Ik zelf vind de volgende boeken écht heel mooi en lief, ook aanraders als je niet homo bent
* 'je moet dansen op mijn graf' (aiden chambers)
* 'de dagen van de bluegrassliefde' (edward van de vendel)
* 'maurice' (e.f. forster, al in 1899 geschreven, maar het verhaal zou zo in deze tijd passen!)
stukje uit het eerste boek:
'Hoor eens,' zei hij; hij kwam van het bed naar me toe en liet die gevaarlijke glimlach weer zien. 'Ik wil iets met je afspreken.'
'Okee,' zei ik. 'Ik neem elke gok één keer.'
'Wie van ons twee ook eerder doodgaat, de ander belooft dat hij op zijn graf zal dansen.' Weer die opgetrokken wenkbrauwen.
Ik lachte en liep naar de deur.
'Je denkt dat ik maar een geintje maak, hè?' zei hij.
Ik keerde me om om hem aan te kijken. Hij stond midden in de kamer. Toen stak hij ineens zijn hand uit. Ik pakte hem, zonder te weten waarom.
Zijn greep was zo vast dat ik mijn hand niet gemakkelijk terug kon trekken.
'Hand erop,' zei hij.
'Je bedoelt...' zei ik.
'Als ik eerst doodga dans jij op mijn graf.'
'Hoor eens, B.,' zei ik, 'doe niet zo idioot, zeg.'
'Ik meen het. Hand erop.'
'Jij wordt minstens tachtig'
'Doe niet zo moeilijk.'
We lachten.
'Maar...' zei ik toen hij nog steeds niet losliet, maar zelfs met zijn linkerhand de greep van de rechter versterkte.
'Geen gemaar. Beloof het nou gewoon.'
quote:Dat klopt! Daarom vind ik het soms wel jammer dat maar weinig hetero's die boeken lezen, kan je nooit eens met hen er over discusieren
Op donderdag 11 april 2002 14:59 schreef deurmat het volgende:
bovenstaande zou ook in een "hetero-boek" kunnen staan lijkt me.
ik heb laatst wat boeken van 'van het Reve' gelezen en vond
'Lieve jongens' erg leuk om te lezen...
Mijn literaire kennis is enigszins beperkt dus verder kan ik niet echt veel titels van boeken geven
Bijvoorbeeld de titels:
- Moab is my Washpot
- Making History
quote:Uhmm discovery of heaven... of wel de ontdekking van de hemel is toch van Mulisch?
Op donderdag 11 april 2002 15:22 schreef DennisMoore het volgende:
Boeken van Stephen Fry (bekend van "A Bit of Fry & Laurie", "Discovery of Heaven"
of mis ik iets...?
quote:Stephen Fry speelde in de verfilming de rol van *denk* Onno Quist (?)
Op donderdag 11 april 2002 15:42 schreef Lopat het volgende:Uhmm discovery of heaven... of wel de ontdekking van de hemel is toch van Mulisch?
of mis ik iets...?
quote:ja maar fry speelt in discovery of heaven...
Op donderdag 11 april 2002 15:42 schreef Lopat het volgende:[..]
Uhmm discovery of heaven... of wel de ontdekking van de hemel is toch van Mulisch?
of mis ik iets...?
ik vind trouwens dat bijna alles van reve wel onder homo-literatuur kan vallen, toch?
quote:En weet je ook wie die quinten was???
Op donderdag 11 april 2002 15:43 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Stephen Fry speelde in de verfilming de rol van *denk* Onno Quist (?)
hiihii.. die is toch wel iets leuker als onno
[Dit bericht is gewijzigd door Lopat op 11-04-2002 15:54]
quote:hmmmm, vind hem een beetje gladjes.....
Op donderdag 11 april 2002 15:48 schreef Lopat het volgende:[..]
En weet je ook wie die quinten was???
hiihii.. die is toch wel iets leuker als onno
nee, dan die gozers uit mijn userpic (voorkant van de dagen van de Bluegrass liefde)
quote:hahaha, dat kan ik me voorstellen, maar ik heb het over geheel andere verhaallijnen. De boeken die ik genoemd heb zijn heel erg mooi, vind ik dan. De eerste twee vallen officieel zelfs onder de jeugdliteratuur.
Op donderdag 11 april 2002 15:45 schreef _Maria_ het volgende:
Ik heb ooit per ongeluk iets van de bib meegenomen dat "tricks" heette en geschreven was door ene Camus, niet dé Camus, maar dus een andere Camus. Daar kwam ik achter na enkele pagina's vol hardcore homoscenes. En néé dat was niet voor herhaling vatbaar!
quote:idd, David leavitt, vind alleen dat het altijd zo triest is, idd over aids enzo. dansen op mijn graf was eigenlijk qua onderwerp ook heel triest, maar het was wel heel grappig geschreven. Als je dat boek mooi vond moet je echt de dagen van de bluegrass liefde lezen!
Op maandag 22 april 2002 00:07 schreef Esk het volgende:
Ja, een tijd terug ben ik heel geinteresseerd geweest in zogenaamde "homo-boeken". Ik heb toen ook "Je moet dansen op mijn graf" gelezen, en dat is 1 van de boeken die een gigantische impact op mij hebben gehad & op mijn meningen en gedachten. Prachtig boek. Ik ben dus een hetero (zo'n beetje) die dit boek heeft gelezen. Verder heb ik veel meer boeken over homosexualiteit gelezen, oa van een schrijver met de achternaam "Leavitt" ofzo, kent iemand die? Veel over angst voor AIDS etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |