te laten sterven in het Midden-Oosten...
GLG
http://www.unitedcivilians.com/
Stem!
GLG
quote:Als je de documentaire gezien had, had je gezien dat op de gevel van het huis van Mohammed wel degelijk zijn portret geschilderd was: en niet zijn schoolfoto, maar een portret van het moment dat hij doodgeschoten werd, compleet met kogelgaten in de muur boven zijn hoofd. Bovendien had je dan ook zijn beide ouders horen zeggen hoe trots ze op hem waren. Dan had je ook gezien hoe zijn vader met foto in de hand de arabische wereld afreist om te vertellen hoe geweldig het is dat zijn kind een martelaar is.
Op maandag 15 april 2002 01:45 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
je bent nu ziek bezig eerlijk gezegd, dat je uberhaupt het lef hebt om te suggereren dat ouders met trots hun kinderen die dood zijn geschoten door Israelisch op de muren plakken!
Echt behoorlijk laag en onmenselijk om zoiets uberhaupt te durven suggereren ik heb daar geen goed woord voor over! Je moet eens kappen met die zwart/wit verhouding van jou! Denk eens aan het geheel! Er worden Kinderen doodgeschoten godverdomme, ongeacht of dat nu palestijnse of joodse kinderen dat is volken irrelevant!
Het is om te
dat er uberhaupt kidnerslachtoffers vallen!
Ook al keur ik stenen gooien naar soldaten af, het staat in geen enkel verhouding met 10 (bij wijze van) automatische geweren die op die kinderen gericht staan door Israelische soldaten. Zoiezo het 'afschieten' van kinderen die stenen gooien staat in geen enkel verhouding met 'dodelijke' kogels.We hebben het hier gover*censuur* over kinderen! Ik wordt ook boos als ouders hun kinderen erop uit sturen maar wat weet jij ervan? Ik geloof voor geen meter dat er uberhaupt een 'ouder' bestaat die trots is op haar doodgeschoten kind van 10 jaar!
Hier in Nederland doen kids ook wat 'ze' willen, alsof je als ouder overal invloed op hebt! Ook die kids worden geindoctrineerd net zoals jij dat bent zoals ik dat kan afleiden uit je betoog. Je verondersteld situaties puur op subjectieve ingeving ipv op de kennis van realiteit! Ik geloof nogmaal geen RUK dat zo'n ouder met trots hun kind zal laten 'doodschieten' !!!!Dit is een tragisch ernstig conflict tussen 2 partijen, dat al jaren gaande is, maar het doodschieten van met stenen gooiende kids van 10 jaar daar bestaat geen enkel excuus voor! Walgelijk kotmisselijk wordt ik ervan als je daar uberhaupt wel een excuus voor weet te verzinnen!
Het is voor mij steeds meer duidelijk, jij en anderen die hier pro palestijns zijn komen never nooit nader tot elkaar en aangezien zulke mensen totaal niet in staat zijn rationeel intelligent tot een oplossing te komen stel ik wederom een VN vredesmacht voor! Want met zulke denkbeelden die ik hier lees gaan we vrolijk door met moorden de komende dicenia!
GLG
quote:Dit ook maar aanpakken!!
Ik stel voor dat alle Nederlanders binnenkort op een partij gaan stemmen die weigert nog langer het Palestijnse haat-onderwijs te ondersteunen.Ik weet het, het is maar een klein stapje, maar misschien hebben ze daar over 50 jaar wat aan.
quote:
As a little child growing up in Israel under Golda Meir and Moshe Dayan, all I heard was that the Arabs are inhuman monsters who want to throw us into the sea.
quote:waar ik 'terecht' boos over wordt is dat wanneer je 1 enkel geval ziet van een moeder die, voor mij ook onbegrijpelijk, 'trots' is op de dood van haar zoon (hoewel ik het eerder boosheid noem), je dat over een kant scheert.
Op maandag 15 april 2002 10:37 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Als je de documentaire gezien had, had je gezien dat op de gevel van het huis van Mohammed wel degelijk zijn portret geschilderd was: en niet zijn schoolfoto, maar een portret van het moment dat hij doodgeschoten werd, compleet met kogelgaten in de muur boven zijn hoofd. Bovendien had je dan ook zijn beide ouders horen zeggen hoe trots ze op hem waren. Dan had je ook gezien hoe zijn vader met foto in de hand de arabische wereld afreist om te vertellen hoe geweldig het is dat zijn kind een martelaar is.
ALs je bovendien weleens naar het journaal zou kijken, dan zou je zien dat die ouders geen uitzondering zijn.
Je kan boos worden op mij, maar ik vind dat net als jij onbegrijpelijk, maar dat maakt het niet minder waar.
Ik herhaal wat ik al zei, dat dat niet normaal is.
Het gaat hier namelijk totaal niet om de vraag aan welke kant men staat, dit staat zelfs los van dit hele helse conflict. Moeders zijn over het grootste gedeelte echt niet trots wanneer hun kind doodgeschoten wordt period. Een palestijnse moeder zal niet minder verdrietig zijn om de dood van haar kind dan een Israelische moeder en vica versa!
GLG
quote:Het is niet de eerste moeder die ik heb gezien en niet de eerste keer dat een moeder trots is en blij is dat God haar kind het geluk geeft een martelaar te mogen worden ( hun woorden, niet de mijne).
Op maandag 15 april 2002 10:48 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
waar ik 'terecht' boos over wordt is dat wanneer je 1 enkel geval ziet van een moeder die, voor mij ook onbegrijpelijk, 'trots' is op de dood van haar zoon (hoewel ik het eerder boosheid noem), je dat over een kant scheert.
Het is volstrekt onzinnig om in het algemeen te stellen dat moeders van doodgeschoten kinderen in het algemeen daar trots laat staan blij mee zouden zijn.
GLG
"The only time we will have peace with the Arabs is when they love their children more than they hate us."
quote:Even van de FP van gisteren gehaald:
Op maandag 15 april 2002 10:48 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
waar ik 'terecht' boos over wordt is dat wanneer je 1 enkel geval ziet van een moeder die, voor mij ook onbegrijpelijk, 'trots' is op de dood van haar zoon (hoewel ik het eerder boosheid noem), je dat over een kant scheert.
Het is volstrekt onzinnig om in het algemeen te stellen dat moeders van doodgeschoten kinderen in het algemeen daar trots laat staan blij mee zouden zijn.Ik herhaal wat ik al zei, dat dat niet normaal is.
Het gaat hier namelijk totaal niet om de vraag aan welke kant men staat, dit staat zelfs los van dit hele helse conflict. Moeders zijn over het grootste gedeelte echt niet trots wanneer hun kind doodgeschoten wordt period. Een palestijnse moeder zal niet minder verdrietig zijn om de dood van haar kind dan een Israelische moeder en vica versa!
GLG
quote:
Mevrouw Arafat, Suha al-Taweel, meent dat er geen grotere eer zou zijn dan het "opofferen van haar zoon aan de Palestijnse strijd". Ze heeft overigens geen zoon maar alleen een jonge dochter van Arafat.
quote:Laten we niet vergeten dat er naast extremistische Palestijnen ook veel extremistische joden zijn.Sharon en Arafat zijn in feite gijzelaars van die extremen.Rabin is door een Joodse extremist gedood en niet door een Palestijn
Op maandag 15 april 2002 01:59 schreef BAZZA het volgende:
[..]
'Bezet méér heuveltoppen!', vanuit de gedachte 'Wat in onze handen is, blijft van ons. Wat niet in onze handen is gekomen, zal uiteindelijk in hun [Palestijnse] handen komen'
(Sharon geciteerd in The Observer van 31 december 2000)
The Palestinians must be hit and it must be painful. We must cause them losses, victims, so they feel the heavy price"
Ariel Sharon, Israeli Prime Minister, speaking to the press on 5 March
-- Ibrahim Jazmawi, a medical assistant, died when a tank fired on two clearly marked ambulances of the Palestine Red Crescent Society on Tulkarem's main street while the Israeli Defence Forces (IDF) were occupying the West Bank town on 7 March.
-- Samir Sadi Sababeh, aged 45, who was deaf and mute, was killed on 11 March by IDF soldiers when he failed to obey their summons to cross the main street of Jebaliya as they blew up buildings in the town.
These are just illustrative cases researched by Amnesty International delegates while in Israel and the Occupied Territories in March 2002. Findings from the delegates are being released today, as reports of human rights abuses keep coming in. Amnesty International is concerned that scores of Palestinians who posed no evident threat to the lives of others have been killed during Israel's military incursions into towns and villages in the Occupied Territories since 27 February 2002.
"The IDF's conduct raises concern that the main aim of the operation is to collectively punish all Palestinians," the organization's delegates declared, stressing that the Israeli army took actions which were not clearly or obviously justified by military necessity and which breached international human rights and humanitarian law.
The IDF killed and targeted medical personnel, ambulances and medical facilities, and fired randomly at houses and at people in the streets, even when curfews were lifted. Mass arbitrary arrests have been carried out in a manner designed to degrade those detained.
In al-Am'ari, Tulkarem and Deheisheh refugee camps all males aged between 16 and 45 were ordered to report to a specified place, often a school. They were sorted, handcuffed tightly with plastic strip-cuffs and blindfolded. According to consistent accounts, detainees have been ill-treated and kept without food and not allowed to go to the toilet for the first 24 hours of their detention.
Delegates saw remains of houses which had been destroyed by the IDF in acts of collective punishment.
"It seemed clear that most of these actions aimed at punishing and humiliating the Palestinian population as a whole,"Amnesty International delegates said.
When the IDF occupied houses or apartment buildings which appeared to be in strategic positions, they systematically trashed people's homes, tearing clothes, breaking furniture and ripping books, including the Qur'an.
"In any army of the world, soldiers who behave like the IDF, destroying property and looting, should be immediately court martialled," added David Holley, an independent military adviser who was part of the delegation.
A partial IDF pull back took place after the arrival of US envoy Anthony Zinni on 14 March. However, the destruction and gross violations of human rights inflicted by the IDF reached unprecedented levels during the second wave of invasions. "Operation Defensive Wall" started on 29 March 2002 with an attack on President Yasser Arafat's headquarters in Ramallah and spread to five towns and some 30 villages in the West Bank. Ambulances and medical personnel have again been barred or hindered from removing and treating the sick and wounded. Journalists and non-governmental organizations have been unduly impeded in investigating the events.
Today in Jenin, the IDF is continuing operations largely in secret, with media, emergency medical services, the International Committee of the Red Cross and UN agencies denied access to the refugee camp. Since Jenin refugee camp is still barred to the outside world, reports that 35-40% of Palestinian homes have been demolished can not be confirmed. As one resident said to Amnesty International: "The camp smells of death. Bodies are buried under the rubble of houses; others were crushed by tanks and others still lie in the streets."
According to reports received by the organization Israeli troops are shooting at ambulances with people in them and tanks crushing empty ambulances, distrupting urgent medical services.
Amnesty International continues to repeat its call to the Israeli authorities to cease violations of human rights and humanitarian law and for international observers with a clear and transparent human rights mandate to be deployed in the region. The organization also continues to condemn all deliberate attacks on civilians by Palestinian armed groups which have left scores of Israelis dead or injured, and calls on Palestinian armed groups to cease targeting Israeli civilians and end unlawful killings of Palestinians suspected of "collaborating" with Israel.
http://web.amnesty.org/ai.nsf/Index/MDE150452002?OpenDocument&of=COUNTRIES\ISRAEL/OCCUPIED+TERRITORIES
quote:Sure, ik sluit me niet af voor wat 'jij' ziet, alleen je plaatst het enkel in 1 context, namelijk jouw interpretatie. Binnen zo'n conflict schieten we geen moer op met mensen die zoals jij die dogmatisch hetzelfde prediken. Deze uitspraak gaat ook op voor Palestijnse aanhang die 'te' rechtlijnig denken.
Op maandag 15 april 2002 10:56 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Het is niet de eerste moeder die ik heb gezien en niet de eerste keer dat een moeder trots is en blij is dat God haar kind het geluk geeft een martelaar te mogen worden ( hun woorden, niet de mijne).
Ik vind dat onmenselijk, wreed en kan dat niet begrijpen."The only time we will have peace with the Arabs is when they love their children more than they hate us."
Ik vind het prima, zulk 'hokjesgeest' vindt men hellaas terug in beide 'kampen', dit geeft alleen maar aan dat interventie noodzakelijk is. Net kinderen die niet willen luisteren. Hoewel kinderen vaak nog meer een volwassen houding aannemen dan de so called 'volwassen' mensen in die gebieden. Maar dat terzijde anders dwaal ik af.
Dus schilder al die vrouwen die zonen en dochters verloren hebben maar af als baarse mensen, mag ik je er ook dan op wijzen dat de ouders van die Isrealische jongen die Rabin op 4 november 1995 vermoord heeft ook 'trots' waren op hun zoon! En dat nota bene terwijl Rabin op een 'vredesconferentie' een toespraak hield.
Om maar iets te noemen...
Het wordt mij gewoon heel helder dat Interventie de enige oplossing is.
GLG
quote:Dat weerlegt mijn betoog in geen enkel opzicht.
Op maandag 15 april 2002 10:57 schreef SilkTie het volgende:[..]
Even van de FP van gisteren gehaald:
[..]
GLG
----------
De zegt een van de grootste en smerigste oorlogsmisdadigers uit de wereldgeschiedenis.Sharon moet z.s.m. naar Den Haag vanwege oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.
Israël schendt het oorlogsrecht, het internationaal recht, de mensenrechten, en conventies van Genève.Voor Israel moeten dezelfde maatstaven gelden als voor ieder ander land.Harde sancties tegen Israel zijn dus nodig.
quote:Wat ik al tijdje roep, interventie van VN.
Sharon en Arafat geven geen krimp
15 april 2002- AP, EFE
Colin Powell is er dit weekeinde niet in geslaagd enige toenadering tot stand te brengen tussen premier Ariël Sharon van Israël en de Palestijnse leider Yasser Arafat. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken gaat vandaag naar Libanon en Syrië, in een poging een eind te maken aan de schermutselingen aan de grens tussen Israël en Libanon.
Zelf noemde Powell het gesprek dat hij zondag met Arafat voerde in diens door Israël belegerde hoofdkwartier in Ramallah 'nuttig en constructief'. Hij had opnieuw van Arafat verlangd dat die een eind maakt aan de Palestijnse zelfmoordaanslagen. Maar Arafat antwoordde dat Israël eerst een eind moet maken aan zijn bezetting van de autonome Palestijnse gebieden .
Powell had zijn bezoek aan Arafat vrijdag uitgesteld, nadat een Palestijnse vrouw zes Israëli's had gedood bij een zelfmoordaanslag. Hij wilde pas naar Ramallah komen als Arafat zulke aanslagen in het Arabisch zou veroordelen.
Daarop kwam Arafat zaterdag met een veroordeling van 'alle terroristische activiteiten, of het nu gaat om terrorisme bedreven door een staat, door een groep of door een individu'. Hij veroordeelde in het bijzonder de aanslag van vrijdag, maar kastijdde vervolgens Israël voor 'het bloedbad' dat het heeft aangericht in Ramallah, Nablus en Tulkarem.
Ook bij Ariël Sharon had Powell weinig succes. De Israëlische premier verklaarde zich bereid tot vredesoverleg met de Arabische landen , maar zonder Arafat. Dat was overigens geen nieuw voorstel, want drie weken oud en reeds door de Palestijnen afgewezen.
Powell gaat nu eerst maar eens naar Libanon en Syrië, om te proberen een einde te maken aan de schermutselingen tussen Israël en de door Syrië gesteunde Libanese Hezbollah om het omstreden gebiedje Shebaa Farms. Vrijdag had hij de situatie daar persoonlijk in ogenschouw genomen. Morgen keert Powell terug naar Israël om zijn overleg met Sharon en Arafat weer op te vatten.
Met de buitenlandcoördinator van de Europese Unie, Javier Solana, wil Sharon in elk geval niet meer spreken. Volgens het Spaanse persbureau EFE is Sharon boos op Solana omdat deze het 'kortzichtig' van hem vindt dat hij vertegenwoordigers van de EU niet wil laten praten met de Palestijnse leider Arafat.
Het Israëlische Hooggerechtshof heeft het leger zondag opgedragen de lichamen van de gedode burgers in het vluchtelingenkamp van Jenin over te dragen aan de Palestijnen. De Palestijnen verdenken Israël ervan een bloedbad te hebben aangericht in dit kamp en de lijken te willen begraven om te voorkomen dat dit bekend wordt.
Israël heeft de gewapende Palestijnen die zich sinds twee weken schuilhouden in de Geboortekerk van Bethlehem zondag voor de keus gesteld: ofwel zich verantwoorden voor een Israëlische militaire rechtbank, ofwel voorgoed in ballingschap gaan. In welk land de Palestijnen zich zouden moeten vestigen werd er niet bij gezegd.
Het voorstel werd onmiddellijk verworpen door een van de Palestijnse politieagenten in de belegerde kerk. 'Wij zullen nooit vluchteling worden in een ander land of ons overgeven aan de Israëli's', aldus Mazan Hussein. 'Onze enige keus is te sterven of veilig terug te keren naar huis.'
GLG
quote:En hoe gaat de VN de strijdende partijen uit elkaar houden ? De Israeli's zijn duidelijk te herkennen aan hun groene pak, maar de Hamas en Al-Aksa strijders zijn op geen enkele manier te onderscheiden van de burgerbevolking. Na een paar nieuwe moordaanslagen zal de VN hun falen moeten toegeven of dezelfde botte methodes moeten gaan hanteren die de Israeli's hadden.
Op maandag 15 april 2002 11:26 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Wat ik al tijdje roep, interventie van VN.GLG
De VN is per definitie een buitenstaander die alleen iets kan doen als er duidelijk herkenbare partijen zijn om uit elkaar te houden, en zelfs dan is het meestal nog een zootje. In de situatie zoals die nu is zal de VN de zaak alleen gecompliceerder maken, met twee partijen die de VN voor hun karretje willen spannen.
quote:Niets is zeker in dit conflict, en ook niet tijdens een interventiemacht. Dat zal ik ook niet anders stellen. Maar het is een begin. Als Israel geen enkel controle/macht meer heeft en zich kan bemoeien met de dagelijkse gang van zaken in Palestijnse gebieden dan zal de rust in ieder geval voor een groot gedeelte terugkeren. Als Israel vervolgens nu eens de staat Palestina erkend en accoord gaat met verregaande besluitsvorming zoals opdelen van Jeruzalem, en grond gebieden opgeven die ook economisch ineteressant zijn voor de Palestijnen , dan denk ik dat de aanslagen drastisch zullen afnemen en ook zullen ophouden wanneer er begonnen wordt met opbouw van Palestijnse staat.
Op maandag 15 april 2002 11:41 schreef CeeJee het volgende:[..]
En hoe gaat de VN de strijdende partijen uit elkaar houden ? De Israeli's zijn duidelijk te herkennen aan hun groene pak, maar de Hamas en Al-Aksa strijders zijn op geen enkele manier te onderscheiden van de burgerbevolking. Na een paar nieuwe moordaanslagen zal de VN hun falen moeten toegeven of dezelfde botte methodes moeten gaan hanteren die de Israeli's hadden.
De VN is per definitie een buitenstaander die alleen iets kan doen als er duidelijk herkenbare partijen zijn om uit elkaar te houden, en zelfs dan is het meestal nog een zootje. In de situatie zoals die nu is zal de VN de zaak alleen gecompliceerder maken, met twee partijen die de VN voor hun karretje willen spannen.
So far is dat nog nimmer gebeurd en het is in mijn ogen op alle fronten een beter alternatief dan deze volkomen vruchtloze aanpak van Israel.
GLG
quote:Mag ik even heel hard lachen?
Op maandag 15 april 2002 11:57 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Niets is zeker in dit conflict, en ook niet tijdens een interventiemacht. Dat zal ik ook niet anders stellen. Maar het is een begin. Als Israel geen enkel controle/macht meer heeft en zich kan bemoeien met de dagelijkse gang van zaken in Palestijnse gebieden dan zal de rust in ieder geval voor een groot gedeelte terugkeren. Als Israel vervolgens nu eens de staat Palestina erkend en accoord gaat met verregaande besluitsvorming zoals opdelen van Jeruzalem, en grond gebieden opgeven die ook economisch ineteressant zijn voor de Palestijnen , dan denk ik dat de aanslagen drastisch zullen afnemen en ook zullen ophouden wanneer er begonnen wordt met opbouw van Palestijnse staat.
So far is dat nog nimmer gebeurd en het is in mijn ogen op alle fronten een beter alternatief dan deze volkomen vruchtloze aanpak van Israel.
GLG
quote:AUB "Schatje" jij moet echt eens nodig een geschiedenis boek lezen, dit kun je gewoon niet menen
Op maandag 15 april 2002 11:21 schreef schatje het volgende:
De zegt een van de grootste en smerigste oorlogsmisdadigers uit de wereldgeschiedenis.Sharon moet z.s.m. naar Den Haag vanwege oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.
Israël schendt het oorlogsrecht, het internationaal recht, de mensenrechten, en conventies van Genève.Voor Israel moeten dezelfde maatstaven gelden als voor ieder ander land.Harde sancties tegen Israel zijn dus nodig.
quote:Begin eens met Rifaat Assad. Die had ook ooit last van gewapend verzet in een stad ergens.
Op maandag 15 april 2002 12:15 schreef BAZZA het volgende:[..]
AUB "Schatje" jij moet echt eens nodig een geschiedenis boek lezen, dit kun je gewoon niet menen
Waarom zat die jongen achter zijn vader. Als die vader achter de jongen had gezeten, dan had dat kind niet geraakt kunnen worden. Dan was waarschijnlijk de vader dood geweest, maar ja, dat maakt niet zoveel indruk in de rest van de wereld.
Daarbij noemen ze het aantal kogels en scherven dat uit de lichamen verwijderd is. Maar ze hebben ze niet, dus er kan niet onderzocht worden uit wat voor wapen ze afgevuurd zijn.
Verder is het natuurlijk de vraag waarom die vader zijn kind meenam naar de rellen. Het lijkt wel alsof die vader hoopte dat zijn zoon een martelaar zou worden. Het is immers een grote eer als je zoon geofferd wordt.
Ook vreemd is dat er schijnbaar een deel van de beelden ontbreekt. Het ene moment leeft het kind nog, dan is effe het beeld onderbroken en dan is het kind dood.
En ik ben niet pro-israel of anti-palestina. Dit is wat ik me afvraag bij die beelden van gisteren.
In dit conflict zijn beide partijen fout bezig. Maar om dan ook nog in andere landen te gaan rellen tegen Israel slaat ook al helemaal nergens op.
quote:Wat niet menen??
Op maandag 15 april 2002 12:15 schreef BAZZA het volgende:[..]
AUB "Schatje" jij moet echt eens nodig een geschiedenis boek lezen, dit kun je gewoon niet menen
Sharon is aangeklaagd wegens oorlogsmisdaden is Brussel.Dat zegt al genoeg.Niet alleen de massamoorden in de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila in Libanon in 1982.Maar ook o.a. de moordpartij in Qibya op de Westelijke Jordaanoever in 1953 en de bloedige 'pacificatie' van de Strook van Gaza in het begin van de jaren zeventig.
Hij werd ook veroordeeld door een Israelische onderzoekscommissie vanwege zijn 'persoonlijke verantwoordelijkheid' en in het verlengde daarvan ongeschikt verklaard voor het vervullen van zijn ambt, waarop Sharon zich gedwongen zag terug te treden in 1983.
quote:Geef hier eens reactie op?
The Palestinians must be hit and it must be painful. We must cause them losses, victims, so they feel the heavy price"
Ariel Sharon, Israeli Prime Minister, speaking to the press on 5 March
quote:Uiteindelijk worden beide staten gemengde staten en heb je een soort Noord en Zuid- Korea achtig iets... dan is de kans dus groot dat tegen die tijd mensen zeggen we begraven ons verleden en gaan samen verder om een beter toekomst op te bouwen.
Op maandag 15 april 2002 00:16 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Ik vraag me toch echt serieus af hoe we dat punt ( stoppen met wantrouwen naar elkaar hebben) ooit moeten bereiken. Hoe denk je dat voor elkaar te kunnen krijgen?
Vertrouwen moet vanuit de leiding komen als de leiding elkaar al heen en weer loopt te beschuldigen dan slaat dat neer op de burgers die niet langer dan hun neus kijken en dat zijn nou juist net de mensen die het process kunnen slopen.
quote:Dan moet je wel eerst met iets inhoudelijks komen.
Op maandag 15 april 2002 12:55 schreef schatje het volgende:
Wat niet menen??
Laten we ons wel aan de regels houden.Zie Golfer openingspost voor alle duidelijkheid.Je kan ook inhoudelijk ingaan op de poster ingaan!!
quote:Jammer dat je niet ingaat op mijn andere betoog. Dat jij bevooroordeeld bent maakt het praktisch onmogelijk een zinnig discussie te voeren. Het opheffen van Israel is geen oplossing, wel het opdelen daarvan. Zolang Israel Palestijnse staat niet erkend houden we een conflict eraan over. Kan je wel dogmatisch vasthouden aan jouw princiepes maar dat is nu eenmaal een gegeven.
Op maandag 15 april 2002 12:12 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Mag ik even heel hard lachen?
Dus omdat er terroristische groeperingen door middel van aanslagen proberen hun zin door te drammen, zijn we nu binnen een week ineens zo ver dat Jeruzalem stante pede opgedeeld moet worden, omdat het zielig is voor die mensen die zelf het terrorisme promoten?
Welja joh, zullen we anders gelijk ook maar de israelische staat opheffen en met zijn allen terug komen naar Europa? Dan zullen de aanslagen ongetwijfeld ook afnemen en ophouden. Lul toch niet zo slap, man.
Je kan mij betichten van 'slap' auwehoeren, ik heb enkel het beste met jou en de Palestijnen voor. Vast gegeven is dat jij en de Palestijnen op 1 grondgebied leven, of simpel gezegd 'veroordeeld zijn tot elkander'. Ik dacht dat de mensen die 'geloven in God' harmonie, en geweldloosheid predikten, niets van dat blijkt dus te kloppen.
Hetzelfde gaat op voor de Palestijnen, en dan kan jij wel rood aanlopen maar dat is hellaas wel de praktijk. Face it, en probeer niet alles op 1 hoop te gooien wat je telkens keer op keer doet. Emotie's hebben duidelijk de overhand, daarom kan ik niet vaak genoeg pleiten voor een inteventiemacht want mensen zoals die palestijnen en jij die ook maar eenrichtingsverkeer denken i.p.v. probleemoplossend schieten we werkelijk niets mee op. Ik hoop dat je in plaats van nu weer gaat stampvoeten, met oplossingen komt die aansluit bij eenheid, gerechtigheid en respect voor de medemens.
Grondbeginsel in mijn ogen van een intelectuele beschaving, en Sharon staat samen met Arafat wel erg laag op die ladder.
GLG
quote:ik geef dar wel even een reaktie op, tel de gebeurtenissen die nu plaatsvinden maar op bij het rijtje oorlogmisdaden.
Op maandag 15 april 2002 12:55 schreef schatje het volgende:
Sharon is aangeklaagd wegens oorlogsmisdaden is Brussel.Dat zegt al genoeg.Niet alleen de massamoorden in de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila in Libanon in 1982.Maar ook o.a. de moordpartij in Qibya op de Westelijke Jordaanoever in 1953 en de bloedige 'pacificatie' van de Strook van Gaza in het begin van de jaren zeventig.
Hij werd ook veroordeeld door een Israelische onderzoekscommissie vanwege zijn 'persoonlijke verantwoordelijkheid' en in het verlengde daarvan ongeschikt verklaard voor het vervullen van zijn ambt, waarop Sharon zich gedwongen zag terug te treden in 1983.
[..]Geef hier eens reactie op?
Berechting is cruciaal voor het 'geloof' in gerechtigheid.
GLG
quote:precies! mee eens!
Op maandag 15 april 2002 13:16 schreef machteld het volgende:
Moge het recht zegevieren!
GLG
quote:Als je zo wil beginnen, dan ken ik nog wel een ander land, groter dan israel... Dat is ook het land dat geen akkoord wil tekenen voor een internationale rechtbank. Je weet waarschijnlijk wel welk land en een aantal redenen waarom...
Op maandag 15 april 2002 11:21 schreef schatje het volgende:
...een van de grootste en smerigste oorlogsmisdadigers uit de wereldgeschiedenis.Sharon moet z.s.m. naar Den Haag vanwege oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.
Israël schendt het oorlogsrecht, het internationaal recht, de mensenrechten, en conventies van Genève...
quote:Wie zeg dat ik daar mijn ogen voor sluit??
Op maandag 15 april 2002 13:28 schreef wiip het volgende:[..]
Als je zo wil beginnen, dan ken ik nog wel een ander land, groter dan israel... Dat is ook het land dat geen akkoord wil tekenen voor een internationale rechtbank. Je weet waarschijnlijk wel welk land en een aantal redenen waarom...
quote:Wel opvallend Absolu.. Arrogant dat wanneer je predikt over de 'trots' van Palestijnse vrouwen op hun zelfmoord plegende zonen je stilvalt of niet reageerd op het gegeven dat jullie eigen president vermoord is door een Jood.
Op maandag 15 april 2002 11:16 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Sure, ik sluit me niet af voor wat 'jij' ziet, alleen je plaatst het enkel in 1 context, namelijk jouw interpretatie. Binnen zo'n conflict schieten we geen moer op met mensen die zoals jij die dogmatisch hetzelfde prediken. Deze uitspraak gaat ook op voor Palestijnse aanhang die 'te' rechtlijnig denken.
Ik vind het prima, zulk 'hokjesgeest' vindt men hellaas terug in beide 'kampen', dit geeft alleen maar aan dat interventie noodzakelijk is. Net kinderen die niet willen luisteren. Hoewel kinderen vaak nog meer een volwassen houding aannemen dan de so called 'volwassen' mensen in die gebieden. Maar dat terzijde anders dwaal ik af.
Dus schilder al die vrouwen die zonen en dochters verloren hebben maar af als baarse mensen, mag ik je er ook dan op wijzen dat de ouders van die Isrealische jongen die Rabin op 4 november 1995 vermoord heeft ook 'trots' waren op hun zoon! En dat nota bene terwijl Rabin op een 'vredesconferentie' een toespraak hield.
Om maar iets te noemen...
Het wordt mij gewoon heel helder dat Interventie de enige oplossing is.
GLG
GLG
quote:Laat dat persoonlijke maar achterwege.Dat heb je aan mij toch echt de verkeerde.Is triest niveau om aandacht naar de persoon te verplaatsen.Veelzeggend ook!!
Op maandag 15 april 2002 13:09 schreef machteld het volgende:[..]
Dan moet je wel eerst met iets inhoudelijks komen.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 15-04-2002 13:50]
quote:Ik heb in verschillende delen van dit topic al aangegeven wat in mijn ogen de weg naar vrede is. Ik heb ook al verschillende malen aangegeven wat voor mij aanvaardbare offers ten opzichte van de Palestijnen zijn. Jeruzalem is dat niet, maar voor vrede en rust wil ik dan best over een andere oplossing voor Jeruzalem denken.
Op maandag 15 april 2002 13:09 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Jammer dat je niet ingaat op mijn andere betoog. Dat jij bevooroordeeld bent maakt het praktisch onmogelijk een zinnig discussie te voeren. Het opheffen van Israel is geen oplossing, wel het opdelen daarvan. Zolang Israel Palestijnse staat niet erkend houden we een conflict eraan over. Kan je wel dogmatisch vasthouden aan jouw princiepes maar dat is nu eenmaal een gegeven.
Je kan mij betichten van 'slap' auwehoeren, ik heb enkel het beste met jou en de Palestijnen voor. Vast gegeven is dat jij en de Palestijnen op 1 grondgebied leven, of simpel gezegd 'veroordeeld zijn tot elkander'. Ik dacht dat de mensen die 'geloven in God' harmonie, en geweldloosheid predikten, niets van dat blijkt dus te kloppen.
Hetzelfde gaat op voor de Palestijnen, en dan kan jij wel rood aanlopen maar dat is hellaas wel de praktijk. Face it, en probeer niet alles op 1 hoop te gooien wat je telkens keer op keer doet. Emotie's hebben duidelijk de overhand, daarom kan ik niet vaak genoeg pleiten voor een inteventiemacht want mensen zoals die palestijnen en jij die ook maar eenrichtingsverkeer denken i.p.v. probleemoplossend schieten we werkelijk niets mee op. Ik hoop dat je in plaats van nu weer gaat stampvoeten, met oplossingen komt die aansluit bij eenheid, gerechtigheid en respect voor de medemens.
Grondbeginsel in mijn ogen van een intelectuele beschaving, en Sharon staat samen met Arafat wel erg laag op die ladder.GLG
Ik wil het voor de duizendste keer nog wel een keer zeggen: terrorisme is een laf chantagemiddel wat nooit beloond mag worden. Vredesbesprekingen kunnen dus alleen aanvangen als daar in ieder geval een duidelijk standpunt in is genomen door de betrokken partijen. Ze hoeven niet a la minute te stoppen ( ik ben me ervan bewust dat je individuen moeilijk tegen kunt houden) maar zolang de verschillende leiders van de verschillende groeperingen niet aangeven het te veroordelen, alles wat in hun macht ligt te doen om terroristen zelf te straffen, maar het blijven aanmoedigen en stimuleren houdt het op.
Zodra er een gemeende veroordeling van arafat en al zijn vriendjes is, en zij ook stappen zetten die dat bewijzen, kunnen we over alles praten. Zolang zijn bloedeigen vrouw het tegenovergestelde doet, kunnen we dus niet praten.
Ik vind het heel zielig voor al die mensen die daar de dupe van worden, maar als ze het zo zat zijn moeten ze misschien eens tegen hun eigen leiders in opstand komen, zoals in Israel ook gedaan wordt door verschillende groeperingen die het met onze regering niet eens zijn.
Simpelweg net zolang door blijven gaan totdat je wel je zin krijgt is voor Israel geen optie. Want hoe veel zelfmoordaanslagen er ook zijn en hoeveel aanvallen op Palestijnse gebieden er ook zijn, dat brengt niemand dichter bij een oplossing voor zaken als Jeruzalem, grenzen, vluchtelingen etcetera.
En over die zaken zijn we het gewoon nog steeds niet eens.
quote:Ik zeg niet dat je je ogen er voor sluit. Het topic onderwerp en inhoud zijn me wel bekend. Wat ik ermee wil zeggen dat het niet logisch is wat je zei. Ik snap natuurlijk wel wat je bedoelt. De legitiemheid is al aangegeven door c powell gisteren voor de media. Zie het anders eens zo. Wat de de palestijnen doen is hun uiterste redmiddel en dit geldt ook zo voor de israeliers.
Op maandag 15 april 2002 13:33 schreef schatje het volgende:
Wie zeg dat ik daar mijn ogen voor sluit??
En trouwens lees onderwerp van dit topic eens.Israel/Palestina topic.Fijn dat je even oplet!!
quote:Toevallig was ik daarbij. Er waren duizenden mensen op het plein en de sfeer was goed. Totdat Rabin doodgeschoten werd. Het meest indrukwekkende wat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt is de saamhorigheid die er vanaf dat moment in de straten van Tel Aviv was. Iedereen was verenigd in het verdriet om de man die ons tot dat moment een weg naar vrede zou geven.
Op maandag 15 april 2002 13:36 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Wel opvallend Absolu.. Arrogant dat wanneer je predikt over de 'trots' van Palestijnse vrouwen op hun zelfmoord plegende zonen je stilvalt of niet reageerd op het gegeven dat jullie eigen president vermoord is door een Jood.
GLG
quote:Dat spreekt toch allemaal vanzelf!
Op maandag 15 april 2002 13:45 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Ik wil het voor de duizendste keer nog wel een keer zeggen: terrorisme is een laf chantagemiddel wat nooit beloond mag worden. Vredesbesprekingen kunnen dus alleen aanvangen als daar in ieder geval een duidelijk standpunt in is genomen door de betrokken partijen. Ze hoeven niet a la minute te stoppen ( ik ben me ervan bewust dat je individuen moeilijk tegen kunt houden) maar zolang de verschillende leiders van de verschillende groeperingen niet aangeven het te veroordelen, alles wat in hun macht ligt te doen om terroristen zelf te straffen, maar het blijven aanmoedigen en stimuleren houdt het op.
Zodra er een gemeende veroordeling van arafat en al zijn vriendjes is, en zij ook stappen zetten die dat bewijzen, kunnen we over alles praten. Zolang zijn bloedeigen vrouw het tegenovergestelde doet, kunnen we dus niet praten.
Ik vind het heel zielig voor al die mensen die daar de dupe van worden, maar als ze het zo zat zijn moeten ze misschien eens tegen hun eigen leiders in opstand komen, zoals in Israel ook gedaan wordt door verschillende groeperingen die het met onze regering niet eens zijn.
quote:Blijkbaar niet, want anders hadden we inmiddels niet al 12 topics vol herhaald.
Op maandag 15 april 2002 14:04 schreef machteld het volgende:[..]
Dat spreekt toch allemaal vanzelf!
Zo denkt toch elk weldenkend mens daarover. Daarover hoeft toch niet meer gediscussieerd te worden!
Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn.
Ik hoop dat de meeste Palestijnen zullen inzien dat ze met Arafat niet verder meer komen. En iedereen weet dat wanneer Arafat weg is het niet lang meer zal duren of Sharon verdwijnt ook vanzelf van het toneel.
quote:Mijn oprechte excuses dan bij deze.
Op maandag 15 april 2002 13:45 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Ik heb in verschillende delen van dit topic al aangegeven wat in mijn ogen de weg naar vrede is. Ik heb ook al verschillende malen aangegeven wat voor mij aanvaardbare offers ten opzichte van de Palestijnen zijn. Jeruzalem is dat niet, maar voor vrede en rust wil ik dan best over een andere oplossing voor Jeruzalem denken.
Je moet nu niet gaan doen alsof ik nooit wil discussieren.
quote:Ik moet oprecht toegeven dat ik Sharon een klootzak vind, maar dat komt alleen maar omdat er bewijs is dat hij onschuldige mensen heeft gedood. Daarvoor is hij aangeklaagd. Ik zou niet trots zijn op een president of premier in ons geval die beschuldigd wordt van moord... Maar dat terzijde.
De pro-palestijnen mensen hier komen niet verder dan steeds maar roepen dat Sharon een klootzak is, dat weet ik nu wel dat dat hun mening is.
quote:
Op Motown na, heb ik echter nog geen van hen zien vertellen wat voor hun aanvaardbare compromissen zijn, terwijl ik dat zelf al meerdere malen heb aangegeven. Die voorstellen worden behalve door Motown steeds genegeerd, of slechts beantwoordt met copy/paste verhalen die zouden moeten bewijzen dat Sharon "een van de grootste oorlogsmisdadigers in de wereldgeschiedenis" is.
De meningen over Sharon kennen we nu wel, daar ben ik het mee eens. Dat hij een oorlogsmisdadiger is klopt in mijn ogen maar wat ik veel belangrijker vind zijn de oplossingen voor het conflict in general want die is veel groter dan de persoon Sharon op zichzelf.
quote:Mee eens.
Ik wil het voor de duizendste keer nog wel een keer zeggen: terrorisme is een laf chantagemiddel wat nooit beloond mag worden.
quote:geheel mee eens, kortom de vredesbesprekingen kunnen anno nu beginnen want Arafat heeft elk vorm van Terrorisme zojuist afgekeurd en met name de laatste bomaanslag aldus Powel zelf.
Vredesbesprekingen kunnen dus alleen aanvangen als daar in ieder geval een duidelijk standpunt in is genomen door de betrokken partijen. Ze hoeven niet a la minute te stoppen ( ik ben me ervan bewust dat je individuen moeilijk tegen kunt houden) maar zolang de verschillende leiders van de verschillende groeperingen niet aangeven het te veroordelen, alles wat in hun macht ligt te doen om terroristen zelf te straffen, maar het blijven aanmoedigen en stimuleren houdt het op.
quote:zijn vrouw is niet de woordvoerdster van de Palestijnen met alle respect. Arafat is dat wel, en die heeft dus alles veroordeeld! Dat hij niet direct concrete stappen kan nemen is niet zo vreemd als tiental tanks hun lopen op je huis gericht hebben en je omsingelt bent door sluipschutters.
Je moet iemand dan ook de 'mogelijkheden' verschaffen om 'iets' te kunnen doen.
toch?
quote:Dat men er niet over eens is over zaken is omdat jullie en de palestijnen niet je best doen
Simpelweg net zolang door blijven gaan totdat je wel je zin krijgt is voor Israel geen optie. Want hoe veel zelfmoordaanslagen er ook zijn en hoeveel aanvallen op Palestijnse gebieden er ook zijn, dat brengt niemand dichter bij een oplossing voor zaken als Jeruzalem, grenzen, vluchtelingen etcetera.
En over die zaken zijn we het gewoon nog steeds niet eens.
Was het niet Loesje die terecht stelde : " tegendeel van oorlog is niet vrede maar creativiteit!! blijven proberen en water bij de wijn durven te doen!
GLG
quote:tut tut, chill... ik was er zelf bij, het waren enkel honderdtal jongeren tegenover duizenden demonstranten die gewoon aktie voerde, het is Cohen zelf die verklaarde dat de demonstratie goed is verlopen, kortom overdrijven is kinderachtig zeker als het niet op waarheid berust.
Op maandag 15 april 2002 14:08 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Blijkbaar niet, want anders hadden we inmiddels niet al 12 topics vol herhaald.
Maar goed, de mensen die het allemaal zo zielig vinden voor de Palestijnen zijn het hier blijkbaar niet mee eens, die gaan liever vlaggen verbranden en hakenkruizen schilderen op de Dam, in plaats van de hand in eigen boezem te steken.
GLG
quote:Ik was er niet bij, maar zag op TV duizenden mensen die de haat een paar duizend kilometer ver weg veroordeelden, maar de haat een paar meter naast zich niet opmerkten.
Op maandag 15 april 2002 14:23 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
tut tut, chill... ik was er zelf bij, het waren enkel honderdtal jongeren tegenover duizenden demonstranten die gewoon aktie voerde, het is Cohen zelf die verklaarde dat de demonstratie goed is verlopen, kortom overdrijven is kinderachtig zeker als het niet op waarheid berust.
GLG
quote:ik was er wel bij en heb dat totaal niet gezien. Het waren er enkele en dat was niet haat maar 'stoerdoenderij' gezien de leeftijd van de betogers.
Op maandag 15 april 2002 15:20 schreef CeeJee het volgende:[..]
Ik was er niet bij, maar zag op TV duizenden mensen die de haat een paar duizend kilometer ver weg veroordeelden, maar de haat een paar meter naast zich niet opmerkten.
GLG
quote:http://www.washingtontimes.com/world/20020415-79511431.htm
Palestinians vow to keep using suicide bombersLONDON; There is "no hope" of reconciliation with Israel, and Palestinians will continue using human bombs as their leading weapon, the official news agency of the Palestinian Authority says.
From its head office in Gaza City, an area where Israel has not been active during "Operation Defensive Shield," the WAFA news agency also called for Palestinians to reject American proposals.
While Palestinian Authority Chairman Yasser Arafat held talks with Secretary of State Colin L. Powell in Ramallah, the official news agency issued a rare political comment attributed to its political editor, a form of statement considered to reflect the official Palestinian position.The analysis warned that the United States should "anticipate and be prepared to act to prevent the worst."
It said, "Fighting weaponry is possible, but fighting a human bomb is impossible because it is the weapon of the individual and it is hidden deep inside the individual's brain and it is unseen."
Mr. Arafat on Saturday issued a statement opposing attacks on "civilians," but the news statement indicated a contrary attitude toward suicide bombers.
There have been about 80 suicide bombings since Palestinians launched their intifada in September 2000.
The al-Aqsa Brigade, a group belonging to the dominant Fatah organization founded and headed by Mr. Arafat, has claimed responsibility for the majority of suicide bombings and "suicide shootings" in recent months.
In two of its latest operations, a young man and a 17-year-old girl blew themselves up in Jerusalem;
the last one shortly after Mr. Powell arrived; killing six Israelis and injuring scores more, including an Israeli-Arab bus driver.
After one of the Jerusalem attacks, Fatah's Bethlehem command declared that it was "pleased to announce the successful action" by 18-year-old al-Aqsa member Mohammed Daraghmehn.
Yesterday's Palestinian commentary lashed out at Mr. Powell, saying, "The USA minister should have come to the region with less hatred to the Palestinians, and with much less spite toward the Arabs."
It said Mr. Powell had come to the region "regretfully reflecting the typical USA position." The U.S. policy had not changed "even a little bit," the statement said.
Declaring that Palestinians would not submit to American dictates, it said the Palestinian leadership had "broken the chains of submission" and was willing to pay the price, "high as it might be."
The statement said the "genocidal war" waged by Israeli Prime Minister Ariel Sharon had left "no escape and no hope for future reconciliation."
"His war is motivated by racism and total hatred to everything called Palestinian," it said.
The statement also took to task the leadership of Arab states, reflecting a widespread Palestinian view that they have been abandoned by the rest of the Arab world.
It maintained that the United States was conspiring against Palestinians in an alliance with some Arab states,
whose leaders were "strongly rejected by their people."
It warned that the United States would find itself unable to "protect and immunize" these leaders. The statement ended, "God always prevails."
Als terrorisme zelfs het officiele beleid is dan staat de PA is gewoon gelijk aan Al-Quaida en is carpetbombing dus op zijn plaats.
Onderhandelen is dus zinloos met de PA, tijd voor een grootschaligere invasie in de PA gebieden en de palestijnen de kans geven te vertrekken naar Jordanie, en degene die willen blijven komen in afgesloten gemeenschappen van maximaal 3000 personen en hun eigen veligehiedsdienst zodat er bij een aanslag meteen duidelijk is wie het doet en de nieuwe "sherrif" in die stadjes aktie kan ondernemen, gebeurt dat niet dan mag ook die gemeenschap richting Jordanier, het moet nu eens voor altijd afgelopen zijn.
quote:jij loopt weken achter, waar denk je dat de Israelisch al weken mee bezig zijn?
Op maandag 15 april 2002 16:35 schreef BAZZA het volgende:[..]
http://www.washingtontimes.com/world/20020415-79511431.htm
Ze zeggen het in mooie bewoordingen maar het is duidelijk:Als terrorisme zelfs het officiele beleid is dan staat de PA is gewoon gelijk aan Al-Quaida en is carpetbombing dus op zijn plaats.
Onderhandelen is dus zinloos met de PA, tijd voor een grootschaligere invasie in de PA gebieden en de palestijnen de kans geven te vertrekken naar Jordanie, en degene die willen blijven komen in afgesloten gemeenschappen van maximaal 3000 personen en hun eigen veligehiedsdienst zodat er bij een aanslag meteen duidelijk is wie het doet en de nieuwe "sherrif" in die stadjes aktie kan ondernemen, gebeurt dat niet dan mag ook die gemeenschap richting Jordanier, het moet nu eens voor altijd afgelopen zijn.
Daarbij dat ze geen 'hoop' hebben is volstrekt duidelijk, jij hebt het over 'onderhandelen, mag ik je erop wijzen dat Sharon van begin af aan geen enkel beleidspunt zoals afgesproken in Oslo heeft uitgevoerd!
Eerst wordt de premier van Israel door een Jood vermoord. Vervolgens kiezen de Israelische bevolking voor een extreem rechtse regering, die de gemaakte afspraken totaal negeren, dan plannen ze en voeren een invasie uit en doden nog eens honderden onschuldige palestijnen. Trust me, die bomaanslagen zijn ernstig maar het aantal slachtoffers staan in geen enkel verhouding met de hoeveelheid slachtoffers aan Palestijnse kant.
Muggeziften heeft geen zin! Dat is de realiteit. Het moet inderdaad maar eens afgelopen zijn, interventie van VN!
GLG
quote:
Op maandag 15 april 2002 17:05 schreef SilkTie het volgende:
Absolutelyarrogant, langs deze weg wil ik je veel sterkte wensen vanavond en morgen met Jom HaZikaron.
quote:Waarom dan... WAAROM HEBBEN JULLIE DIE DADERS DAN IN GODSNAAM *BELOOND* VOOR DIE ACTIE? WAAROM HEBBEN JULLIE IN HEMELSNAAM OP NETANYAHU GESTEMD?!!! DAMN YOU ALL!!!
Op maandag 15 april 2002 14:00 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Toevallig was ik daarbij. Er waren duizenden mensen op het plein en de sfeer was goed. Totdat Rabin doodgeschoten werd. Het meest indrukwekkende wat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt is de saamhorigheid die er vanaf dat moment in de straten van Tel Aviv was. Iedereen was verenigd in het verdriet om de man die ons tot dat moment een weg naar vrede zou geven.
Arabieren, joden, christenen, kinderen, ouderen, mannen, vrouwen, iedereen huilde om het verlies van Rabin. En in tegenstelling tot wat jij beweert, huilde men het hardst om het feit dat het verraad uit onze eigen gelederen kwam. Mijn beste vriend huilde en zei "What hope do we have left when it's us? When it's not the arabs, but us? How can I still fight the Arabs when it's us?"
Hij is niet lang daarna voorgoed uit Israel vertrokken en woont nu al jaren in Nederland. Hij wil nooit meer een voet op Israelische bodem zetten en heeft ook nooit meer zijn meluhim gedaan.
Het feit dat Rabin vermoord is door een jood, is waarschijnlijk een van de hardste klappen die de Israelische samenleving heeft moeten verwerken, in ieder geval in de kringen waar ik me in begeef. Dat we daar trots op zouden zijn of niet onder ogen zouden willen zien, is een pertinente leugen. De reden dat er vanuit verschillende kanten kritiek is op de rol van het leger, op de rol van de orthodoxe gemeenschap en op de rol van de kolonisten is er een rechtstreeks gevolg van.
Dat vraag ik me nog vaak af. Ik schreeuw het inderdaad van de daken, en met "jullie" bedoel ik de gehele Israelische bevolking.
quote:Dit was slechts een wespenprikje vergeleken wat er moet gebeuren, als de VS het mag dan moet Israel het ook mogen, aanslagen zijn simpelweg onacceptabel punt.
Op maandag 15 april 2002 17:02 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
jij loopt weken achter, waar denk je dat de Israelisch al weken mee bezig zijn?
quote:Israel is nogal anti VN!
Op maandag 15 april 2002 17:02 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Muggeziften heeft geen zin! Dat is de realiteit. Het moet inderdaad maar eens afgelopen zijn, interventie van VN!
Laten we vrij komen van de jarenlange Joodse propaganda die het Westen heeft misleidt om de etnische zuivering te rechtvaardigen.Israel, een racistisch Joodse staat die haar ware bedoeling laat zien.
Hoe herken IDF een terrorist eigenlijk?
De Joodse propaganda heeft ons ook jarenlang voorgeschoteld dat de Palestijnen toch niks met hun land deden.Afgezien van het feit dat dat geen argument is (als jij niets met je fiets doet mag ik 'm dan stelen?) is dat ook nog eens niet waar.De Joden hebben bijvoorbeeld kunnen profiteren van de Palestijnse kennis op het gebied van sinaasappelteelt.
quote:Zo te zien is de rol van Arafat eindelijk uitgespeeld.
Powell: Arafat not needed at Mideast conferenceU.S. Secretary of State Colin Powell said today that Palestinian leader Yasser Arafat would not have to attend a Middle East peace conference proposed by Israeli Prime Minister Ariel Sharon. Meanwhile, Marwan Barghouti, the secretary-general of Arafat's Fatah movement, was arrested by Israeli forces near Ramallah, Israeli and Palestinian sources said.
Bron: www.cnn.com
quote:Chill een beetje!
Op maandag 15 april 2002 18:09 schreef motown het volgende:[..]
Waarom dan... WAAROM HEBBEN JULLIE DIE DADERS DAN IN GODSNAAM *BELOOND* VOOR DIE ACTIE? WAAROM HEBBEN JULLIE IN HEMELSNAAM OP NETANYAHU GESTEMD?!!! DAMN YOU ALL!!!
![]()
![]()
![]()
Dat vraag ik me nog vaak af. Ik schreeuw het inderdaad van de daken, en met "jullie" bedoel ik de gehele Israelische bevolking.
quote:Logisch, de VN is anti-Israel.
Op maandag 15 april 2002 18:15 schreef JoanCollins het volgende:
Israel is nogal anti VN!
quote:Is ook zo, hoeveel vergaderingen zijn er binnen de VN over Chechnya ? terwijl daar toch veel meer burgers omkomen en de Israeliers veeel beter met de palestijnen omgaan als de Russen aldaar: geen enkele.
Op maandag 15 april 2002 18:15 schreef JoanCollins het volgende:
Ze vinden dat ze zwaarder worden gestraft dan andere landen.
conclusie: de VN is hypocriet.
quote:wespenprikje? Jij weet totaal niet wat daar gaande is! Ik zou zeggen volg het nieuws eens
Op maandag 15 april 2002 18:11 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dit was slechts een wespenprikje vergeleken wat er moet gebeuren, als de VS het mag dan moet Israel het ook mogen, aanslagen zijn simpelweg onacceptabel punt.
GLG
quote:Het nieuws volg ik goed hoor
Op maandag 15 april 2002 18:19 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
wespenprikje? Jij weet totaal niet wat daar gaande is! Ik zou zeggen volg het nieuws eensGLG
Een wespenprikje vergeleken wat de VS in Afghanistan heeft gedaan en wat Israel blijkbaar (nog) moet doen
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 15-04-2002 18:23]
quote:Ja nogal wiedes als die wil ingrijpen
Op maandag 15 april 2002 18:15 schreef JoanCollins het volgende:[..]
Israel is nogal anti VN!
quote:Dat vind elk land dat bestrafd wordt, wat dat betrefd is politek net een kleuterklas
Ze vinden dat ze zwaarder worden gestraft dan andere landen.
quote:mee eens inderdaad!
Het idee dat stille druk en diplomatie meer effect sorteren dan openlijke veroordelingen en financiele druk blijkt inderdaad al twintig jaar niet te werken.Ondanks deze stille diplomatie en woordelijke veroordeling gaat Israel gewoon door op de weg die ze zelf het beste acht en treks zich niets aan van de rest van de wereld.Schoffering van Europeanen, vernietigen van Europese investeringen, schenden van mensenrechten en het vernederen van een heel volk moet beantwoord worden.Stopzetten van financiele steun aan Israel, stoppen van het in deze situatie absurde wapenbeleid t.a.v. Israel en het terugtrekken van Europese diplomaten geeft eindelijk een teken dat Europa niet alles slikt en pikt van Israel.De Europese invloed zal er misschien niet groter door worden maar het is eindelijk een duidelijk teken aan Israel dat niet ongesraft een volk kan blijven vernederen en alle mogelijke oplossingen kan blijven boycotten.Europa is niet welkom omdat die kritiek heeft geleverd.We worden gelijk buitengesloten.Het vredesplan van de buurlanden werd ook verworpen.Zelfs onderhandelen was uitgesloten!
quote:tja, ik volg je wel hierin, alleen er moeten nu echt eens sancties plaats gaan vinden en wel deze week!
Laten we vrij komen van de jarenlange Joodse propaganda die het Westen heeft misleidt om de etnische zuivering te rechtvaardigen.Israel, een racistisch Joodse staat die haar ware bedoeling laat zien.
Hoe herken IDF een terrorist eigenlijk?De Joodse propaganda heeft ons ook jarenlang voorgeschoteld dat de Palestijnen toch niks met hun land deden.Afgezien van het feit dat dat geen argument is (als jij niets met je fiets doet mag ik 'm dan stelen?) is dat ook nog eens niet waar.De Joden hebben bijvoorbeeld kunnen profiteren van de Palestijnse kennis op het gebied van sinaasappelteelt.
GLG
quote:I resent that! Jij was er niet, dus je hebt het recht niet om te beschrijven hoe het daar was.
Op maandag 15 april 2002 14:08 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Blijkbaar niet, want anders hadden we inmiddels niet al 12 topics vol herhaald.
Maar goed, de mensen die het allemaal zo zielig vinden voor de Palestijnen zijn het hier blijkbaar niet mee eens, die gaan liever vlaggen verbranden en hakenkruizen schilderen op de Dam, in plaats van de hand in eigen boezem te steken.
Ik zal jou eens wat vertellen over die demonstratie. Wilde ik bewaren voor een frontpage artikel die ik hopelijk mag schrijven hierover. Net als GLG was ik er dus bij, net als mijn ouders, mijn broer, mijn (overigens niet-Palestijnse) tante en een goede vriendin van haar. De sfeer was vanaf het begin uitstekend. De demonstratie verliep uitstekend, met uitzondering van dat stel ettertjes die waarschijnlijk totaal geen verstand hebben van politiek, maar gewoon zin hadden om onrust te stoken en kat en muis te spelen met de ME. Kon hen het schelen dat het nieuws juist hen (de spreekwoordelijke holle vaten) er achteraf natuurlijk altijd weer uitpikken, zodat het vreedzame en positieve karakter van de demonstratie zelf voor een groot deel door die rondventjes teniet is gedaan. Kan hen het wat schelen.
Maar goed, aan het begin van de demonstratie, op de Dam, voordat de stoet ging lopen, zag ik een spandoek van Een Ander Joods Geluid en SIVMO. Die mensen waren zo dapper om met de demonstratie mee te lopen. Ik zei tegen mijn ouders dat ze even op me moesten wachten, want ik wilde die mensen graag spreken om mijn waardering voor ze te uiten. Eenmaal bij hen aangekomen schudde ik ze de hand en vertelde wat tof en dapper ik het vond dat ze hebben besolten mee te lopen. Ik zal je vertellen: dat had iets speciaals, zowel voor hen als voor mij. Ze vonden het echt fantastisch dat ik dat deed. Heel aandoenlijk was ook om te zien dat een van de vrouwen van die organisatie huilde vanwege de warmte en begrip die ze onder de Palestijnse gemeenschap naar haar toe ervaarde. Ze is zelfs door hen gecomplimenteerd dat ze op het podium een toespraak durfde te doen. Uiteindelijk besloot ik met de opmerking dat het ons lot is dat we buren zijn, en dat uiteindelijk in vrede met elkaar zullen leven, gewoonweg omdat we geen keus hebben. Daar waren ze het roerend mee eens.
Over die hakenkruizen: die waren dus absoluut niet bedoeld om het nazisme te verheerlijken of zo: die werden juist gebruikt ter vergelijking met de huidige staat Israel (en dan de regering ervan in het bijzonder). Ja, ik kwam twee keer een groepje foute demonstranten tegen. Maar in beide gevallen gingen we maar verder vooraan of achteraan de stoet lopen omdat we niets met ze van doen wilden hebben. Verreweg de meesten waren er om het op te nemen voor de onschuldige Palestijnse bevolking en om te protesteren tegen het Israelische staatsterreur.
Zo, dat moest ik even kwijt.
quote:yeah right, het 'platbombarderen' van palestijnen, jij bent niet van deze wereld
Op maandag 15 april 2002 18:23 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het nieuws volg ik goed hoor
Een speldeprikje vergeleken wat de VS in Afghanistan heeft gedaan en wat Israel blijkbaar (nog) moet doen
maargoed laten we je dwaling vergeven, waar het om gaat is dat die mensen (palestijnen) toch wel serieus recht hebben om daar te leven of ben je voor enische zuivering?
GLG
quote:Ja, zo kun je natuurlijk ook alles weer mooi goedpraten. Net zoals terroristen die vrouwen en kinderen opblazen geen misdadigers zijn maar vrijheidsstrijders!
Op maandag 15 april 2002 18:25 schreef motown het volgende:
Over die hakenkruizen: die waren dus absoluut niet bedoeld om het nazisme te verheerlijken of zo: die werden juist gebruikt ter vergelijking met de huidige staat Israel (en dan de regering ervan in het bijzonder).
Ben blij dat de VS Arafat ook laten vallen. Komt er misschien toch nog een keer een veilige vrede.
quote:Hey, bekijk het zo: het is nog altijd stukken beter dan "de zee in te worden gedreven"... (Sorry, flauw...)
Op maandag 15 april 2002 12:12 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Welja joh, zullen we anders gelijk ook maar de israelische staat opheffen en met zijn allen terug komen naar Europa?
quote:Niet zo blaffen tegen GLG. Hij is een van de pragmatischere posters in dit forum. Vaak nog kalmer en objectiever dan jij en ik bij elkaar.
Lul toch niet zo slap, man.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 15-04-2002 19:05]
quote:Waarom Jordanie?
quote:klopt, ik kan dit beamen, ik deel precies dezelfde ervaring!
Op maandag 15 april 2002 18:25 schreef motown het volgende:[..]
I resent that! Jij was er niet, dus je hebt het recht niet om te beschrijven hoe het daar was.
Ik zal jou eens wat vertellen over die demonstratie. Wilde ik bewaren voor een frontpage artikel die ik hopelijk mag schrijven hierover. Net als GLG was ik er dus bij, net als mijn ouders, mijn broer, mijn (overigens niet-Palestijnse) tante en een goede vriendin van haar. De sfeer was vanaf het begin uitstekend. De demonstratie verliep uitstekend, met uitzondering van dat stel ettertjes die waarschijnlijk totaal geen verstand hebben van politiek, maar gewoon zin hadden om onrust te stoken en kat en muis te spelen met de ME. Kon hen het schelen dat het nieuws juist hen (de spreekwoordelijke holle vaten) er achteraf natuurlijk altijd weer uitpikken, zodat het vreedzame en positieve karakter van de demonstratie zelf voor een groot deel door die rondventjes teniet is gedaan. Kan hen het wat schelen.
quote:prachtig inderdaad, deze samenhorigheid voelde ik ook aan, ik heb geen hand geschud met een Joodse demonstrant maar een Palestijnse jonge zag dat ik (hoe kan het anders
Maar goed, aan het begin van de demonstratie, op de Dam, voordat de stoet ging lopen, zag ik een spandoek van Een Ander Joods Geluid en SIVMO. Die mensen waren zo dapper om met de demonstratie mee te lopen. Ik zei tegen mijn ouders dat ze even op me moesten wachten, want ik wilde die mensen graag spreken om mijn waardering voor ze te uiten. Eenmaal bij hen aangekomen schudde ik ze de hand en vertelde wat tof en dapper ik het vond dat ze hebben besolten mee te lopen. Ik zal je vertellen: dat had iets speciaals, zowel voor hen als voor mij. Ze vonden het echt fantastisch dat ik dat deed. Heel aandoenlijk was ook om te zien dat een van de vrouwen van die organisatie huilde vanwege de warmte en begrip die ze onder de Palestijnse gemeenschap naar haar toe ervaarde. Ze is zelfs door hen gecomplimenteerd dat ze op het podium een toespraak durfde te doen. Uiteindelijk besloot ik met de opmerking dat het ons lot is dat we buren zijn, en dat uiteindelijk in vrede met elkaar zullen leven, gewoonweg omdat we geen keus hebben. Daar waren ze het roerend mee eens.
quote:mee eens, ik heb ook hakenkruisen gezien, en ik wil ook kwijt dat ik dat 'afkeur'!! Zeker op De Dam dat symbool staat voor verzet tijdens 2e WO. Maar dat waren enkele jonge kids die zulke vlaggen droegen!
Over die hakenkruizen: die waren dus absoluut niet bedoeld om het nazisme te verheerlijken of zo: die werden juist gebruikt ter vergelijking met de huidige staat Israel (en dan de regering ervan in het bijzonder). Ja, ik kwam twee keer een groepje foute demonstranten tegen. Maar in beide gevallen gingen we maar verder vooraan of achteraan de stoet lopen omdat we niets met ze van doen wilden hebben. Verreweg de meesten waren er om het op te nemen voor de onschuldige Palestijnse bevolking en om te protesteren tegen het Israelische staatsterreur.Zo, dat moest ik even kwijt.
GLG
quote:Dat heeft te maken met een misverstand onder de Israeliers dat Jordanie in feite Palestina zou moeten wezen, puur omdat 60% van de huidige bevolking Palestijns is.
Op maandag 15 april 2002 18:32 schreef JoanCollins het volgende:[..]
Waarom Jordanie?
Etnische zuivering blijft Etnische zuivering!
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 15-04-2002 19:04]
quote:Vooralsnog is er sprake van een pad stelling
Op zondag 14 april 2002 21:23 schreef Re het volgende:
De documantaire vond ik van weinig voldongen feiten doorspekt. Ik hou het erop dat de jongen op een plek zat war hij hoe dan ook slachtoffer zou worden van 2 dwaas schietende partijenwat betreft Powell, na het debacle van zijn uitrangeren in de Afganistan situatie lijkt het erop dat hij nu de hete kolen uit het vuur moet halen voor Bush, die wijselijk zelf zich op de vlakte houdt. Powell is uitermate geschikt om weer een paar klappen op te vangen
GLG
quote:Off-topic kid. Ga eens snel inhoudelijk doen!
Op maandag 15 april 2002 18:37 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Wow, nu weet ik waar strollie die krachtige onderbouwing vandaan haalt! Het zit gewoon in je browser verwerkt! En ik maar denken dat je daar scholing voor nodig had...let op!
Socrates kijkt me nu schuimbekkend aan vanaf hierboven!
GLG
Bedankt dat je weer eens bewezen heb waarom ik in de eerste plaats die smiley gebruikte.
quote:Ik weet wel dat het bestaan van de Palestijnen is ontkend door de Joden.
Op maandag 15 april 2002 18:34 schreef motown het volgende:[..]
Dat heeft te maken met een misverstand onder de Israeliers dat Jordanie in feite Palestina zou moeten wezen, puur omdat 60% van de huidige bevolking Palestijns is.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 15-04-2002 19:00]
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 15-04-2002 19:03]
quote:excuse me?
Op maandag 15 april 2002 18:47 schreef logisnack het volgende:
Waarom doen jullie nou allemaal zo kortzichtig?
quote:correctie jouw logische geest ja...
Een logische geest ziet toch wel dat Arafat een schurk is en Palestijnen de terroristen.
quote:onjuist, totaal onzin.
Israel is een westers land die het tegen de complete moslim wereld moet opnemen..
quote:Dat zou je te denken moeten geven!
En iedereen kiest gewoon de kant van de Terroristen
quote:je hebt me overtuigd
Europa bestaat uit dom volk..
Wel mooie woordjes en diploma's, maar totaal geen inzicht
wanneer komt jouw deel 2 uit, want Lord of the rings vond ik een episch mooi fantasy verhaal, maar jij overtrefd dat met straatlengte!
quote:Ja zoveel beter, ik zou zeggen emigreeg dan, lijkt me zo vreselijk ajrenlang tussen extreem domme europeanen te moeten leven....
Wat dat betreft heeft de VS het veel beter voor elkaar.
damm...
GLG
quote:Waarom wel Afghanen maar geen Palestijnen ? zijn die soms beter ?
Op maandag 15 april 2002 18:25 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
yeah right, het 'platbombarderen' van palestijnen, jij bent niet van deze wereld
En zoiezo als je daar voorstander van bent, dan ben je wel zeker de 'domste' politicus die ik kenWant dat betekend direct conflict met omliggende staten die (was je blijkbaar vergeten) olie leveren.... 3e wereldoorlog ligt in het verschiet..
Olie
Tijden zijn verandert, de wereld is niet meer zo afhankelijk van olie als in het verleden en al helemaal niet meer zo afhankelijk van olie uit het MO, door de lagere olie prijs en de lagere financiele reserves in het MO als toen zijn de Arabische staten eerder afhankelijk van het westen als andersom
quote:Dat recht gunnen ze Israel niet (zie: aanslagen) dan zie ik niet in waarom de palestijnen dan wel dat recht zouden hebben, als je mijn voorstel doorleest zie je dat ik alleen een ernstige reoganisatie bepleit, (nog)niet een gehele deportatie.
Op maandag 15 april 2002 18:25 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
waar het om gaat is dat die mensen (palestijnen) toch wel serieus recht hebben om daar te leven of ben je voor enische zuivering?
GLG
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 15-04-2002 18:56]
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 15-04-2002 19:01]
quote:Je bewijst hier dubbel en dwats de waarheid van mijn post..
Op maandag 15 april 2002 18:54 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
excuse me?
[..]correctie jouw logische geest ja...
[..]onjuist, totaal onzin.
[..]Dat zou je te denken moeten geven!
[..]je hebt me overtuigd
We zijn allemaal erg dom en hebben geen inzicht, ik ben daar ook nooit geweest en volg nooit het nieuws en we zijn allemaal gebrainwashed door de media die ook allemaal partij kiezen voor de Palestijnen...
wanneer komt jouw deel 2 uit, want Lord of the rings vond ik een episch mooi fantasy verhaal, maar jij overtrefd dat met straatlengte!
[..]Ja zoveel beter, ik zou zeggen emigreeg dan, lijkt me zo vreselijk ajrenlang tussen extreem domme europeanen te moeten leven....
damm...
GLG
[edit]
als reactie hierop heb je het weer bewezen..
0,1 sec ergens over nadenken is nogal kort.. zichtig..
[Dit bericht is gewijzigd door logisnack op 15-04-2002 19:00]
quote:Tjezus, deze moet ik uitprinten, okay sluit alle olietoevoer maar af! We zijn zooooo onafhankelijk dus waar maken we ons druk om?
[b]Op maandag 15 april 2002 18:54 schreef
Tijden zijn verandert, de wereld is niet meer zo afhankelijk van olie als in het verleden en al helemaal niet meer zo afhankelijk van olie uit het MO, door de lagere olie prijs en de lagere financiele reserves in het MO als toen zijn de Arabische staten eerder afhankelijk van het westen als andersom
Menig economist zou tranen in de ogen krijgen als ze dit zouden lezen.
Neeeehoor de Economie krijgt geen rampzalige klap als we geen Olie meer krijgen uit het midden oosten stelt meneer de econoom geruststellend vast
Onderbouw het dan eens! Geef bewijs dat het niets uitmaakt of het Midden Oosten haar Olietoevoer zal stoppen of niet!
GLG
quote:Thought about it, 0.01 sec.
Op maandag 15 april 2002 18:55 schreef logisnack het volgende:[..]
Je bewijst hier dubbel en dwats de waarheid van mijn post..
Think about it...
Als iedereen de kant van de terroristen kiest zoals jij dat steld, moet je er ook eens over gaan nadenken waarom denk ik dan
Nu weer on topic please, ook ik dwaal af.
GLG
quote:Kun je het voorstellen hoe het is om bezet te zijn? De Palestijnen zijn daar al decennia bezet en ze worden slecht behandeld door de Israelische autoriteiten.Ze zijn wanhopig en er is geen uitzicht op vrede, mede omdat in Israel de verkeerde aan de macht is.Vind je het dan gek dat ze, in combinatie met bepaalde Islamitische extremistische stromingen, dat de situatie dan uit de hand loopt?
Op maandag 15 april 2002 18:47 schreef logisnack het volgende:
Waarom doen jullie nou allemaal zo kortzichtig?
Een logische geest ziet toch wel dat Arafat een schurk is en Palestijnen de terroristen.
In Israel regeert de angst en niet de rede.Het is niet dat de Palestijnen geen Israel accepteren, maar juist dat Israel geen Palestijnse Staat accepteerd!
quote:Wij zijn niet meer zo afhankelijk als in het verleden, wij hebben alleen baad bij olie uit het MO omdat er op die manier een lage olieprijs is
Op maandag 15 april 2002 18:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Tjezus, deze moet ik uitprinten, okay sluit alle olietoevoer maar af! We zijn zooooo onafhankelijk dus waar maken we ons druk om?
Zonder het MO is er zat olie nog in de wereld alleen zijn de explotatie kosten hoger, tja en dat wil het westen niet.
Sinds de jaren zeventig wordt er, door effecienter gebruik en alternatieve bronnen, 60 procent meer geproduceerd per eenheid olie.
quote:Econoom ?
Op maandag 15 april 2002 18:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Neeeehoor de Economie krijgt geen rampzalige klap als we geen Olie meer krijgen uit het midden oosten stelt meneer de econoom geruststellend vast
ben pas over 4 jaar klaar hoor
rampzalig ? nee, die klap komt er toch aan hoe dan ook, het zal een fikse klap zijn, maar niet onoverkoombaar
quote:Zo'n mooie zin dit, die moet nog een keer herhaald worden.
Op maandag 15 april 2002 15:20 schreef CeeJee het volgende:[..]
Ik was er niet bij, maar zag op TV duizenden mensen die de haat een paar duizend kilometer ver weg veroordeelden, maar de haat een paar meter naast zich niet opmerkten.
quote:Waarom de Palestijnen naar Jordanië ?
grootschaligere invasie in de PA gebieden en de palestijnen de kans geven te vertrekken naar Jordanie, en degene die willen blijven komen in afgesloten gemeenschappen van maximaal 3000 personen en hun eigen veligehiedsdienst zodat er bij een aanslag meteen duidelijk is wie het doet en de nieuwe "sherrif" in die stadjes aktie kan ondernemen, gebeurt dat niet dan mag ook die gemeenschap richting Jordanier, het moet nu eens voor altijd afgelopen zijn.
Een rechtvaardiger optie lijkt mij alle Israëlies laten emigreren nar de VS; tenslotte zitten daar hun grootste vrienden.
In 2 opzichten positief : het conflict is opgelost en de Palestijnen kunnen eidelijk bouwen aan hun land dat in 1948 is verkwanseld aan de Joden.
Israel pakt tenminste palestijnse soldaten aan en geen onschuldige vrouwen en kinderen zoals die laffe moslims dat doen!
Ik kies geen partij maar kies voor het minst erge van 2 kwaden!
quote:Heb je geen internet en geen tv?
Op maandag 15 april 2002 19:36 schreef mixologist het volgende:
goede zaak wat israel nu doet in palestina,Israel pakt tenminste palestijnse soldaten aan en geen onschuldige vrouwen en kinderen zoals die laffe moslims dat doen!
quote:
goede zaak wat israel nu doet in palestina,Israel pakt tenminste palestijnse soldaten aan en geen onschuldige vrouwen en kinderen zoals die laffe moslims dat doen!
quote:Op internet en tv zie ik alleen maar iedere dag van dei zelfmoordcommando's die iedere dag 10 onschuldige BURGERS doden dag in dag uit. Nu moord israel er in een paar dagen een paar honderd palestijnse soldaten om te voorkomen dat er nog meer onschuldige BURGER slachtoffers vallen en gelijk iedereen mekkeren!
Heb je geen internet en geen tv?
Hoe kun je in vredesnaam de massaslachting van burgers ontkennen.
Moet je kijken wat er gebeurt als iemand twijfels uit over de holocaust ; al is het maar over de aantallen slachtoffers.
Naar mijn mening is er gewoon waar 2 vechten hebben 2 schuld! en al die anti israel houding vind ik hypocriet en dom!
Bovendien hebben de joden arafat meerdere keren de kans gegeven op vrede maar nee hoor wie moest het weer letterlijk verknallen? die gehersenspoelde zelfmoordcommando's
[Dit bericht is gewijzigd door mixologist op 15-04-2002 19:48]
quote:
Op maandag 15 april 2002 19:47 schreef mixologist het volgende:[..]
Op internet en tv zie ik alleen maar iedere dag van dei zelfmoordcommando's die iedere dag 10 onschuldige BURGERS doden dag in dag uit. Nu moord israel er in een paar dagen een paar honderd palestijnse soldaten om te voorkomen dat er nog meer onschuldige BURGER slachtoffers vallen en gelijk iedereen mekkeren!
Naar mijn mening is er gewoon waar 2 vechten hebben 2 schuld! en al die anti
...nee hier maakt men elkaar af vanwege voetbal... das nog dommer. Alle respect als je gelooft maar ik was allang van m'n geloof gevallen als ik had geloofd in zo'n situatie.
quote:Jij volgt de ontwikkelingen daar niet bepaald, he?
De Israelische soldaten zijn de laatste weken bezig geweest met het begaan van slachtpartijen in de Palestijnse gebieden, daar word je misselijk van.
Je bent voor de minst erge van de twee? Goed, hou ik je aan. Maar laat je dan tenminste wel goed informeren, en tevens door meerdere onafhankelijke mediabronnen.
quote:Oh nee, he? Een logisnack 2 in wording.
Op maandag 15 april 2002 19:47 schreef mixologist het volgende:[..]
Op internet en tv zie ik alleen maar iedere dag van dei zelfmoordcommando's die iedere dag 10 onschuldige BURGERS doden dag in dag uit. Nu moord israel er in een paar dagen een paar honderd palestijnse soldaten om te voorkomen dat er nog meer onschuldige BURGER slachtoffers vallen en gelijk iedereen mekkeren!
Naar mijn mening is er gewoon waar 2 vechten hebben 2 schuld! en al die anti israel houding vind ik hypocriet en dom!
Bovendien hebben de joden arafat meerdere keren de kans gegeven op vrede maar nee hoor wie moest het weer letterlijk verknallen? die gehersenspoelde zelfmoordcommando's
Laat maar, ik ga hier niet eens meer mee in discussie. Wordt er zo moe van.
quote:Er zijn zeker aanwijzing voor massaslachting, de VS heeft het nu bij mij volkomen afgedaan als zogenaamde 'strijder' voor 'democratie', ik beschouw de VS als niet zeer onbeschaafd en achterlijk. EU moet sneller tot stand komen zodat we niet meer afhankelijk zijn.
Op maandag 15 april 2002 19:40 schreef Boosoog het volgende:[..]
Heb je geen internet en geen tv?
Hoe kun je in vredesnaam de massaslachting van burgers ontkennen.
Moet je kijken wat er gebeurt als iemand twijfels uit over de holocaust ; al is het maar over de aantallen slachtoffers.
Ik hoop echt niet dat dat zomaar vergeten wordt die afslacht partijen!
(offtopic, kewl avatar icoontje heb je).
GLG
quote:
Libanon: aanvallen op Israël gaan doorBEIROET Libanon is niet bereid een einde te maken aan de aanvallen door Hezbollah op het noorden van Israel. Dat bleek na het bezoek van de Amerikaanse minister Powell van Buitenlandse Zaken aan de Libanese premier Rafik Hariri. Het bezoek aan Libanon maakt deel uit van de Powells rondreis door het Midden-Oosten in een poging een einde te maken aan de crisis in de Palestijnse gebieden.
Bron: www.nu.nl
quote:jij bekijkt alles zeker met één oog , net als Moshe Dayan dat deed !
Op maandag 15 april 2002 19:47 schreef mixologist het volgende:[..]Op internet en tv zie ik alleen maar iedere dag van dei zelfmoordcommando's die iedere dag 10 onschuldige BURGERS doden dag in dag uit. Nu moord israel er in een paar dagen een paar honderd palestijnse soldaten om te voorkomen dat er nog meer onschuldige BURGER slachtoffers vallen en gelijk iedereen mekkeren!
quote:Ja vreemd he?
Op maandag 15 april 2002 20:53 schreef Strolie75 het volgende:[..]
verder : Het is erg onverstandig om besprekingen te houden zonder Arafat als Palestijnse leider, skip Arafat en debesprekingen zijn gedoemd te mislukken.
GLG
quote:Dat Moslims en Joden hier slaags zijn geraakt, wil niet zeggen dat het om geloof gaat. Als een neger en een blanke ruzie hebben, is het toch ook niet per definitie een rassenrel?
Op maandag 15 april 2002 19:51 schreef mixologist het volgende:
Wat ik niet snap is dat iedereen perse die heilige steden wil! als ik daar had gewoond had ik allang al die onzin geloven opgegeven. Ik snap niet dat er een god(en) kan bestaan die het nodig vinden dat er zoveel bloed moet worden vergoten. Pure onzin. Je ziet toch in de beschaafde westerse landen mensen elkaar ook niet uitmoorden vanwege het geloof?...nee hier maakt men elkaar af vanwege voetbal... das nog dommer. Alle respect als je gelooft maar ik was allang van m'n geloof gevallen als ik had geloofd in zo'n situatie.
quote:Ik vraag me af inderdaad hoe groot zijn populariteit in Europa op het moment is. In meer Europese steden hebben protestakties plaatsgevonden, en diverse handtekening akties hebben ook al plaatsgevonden. Deze zouden nota bene a.s. vrijdag aan het kabinet worden gegeven, maar dat kabinet bestaat dan wellicht niet eens meer ,
Op maandag 15 april 2002 21:06 schreef Boosoog het volgende:
Odertussen groeit Arafat`s populariteit.
Hoe heeft Israel eigenlijk gereageert op het Duits vredesplan?! Dat is me even ontgaan namelijk...
GLG
quote:Ook niet als die blanken in een demonstratie liepen voor Nazis en met hakenkruizen rond liepen?
Op maandag 15 april 2002 21:09 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Dat Moslims en Joden hier slaags zijn geraakt, wil niet zeggen dat het om geloof gaat. Als een neger en een blanke ruzie hebben, is het toch ook niet per definitie een rassenrel?
quote:In Libanon?
Op maandag 15 april 2002 21:04 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Ja vreemd he?
Offensief, bezetting en moordpartijen van Israel ten spijt, die terroristen toch, wat bezielt hun toch!?
quote:In Libanon doen de Israelisch vooralsnog niets, maar dat kan veranderen. Maar mocht Israel toeslaan dan is het hooguit zuidelijk Libanon dat acties kan verwachten want Israel kan geen oorlog gebruiken met Syrie. Andersom ook niet.
Op maandag 15 april 2002 21:31 schreef X-Ray het volgende:[..]
In Libanon?
En de VS moeten er nog achter komen dat onderhandelingen zonder Arafat gedoemd zijn te mislukken.
GLG
quote:beetje krom Nederlands, hoe bedoel je 'voor Nazi's en met Hakenkruizen?' Ik verzeker je, er waren geen NeoNazi's aanwezig.
Op maandag 15 april 2002 21:29 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ook niet als die blanken in een demonstratie liepen voor Nazis en met hakenkruizen rond liepen?
GLG
quote:Dat vond ik nu ook van deze zin:
Op maandag 15 april 2002 21:45 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
beetje krom Nederlands
quote:
Op maandag 15 april 2002 20:44 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:ik beschouw de VS als niet zeer onbeschaafd en achterlijk.
quote:Zucht, dat was een antwoord op de vraag dat als een neger met een blanke vecht dat niet meteen racistisch hoeft te zijn (wat natuurlijk idd zo is), als vergelijking tussen het knokken tussen moslims en joden.
Ik verzeker je, er waren geen NeoNazi's aanwezig.GLG
He, lees nu eens een keer iets goed voordat je post. Je begrijpt echt de simpelste vergelijkingen niet.
quote:Juist.
Op maandag 15 april 2002 21:44 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
In Libanon doen de Israelisch vooralsnog niets
quote:En dat moet ik aannemen van iemand die tieten paste?
Op maandag 15 april 2002 22:05 schreef X-Ray het volgende:[..] Je begrijpt echt de simpelste vergelijkingen niet.
GLG
om met Bazz's woorden maar te spreken, flikker maar een atoombom op Jeruzalem, dan zijn we ook van het probleem af
quote:nou, dat-lijkt-me-niet zo verstandig...
Op maandag 15 april 2002 23:31 schreef Re het volgende:
t'is weer lekker hopeloos hier, echt constructief wordt er niet gereageerd door de pro-Israeliers op oplossingen, de meesten varen hun eihen weg wel, met een bloedwaas voor de ogen alle kritiek afwimpelen met voorbeelden van incidenten.om met Bazz's woorden maar te spreken, flikker maar een atoombom op Jeruzalem, dan zijn we ook van het probleem af
Wat mij echt oprecht verbaast is dat de VS en Israel ermee wegkomen dat ze zonder Arafat nu gaan bepalen hoe en wat. Behoorlijk vernederend lijkt me, en misschien daarom gedoemd te mislukken.
GLG
quote:Als ze dat werkelik doorzetten, dan blaast het vroeger of later toch wel op in hun gezicht. Van Sharon had ik zo'n arrogant standpunt wel verwacht, maar dat de Amerikanen en dan zelfs nog Powell daar klakkeloos in meegaan?
Op maandag 15 april 2002 23:33 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
nou, dat-lijkt-me-niet zo verstandig...
Wat mij echt oprecht verbaast is dat de VS en Israel ermee wegkomen dat ze zonder Arafat nu gaan bepalen hoe en wat. Behoorlijk vernederend lijkt me, en misschien daarom gedoemd te mislukken.
GLG
Is Israel nou een satellietstaat van de VS of omgekeerd?
quote:vraag ik me ook soms wel af ja...
Op maandag 15 april 2002 23:44 schreef motown het volgende:[..]
Als ze dat werkelik doorzetten, dan blaast het vroeger of later toch wel op in hun gezicht. Van Sharon had ik zo'n arrogant standpunt wel verwacht, maar dat de Amerikanen en dan zelfs nog Powell daar klakkeloos in meegaan?
Is Israel nou een satellietstaat van de VS of omgekeerd?
GLG
Ik voorzie weer een plan waarbij het Palestina bestaat uit 4 thuislanden volledig geisoleerd, geen zeggenschap over het luchtruim en de grenzen, en geen terugkeer van de vluchtelingen... kijken hoe lang het rustig blijft (ik voorspel niet echt lang)
quote:Zolang israel wint is er niks aan de hand.
Op maandag 15 april 2002 23:57 schreef Re het volgende:
Bush moet populair blijven onder zijn bevolking, daar draait het om. Een grote Joodse gemeenschap in de VS moet je dan niet op de teentjes trappen.Ik voorzie weer een plan waarbij het Palestina bestaat uit 4 thuislanden volledig geisoleerd, geen zeggenschap over het luchtruim en de grenzen, en geen terugkeer van de vluchtelingen... kijken hoe lang het rustig blijft (ik voorspel niet echt lang)
Ik bedoel, tis tenslotte altijd al een explosieve boel daar geweest, Israel zou daar als een soort van poortwachter kunnen fungeren en de boel een beetje in de gaten houden.
[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 16-04-2002 00:13]
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 16-04-2002 02:57]
quote:http://sg.news.yahoo.com/020415/1/2o1mk.html
Al-Qaeda claims attack on Tunisia synagogue: paper
Suspected terror mastermind Osama bin Laden's Al-Qaeda network claimed responsibility for the blast near a synagogue which killed 15 including ten German tourists last week in Tunisia, the Al-Qods Al-Arabi newspaper said.The London-based Arab daily, which did not say how it obtained the claim, said "the Al-Qaeda netowrk of Sheikh Osama bin Laden claims the operation against the Djerba synagogue."
"This suicide operation is a response to the Israeli crimes against the Palestinian people in the West Bank and Gaza Strip," said a document, which the newspaper claimed was a genuine Al-Qaeda statement.
The statement said Tunisian Nizar bin Mohammed Nawar, aka Saif al-Din al-Tunsi carried out the operation, masterminded by the "the command of the Islamic army for the liberation of holy places."
"This suicide operation is also a reprisal for (Arab) governments' refusal to allow their peoples to launch jihad (holy war) against the Jews," said the text carried by the newspaper.
The daily also published the testament of the alleged kamizake, calling on members of his family do die as "martyrs".
Authorities in Tunisia maintain that the blast was an accident caused when a truck carrying natural gas went out of control and crashed into the wall surrounding the Griba synagogue on the island of Djerba, bursting into flames as a group of German tourists visited the site.
Dus toch een aanslag...
quote:Er is ook een gast opgepakt in Germany die verdacht wordt geholpen te hebben..
Op dinsdag 16 april 2002 01:37 schreef BAZZA het volgende:[..]
http://sg.news.yahoo.com/020415/1/2o1mk.html
Dus toch een aanslag...
quote:Schop ze maar lekker naar palestina, kunnen ze daar gaan vechten met hun grote bek!
Vrijheid van meningsuiting
Hakenkruisen op het Nationaal Monument op de Dam. Stenen naar het 'joodse' Krasnapolsky-hotel. En even verderop een Arabisch jongetje met een Palestijnse sjaal om zijn hoofd en een imitatie-kalasjnikov in de hand. De omstanders - zijn vader, zijn ooms? - kijken lachend toe.
'Amsterdam niet meer van de joden', kopt het Algemeen Dagblad vanochtend over de demonstratie tegen het Israëlische optreden jegens de Palestijnen, alsof Amsterdam ooit wel 'van de joden' was.Maar honderd tot tweehonderd jonge Marokkanen - die tegenwoordig anders schijnen te heten - hebben zaterdag wel duidelijk gemaakt dat de geruststellende woorden van de Arabische gemeenschap in Amsterdam na 11 september, vooral veel verhulden. Is het dan toch waar dat de stad een slang aan de borst koestert? Dat is - niet alleen vanwege de drama's in het Midden-Oosten maar vooral ook door het steeds manifestere isolement van de islamitische gemeenschap - angstwekkend.
Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.
De massaal aanwezige politie deed wat zij kon, daarbij geholpen door de moedige ordedienst van de organisatie. Uit begrip voor de woede over het optreden van Israël in de Palestijnse gebieden was veel toegestaan - optreden maakt de zaak vaak erger. Van de relschoppers werden er evenwel slechts twintig gearresteerd, maar dat had evengoed een veelvoud kunnen zijn.
Burgemeester Job Cohen wist direct te melden dat de jongeren uit Amsterdam-Oost en West kwamen. ''We kennen ze.'' Als dat zo is, rest maar één conclusie: keihard aanpakken. Maar belangrijker nog is de vraag hoe de groeiende kloof tussen de autochtone en een deel van de allochtone gemeenschap kan worden gedicht. Zonder te vervallen in de xenofobie van Fortuyn, is nu wel zonneklaar dat een vriendschapsbezoek aan de moskee niet langer toereikend is.
Zondag is er weer een demonstratie. Joodse jongerenorganisaties willen dan hun steun betuigen aan Israël. De middenstand ziet de bui al hangen. Nu al klinkt de roep om een verbod. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen demonstratie. En de relschoppers zouden de lachende derde zijn.
Bron: Parool
quote:Ah daar hebben we onze 'overdrijver' weer
Op dinsdag 16 april 2002 11:11 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Schop ze maar lekker naar palestina, kunnen ze daar gaan vechten met hun grote bek!
- er A niet bij,
- B als we jou moeten geloven lopen alle moslims hier
zwaar bewapend en al verkrachtend over straat
- C overdrijven is een kunst.
Het Parool maakt hier een grote blunder door het geheel totaal uit proportie te trekken.
Je verhaal is wel humoristisch *toegeef*
GLG
quote:Jij was er
Op dinsdag 16 april 2002 13:19 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Ah daar hebben we onze 'overdrijver' weer
Man, je was :- er A niet bij,
- C overdrijven is een kunst.Het Parool maakt hier een grote blunder door het geheel totaal uit proportie te trekken.
Je verhaal is wel humoristisch *toegeef*GLG
A wel bij
B zag je duizenden dingen over het hoofd die door camera's geregistreerd zijn
C Lieg je over Strolie's vermeende islamofobie
quote:duizende dingen?
Op dinsdag 16 april 2002 15:06 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Jij was er
A wel bij
B zag je duizenden dingen over het hoofd die door camera's geregistreerd zijn
C Lieg je over Strolie's vermeende islamofobie
Islamofobie is een geest-dodende ziekte daar moet je niet mee spotten.
GLG
quote:Als jij mag overdrijven, mag ik het ook.
Op dinsdag 16 april 2002 15:17 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
duizende dingen?
Je bedoelt enkele.Islamofobie is een geest-dodende ziekte daar moet je niet mee spotten.
GLG
En was dat een grap?
quote:Als dat waar is zou het pas echt ziek zijn.
"This suicide operation is also a reprisal for (Arab) governments' refusal to allow their peoples to launch jihad (holy war) against the Jews," said the text carried by the newspaper.
quote:Jij hebt :
Op dinsdag 16 april 2002 13:19 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Ah daar hebben we onze 'overdrijver' weer
Man, je was :- er A niet bij,
- C overdrijven is een kunst.Het Parool maakt hier een grote blunder door het geheel totaal uit proportie te trekken.
Je verhaal is wel humoristisch *toegeef*GLG
A. Blijkbaar rondgelopen met oogkleppen op.
B. Ik heb intussen in genoeg verschillende media over deze demonstratie gelezen om een oordeel te kunnen vormen. Let wel, het jongetje op die foto was geen relschopper maar een "normale" demonstrant.
C. Alles maar goedpraten blijkt een nog grotere kunst te zijn.
quote:Opvang in de regio, precies Fortuyns ideaal.
Op dinsdag 16 april 2002 16:49 schreef Youssef het volgende:
Wel grappig dat het rijke land als Nederland altijd zeurt om de vele asielzoekers, terwijl er miljoenen palestijnen in omringende landen van Palestina verblijven.. en je hoort ze er geen woord over zeggen die landen.
quote:Dus dat vind jij logisch? Wat is het voordeel van opvang in de regio?
Op dinsdag 16 april 2002 16:55 schreef Festen het volgende:[..]
Opvang in de regio, precies Fortuyns ideaal.
Langzaam maar zeker begint door te sijpelen dat hij toch wel gelijk heeft.
quote:Dat ze hier niet {ver}blijven.
Op dinsdag 16 april 2002 17:03 schreef Youssef het volgende:
Dus dat vind jij logisch? Wat is het voordeel van opvang in de regio?
quote:En die Palestijnen worden ook helemaal niet met de nek aangekeken, en de arabische broeders staan te springen om ze een stuk land te geven
Wel grappig dat het rijke land als Nederland altijd zeurt om de vele asielzoekers, terwijl er miljoenen palestijnen in omringende landen van Palestina verblijven.. en je hoort ze er geen woord over zeggen die landen.
quote:Dan heb ik oogkleppen op want ik zag inderdaad niemand met geweren rondlopen...
Op dinsdag 16 april 2002 16:55 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Jij hebt :
A. Blijkbaar rondgelopen met oogkleppen op.
B. Ik heb intussen in genoeg verschillende media over deze demonstratie gelezen om een oordeel te kunnen vormen. Let wel, het jongetje op die foto was geen relschopper maar een "normale" demonstrant.
C. Alles maar goedpraten blijkt een nog grotere kunst te zijn.
GLG
quote:yeah right aldus de deskundige. Ben je er ooit geweest? Heb je ooit met Palestijnen gesproken?
Op dinsdag 16 april 2002 18:48 schreef gelly het volgende:[..]
En die Palestijnen worden ook helemaal niet met de nek aangekeken, en de arabische broeders staan te springen om ze een stuk land te geven
Just asking.
GLG
quote:Ik denk niet dat de palestijnen ooit kans krijgen terug te keren.
Op dinsdag 16 april 2002 18:46 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat ze hier niet {ver}blijven.
quote:Als we ze hier opvangen willen ze niet eens meer terug.
Op dinsdag 16 april 2002 19:16 schreef Youssef het volgende:
Ik denk niet dat de palestijnen ooit kans krijgen terug te keren.
quote:Die fotograaf van het Parool blijkbaar wel.
Op dinsdag 16 april 2002 19:14 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Dan heb ik oogkleppen op want ik zag inderdaad niemand met geweren rondlopen...GLG
quote:ja en hoeveel?
Op dinsdag 16 april 2002 19:28 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Die fotograaf van het Parool blijkbaar wel.
GLG
quote:Op de persoon gespeeld kid.
Op dinsdag 16 april 2002 19:31 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
ja en hoeveel?
*hint* je gemiddelde rapportcijfer.
Aan zijn lachende famillie te zien heeft dat jongetje dat vast niet zelf bedacht.
quote:Je wilt zeggen dat je eigenlijk helemaal niet op mijn reactie kunt reageren dus?
Op dinsdag 16 april 2002 19:27 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Als we ze hier opvangen willen ze niet eens meer terug.
quote:Ik vind 1 eigenlijk al erg genoeg, het zegt iig genoeg over de stand van zaken inzake de integratie.
Op dinsdag 16 april 2002 19:31 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
ja en hoeveel?
*hint* je gemiddelde rapportcijfer.GLG
quote:oei ik raakte daarmee een gevoelige snaar, mijn excuus.
Op dinsdag 16 april 2002 19:36 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Op de persoon gespeeld kid.
quote:Okay, ik zal het nog eenvoudiger maken voor je. Er was 1 jongetje met een "geweer" die op de foto kwam.
Aan zijn lachende famillie te zien heeft dat jongetje dat vast niet zelf bedacht.
GLG
quote:Welke reactie? Jij hebt het over opvang in de eigen regio
Op dinsdag 16 april 2002 19:37 schreef Youssef het volgende:
Je wilt zeggen dat je eigenlijk helemaal niet op mijn reactie kunt reageren dus?
quote:je hebt gelijk, 1 voorbeeld zegt alles over de stand van zaken met betrekking tot integratie.
Op dinsdag 16 april 2002 19:37 schreef gelly het volgende:[..]
Ik vind 1 eigenlijk al erg genoeg, het zegt iig genoeg over de stand van zaken inzake de integratie.
Als 1 palestijn een steen gooit, gooien alle palestijnen dus een steen?
Precies, braaf.
GLG
quote:Net zoals wanneer een Israelische soldaat over de scheef gaat alle joden duivels zijn?
Op dinsdag 16 april 2002 19:42 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Als 1 palestijn een steen gooit, gooien alle palestijnen dus een steen?
Hypocriet!
quote:Anti-semitisme is niet iets van een westerse maatschappij, evenals ieder ander extremisme. Blijkbaar stonden veel mensen achter de kwetsende teksten die werden meegedragen, en dat zegt mij genoeg.
Op dinsdag 16 april 2002 19:42 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
je hebt gelijk, 1 voorbeeld zegt alles over de stand van zaken met betrekking tot integratie.
Discussie over generaliseren is een andere topic, hier gaat het over Palestina Israel! Get it straight!Als 1 palestijn een steen gooit, gooien alle palestijnen dus een steen?
Precies, braaf.
GLG
quote:Je bent op de hoogte hoe de Palestijnen onder andere in Jordanie worden behandeld? Weggestopt in vluchtelingenkampen, aangemerkt als secundaire burgers aan wie veel rechten zijn ontzegd. Af en toe heb ik het met die vermeende Islamitische broederschap zwaar gehad, zeker als daaruit een verwijt naar de Nederlandse tollerantie voortkomt. Het land zeurt niet maar wel een steeds groter aantal mensen dat er woont. En daarin schuilt een werkelijk gevaar. Iets met eigen ruiten...
quote:bewijs dat ik dat gezegd heb en je krijgt 1000 euro.
Op dinsdag 16 april 2002 19:43 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Net zoals wanneer een Israelische soldaat over de scheef gaat alle joden duivels zijn?
Hypocriet!
Verder, jij ziet dus geen verschil tussen een jochie van gemiddelde leeftijd 10 met een steen, en een soldaat met een geweer?
Het kan aan mij liggen hoor, maar ik denk dat een geweer iets verregaande gevolgen heeft in deze dan een brok steen. Ofeh, heb ik het nu volkomen mis?
GLG
quote:ik keur ook zeker die teksten niet goed. Maar lang niet iedereen had van die teksten bij zich. Plaats het in de juiste verhouding anders is het niet op feiten gebasseerd en dus ongeloofwaardig.
Op dinsdag 16 april 2002 19:44 schreef gelly het volgende:[..]
Anti-semitisme is niet iets van een westerse maatschappij, evenals ieder ander extremisme. Blijkbaar stonden veel mensen achter de kwetsende teksten die werden meegedragen, en dat zegt mij genoeg.
GLG
quote:Waarom zou je goeie dingen over moslims melden, je kunt toch beter van een mug een olifant maken?
Op dinsdag 16 april 2002 19:50 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Plaats het in de juiste verhouding anders is het niet op feiten gebasseerd en dus ongeloofwaardig.
GLG
quote:'t Zou ook wel een hele ernstige zaak zijn als IEDEREEN dat soort teksten bij zich had. Ik vind eentje er al 1 teveel.
Op dinsdag 16 april 2002 19:50 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:ik keur ook zeker die teksten niet goed. Maar lang niet iedereen had van die teksten bij zich. Plaats het in de juiste verhouding anders is het niet op feiten gebasseerd en dus ongeloofwaardig.
En dat heeft niets met verhoudingen te maken, maar met fatsoen, net zoals het erg genoeg is dat een paar rotjochies het verpestten voor de rest van de demonstranten.
Overigens loopt nu hier en in een ander topic de boel wat door elkaar.
quote:dat ontken ik ook niet, maar dan wordt dat onder de loep gehaald en niet de politieke leuzen die wel ergens op slaan.
Op dinsdag 16 april 2002 20:05 schreef golfer het volgende:[..]
't Zou ook wel een hele ernstige zaak zijn als IEDEREEN dat soort teksten bij zich had. Ik vind eentje er al 1 teveel.
quote:Die rotjochies verpesten het inderdaad, omdat de media daar direct op springt, waarom? Dat zien mensen graag! Terwijl er duizende mensen waren die over het algemeen voor een prima demonstratie zorgde.
En dat heeft niets met verhoudingen te maken, maar met fatsoen, net zoals het erg genoeg is dat een paar rotjochies het verpestten voor de rest van de demonstranten.
quote:klopt Israelische/Palestijnse discussie met die van Generalisatie
Overigens loopt nu hier en in een ander topic de boel wat door elkaar.
GLG
quote:schijnbaar les 1 in de journelastiek inderdaad
Op dinsdag 16 april 2002 20:05 schreef Youssef het volgende:[..]
Waarom zou je goeie dingen over moslims melden, je kunt toch beter van een mug een olifant maken?
GLG
quote:Waarom hebben de demonstranten zelf niks gedaan tegen dergelijke borden/spandoeken, en moest de ordedienst onder dwang die borden in beslag nemen, zelfs met behulp van politie ? Of waren ze het er toch stiekum mee eens ?
Op dinsdag 16 april 2002 20:05 schreef Youssef het volgende:[..]
Waarom zou je goeie dingen over moslims melden, je kunt toch beter van een mug een olifant maken?
quote:Nee, dat is foutloos Nederlands leren schrijven.
Op dinsdag 16 april 2002 20:10 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:schijnbaar les 1 in de journelastiek inderdaad
GLG
sorry, inkoppertje
Back ontopic.
quote:Zullen we deze discussie verder houding in dit topic:
Op dinsdag 16 april 2002 20:13 schreef gelly het volgende:Waarom hebben de demonstranten zelf niks gedaan tegen dergelijke borden/spandoeken, en moest de ordedienst onder dwang die borden in beslag nemen, zelfs met behulp van politie ? Of waren ze het er toch stiekum mee eens ?
En het hier weer hebben over Israel/Palestina en de mogelijke oplossingen?
quote:Of omdat ze net als de rest van Nederland in hun broek schijten uit angst misschien een klap op hun bek te krijgen? Lijkt me eerder de reden.
Op dinsdag 16 april 2002 20:13 schreef gelly het volgende:
Waarom hebben de demonstranten zelf niks gedaan tegen dergelijke borden/spandoeken, en moest de ordedienst onder dwang die borden in beslag nemen, zelfs met behulp van politie ? Of waren ze het er toch stiekum mee eens ?
Voor het op de man/vrouw spelen open een topic in Klaagbaak of onzin zo je wil.
Goed.
De U.S. of A. laat Arafat openlijk vallen. Er komt nog een gesprek, maar gezien de uitlatingen van Powell is deze conclusie juist.
En wat nu?
Komt er een vredesconferentie (exclusief Arafat en dus de afwijzing van de PA)?
Zo ja, dan laat de arabische wereld Arafat dus ook vallen.
Zo nee, deadlock.
Jullie reacties en gaarne inhoudelijk.
J.
quote:Een klap op je bek tijdens een vredesdemonstratie ? Dat verwacht je toch niet ?
Op dinsdag 16 april 2002 20:16 schreef Scipio het volgende:[..]
Of omdat ze net als de rest van Nederland in hun broek schijten uit angst misschien een klap op hun bek te krijgen? Lijkt me eerder de reden.
Maar goed, weer on topic dus.
[Dit bericht is gewijzigd door machteld op 16-04-2002 20:52]
quote:Ik vraag me af of de arabische wereld Arafat naar aanleiding van zo'n overleg gaat laten vallen. Dat is namelijk indirect partij kiezen voor Israel en dat lijkt me ondenkbaar. Het lijkt me eerder dat ze hun vertrouwen in Arafat opzeggen, maar ondertussen wel Israel scherp zullen veroordelen voor het leed dat zij een heel onschuldig volk aandoen o.i.d.
Op dinsdag 16 april 2002 20:17 schreef Juan Zueco het volgende:
...
Komt er een vredesconferentie (exclusief Arafat en dus de afwijzing van de PA)?Zo ja, dan laat de arabische wereld Arafat dus ook vallen.
Zo nee, deadlock.
J.
[Dit bericht is gewijzigd door Scipio op 16-04-2002 21:32]
They could have lived side by side with the Israelis. But a cruel, conniving, terroristic people have conspired to deny them their birthright, to live in peace and harmony with their neighbors.
The villain, however, is not Israel, whose only crime has been to defend its very right to exist. Rather, it is the heartless and hopelessly corrupt regimes throughout the Middle East, including that of Yasser Arafat.
The Palestinians have been the pawns of totalitarian Arab potentates and powers who have wanted since the day Israel became a nation in 1948 to annihilate it.http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=18764
The Palestinians have served as a bloody battering ram, a bludgeon, a dagger in the hands of unseen Arab leaders who couldn't destroy Israel through successive wars of aggression, and therefore resorted to Plan B; to destroy Israel a piece at a time through a "Palestine liberation" movement.
Most Arab leaders don't truly care a bit about the Palestinians. As former President Jimmy Carter confessed at a 1979 press conference: "I have never met an Arab leader that in private professed a desire for an independent Palestinian state. Publicly, they all espouse an independent Palestinian state;"
The truth is, this conflict has never been about land-for-peace. Remember what happened when former Prime Minister Barak, after much arm-twisting by then-President Clinton, agreed in 1999 to give on a silver platter 95 percent of Arafat's negotiating demands?
"The much-vaunted political solution to end the conflict was in fact attempted two years ago at Camp David, and it utterly failed," former Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu observed recently. "Arafat rejected a scandalously far-reaching Israeli offer of a sovereign Palestinian state in Judea, Samaria and the Gaza Strip, which included half of Jerusalem, and instead chose to unleash this war of terror against Israel."
http://www.miami.com/mld/jewishstartimes/news/editorial/2981185.htm
Before 1948, there was no clamoring among Muslims to possess Jerusalem. Even after the establishment of Israel, after Jordan annexed the West Bank and up until the time it lost it to Israel in an Arab war of aggression against the Jewish state in 1967, there was no international outcry from the Palestinians, or from any other Arabs, for their own state, or for a sacred Jerusalem.
But what about the religious fervor for the Al-Aksa Mosque, the third holiest place for Muslims? Isn't that what drives Palestinians to want Jerusalem as the capital of their hoped-for nation?
Mecca, the holiest place to Muslims, and Medina, the second holiest, are mentioned many times in the Koran. But Jerusalem? There's not even one reference in the entire Koran, nor is there any historical evidence that Muhammad ever went there.
The latter-day Palestinian hunger for the Temple Mount – the holiest site for Judaism; is like the sudden desire a child has for a toy with which his brother is playing. The first child never particularly paid much attention to that toy before, but now that his brother, whom he has always envied, is happily playing with it, the first boy feels compelled to take it away. The only "happiness" he would obtain by getting the toy, however, is the satisfaction of having deprived his brother of it.
Is it possible that what makes the Al-Aksa Mosque so attractive to the Palestinians is the fact that it is built on the ruins of the holiest site of the Jews, whom they detest?
Here is a bitter truth that none dare speak, but that many know deep down in their hearts. This current generation of Palestinians, so deeply corrupted, so absolutely and profoundly brainwashed from birth, will never – can never; live in peace, side by side with Israelis.
It's a strange thing about corruption: It's easy to brainwash and traumatize people; but it's extremely difficult to undo the damage.
Since the beginning of this current intifada in late 2000 – which today has escalated well-nigh into all-out war; I have been writing about the Palestinian love of breeding suicide bombers.
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=17707
When these stories first appeared, many were incredulous over the notion that high religious and political leaders were encouraging toddlers to become suicidal terrorists.
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=18773
We reported how a popular Sesame Street-like television program called the "Children's Club," complete with puppet shows, songs and a Mickey Mouse character, celebrated violence and terror, teaching Palestinian children songs like, "When I wander into Jerusalem, I will become a suicide bomber."
Then came Sept. 11, and the rest of the world learned more than it ever wanted to know about suicide bombers and the insane religious interpretation that justifies such wanton terror and mass murder in the name of Allah.
A generation of Palestinian children has been carefully and heartlessly groomed to look forward to the day they can blow up their precious, God-given bodies in order to destroy innocent Israeli men, women and children.
The Palestinian leadership, comprising Arafat and his political apparatus working in concert with certain Islamic leaders, has brainwashed a generation of beautiful children to become instruments of death, and to believe they are going to heaven as their reward for murdering their innocent brothers and sisters.
Do you have any idea at all just how profoundly and deeply you have to screw up someone's brain to get them to do that?
Sadly, in all likelihood, this damage cannot be undone.
Not only would the current generation of Palestinians be unable to live side-by-side with Israelis in peace. They would not even be able to live side-by-side with themselves.
What do you suppose would happen if Yasser Arafat got his wish and Israel disappeared from the face of the Earth today? That's right, just imagine that all the Jews in Israel simply disappeared overnight; vanished into thin air.
The Palestinians; yes, they would march triumphantly into Jerusalem and raise their flag above the city, and so on, acting out their fantasy of liberation. They would celebrate in the streets for days, firing guns into the air. A few overly enthusiastic would-be martyrs probably would blow themselves up with their new explosive belts to mark the occasion.
But before long, the fury, the traumatic hatred that's been injected into them since birth, would again have to express itself. They would turn on each other, or go to war with their Arab neighbors.
"No, Kupelian, these people are oppressed. Once the oppressor was gone, so would the reason for their anger."
Wrong. When you continually inculcate such intense hatred, such unquenchable fury, virtually from birth, it literally becomes what you are. It forms your very identity. You can't live without hatred and violence. Do you understand this?
Sure, the anger would likely transmute into some other form, and the sales of suicide explosive belts would certainly fall off sharply. But the insane, warlike culture – with no enemy to hate and attack any more – would turn first inward on itself and later on its neighbors.
Nations and tribes are always going to war to redirect the anger of their oppressed and rage-laden people away from each other and onto an outside enemy. The Palestinians would be unable to live without their hatred – they would have to have something to hate. After all, it's their righteousness, the only kind many of them have ever known since birth.
The Israelis, who took a tiny bit of barren desert wasteland the size of New Jersey and turned it into a blooming oasis of civilization and freedom in the Mideast, have a right to defend themselves against this unrelenting campaign to destroy them; whatever it takes. And I do mean, whatever it takes.
If you want to get a brief taste of how Palestinian youths are "educated" today, view this slide show.
http://www.worldnetdaily.com/resources/misc/A_Lesson_in_Childrens_Education.pps
Dit conflict eindigt nooit als de Arabieren blijven doorgaan
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=27154
quote:"We moeten zo hard toeslaan dat een tweede klap niet nodig is."
Op dinsdag 16 april 2002 21:41 schreef BAZZA het volgende:
Pity the poor Palestinians, for truly they are victims in this war.
Here is a bitter truth that none dare speak, but that many know deep down in their hearts. This current generation of Palestinians, so deeply corrupted, so absolutely and profoundly brainwashed from birth, will never – can never; live in peace, side by side with Israelis.
En over 100 jaar zien we wel verder.
quote:Zonder Arafat
Op dinsdag 16 april 2002 20:17 schreef Juan Zueco het volgende:
* Juan Zueco stelt voor om maar weer eens met de eigenlijke discussie te beginnen.Voor het op de man/vrouw spelen open een topic in Klaagbaak of onzin zo je wil.
Goed.
De U.S. of A. laat Arafat openlijk vallen. Er komt nog een gesprek, maar gezien de uitlatingen van Powell is deze conclusie juist.
En wat nu?
Komt er een vredesconferentie (exclusief Arafat en dus de afwijzing van de PA)?
Zo ja, dan laat de arabische wereld Arafat dus ook vallen.
Zo nee, deadlock.
J.
Of de USA Arafat laat vallen of niet is boeiend... USA is Israels vriend... dus niets nieuws voor de meesten.
Op de oude voet verder gaan?
Dat gaat op den duur fout en dat weet je.
Dus?
J.
quote:Dus?? domme (slimme) voorstel van Powell waar hij het antwoord al op weet... dus in feite gewoon tijdrekken of reactie uitlokken van de Palestijnen zodat hij later kan zeggen dat hij ze een kans bood. En dat weet hij verdomd goed. Je denkt toch niet dat de Arabische wereld de gekozen leider van de Palestijnen effe buitenspel gaan zetten???? Denk je dat echt? Nou dat denk ik niet. Sterker ik weet het wel zeker dat dit nooit zal gebeuren.
Op dinsdag 16 april 2002 23:12 schreef Juan Zueco het volgende:
Deadlock dus,Op de oude voet verder gaan?
Dus?
J.
quote:Lees de Koran eens. Welgemeend bedoeld.
Op dinsdag 16 april 2002 23:17 schreef JoanCollins het volgende:
Het is niet slechts een politiek probleem, maar ook een religieus probleem.
Religieuze opvattingen over Israel zijn namelijk eeuwig onveranderlijk.De belofte van God aan Abraham en Izak en Jakob geldt voor een groter gebied dan het huidige Israel.Voor veel Joden is de huidige situatie dus al onacceptabel.Beloften van God zijn niet te moderniseren, die liggen voor eeuwig vast.Als je dit gelooft, is er geen compromis mogelijk over het grondgebied van Israel.Jeruzalem delen is voor velen Joden onaanvaardbaar!
Maar wat ik dus van de absoluut zotte vind is dat je land kunt claimen op grond van geloof, of de zogenaamde geschiedenis!
J.
quote:Geloof ik ook niet, het wachten is dus op zijn aftreden/overlijden, zodat zijn opvolg(st)er wel zaken kan gaan doen.
Op dinsdag 16 april 2002 23:20 schreef Chadi het volgende:Dus?? domme (slimme) voorstel van Powell waar hij het antwoord al op weet... dus in feite gewoon tijdrekken of reactie uitlokken van de Palestijnen zodat hij later kan zeggen dat hij ze een kans bood. En dat weet hij verdomd goed. Je denkt toch niet dat de Arabische wereld de gekozen leider van de Palestijnen effe buitenspel gaan zetten???? Denk je dat echt? Nou dat denk ik niet. Sterker ik weet het wel zeker dat dit nooit zal gebeuren.
quote:Natuurlijk weet ik dat wel. Ik schreef immers deadlock?
Op dinsdag 16 april 2002 23:20 schreef Chadi het volgende:[..]
Dus?? domme (slimme) voorstel van Powell waar hij het antwoord al op weet... dus in feite gewoon tijdrekken of reactie uitlokken van de Palestijnen zodat hij later kan zeggen dat hij ze een kans bood. En dat weet hij verdomd goed. Je denkt toch niet dat de Arabische wereld de gekozen leider van de Palestijnen effe buitenspel gaan zetten???? Denk je dat echt? Nou dat denk ik niet. Sterker ik weet het wel zeker dat dit nooit zal gebeuren.
Wat ik ook bedoel is dat ik vrees dat het geduld van Israël ooit eens ophoudt (terrecht of niet) en dan echt rigoreus gaat handelen.
Ben jij daar ook niet bang voor?
Ik wel, want dan zie ik een kolossaal confilict, met wederom de Palestijnen als verliezers, maar dan wel definitief.
Die angst moet genoeg zijn om het geweld te stoppen en de dialoog aan te gaan.
J.
quote:Definitief bestaat niet en dat weet men in Israel dondersgoed. Israel heeft met de laatste acties gedaan wat het kon wat moeten ze meer doen? Dat wil ik wel weten. Atoombom op de Palestijnen??? Denk je dat Israel dat zou overleven? Wat hebben de Palestijnen te verliezen??? NIKS! Dat is het hem juist. Ze hebben niet eens de Hoop dus die kunnen ze ook niet verliezen.
Op dinsdag 16 april 2002 23:27 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Natuurlijk weet ik dat wel. Ik schreef immers deadlock?
Wat ik ook bedoel is dat ik vrees dat het geduld van Israël ooit eens ophoudt (terrecht of niet) en dan echt rigoreus gaat handelen.
Ben jij daar ook niet bang voor?
Ik wel, want dan zie ik een kolossaal confilict, met wederom de Palestijnen als verliezers, maar dan wel definitief.
Die angst moet genoeg zijn om het geweld te stoppen en de dialoog aan te gaan.
J.
Wil je dat?
J.
quote:Wil Israel dat?
Op dinsdag 16 april 2002 23:35 schreef Juan Zueco het volgende:
Met definitief bedoel ik dat de Palestijnen een enkele reis Jordanië of Libanon krijgen, ongetwijfeld met veel bloedvergieten en het Midden Oosten in vuur & vlam.Wil je dat?
J.
Het is een doem-scenario, maar m.i. niet ondenkbaar. Zeker gezien de PA niet de steun heeft van de U.S. of A (en Israël wel).
Think about it.
J.
quote:Die "dead" lock is er al een tijdje.
Op dinsdag 16 april 2002 23:12 schreef Juan Zueco het volgende:
Deadlock dus,Op de oude voet verder gaan?
Dus?
J.
In feite is er maar één oplossing.
Het stichten van een palestijnse staat op de westbank en een stuk Jordanie. De Gaza strook via een transit route verbinden. De eerste jaren zijn er geen open grenzen.
De Palestijnsestaat mag pas na vijf jaar beginnen met de opbouw van een leger.
De vluchtelingen kunnen via alleen gefaseerd terug keren en dienen verder door de buurlanden worden opgenomen.
Jeruzalem blijft onder Israelisch bestuur vallen. De Palestijnse claims op de stad zijn niet sterk onderbouwd en verstoren het vredes proces.
Er dient een donor groep tbv palestina te worden opgericht. Zodat de nieuwe staat zich in korte tijd kan ontwikkelen.
Alle nederzettingen dienen te verdwijnen. De infrasturtuur kan naar de palestijnen.
Groeperingen als Hamas, Jihad moeten met wortel en al worden
verwijderd uit de palestijnse samenleving.
Arafat en Sharon dienen van het politieke toneel te verdwijnen. Berechten is zinloos en leid alleen maar tot ongezonde sentimenten in de regio.
De buurlanden dienen actief de beide staten te steunen. Tereur groeperingen dienen te worden "geneutraliseerd".
Er moet een Midden-Oosten veiligheidsraad komen met daarin alle betrokken partijen. Echter zonder de VS en de EU.
De regio dient economisch verbonden te worden. Economische voorspoed = stabiliteit = rust in de tent.
Eigenlijk kan elk weldenkend mens dit verzinnen, echter we blijven steeds weer steken in het welles/nietes gebeuren.
Dat is verre van constructief. Die zelfde houding zie je nu bij beide partijen. Deze valt alleen maar weg te nemen door de top in de leiding te vervangen en te vervangen door minder radicaal denkenden.
Maar om uberhaupt te kunnen beginnen met praten dient er eerst een situatie zonder geweld te zijn. Ik geloof, hoewel ik het vreselijk vind, dat de huidige Israelische acties toch nuttig kunnen zijn. Immers het geweld escaleert nu zo dat een ieder inziet dat er wat moet gebeuren. Als daarbij ook nog eens Hamas en Jihad het loodje leggen, kan dit wel eens een nieuwe start betekenen.
quote:Hier kan ik geen speld tussen krijgen (hoog gamma gehalte
Op dinsdag 16 april 2002 23:43 schreef clarify het volgende:
Eigenlijk kan elk weldenkend mens dit verzinnen, echter we blijven steeds weer steken in het welles/nietes gebeuren.
Dat is verre van constructief. Die zelfde houding zie je nu bij beide partijen. Deze valt alleen maar weg te nemen door de top in de leiding te vervangen en te vervangen door minder radicaal denkenden.
Je stellingen, voorwaarden moet ik nog even laten bezinken. Reactie volgt.
J.
Heeft iemand de documentaire vanavond gezien op Ned. 1? Ging over de zelfmoordaanslagen, het martelaarschap in de beleving van degenen die ze eventueel uit willen voeren. Ook kwamen familieleden, vrienden van een zelfmoordactiepleger aan het woord.
"Moord als wapen" was volgens mij de titel.
Heeft iemand reacties op deze reportage?
J.
quote:Als het om het territorium gaat dan is de 67 grens. En waarom zouden de vluchtelingen niet terug mogen naar hun EIGEN huis als ze dat liever willen???
Op dinsdag 16 april 2002 23:43 schreef clarify het volgende:[..]
quote:Tja, dit artikel geeft precies weer hoe ik erover denk. Wat ieder weldenkend mens waarschijnlijk diep in zijn hart weet.
Op dinsdag 16 april 2002 21:41 schreef BAZZA het volgende:
Pity the poor Palestinians, for truly they are victims in this war.
quote:zonder het allemaal goed te praten is mij wel gebleken dat wij hier allen een zeer simplistisch gedachtengoed hebben over de motivatie van de Palestijnse zelfmoord pogingen
Op dinsdag 16 april 2002 23:54 schreef Juan Zueco het volgende:
Even tussendoor.Heeft iemand de documentaire vanavond gezien op Ned. 1? Ging over de zelfmoordaanslagen, het martelaarschap in de beleving van degenen die ze eventueel uit willen voeren. Ook kwamen familieleden, vrienden van een zelfmoordactiepleger aan het woord.
Heeft iemand reacties op deze reportage?
J.
Ik blijf van mening dat de voedingsbodem van de haat weg genomen dient te worden, het argument alle Joden de zee in als historisch motief tegenwoordig nihil (een enkeling daar gelaten). De motivatie ligt in het heden, niet in het verleden
quote:dus?
Op woensdag 17 april 2002 00:19 schreef logisnack het volgende:
Zojuist vernielingen hier in de straat.
Werden anti-semitistische leusden geroepen....
(en dat vraag ik uit interesse, ik keur het af)
quote:Is dat je conclusie van de uitzending?
Op woensdag 17 april 2002 00:16 schreef Re het volgende:[..]
Ik blijf van mening dat de voedingsbodem van de haat weg genomen dient te worden, het argument alle Joden de zee in als historisch motief tegenwoordig nihil (een enkeling daar gelaten). De motivatie ligt in het heden, niet in het verleden
J.
quote:Dus..
Op woensdag 17 april 2002 00:26 schreef Re het volgende:[..]
dus?
(en dat vraag ik uit interesse, ik keur het af)
Naja, ik ga effe kijken waar de politie blijft..
quote:mijn conclusie is dat met een waas voor je ogen je beslissingen neemt waarbij het individu niet geldt
Op woensdag 17 april 2002 00:26 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Is dat je conclusie van de uitzending?
J.
quote:Mee eens, al vraag ik me soms wel eens af door wie die waas wordt veroorzaakt.
Op woensdag 17 april 2002 00:31 schreef Re het volgende:[..]
mijn conclusie is dat met een waas voor je ogen je beslissingen neemt waarbij het individu niet geldt
J.
quote:En dat geldt niet voor de acties van sommige Israeli's, denk je?
Op woensdag 17 april 2002 00:31 schreef Re het volgende:[..]
mijn conclusie is dat met een waas voor je ogen je beslissingen neemt waarbij het individu niet geldt
quote:Ja gezien, maar vooral de laatste zin van de moeder (en de reportage) was treffend. "Wij houden van onze kinderen en zij houden van hun kinderen," en dat was in mijn ogen zéér oprecht. Je zag haar ook één maal met een paar andere, jongere vrouwen die haar kwamen condoleren met haar verlies, maar op dat moment sprak ze toch andere woorden en op mij kwam het over alsof dat onder druk van de rest van de groep was. De jongere generatie dus. Ze prevelde wat woorden, zonder overtuiging. Niemand ziet hun kinderen graag sterven, Israëli's niet en Palestijnen niet.
Op dinsdag 16 april 2002 23:54 schreef Juan Zueco het volgende:
Even tussendoor.Heeft iemand de documentaire vanavond gezien op Ned. 1? Ging over de zelfmoordaanslagen, het martelaarschap in de beleving van degenen die ze eventueel uit willen voeren. Ook kwamen familieleden, vrienden van een zelfmoordactiepleger aan het woord.
De reportage was volgens mij ook behoorlijk accuraat wat betreft dat de martelaren van nu, degenen zijn die getraumatiseerd zijn tijdens de eerste Intifadah. Vooral het commentaar van die Palestijns psycholoog over de paranoïa die er ontstaat (wat was de precieze term ook alweer), vond ik wel interessant. Het vervagen van de vijand van individuen tot één geheel, waardoor het mogelijk wordt zulk soort aanslagen te plegen. Alleen hoe dat te doorbreken...
quote:denkfout
Op woensdag 17 april 2002 00:39 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
En dat geldt niet voor de acties van sommige Israeli's, denk je?
Vreemd toch dat er zo mild geoordeeld wordt over excessen aan Palestijnse zijde, maar dat diezelfde mildheid nooit voor de andere partij geldt.
oorzaak ... gevolg ... gevolg ... (gevolg)oneindig
individu ... staat ...
Een tip voor Osama Bin Laden, Milosevic, Mugabe en andere dictatoren die de mensen rechten schenden. WORD ISRAELIER! daar kan je mensenrechten schenden zonder dat je ervoor gepakt word. Je kan het gewoon zelf verdediging noemen, en als er een VN resolutie komt, kan je die gewoon lachend naast je neer leggen.....
Ben het er mee eens!!!
J.
quote:Dan ben je niet zo slim
Op woensdag 17 april 2002 00:49 schreef kariem112 het volgende:
Las ik vandaag, goede beschrijving:Een tip voor Osama Bin Laden, Milosevic, Mugabe en andere dictatoren die de mensen rechten schenden. WORD ISRAELIER! daar kan je mensenrechten schenden zonder dat je ervoor gepakt word. Je kan het gewoon zelf verdediging noemen, en als er een VN resolutie komt, kan je die gewoon lachend naast je neer leggen.....
Ben het er mee eens!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |