Zo, ja hoe pakken jullie dat aan?
Wat zijn je makkelijke recepten, om snel eten op tafel te krijgen?
En vinden jullie het vervelend als je bij anderen gaat eten?
ik heb nu het nieuwe boek vd nierstichting (eten met plezier), maar deze is bijna hetzelfde als de vorige versie
ook weer dezelfde recepten, wil eigenlijk wel eens iets "nieuws"
je leert wel spelen met kruiden enzo, en andere dingen om de smaak ietwat te verbeteren (bijvoorbeeld veel ui gebruiken, de kruidenmixjes uit het boek) maar toch blijft het anders. maar ik ben pas een paar wkn bezig met het dieet, dus ik moet er nog een beetje inkomen.
heb je zelf nog wat tips maybe
denk dat ik vandaag maar een beetje ga zondigen, mac ofzo (is alweer lang geleden)
Ik heb eerst een aantal gerechten uit het dieetboek gemaakt maar dat doe ik bijna niet meer, alleen kip met vruchten en noten.
Ik heb altijd vaste dingen die ik in een week maak, en mijn vriend eet ook altijd zoutloos mee, behalve bij patat, daar doet hij nog wel extra zout over.
Mijn vaste kostjes door de week:
- Pasta met tomatensaus, helemaal zelf gemaakt dus, een blikje tomatenblokjes fijn mixen, en er veel kruiden in doen, ook veel peper, als compensatie voor het zout.
- Nasi, kip of kalkoen marineren in natrium-arme ketjap (kan je gewoon bij ah kopen) met rode pepers, verse gember, sereh, knoflook, laos, djintan, ketoembar, kurkuma, kardamom en meer van die oosterse kruiden, soms met verse koriander. En dan gewoon gesneden bami/nasi/thaise groenten en rijst.
- Kip met vruchten, noten en rijst. Zie dieetboek
- Gegrild vlees met patat en sla.
Kostjes die wat meer tijd in beslag nemen:
- Mexicaans, wraps koop ik gewoon, en is dus met zout, de vulling maak ik zelf, en de kruiden stel ik ook zelf samen, met salsa en guacemole. Alleen de jalapeņopepers zijn ook zouter, die ik in de salsa en guacamole doe.
- Mie met oosters roerbak geheel.
- Quiche, dit neemt heel veel tijd in beslag en ik maak zelf deeg, zonder zout, maar dat is dus echt minder. Ik compenseer dat weer door er kaas overheen te strooien.
- Lasagna, spreek voor zich zelf.
Het is in het begin wel lastig om iets in elkaar te draaien, maar het dieetboek lezen en veel oefenen helpt.
Ik haal dus veel verse kruiden ed. Verder let ik goed op welke Silvokruidenmengsels zonder zout zijn (iig shoarmapoeder, chilipoeder, en chinese kruiden) Ook Versteegh heeft kruidenmengsels zonder zout, deze hebben blauwe met witte titels (met zout rood).
Ow en voor broodbeleg gebruik ik maaslanderkaas, is minder zout (geloof Milner ook) En verder niet te zoute vleeswaren, en ik gebruik veel van die salades, om het zoutarme brood wat smakelijker te maken.
Over het brood heb ik als tip rooster het, dan smaakt het beter, helaas heeft mijn bakker geen volkoren zoutarm, maar je zou het wel kunnen informeren.
Ow als je iets van sausjes wil maken doe dat op basis van creme freche of een roux (melk, boter, en bloem).
Verder schiet me niet zoveel meer te binnen, hoop dat je hiermee iets kunt.
Eet smakelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |