Nu je hier bent, wil je ook vast weten wat je hier zoal kan en mag. En we wil je ook graag vertellen wat je hier niet kan en niet mag. Maar eerst een kleine uitleg over wat FOK!eiland nou precies is.
FOK!eiland is een fictief eiland, een plek op FOK!forum, waar een groep mensen (en andere wezens) zich al een behoorlijke tijd prima vermaakt. Je kan hier je eigen huisje bouwen, of een kasteel of wat je maar wilt. We hebben bossen, met vreemde wezens, supermarkten, boerderijen, winkels......je kan het zo gek niet bedenken.
Een beetje een virtuele leefgemeenschap dus.
Je kan hier heel gemakkelijk komen wonen, je bouwt gewoon je eigen huis (en opent daar een topic over)!
Verder proberen we hier zo min mogelijk regels te hebben. Wel zijn er een paar tips die het eilandleven wat makkelijker kunnen maken. Zo is het handig om voordat je actief deel gaat nemen aan het eiland, eerst even wat topics door te lezen. Zo krijg je de juiste sfeer een beetje te pakken.
Ook is het niet erg leuk om verhaallijnen binnen te komen vallen, terwijl je eigenlijk niet echt weet waar het over gaat. Zeker niet als je dan ook nog eens opmerkingen plaatst die niet met het verhaal te maken hebben (off topic).
Tenslotte houden we hier ook niet erg van godmoding. Dat betekent dat je bv door met je vingers te knippen allerlei gebeurtenissen terugdraait of verhalen dusdanig verandert, dat de hele verhaallijn op zijn gat ligt.
Eigenlijk is de belangrijkste regel dat je een beetje rekening houdt met je mede-bewoners.
En die medebewoners hoef je geen moment van de dag te missen, aangezien we op IRC een eigen kanaal hebben. Als je ingelogd bent in de normale fok!chat hoef je alleen maar /join #fokeiland te typen. In dit kanaal vind je uitsluitend eilandbewoners en kan je altijd terecht voor overleg, maar ook gewoon voor een goed gesprek.
Hou je niet van IRC, maar wil je wel chatten? Als eilandbewoner kun je hiervoor terecht in het topic met de naam "Prettig Gesprek".
Laten we afsluiten met te vertellen wie we zijn.
pluisje
Mijn naam op het eiland is pluisje. Ik loop hier nu bijna 2 jaar rond en run mijn eigen ranjastalletje. Dit naast mijn drukke bestaan als eilandprinses. Ik probeer hier de boel een beetje in goede banen te leiden. Ingrijpen (bv door middel van het zetten van een slotje) zal ik zo min mogelijk doen, zolang jullie allemaal een beetje rekening met elkaar houden.
Heb je vragen aan mij, dan kun je me meestal wel vinden op #fokeiland. Ook heb ik ICQ, nummer 15327140. Mijn emailadres is pluisje@fok.nl.
Dagobert
Ik ben dus Dagobert, loop hier nu al weer anderhalf jaar rond. In die tijd een hoop beleeeft, een hoop gezien en een hoop gepost. Ik had ooit een Hotel, nu ben ik de trotse eigenaar van Zilea, mijn abdij. Ik probeer pluisje een beetje bij te staan met het in goede banen leiden van het Eiland.
Als ik online ben, ben ik te vinden op IRC #fokeiland verder heb ik een heel leuk e-mailadres: dagobert@fok.nl waar je me ook kan bereiken.
Aarzel niet contact op te nemen met vragen, suggesties, kritiek of opmerkingen.
Deze kun je ook kwijt op het [FB] FokEiland klachtenbureau 3 natuurlijk
Ter afsluiting wensen we iedereen een heel prettig verblijf toe op FOK!eiland!
PS: Nog een leuke link ter afsluiting: de verjaardagen van alle FOK!eilandbewoners vind je hier: FokEiland Verjaardagskalender - Deel 4
[Dit bericht is gewijzigd door Dagobert op 19-07-2003 16:42]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |