Ben benieuwd
prrrrrr
Als je trouw bent aan jezelf (aan de natuur in jezelf, aan 'god') dan zullen de engelen je terzijde staan. Doe je jezelf tekort, ben je niet eerlijk tegenover jezelf in je gedrag en denken, dan worden diezelfde 'engelen' demonen die je 'pijnigen'.
De echte zonde is zondigen tegenover jezelf. Tegenwoordig hoeven we dit niet meer religieus te vertalen maar kunnen we in plaats van demonen spreken over neerslachtigheid, depressie en neurosen.
Men zegt als je het leven van 1 iemand red dat je dan de hele wereld red. Ik denk dat dit waar is. Het hele universum zit in je eigen geest, inclusief God, alle engelen en duivels.
prrrrr
Nee ik denk dat in oorsprong dat er niet mee bedoeld werd. Maar vroeger (net als nu) kan 'engel' ook staan voor een machtig wezen dat komt om te helpen.
Iemand die plotseling in je leven komt op het goede moment, waar je veel aan hebt, kun je een engel noemen nietwaar?
In oude verhalen zijn er veel 'engelen' die komen om de mensen te helpen (engel betekend: van god gekomen of gods boodschapper).
Wie dit geweest zijn en wat men er daarmee precies bedoelde weet ik niet.
Sommigen denken bijvoorbeeld dat het wezens van andere planeten zijn geweest (Erich von Danicken), anderen denken dat het afgezanten zijn geweest van een hoge beschaving die verdwenen is (Graham Hancock). En natuurlijk denken gelovigen dat het engelen in de bijbelse betekenis zijn geweest.
Allemaal intressante mogelijkheden.
Maar wat denk je er zelf van? en hoe kom je er zo op?
quote:Ik beweerde als kind vroeger tegenover iedereen dat ik een engel ben. Ik was daar echt van overtuigd, dat wist ik gewoon een soort. En nu kriebelt dat heel erg. Ik vraag me gewoon af of er over zulk soort zaken iets bekend is, of er meer mensen of kinderen zijn die dat beweren, en sowieso informatie over 'human angels'. Qua boeken is het lastig - ik heb me al suf gezocht, maar echt specifiek daarover heb ik niet echt wat gevonden, behalve een paar leuke doch voor mij niet zo interessante fictieverhalen.
Op zaterdag 13 april 2002 06:03 schreef FROSTBITE het volgende:Maar wat denk je er zelf van? en hoe kom je er zo op?
prrrrr
Boek dat me daar erg aan doet denken!
Het idee van 'oude zielen' spreekt me wel ontzettend aan (dat is de niet-rationele kant in mij).
Maar heb je dan ook het idee dat je met een bepaalde bedoeling op aarde bent?
quote:Dat boek ga ik zéker opzoeken, bedankt
Op zaterdag 13 april 2002 06:19 schreef FROSTBITE het volgende:
Wie was mijn kind? - Carol BowmanBoek dat me daar erg aan doet denken!
Het idee van 'oude zielen' spreekt me wel ontzettend aan (dat is de niet-rationele kant in mij).
Maar heb je dan ook het idee dat je met een bepaalde bedoeling op aarde bent?
Jah, ik geloof zelf ook wel heel erg in het idee van 'oude zielen'. Mijn moeder vertelde me ook vanalles uit wat zij een 'ander leven' noemde, en bovendien ZIE je soms gewoon een soort 'wijsheid' over sommige mensen hangen, die die wijsheid nog niet uit zichzelf bereikt kunnen hebben (kinderen dus, vaak, soms babies zelfs).
Ik ben heel benieuwd of ik, als ik een engel ben, dan ook met een bepaalde bedoeling op aarde ben. Dat wil ik uitvinden. Ik heb geen directe intercom met God of wie dan ook in elk geval waarin ik ff te horen krijg wat mijn taak is
prrrrrr
quote:Sommige kinderen weten idd dingen die ze niet zouden behoren te weten, of hebben interesses die niet bij hun leeftijd passen.
Op zaterdag 13 april 2002 06:23 schreef Pridemeid het volgende:[..]
Bovendien ZIE je soms gewoon een soort 'wijsheid' over sommige mensen hangen, die die wijsheid nog niet uit zichzelf bereikt kunnen hebben (kinderen dus, vaak, soms babies zelfs).
Ik heb geen directe intercom met God of wie dan ook in elk geval waarin ik ff te horen krijg wat mijn taak isprrrrrr
Ergens heeft het ook wel raakvlakken met het New Age denken. We gaan nu het Watertijdperk in en volgens de voorspellingen is dat de tijd dat oude zielen op aarde terug komen zodat de mensheid een nieuwe stap in haar ontwikkeling kan nemen.
Erg intressant!
Maar ben ook best benieuwd hoe anderen hierover denken.
quote:Ik ook! Ik zie het wel als ik eerst een paar uurtjes slaap tot mij heb genomen
Op zaterdag 13 april 2002 06:31 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Maar ben ook best benieuwd hoe anderen hierover denken.
prrrrrr
toch geloof ik ook in geesten en in mensen die ouder zijn dan hunzelf, de "logische" verklaring hiervoor zou dan zijn dat ze hun leven niet hebben "afgemaakt" of dat ze nog een bepaalde taak te vervullen hebben die alleen te doen zou zijn met Nog een leven.
als je het dan puur over engelen hebt denk ik niet dat ze bestaan, hoewel ik WEL geloof dat er bepaalde dingen (geesten, engelen etc) zijn die je af en toe een handje kunnen helpen, maar dat zou volgens mij geen taak uit naam van "god" zijn maar puur (ex) menselijke goedheid.
[Dit bericht is gewijzigd door Ghettobob op 13-04-2002 07:52]
quote:Helemaal mee eens.
Op zaterdag 13 april 2002 05:45 schreef FROSTBITE het volgende:
Ik denk dat engelen (net als 'gevallen engelen' of demonen) metaforen zijn voor bepaalde mechanismen in onze eigen psyche.Als je trouw bent aan jezelf (aan de natuur in jezelf, aan 'god') dan zullen de engelen je terzijde staan. Doe je jezelf tekort, ben je niet eerlijk tegenover jezelf in je gedrag en denken, dan worden diezelfde 'engelen' demonen die je 'pijnigen'.
De echte zonde is zondigen tegenover jezelf. Tegenwoordig hoeven we dit niet meer religieus te vertalen maar kunnen we in plaats van demonen spreken over neerslachtigheid, depressie en neurosen.
Men zegt als je het leven van 1 iemand red dat je dan de hele wereld red. Ik denk dat dit waar is. Het hele universum zit in je eigen geest, inclusief God, alle engelen en duivels.
quote:Maar wat is dan het verschil tussen een 'goed' meisje en een meisje met een engelenziel?
Op zaterdag 13 april 2002 23:01 schreef Ghettobob het volgende:
trouwens geloof ik niet in engelen in menselijke vorm in de traditionele vorm, wel geloof ik dat er mensen zijn die beter zijn dan anderen, en echt goed zijn... ik hoop nog eens zo'n meisje tegen te komen :-P (wie niet)
prrrrr
[Dit bericht is gewijzigd door Ghettobob op 14-04-2002 13:42]
quote:Waar heb je deze theorie vandaan? klinkt interesant nml.
We gaan nu het Watertijdperk in en volgens de voorspellingen is dat de tijd dat oude zielen op aarde terug komen zodat de mensheid een nieuwe stap in haar ontwikkeling kan nemen.
quote:En dat was dus ook exact mijn vraag: wat een engel dan wel is. Er zullen genoeg mensen zijn die zich niet kunnen vinden in het starre originele idee van een engel, de mensvorm met vleugels, gezonden door God (of wie dan ook) als boodschapper, lichtbrenger, of hoe je het maar wilt benoemen. Dat kan ik me goed voorstellen, zeker omdat je die wezens niet elke dag tegenkomt
Op zondag 14 april 2002 12:30 schreef Ghettobob het volgende:
als je echt goed ben mag je van mij een engel genoemt worden, dit komt namelijk nog maar weinig voor.
het is een beetje afhankelijk van wat jouw definitie van een engel is; voor mij is dat iemand die door en door goed is. Dus bij mijn definitie zou JIJ ook een engel Kunnen zijn.
Er zijn natuurlijk honderden theoriën over engelen en hun bestaan. Ik weet zelf niet zo goed wat ik zelf geloof. Ik geloof wel in zielen die wijsheid in zich dragen en over meerdere mensenlevens gespreid zijn. Er zijn genoeg theoriën die zeggen dat alle zielen engelen zijn, het pure licht, eenheid met de kosmos, etc. Daar geloof ik ook wel een beetje in, maar ik geloof wel dat er sommige zielen op aarde zijn met een bepaald doel en een functie. Er zijn teveel dingen die gewoon té toevallig zijn en teveel dingen die op elkaar aansluiten. Als je het een uit je leven niet had meegemaakt, had je het ander nooit zo gezien als dat je doet. Dat is logisch, want alles verandert je in zekere zin, maar toch zit er iets méér achter dan dat, denk ik.
Bovendien geloof ik ook dat de dingen die je in een leven leert, nieuwe kennis zijn voor de hele kosmos, zodat de wereld in zn geheel groeit, een soort.
In die overtuigingen zou het best kunnen dat er zoiets bestaat als een zuivere ziel of engelenziel....
Hmz....
Ingewikkeld
prrrrrr
Laten we er even van uit gaan dat als we dood gaan onze ziel, geest, chi whatever you want to call it, ons lichaam verlaat en dus vrolijk rondbanjert over deze aardkloot. Dan zullen er waarschijnlijk ook zielen zijn die graag op hun kinderen, kleinkinderen, geliefden etc. blijven letten. Dit zou je dan kunnen betitelen als beschermengel. Nou heb ik met sommige mensen al afgesproken dat als ik eerder dood ging dan zij, ik hun zou beschermen. Anyway, neem ook even aan dat reincarnatie een mogelijkheid is, dan zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat je een hele tijd een beschermengel bent geweest en nu weer gereincarneerd bent.
Naarmate de tijd vordert gaan mensen steeds meer hun vorige levens onthouden (althans, dat geloof ik) en zodoende denk jij dat je een engel bent, wat je in feite dus ook geweest bent.
Just a thought...
quote:Oke, ik kan me redelijk in die theorie vinden. In de strekking van die theorie denk ik zelfs dat het niet eens noodzakelijk is om echt feitelijk bescherming te bieden aan mensen op aarde, maar dat puur de periode tussen twee levens al een stuk 'engelzijn' kan zijn. Het lijkt mij namelijk dat er in zo'n periode niets is dan licht, liefde en zuiverheid. Tijd zal al niet bestaan. Zo geloof ik dan ook dat het niets uitmaakt wat je precies doet in zo'n tussenperiode, tijd bestaat namelijk niet. Je kunt niet denken: oh, ik ga eerst eventjes mn oma begeleiden in haar dood, dan ga ik dit doen, dan dat... tijd is namelijk een door mensen verzonnen iets.
Op maandag 15 april 2002 10:59 schreef ArieP het volgende:
Here's a theory:Laten we er even van uit gaan dat als we dood gaan onze ziel, geest, chi whatever you want to call it, ons lichaam verlaat en dus vrolijk rondbanjert over deze aardkloot. Dan zullen er waarschijnlijk ook zielen zijn die graag op hun kinderen, kleinkinderen, geliefden etc. blijven letten. Dit zou je dan kunnen betitelen als beschermengel. Nou heb ik met sommige mensen al afgesproken dat als ik eerder dood ging dan zij, ik hun zou beschermen. Anyway, neem ook even aan dat reincarnatie een mogelijkheid is, dan zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat je een hele tijd een beschermengel bent geweest en nu weer gereincarneerd bent.
Naarmate de tijd vordert gaan mensen steeds meer hun vorige levens onthouden (althans, dat geloof ik) en zodoende denk jij dat je een engel bent, wat je in feite dus ook geweest bent.Just a thought...
Deze theorie zou redelijk aansluiten bij mijn gevoel. Maar niet helemaal -> en ik weet niet wat.
prrrrrr
persoonlijk vind ik dit verdacht veel op een ligte vorm van megalomania lijken (grootheidswaanzin) en ik geloof er ook niet in dat iemand beter is dan een ander. elk persoon is op een bepaald vlak beter in iets dan een ander persoon, of het nu intelligentie, kracht, creativiteit, wat dan ook betreft.
en wat engelen betreft...ik weet niet wat ik hier van moet geloven. aan de ene kant heb ik, en menig ander, af en toe wel eens het gevoel dat ik er niet alleen voor sta en dat geeft me een heel rustgevend gevoel. aan de andere kant...wie zegt dat dit met beschermengelen of spirituele gidsen te maken heeft? het kan evengoed een soort van 'zoeken naar zekerheid' zijn.
ik ben trouwens wel dol op afbeeldingen van engelen. ze zien er gewoon stoer uit: mensen met vleugels zoals vogels. daarom ben ik ook zo dol op anime series zoals Escaflowne.
(nu ff heeeeel off-topic: een plastische chirurg zei eens op tv dat het binnenkort mogelijk zal zijn om een staart of vleugels aan je lichaam vast te laten zetten. omdat je hersene zich automatich aanpassen aan deze nieuwe lichaamsdelen, zal het ook mogelijk zijn om ze te bewegen, maar je kan b.v. niet echt vliegen met die vleugels.)
quote:ik heb zelf 2 beschermengelen...
Op zaterdag 13 april 2002 05:35 schreef Pridemeid het volgende:
Denken jullie dat ze bestaan? Zo ja, in welke gedaante? Gewoon als mens, of meer als persoonlijke beschermengel, in de vorm van een geest of whatever?Ben benieuwd
prrrrrr
By the way. Je hebt verschillende orden engelen. Je heb Cherubijnen, serafijnen en nog tal van andere soorten engelen. De enige Engelen die in contact komen met mensen zijn Aartsengelen. Een zeer beroemde Aartsengel is de engel Gabriël die effe kwam vertellen dat Maria een kindje zou krijgen en dat die Jezus moet heten. De hogere ordes engelen kunnen niet in contact komen met mensen want mensen zouden gek worden van hun schoonheid en blind en weet ik veel wat nog meer. Aartsengelen zijn er speciaal met het doel als buffer te dienen tussen hemel en aarde. Zijn er engelen hier op aarde die niet gevallen zijn maar die hier zijn om goeds te doen dan zijn dat aartsengelen.
Leuk verhaaltje voor geïntereseerden. Vinden jullie ook niet?
quote:Heel graag. Je kunt me vinden op ICQ 126527968, of meelen op pridemeid@hotmail.com
Op maandag 15 april 2002 14:28 schreef Rick_1001 het volgende:
Ik wil je deze dingen rustig eens uitleggen, maar niet over een Forum. Laat me maar weten hoe je erover denkt.
prrrrr
quote:Je weet er veel van
Op maandag 15 april 2002 23:22 schreef heracles het volgende:Leuk verhaaltje voor geïntereseerden. Vinden jullie ook niet?
prrrrr
quote:Je hebt ook engelen met een slechte boodschap van god, of engelen die de opdracht hebben iemand te vermoorden, etc.
Op maandag 15 april 2002 23:22 schreef heracles het volgende:
Als er engeltjes op aarde lopen dan zijn het gevallen engeltjes en dan zijn het geen engeltjes maar duiveltjes en die heb je liever niet want They are Eviiiiilll.By the way. Je hebt verschillende orden engelen. Je heb Cherubijnen, serafijnen en nog tal van andere soorten engelen. De enige Engelen die in contact komen met mensen zijn Aartsengelen. Een zeer beroemde Aartsengel is de engel Gabriël die effe kwam vertellen dat Maria een kindje zou krijgen en dat die Jezus moet heten. De hogere ordes engelen kunnen niet in contact komen met mensen want mensen zouden gek worden van hun schoonheid en blind en weet ik veel wat nog meer. Aartsengelen zijn er speciaal met het doel als buffer te dienen tussen hemel en aarde. Zijn er engelen hier op aarde die niet gevallen zijn maar die hier zijn om goeds te doen dan zijn dat aartsengelen.
Leuk verhaaltje voor geïntereseerden. Vinden jullie ook niet?
quote:Nah, áls ik dan al een engel zou zijn, of geweest zou zijn of whatever dan geloof ik niet dat ik tot die catagorie behoor. Ik kan nog geen spin pletten
Op dinsdag 16 april 2002 17:12 schreef nikk het volgende:[..]
Je hebt ook engelen met een slechte boodschap van god, of engelen die de opdracht hebben iemand te vermoorden, etc.
prrrrr
quote:Je moet het boek "De duisternis aanwezig" is lezen van Frank E. Peretti, dat is een thriller met als onderwerp de strijd tussen engelen en demonen. De strijd wordt gestreden in het Amerikaanse stadje Ashton, dat op het punt staat in de greep te komen van het Genootschap voor Universeel Bewustzijn, een occulte beweging die uit is op wereldheerschappij. Door middel van indoctrinatie, corruptie en zelfs moord is deze beweging geïnfiltreerd in kerk, universiteit en politie van het stadje. Het Genootschap is een instrument van de Duivel en een heel demonenleger bevolkt. Ik vondt het persoonlijk een erg leuk boek om te lezen, je hebt tijdens het lezens net het gevoel dat die twee krachten naast je zitten te strijden. Een echte aanrader
Op maandag 15 april 2002 23:22 schreef heracles het volgende:
Als er engeltjes op aarde lopen dan zijn het gevallen engeltjes en dan zijn het geen engeltjes maar duiveltjes en die heb je liever niet want They are Eviiiiilll.
quote:Hoe het ook zij, de boeken dienen zich wel van alle kanten aan
Op dinsdag 16 april 2002 23:03 schreef SilverMane het volgende:[..]
Je moet het boek "De duisternis aanwezig" is lezen van Frank E. Peretti
prrrrrrr
quote:Ik heb gister een film gezien: 'Little obiedient angels- cumfest 3'. Misschien heb je daar wat aan?
Op vrijdag 19 april 2002 15:22 schreef Pridemeid het volgende:
*nog maar een klein * schopje * dan*prrrr
quote:Waar ging de film precies over?
Op zaterdag 20 april 2002 14:56 schreef Vintersorg het volgende:[..]
Ik heb gister een film gezien: 'Little obiedient angels- cumfest 3'. Misschien heb je daar wat aan?
prrrrr
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 23:26 schreef Pridemeid het volgende:[..]
Waar ging de film precies over?
prrrrr
Verder ben je niet zwakbegaafd enzo?
Maar goed Engelen zoals jij ze ziet zijn tijdloze wezens die zowel alleen maar toekijken en ook af en toe daadwerkelijk iets uit kunnen richten. Zoiets lijkt me niet onmogelijk of zoals de dichter al zei: "There are more things between heaven and earth then are dreamt of in your philosophy."
Dan heb ik nog wel een filmtip voor je, die draait dit moment in de bios: "The Mothman Prophecies." They're not exactly angels, but what the hell".
quote:Onzin!!!!!!!!!!!!!
Met het risico dat dit een theologische discussie zonder einde wordt, wil ik wel even melden dat in de Bijbel nooit melding wordt gedaan van gevallen Engelen
FF een beetje bijbelen
Isaiah 14:13
For you have said: "I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God; I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north. I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High God."
Ezekiel 28:13
"You have been in the garden of Eden. Every precious stone was your covering, the sardius (ruby), topaz, and the diamond, the beryl, the onyx, and the jasper, the sapphire, the emerald, and the carbuncle, and gold: the workmanship of your pipes was prepared in you the day that you were created."
Isaiah 14:12-15
How art thou fallen from heaven
O day-star, son of the morning! (Helel ben Shahar)
How art thou cast down to the ground,
That didst cast lots over the nations!
And thou saidst in thy heart:
'I will ascend into heaven,
Above the stars of God (El)
Will I exalt my throne;
And I will sit upon the mount of meeting,
In the uttermost parts of the north;
I will ascend above the heights of the clouds;
I will be like the Most High (Elyon).'
Yet thou shalt be brought dow to the nether-world,
To the uttermost parts of the pit."
How art thou fallen from heaven
O day-star, son of the morning! (Helel ben Shahar)
How art thou cast down to the ground,
That didst cast lots over the nations!
And thou saidst in thy heart:
'I will ascend into heaven,
Above the stars of God (El)
Will I exalt my throne;
And I will sit upon the mount of meeting,
In the uttermost parts of the north;
I will ascend above the heights of the clouds;
I will be like the Most High (Elyon).'
Yet thou shalt be brought dow to the nether-world,
To the uttermost parts of the pit."
Ezekiel 28:14-18
"Thou are the anointed cherub that covers ( guards); and I have set you so (placed you there ): you were upon the holy mountain of God; you have walked up and down in the midst of the stones of fire.
You were perfect in your ways from the day that your were created, until iniquity was found in you.
By the multitude of your merchandise you have filled the midst of thee with violence and you have sinned, therefore I will cast you as profane out of the mountain of God; and I will destroy you, O covering cherub, from the midst of the stones of fire.
Your heart was lifted up because of your beauty, you have corrupted your wisdom by reason of your brightness. I will cast you to the ground, I will lay you down before kings, so that they may see you. You have defiled your sanctuaries by the multitude of your iniquities, by the iniquity of your traffick (dishonest trade?); therefore will I bring forth a fire from the midst of you, it shall devour you, and I will bring you to ashes upon the earth in the sight of all them that behold you.
Isaiah 14:15
Yet, thou shall be brought down to hell, to the sides of the pit.
2 Peter 2:4
"God did not spare angels when they sinned, but sent them to hell ( the Greek word here is "tartarus"), putting them into gloomy dungeons to be held for judgement."
Jude 1:6
And the angels which did not keep their first estate (in heaven), but left their own habitation, he has reserved in everlasting chains under darkness unto the judgment of the great day." ( Jude 1:6)
II Thessalonians 2:8
And then shall that wicked be revealed, whom the Lord shall consume with the spirit of His mouth, and shall destroy with the brightness of His coming:
Revelation 20:10
And the devil that deceived them was cast into the lake of fire and brimstone, where the beast and the false prophet are, and shall be tormented day and night for ever and ever.
Revelation 20:15
And whosoever was not found written in the book of life was cast into the lake of fire.
quote:Hoi
Op zaterdag 13 april 2002 05:35 schreef Pridemeid het volgende:
Denken jullie dat ze bestaan? Zo ja, in welke gedaante?
quote:Zoals ik dus...
Op dinsdag 16 april 2002 17:12 schreef nikk het volgende:[..]
Je hebt ook engelen met een slechte boodschap van god, of engelen die de opdracht hebben iemand te vermoorden, etc.
quote:geloof ik wel in
Op zaterdag 13 april 2002 05:55 schreef Pridemeid het volgende:
Bijzondere visie, FROSTBITE!
Maar in Engelen in mensenvorm geloof je niet?prrrrr
quote:Het is niet aan jou om dat te bepalen. Je voegt zelf niks zinnigs toe, maar betekent dat een enkeltje naar onzin? Nope, niet als je het mij vraagt.
Op vrijdag 03 mei 2002 17:21 schreef 100% Tukker het volgende:
Dit topic is rijp voor Onzin...(en ik weet haast wel zeker dat er geen engelen zijn)
Prrrrrrrrrrrr
Anyway, ontopic. Ik ben wat boeken aan het lezen en nog steeds heb ik niet echt gevonden wat ik zoek. Geen boek over echt een engel in een mensenlichaam oid. Misschien is het ook niet mogelijk om je te bedenken dat het zou kunnen, als je er zelf niet open voor staat? Hoe dan ook, ik vraag me nog altijd af wat mij bewoog om zoiets te zeggen. Als ik meer weet, laat ik het wel horen
prrrrr
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |