Ik ben zelf ook nogal stevig en daar klaag ik ook regelmatig over. Toen zei iemand tegen me:'ja, maar je wilt toch zelf dik zijn? Anders zou je niet zoveel eten.'
Daar ben ik wel even van geschrokken en ik heb daar ook goed over nagedacht. Eigenlijk heeft diegene wel gelijk...
Maarja, nu voel ik me schuldig bij alles wat ik eet. Ik wil slank zijn, dus kan ik maar beter niet meer of heel weinig eten. Maar dat is echt super moeilijk en ik hou zoveel van lekker eten, dus conclusie: Ik wil dik zijn.
Zijn jullie het hiermee eens of oneens?
Ze kunnen er wel heel erg op gaan letten maar dan heb je echt een rot leven en mag je echt helemaal nix eten.
Dus naar mijn mening heb je het niet helemaal in eigen hand.
quote:Dat zit in je hoofd.
Op dinsdag 09 april 2002 09:49 schreef Shaienne het volgende:
...Maar dat is echt super moeilijk...
Ik begin ook wel beetje een buikje te krijgen, maar ik heb liever dat dan dat ik de hele tijd op moet gaan letten wat ik eet.
M'goed, niet iedereen heeft zoveel van die (tsjakkaaaa-)wilskracht (ik in ieder geval absoluut niet). En als je er dan ook nog eens 'aanleg' voor hebt, dan zul je al snel te dik (of zoals ik, te licht) zijn.
En dan kun je het maar beter accepteren van jezelf, ipv klagend rondlopen. Nóg beter is het natuurlijk om er serieus iets aan te gaan doen. Makkelijk gezegd, moeilijk gedaan...
quote:Oneens.
Ik bedoel hiermee: Als je dik bent en je vind het heel erg, dan is het je eigen schuld. Je wilt zelf dik zijn, anders dan eet je niet zoveel.
Er zijn mensen die een trage stofwisseling hebben. Deze mensen worden 'sneller' 'dik'. Daarnaast zijn er massa's mensen met een lichaamelijke aandoening of ziekte die ertoe leidt dat zij idd 'dik' worden. En dat heeft in dit geval niets met eten te maken.
Gewoon minder eten werkt niet, dan krijg je alleen maar honger en ga je snoepen.
Als je echt af wilt vallen, ga dan eens praten met een dietist. Je moet namelijk je eetgewoonten aanpassen en hij/zij kan een persoonlijk dieet voor je samenstellen dat rekening houdt met je voorkeuren en wensen, zodat je gewoon lekkere dingen kan blijven eten.
Het beste is om ongeveer een pond per week af te vallen. Meer/sneller is ongezond en meestal is het dan ook niet blijvend. Omdat je ook wel eens een week hebt waarin je niet afvalt (feestje, personeelsuitje, noem maar op) moet je voor 10 kilo ongeveer een half jaar tot 9 maanden rekenen.
Maar om te zijn zoals je bent als je aanleg hebt om dik te worden vereist dat een ontzettende dissipline. (afgezien van enkele ziektevormen waarbij je van een koekje al aankomt)
quote:Dat is dus pure onzin. Mijn vader die eet per dag een worteltje of 2 en een klein beetje avondeten volgens speciaal dieet en drinkt alleen water. Hij beweegt onder zijn werk al genoeg, maar sport ook nog eens 3x per week. Toch blijft hij onderhand nog aankomen.
Ik bedoel hiermee: Als je dik bent en je vind het heel erg, dan is het je eigen schuld. Je wilt zelf dik zijn, anders dan eet je niet zoveel.... 'ja, maar je wilt toch zelf dik zijn? Anders zou je niet zoveel eten.' ...
Dit mag dan een uitzonderlijk geval zijn, maar voor mensen met een normale stofwisseling klopt jou stelling nog niet. Ze willen niet dik zijn. Je kan mij niet wijsmaken dat er mensen zijn die graag dik willen worden en daarom eten. Je eet omdat dit een behoefte is die eventueel kan uitlopen op een verslaving. We moesten nou eenmaal zoveel soorten lekker eten uitvinden.
Voor de rest ben ik het met je eens.. het is een keuze.
Je kunt als je iemand bent met een trage stofwisseling ook gewoon slank zijn door het juiste te eten en door wat aan beweging te doen.
Maar ja, je kunt ook beslissen om gewoon te eten waar je trek in hebt en het naar je zin te hebben.
Ik denk dat niemand er echt voor kiest om dik te zijn en er zijn ook niet veel mensen die dik 'willen' zijn.
In de huidige maatschappij wordt door de meeste mensen de voorkeur gegeven aan een slank/[en bij mannen getraind] figuur. Dit is nu immers de norm voor een 'mooi' lichaam.
Nou is de vraag die je jezelf moet stellen: Wil ik er alles voor opgeven om dit 'ideale' figuur te bereiken. Voor veel mensen is dit van nature niet weggelegd en die moeten er heel veel dingen voor doen en laten.
Als je de aanleg hebt om dik te worden, zul je veel moeten sporten en heel erg op je eten moeten letten om het ideale figuur te bereiken. Het is dan je eigen keuze of je dit doet of niet. Als jij je gelukkig voelt met een groter lichaam, is het toch ook goed?
Ik heb zelf een beetje het omgekeerde gehad. Ik was altijd erg mager, terwijl ik superveel at. Er kwam gewoon niks aan. Dit is goedgekomen toen ik 20 werd, toen kwam ik gewicht aan en heb ik redelijk getraind en ik ben nu dan ook tevreden met mijn lichaam.
De mensen die zeggen : als je dik bent, dan wil je dat, dat zijn mensen die geluk hebben dat ze zelf een lichaam hebben dat van nature een formaat krijgt dat als 'mooi' wordt gezien en die mensen hebben ook geen idee hoeveel moeite het kost om er echt iets aan te doen.
Maar inderdaad sommige mensen kunnen er WEL iets aan doen...
Als ik uit eten ga... en ik eet heeel lekker..
en ik zit vol.. Dan stop ik!
Ik zie in mijn omgeving dat veel mensen door eten omdat het zo lekker is... Ik snap het wel... alleen Luister naar je buik...
Als die zegt dat ie genoeg heeft dan moet je stoppen...
(misschien bij sommige mensen zegt de buik al niets meer.. bij mij nog wel.. ik wordt misselijk als ik teveel eet.. en heb een opgezet gevoel... ook zit ik niet lekker in mijn vel als ik teveel gegeten heb.. gaat trouwens wel redelijk snel over)
Dat is wat ik denk
Van de andere kant vind ik wel dat wel dat het toch ergens vanaf moet komen en vaak valt dit wel te verklaren doordat mensen teveel troep vreten...
Ja en dan moet je dus gewoon je kop houden...
quote:Een trage stofwisseling is niet altijd iets aan te doen, maar in de meeste gevallen kun je de stofwisseling een stuk versneller door de juiste vormen van lichaamsbewing. Dan moet je alleen wel genoeg blijven eten, lichaamsbeweging kost veel energie.
Op dinsdag 09 april 2002 10:00 schreef Roel_van_Mil het volgende:[..]
Oneens.
Er zijn mensen die een trage stofwisseling hebben. [en nog wat interresante dingen]
Enige nadeel van deze methode is dat je niet alleen vetweefselverbrand en je stofwisseling verhoogt, maar dat je ook spierweefsel aanmaakt. En daar zit nou juist de grap, spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel, dus je wordt wel slanker, maar ook zwaarder...
quote:Idd... dat soort gevallen moet je natuurlijk buiten beschouwing laten.
Op dinsdag 09 april 2002 10:13 schreef DarkElf het volgende:
In sommige gevallen slikken mensen medicatie waardoor ze aankomen
Prednison doet geen leuke dingen met je vetpercentages, dat weet ik nog wel van Chrisje.
quote:Ik heb het ook van mijn medicatie. (geen prednison)
Op dinsdag 09 april 2002 10:14 schreef deGVR het volgende:[..]
Idd... dat soort gevallen moet je natuurlijk buiten beschouwing laten.
Prednison doet geen leuke dingen met je vetpercentages, dat weet ik nog wel van Chrisje.
Heel vervelend want ik moét die medicatie slikken anders ... na ja anyway er lopen genoeg mensen rond die rommel moeten slikken en waarvan dikker worden een bijwerking is. geloof me dat is echt niet leuk!
quote:Onzin.
Ik bedoel hiermee: Als je dik bent en je vind het heel erg, dan is het je eigen schuld. Je wilt zelf dik zijn, anders dan eet je niet zoveel.Ik ben zelf ook nogal stevig en daar klaag ik ook regelmatig over. Toen zei iemand tegen me:'ja, maar je wilt toch zelf dik zijn? Anders zou je niet zoveel eten.'
Daar ben ik wel even van geschrokken en ik heb daar ook goed over nagedacht. Eigenlijk heeft diegene wel gelijk...
Maarja, nu voel ik me schuldig bij alles wat ik eet. Ik wil slank zijn, dus kan ik maar beter niet meer of heel weinig eten. Maar dat is echt super moeilijk en ik hou zoveel van lekker eten, dus conclusie: Ik wil dik zijn.
quote:Dat is dan ook precies wat het zo moeilijk maakt. Een paar maanden minder eten en meer sporten kan iedereen wel, maar om het zo te houden heb je superveel wilskracht nodig. Ik weet dat ik het niet zou kunnen.
Op dinsdag 09 april 2002 10:14 schreef Lucille het volgende:
Feit is wel dat mensen die sneller dik worden eigenlijk hun leven lang op dieet moeten staan en niet een half jaartje of zo. Dan blijft het jojo'en.
quote:als je in die paar maanden voortgang ziet, je merkt dus dat het helpt en je word er tevreden mee, dan kun je dat waarschijnlijk zelf best volhouden.
Op dinsdag 09 april 2002 10:18 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Dat is dan ook precies wat het zo moeilijk maakt. Een paar maanden minder eten en meer sporten kan iedereen wel, maar om het zo te houden heb je superveel wilskracht nodig. Ik weet dat ik het niet zou kunnen.
alleen de stelling vind ik niet echt helemaal kunnen niet iedereen kiest ervoor om dik te zijn. ik ben zelf ook niet mager maar ik doe er wel wat aan ik fitness en ik voetbal en probeer niet teveel te eten alleen als ik dan denk gezond te eten dan krijg ik inees te horen he maar je moet dat niet teveel doen want dan is dat ook weer slecht
en dat andere topic over als je mager bent, dan kies je daarvoor. dus niet want ik ken zat mensen die kunnen zich helemaal scheel eten aan de fastfood en die komen geen gram aan. maar ja ik ben weer wat steviger gebouwd en dat heeft ook z'n voordelen
quote:Hey lieffie ( voor degene die het niet weten, Shaienne is mij vriendin )..
Ik bedoel hiermee: Als je dik bent en je vind het heel erg, dan is het je eigen schuld. Je wilt zelf dik zijn, anders dan eet je niet zoveel.Ik ben zelf ook nogal stevig en daar klaag ik ook regelmatig over. Toen zei iemand tegen me:'ja, maar je wilt toch zelf dik zijn? Anders zou je niet zoveel eten.'
Je bent echt niet te dik!! Laat de mensen maar zeuren!! Ik vind je een hartstikke mooie meid en ben echt smoor op jouw en je lekkere lichaam!! Misschien ben je wat steviger dan het stereo-type dat je in de Tina, Break-out etc etc ziet, maar dat vind ik bullshit!! Al dat gezeur om dat perfecte maatje!! Laat je niet gek maken!!
Liefs,
Floris!!
quote:Kijk zo hoort het
Op dinsdag 09 april 2002 10:35 schreef Camickaeze het volgende:[..]
Hey lieffie ( voor degene die het niet weten, Shaienne is mij vriendin )..
Je bent echt niet te dik!! Laat de mensen maar zeuren!! Ik vind je een hartstikke mooie meid en ben echt smoor op jouw en je lekkere lichaam!! Misschien ben je wat steviger dan het stereo-type dat je in de Tina, Break-out etc etc ziet, maar dat vind ik bullshit!! Al dat gezeur om dat perfecte maatje!! Laat je niet gek maken!!
Liefs,
Floris!!
quote:Wat is het nadeel van zwaarder zijn? Het gaat niet om het gewicht maar meer om hoe je er uit ziet. (indeze niet 'dik' zijn)
Op dinsdag 09 april 2002 10:11 schreef Skimmer het volgende:[..]
...En daar zit nou juist de grap, spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel, dus je wordt wel slanker, maar ook zwaarder...
Een andere stelling lijkt mij beter:
Voel je prettig in je lichaam, ben je een beter mens!
quote:Goh Shaienne, je hebt me aan het denken gezet. Ben zelf ook te zwaar en klaag daar ook over.
Ik denk dat het probleem is dat we het allebei willen: Lekker eten én niet dik zijn. En we zien om ons heen dat het kan; er zijn genoeg mensen die alles kunnen eten zonder aan te komen. Mijn geklaag komt dus ook meestal vanuit die achtergrond; waarom ik wel en anderen niet. We willen simpelweg niet accepteren dat wij een andere levensstijl moeten aannemen om een slank of zelfs normaal postuur te hebben, want het is zo oneerlijk.
Dus nee, we willen niet dik zijn maar we willen gewoon straffeloos hetzelfde kunnen eten en drinken als die moeiteloos slanke anderen in onze omgeving.
quote:Ik denk dat voor veel mensen het volgende nadeel erg groot is.
Op dinsdag 09 april 2002 10:51 schreef Roel_van_Mil het volgende:[..]
Wat is het nadeel van zwaarder zijn? Het gaat niet om het gewicht maar meer om hoe je er uit ziet. (indeze niet 'dik' zijn)
quote:.
De topicstarter lult onzin
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 10:13 schreef DarkElf het volgende:
In sommige gevallen slikken mensen medicatie waardoor ze aankomen, ik zou willen dat daar eens begrip voor getoond werd
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 12:14 schreef DarkElf het volgende:[..]
quote:overigens ben ik van mening dat er knuffelvet op een vrouw moet zitten
Op dinsdag 09 april 2002 12:16 schreef DarkElf het volgende:[..]
quote:rtificial gelukkig ook
Op dinsdag 09 april 2002 12:17 schreef Joene het volgende:[..]
overigens ben ik van mening dat er knuffelvet op een vrouw moet zitten
quote:Geen wonder dat je de hele dag om/over me heen hangt als ik in de buurt ben
Op dinsdag 09 april 2002 12:17 schreef Joene het volgende:[..]
overigens ben ik van mening dat er knuffelvet op een vrouw moet zitten
quote::)Dan is er dus niks aan de hand
Op dinsdag 09 april 2002 12:18 schreef DarkElf het volgende:[..]
rtificial gelukkig ook
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 12:18 schreef Fannetje het volgende:[..]
Geen wonder dat je de hele dag om/over me heen hangt als ik in de buurt ben
quote:Nou ja ik moet het nu nog accepteren
Op dinsdag 09 april 2002 12:18 schreef Joene het volgende:[..]
:)Dan is er dus niks aan de hand
quote:Zijn knopjes voor ACCEPT of Cancel
Op dinsdag 09 april 2002 12:19 schreef DarkElf het volgende:[..]
Nou ja ik moet het nu nog accepteren
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 12:20 schreef Joene het volgende:[..]
Zijn knopjes voor ACCEPT of Cancel
*nerd* modus
quote:Precies, gewoon meer bewegen en van die dikke reet afkomen
Op dinsdag 09 april 2002 09:56 schreef Lucille het volgende:
De meeste mensen worden te dik door te weinig lichaamsbeweging.
Je weegt het minder bewegen/veel eten af tegen de nadelen van het dik zijn.
neem in plaats van snoep tussendoor bijvoorbeeld een vijg of dadel of gedroogde abrikoos, gezond en toch lekker.
zorg dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, maar van niets teveel of te weinig.
drink in plaats van frisdrank water of thee, dat helpt goed als je af wil vallen.
hieronder nog tien richtlijnen om je voeding te optimaliseren 9had ik toevallig net bij de hand) :
http://www.vitamins.nl/nl/index.htm?l=gezondheid&m=10_trucs_voeding.htm
[edit]als je dik bent dan kan je er zeker wel het een en ander aan doen, het kost de een alleen wat meer moeite als de ander, en als je voeding geoptimaliseerd is, dan ben je zo aan gezonde (lekkere) voeding gewend
quote:Wat ik eigenlijk bedoel aan te geven dat veel mensen die "te dik" zijn, dat meten door wat de weegschaal aangeeft... op het moment dat ze dan dus gaan sporten om wat af te vallen, komen ze (volgens de weegschaal) alleen maar aan, dit kan enorm demotiverend werken...
Op dinsdag 09 april 2002 10:51 schreef Roel_van_Mil het volgende:[..]
Wat is het nadeel van zwaarder zijn? Het gaat niet om het gewicht maar meer om hoe je er uit ziet. (indeze niet 'dik' zijn)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |