Lijkt me wel lachen om te zien hoe "ja meneer, nee meneer" Nederland hierover denkt!
quote:Helemaal mee eens!
Op woensdag 03 april 2002 11:21 schreef NewBeatle het volgende:
Kazaa drijft muziekindustrie tot wanhoop?
Moeten ze de cd's maar eens goedkoper maken.
Eigen schuld!
Leve Kazaa.
Ze hebben dit al 5 jaar aan kunnen zien komen (napster ed.)
In plaats van dat ze de CD's goedkoper maken (minder woekerwinst) maken ze de CD's duurder!
Lijkt me op zijn minst een verkeerde strategie.
Bovendien is Nederland zo'n beetje het duuste land ter wereld als het op CD's aankomt!
quote:Zou Youp er ook een stukje over kunnen zchrijven in dat geval...
Op woensdag 03 april 2002 11:09 schreef NorthernStar het volgende:
Aanstaande donderdag worden we allemaal (die via Kazaa downloaden) weer in een crimineel hoekje geplaatst in het programma Zembla!Lijkt me wel lachen om te zien hoe "ja meneer, nee meneer" Nederland hierover denkt!
quote:Ik snap eigenlijk iets niet.
Op woensdag 03 april 2002 11:24 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
In plaats van dat ze de CD's goedkoper maken (minder woekerwinst) maken ze de CD's duurder!
Lijkt me op zijn minst een verkeerde strategie.
Bovendien is Nederland zo'n beetje het duuste land ter wereld als het op CD's aankomt!
Toen de CD geintroduceerd werd, en hij in de VS niet aansloeg (qua medium) hebben ze daar de prijs aangepast (naar beneden) om de verkoop te stimuleren. Over de jaren is dat wel wat omhoog gegaan, maar dan nog steeds goedkoper dan hier)
In Nederland sloeg de CD eigelijk wel aan, waardoor een prijsverlaging toen niet nodig was om de verkoop te stimuleren. En over de jaren zijn de prijzen toch behoorlijk gestegen (om maar niet te spreken over de invoering van de euro).
Waarom is de prijs die men in Amerika betaald wel kostendekkend, en hier in Nederland niet (je kunt ook net zo goed Duitsland/Nederland pakken als voorbeeld)
quote:Youp is Vara hè?
Op woensdag 03 april 2002 11:26 schreef Reintje het volgende:[..]
Zou Youp er ook een stukje over kunnen zchrijven in dat geval...
Ben eigenlijk wel benieuwd met welke indruk de makers van Zembla de kijkers na willen laten:
- alle mensen die via peer-2-peer downloaden zijn slecht
- de muziekindustrie heeft het aan zichzelf te danken
Maar op een of andere manier weet ik ongeveer de strekking van het programma al...
Jammer dat het internet niet meer weggaat huh!
Ik denk er niet eens over na, ik download hem wel, en nu ondervinden ze er zelf de problemen van.
Ze kunnen lekker schreeuwen dat de verkoop daalt door het downloaden, maar ik denk eerder dat de verkoop daalt omdat ze zo tering duur zijn, en als gevolg daarvan gaan mensen weer meer downloaden.
Cd prijzen omlaag, en ik ga weer gewoon kopen
quote:Dat maakt een duo van ons... ik snap het ook niet.
Op woensdag 03 april 2002 11:30 schreef JaJoah het volgende:[..]
Ik snap eigenlijk iets niet.
De produktiekosten van een cd bedragen misschien 50 cent.
Hoe kan het dan dat een CD persé over de 40 gulden (nu meestal 20 euro) moet kosten om de artiest te kunnen betalen?
Ik zou wel eens willen weten hoeveel alle 'tussen mannen' opstrijken!
Eerlijk gezegd koop ik liever een originele CD als dat ik zelf een kopie bij elkaar download, maar het is de prijs die de keuze voor me maakt!
zelf koop ik zo nu en dan een cd als ik m echt goed vindt, maar uitproberen daar gebruik ik kazaa voor. ik ga toch zeker geen 25 euro betalen om te kijken of ik de cd leuk vindt
* Joz is trots op zijn grote mp3cd collectie
Ik zie MP3's altijd als casettebandjes: daar zette ik vroeger ook alles op wat ik erg leuk vond maar niet leuk genoeg om de plaat/CD te kopen.
quote:Heb je de uitzending al gezien dan?
Op woensdag 03 april 2002 11:48 schreef SunChaser het volgende:
Er werd helemaal niet gezegd dat KaZaA in een crimineel hoekje werd geduwd. Ze hebben de makers een jaar gevolgd.
quote:Ik durf te wedden dat (het de bedoeling is dat) de gemiddelde nederlander na deze uitzending met een negatief gevoel over Kazaa en gebruikers blijft zitten.
Op woensdag 03 april 2002 12:47 schreef SunChaser het volgende:
Nee, jij wel? Als je goed hebt geluisterd gaat het over a: cd-piraten en b: KaZaA.
Suggestie kan zoveel doen...
Kost ongeveer een euro of 20 bij alle winkels.
Behalve bij de Mediamarkt, daar is die 9,95.
Zij maken ook winst, maar importeren ze, lijkt me toch erg scheef...
Trouwens: relatief gezien downloaden Nederlanders en Zweden de meeste Mp3 per inwoner
quote:Top!
Op woensdag 03 april 2002 13:01 schreef detulp050 het volgende:Trouwens: relatief gezien downloaden Nederlanders en Zweden de meeste Mp3 per inwoner
Op scandinavia (zweden) na ligt hier ook het beste netwerk van noord-europa!
quote:Nee, de MediaMarkt maakt niet of nauwelijks winst op dit soort aanbiedingen. Het is meer lokaas om jou in hun winkel te krijgen, en het gaat er om dat je dan een wasmasjien of een stereotoren koopt, sim-pel.
Op woensdag 03 april 2002 13:01 schreef detulp050 het volgende:
...
Behalve bij de Mediamarkt, daar is die 9,95.
Zij maken ook winst, maar importeren ze, lijkt me toch erg scheef...
...
quote:kzag gister in het voorstukje op ned3 ze gebruikten de term "cowboys van het internet" dus.. zo'n soort indruk.. Maar inderdaad is het een soort documentaire, waarbij die lui van Kazaa een jaar gevolgd zijn (werd ook in voorstukje gemeld). Lijkt me wel interessant zo'n blik achter de schermen.
Op woensdag 03 april 2002 11:31 schreef NorthernStar het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd met welke indruk de makers van Zembla de kijkers na willen laten
[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 04-04-2002 13:13]
quote:das juist de bedoeling, mojo die loopt weg met alle poen en nu zit het ze ff tegen, de meeste artiesten vinden het echt nie erg als hun liedjes worden gedownload
Platenmaatschappijen zitten met de handen in het haar
quote:dat komt meer doordat er op 9 van de 10 van die singles nummers staan waar je gewoon liever geen geld voor uitgeeft, ik bedoel vroeger zou je het gekopieerd hebben op een cassete of zo, toen zeiden ze er ook niks van.
Alleen al het laatste jaar is de verkoop van cd-singles met ongeveer 45% ingestort en het eind is nog lang niet in zicht.
laat die platenmaatschappijen maar eens vet op hun bek gaan.
muziek blijft toch wel gemaakt worden
quote:Huh, ik download geen muziek met KaZaA, wel software BTW
quote:
Op woensdag 03 april 2002 11:17 schreef NorthernStar het volgende:
vrijdag 5 april om 21.15 uur
quote:hier staat een verhaaltje/sommetje: http://www.negativland.com/albini.html
Op woensdag 03 april 2002 11:36 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Dat maakt een duo van ons... ik snap het ook niet.
De produktiekosten van een cd bedragen misschien 50 cent.
Hoe kan het dan dat een CD persé over de 40 gulden (nu meestal 20 euro) moet kosten om de artiest te kunnen betalen?
Ik zou wel eens willen weten hoeveel alle 'tussen mannen' opstrijken!
quote:valt anders nog wel mee. Goede weergave.
Op woensdag 03 april 2002 11:09 schreef NorthernStar het volgende:
Aanstaande donderdag worden we allemaal (die via Kazaa downloaden) weer in een crimineel hoekje geplaatst in het programma Zembla!
quote:Je kunt natuurlijk ook een bedrijf in Australie oprichten zelf of door een vriend, maar ik weet niet of ze daar aan gedacht hebben
Op vrijdag 05 april 2002 22:04 schreef Paige het volgende:
Wel sneu voor de makers dat ze net op het moment nadat ze het bedrijf hadden verkocht, de rechter besluit dat Kazaa door mag gaan..
Die jongens zijn hartstikke slim gewoon, die voelden de bui al hangen. Zal me niks verbazen als ze het ineens weer terug kopen.
Trouwens daarbij komt dat niemand dat bedrijf in australie kent.
Kazaa: RESPECT!!!!
maar het enige wat ze doen is rechtzaken aanspannen en share programma's zwart maken, daar krijgen ze nu de rekening van.
en het is echt een community met veel meer mogelijkheden
Ik wil niet een cd kopen en er thuis achter komen dat het niks is.
Waar vaak niet over gesproken wordt, is het aantal verkeerde, dubbele nummers die de mensen gewoon ongeluisterd weggooien.
Ik denk dat van alles dat ik download maar 10% echt gebruik. De rest gaat zo de prullenbak in!
quote:omdat ze het met een paar mensen en een paar ton investering de hele platenwereld in rep en roer brengen/houden!
Op vrijdag 05 april 2002 22:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
waarom?
Daarom!
quote:Jazeker..Jees, volgens mij kicken die gasten daarop ofzo..Was wel ff grappig toen ze in die woning aankwamen en de buit al weg was..hehe..
Op vrijdag 05 april 2002 22:14 schreef Bazooka-Eend het volgende:[..]
valt anders nog wel mee. Goede weergave.
Wat zijn die BSA-paupers een zielige types zeg. Kan echt geen enkele sympathie voor dit soort werk opbrengen.
quote:Het is geen enorme onderneming, het publiek maakt het zo groot.
Op vrijdag 05 april 2002 21:57 schreef tong80 het volgende:
Vreemd om te zien dat zo'n enorme onderneming zo kleinschalig geleid wordt.
quote:Inderdaad, ik lach me er ook kapot om.
Op vrijdag 05 april 2002 22:34 schreef Yoppy het volgende:[..]
omdat ze het met een paar mensen en een paar ton investering de hele platenwereld in rep en roer brengen/houden!
Daarom!
Paar van die boys die met zolderkamerwerk hele platen-miljarden-imperiums slapeloze nachten bezorgen.
dat ding is traag en zit vol met spyware
neen ik gebruik nog steeds AG, FTPs en een 'bepaald forum'
Ik wil de artiest best betalen. Alleen wil ik de productie zelf doen
¤ 0,50 lijkt mij een schappelijke prijs per nummer
Ieder bedrijf waar de verkoop daalt gaat reorganiseren en efficiënter werken. Behalve de muziekindustrie. De verhoogt de prijzen en klaagt. Begrijpelijk, want ze zijn gewend dat ieder laagje een flinke winst opstrijkt.
En al dat jonge talent dat volgens hen geen kans krijgt? Waarschijnlijk zullen veel daarvan wél weten om te gaan met een medium als internet. Hooguit missen we de Britney's. Nou, ik kan zonder.
quote:FTP word ook wel snel opgemerkt hoor, zeker als je een paar gig dataverkeer hebt....
Op zaterdag 06 april 2002 17:58 schreef Trance4Ever het volgende:
ik lach me rot, wie geb ruikt er nou kazaadat ding is traag en zit vol met spyware
neen ik gebruik nog steeds AG, FTPs en een 'bepaald forum'
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 03:40 schreef SunChaser het volgende:
Dit screenshot wilde ik jullie toch niet onthouden
Dan vergaat je de lol van het kopen ook wel Screw them! Als ze niets voor mij overhebben dan ik ook niets voor hen. Eigen schuld, dikke bult.
quote:HELEMAAL mee eens.
Moeten ze de cd's maar eens goedkoper maken.
Eigen schuld!
Leve Kazaa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |