ff een URL voor de software (geen warez, Slakkie )
Download beide programma's
Gamespy Arcade zal automatisch installeren..als dat klaar is installeer je de tunnel update. Maak ff een login (scherm verschijnt automatisch)
Na het inloggen klik je op het xbox linkje
Daarna kom je in de lobby, met daarin alle beschikbare xbox games. Voor het gemak heb ik Halo gekozen.
dit is de Halo server room
Na een server gekozen te hebben, kom je in de wachtruimte. Hier kan je lullen met je soon-2-be tegenstanders/ teammates.
Zodra de host het spel gestart heeft, kies je bij Halo voor de system link optie en kies je "Join".
(Als je een HUB hebt liggen, gebruik dan straight cable tussen die HUB en je xbox, anders moet je cross-over cable gebruiken.)
Have fun!
quote:maar, tot de online service hier officieel uitkomt, is t wel zo leuk om t online gamen vast mee te maken...
Op zaterdag 13 april 2002 18:20 schreef gelly het volgende:
Gamespy zuigt grote tijd.
SCHOP!!
quote:Moet nog wel ff wat meer oefenen dan, maar count me in
Op donderdag 18 april 2002 19:57 schreef The.PhantoM het volgende:
Komt er nog een Halo clan? Als dat zo is dan wil ik meedoen!
quote:Oke, ja ik moet de xbox nog halen. Maar ik heb hem op 26 april en anders zeer binnenkort! Dus chill, alle tijd om te oefenen
Op donderdag 18 april 2002 20:09 schreef Zooi het volgende:[..]
Moet nog wel ff wat meer oefenen dan, maar count me in
.
quote:Zou leuk zijn
Op donderdag 18 april 2002 20:12 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
Oke, ja ik moet de xbox nog halen. Maar ik heb hem op 26 april en anders zeer binnenkort! Dus chill, alle tijd om te oefenen
. Wie doet er nog meer mee met de Halo clan?
A: een tweede netwerkkaart kopen en die verbinden met de x-box.
B: Een crossoverkabelkopen en de xbox tussen de pc en het internet plaatsen.
C: Een HUB plaatsen en daar de xbox en pc op aansluiten en dan de HUB aan de andere kant op het kabel internet.
Help me out, want iedereen zegt wat anders. Ik heb liever geen netwerkkaart erbij want heb geen vrije pcisloten meer.
quote:Opties A en C zijn mogelijk.
Op woensdag 24 april 2002 13:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik snap het niet, moet ik nou:A: een tweede netwerkkaart kopen en die verbinden met de x-box.
B: Een crossoverkabelkopen en de xbox tussen de pc en het internet plaatsen.
C: Een HUB plaatsen en daar de xbox en pc op aansluiten en dan de HUB aan de andere kant op het kabel internet.Help me out, want iedereen zegt wat anders. Ik heb liever geen netwerkkaart erbij want heb geen vrije pcisloten meer.
De XBox hoeft niet met het kabelmodem te communiceren, alleen maar met de PC.
De PC runt XBConnect (of Gamespy Tunnel) software, legt zijn oor te luisteren voor XBox verkeer, en stuurt dat zonodig door over het Internet naar andere PCs die XBConnect runnen. Die zenden het vervolgens weer door naar hun lokale XBox.
quote:Ik heb zelf een HUB hangen met mn ADSL modem als router in de Uplink..en de xbox met een UTP kabel op de HUB geflikkerd. En mn pc zit uiteraard ook in de HUB. Gaat perfect
Op woensdag 24 april 2002 18:13 schreef Vibromass het volgende:[..]
Opties A en C zijn mogelijk.
De XBox hoeft niet met het kabelmodem te communiceren, alleen maar met de PC.
De PC runt XBConnect (of Gamespy Tunnel) software, legt zijn oor te luisteren voor XBox verkeer, en stuurt dat zonodig door over het Internet naar andere PCs die XBConnect runnen. Die zenden het vervolgens weer door naar hun lokale XBox.
quote:Okay ik heb dus alleen een HUB nodig en een extra utp kabeltje.
Op woensdag 24 april 2002 18:49 schreef Robhimself het volgende:[..]
Ik heb zelf een HUB hangen met mn ADSL modem als router in de Uplink..en de xbox met een UTP kabel op de HUB geflikkerd. En mn pc zit uiteraard ook in de HUB. Gaat perfect
Zo moet ik dat dus aansluiten?
enne wat kost een hub en waar moet ik op letten, of komt dat niet zo nauw?
quote:Zo klopt t als een bus.....een beetje HUB kost rond de 50 euro....de HUB moet 10/100Mbit zijn!!! Verder moet je alles aansluiten met UTP straight cable, geen Cross over cable. That's it. Vragen? kep een heel mooi ICQ icoontje
Op woensdag 24 april 2002 19:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Okay ik heb dus alleen een HUB nodig en een extra utp kabeltje.
Zo moet ik dat dus aansluiten?
quote:Ik zou een switch nemen ipv een hub, die kosten nauwelijks extra tegenwoordig. Dat is voor dit verhaal overigens niet echt van belang, maar zorgt voor hogere snelheid in de overdraging als je meer dan 1 PC hebt.
Op woensdag 24 april 2002 19:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
8 poorts 10/100 Mbit switch ca. € 70
Let erop dat als je nu het modem direkt aan de PC hebt hangen zonder hub dat ie dan ofwel via een kruiskabel aangesloten is - die moet dan in de uplink poort van de hub/switch, of dat het een normale kabel is, maar dan is de poort van het modem al gekruist, dan moet je hem in een normale poort van de switch pluggen. Voor de XBox en PC gebruikt je gewoon normale ('rechte') kabels voor aansluiting op de hub.
----> Ik zou trouwens niet weten wat voor kabel er nu van mijn pc naar mijn modem loopt trouwens, ik dacht dat alle utp kabels hetzelfde waren? Het is gewoon de standaard kabel die de @home monteur heeft neergelegd 3 jaar terug.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 24-04-2002 19:23]
quote:voor die miezerige paar ms aan ping.....neuhh bovendien begrijp ik dat ie al UTP straight heeft liggen
Op woensdag 24 april 2002 19:13 schreef Vibromass het volgende:[..]
Ik zou een switch nemen ipv een hub, die kosten nauwelijks extra tegenwoordig. Dat is voor dit verhaal overigens niet echt van belang, maar zorgt voor hogere snelheid in de overdraging als je meer dan 1 PC hebt.
8 poorts 10/100 Mbit switch ca. € 70
Let erop dat als je nu het modem direkt aan de PC hebt hangen zonder hub dat ie dan ofwel via een kruiskabel aangesloten is - die moet dan in de uplink poort van de hub/switch, of dat het een normale kabel is, maar dan is de poort van het modem al gekruist, dan moet je hem in een normale poort van de switch pluggen. Voor de XBox en PC gebruikt je gewoon normale ('rechte') kabels voor aansluiting op de hub.
quote:Een switch geeft je full duplex transfers ipv half duplex. Daarnaast heb ik de ervaring dat switches betrouwbaarder zijn wat betreft autosense 10/100 Mbit dan (switching) hubs. Je moet het zelf weten, maar nu nog een hub kopen is wat mij betreft een beetje zonde van je geld.
Op woensdag 24 april 2002 19:19 schreef Robhimself het volgende:[..]
voor die miezerige paar ms aan ping.....neuhh bovendien begrijp ik dat ie al UTP straight heeft liggen
quote:als ie dat ding alleen voor online xbox koopt, is ie wel goedkoper uit...veel zal t niet schelen...toch?
Op woensdag 24 april 2002 19:25 schreef Vibromass het volgende:[..]
Een switch geeft je full duplex transfers ipv half duplex. Daarnaast heb ik de ervaring dat switches betrouwbaarder zijn wat betreft autosense 10/100 Mbit dan (switching) hubs. Je moet het zelf weten, maar nu nog een hub kopen is wat mij betreft een beetje zonde van je geld.
quote:Ik weet niet wat @home voor modems gebruikt. Je kan het zien - bekijk beide uiteinden van de UTP kabel, binnenin de plastic UTP pluggen zie je gekleurde draadjes die verbonden zijn met de contactpunten.
Op woensdag 24 april 2002 19:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
----> Ik zou trouwens niet weten wat voor kabel er nu van mijn pc naar mijn modem loopt trouwens, ik dacht dat alle utp kabels hetzelfde waren? Het is gewoon de standaard kabel die de @home monteur heeft neergelegd 3 jaar terug.
Als die draadjes aan beide kanten in dezelfde volgorde liggen (bijv oranje/wit draadje, dan een oranje draadje, dan groen/wit, blauw, blauw/wit, groen, bruin/wit, bruin) dan heb je een rechte kabel, is de volgorde verschillend aan beide kanten dan heb je een kruiskabel.
quote:Ik heb een comport2000 van com21...
Op woensdag 24 april 2002 19:31 schreef Vibromass het volgende:[..]
Ik weet niet wat @home voor modems gebruikt. Je kan het zien - bekijk beide uiteinden van de UTP kabel, binnenin de plastic UTP pluggen zie je gekleurde draadjes die verbonden zijn met de contactpunten.
Als die draadjes aan beide kanten in dezelfde volgorde liggen (bijv oranje/wit draadje, dan een oranje draadje, dan groen/wit, blauw, blauw/wit, groen, bruin/wit, bruin) dan heb je een rechte kabel, is de volgorde verschillend aan beide kanten dan heb je een kruiskabel.
deze dus, zal morgen het stekertje er wel even uithalen om te checken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |