Verzoek om een referentie? (ehm, schrijf ik dat zo?)
quote:Uhhmm mezelf ?
Op vrijdag 29 maart 2002 08:34 schreef Strolie75 het volgende:
Wie ga je ontslaan?
zorg natuurlijk wel dat je nog vanalles regelt met nog openstaande vakantiedagen e.d.
en weet wel dat als je zelf ontslag neemt, je geen WW krijgt, dus doe het alleen als 100% zekerheid hebt over een andere baan.
succes
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 08:41 schreef Dave het volgende:
Moet dit niet in "Werk, bladiebla"?
ik ben je zat en het werk al helemaal!
Daarom heb ik besloten om ontslag te nemen en een baan te accepteren die wel goed betaalt en waar ik een baas heb die wel om me geeft!
Het is dat ik een maand opzegtermijn heb anders was ik vandaag al voor het laatst.
Mijn laatste dag is dus 29 april 2002.
Laat de taart en de speech op die dag maar achterwege dat boeit me toch niet meer!
mvg,
.....
zoiets?
We gaan goed uit elkaar...
Uiteindelijke resultaat :
quote:
Geachte Heer van XxXxXxXxXx,Wegens persoonlijke omstandigheden zie ik mezelf genoodzaakt mijn ontslag in te dienen. Rekening houdend met mijn opzegtermijn zal dit betekenen dat ik per 1 mei 2002 niet langer in dienst zal zijn bij XXX.
Ik wil bij deze nog zeggen dat ik XXX bedank voor een goede tijd en begrip voor mijn omstandigheden.
Vriendelijke groet,
Kenneth Vermaas
Sta je altijd sterk als ze gaan eikelen tegen de tijd dat je weg wilt gaan!.
Suc6
quote:Daar heb ik een mondelinge overeenkomst over. De manier dat we uit elkaar gaan is vriendschappelijk. Dus ik zet dat niet op die brief. Hij is trouwens toch al ingeleverd.
Op vrijdag 29 maart 2002 08:52 schreef Dave het volgende:
En dan iets als "In overleg met ... is besloten dat ik vanaf 1 april betaald verlof krijg/vakantiedagen opneem/..."
quote:ik zou daar toch mee uitkijken Knut hoor
Op vrijdag 29 maart 2002 09:14 schreef Knut het volgende:[..]
Daar heb ik een mondelinge overeenkomst over. De manier dat we uit elkaar gaan is vriendschappelijk. Dus ik zet dat niet op die brief. Hij is trouwens toch al ingeleverd.
Ik heb van 2 personen gehoord dat ze doorbetalen. Waarvan 1 de directeur. Dus dat zit wel goed
quote:En anders is het kantoor 5 minuten van mijn werk vandaan. Het pasje "vergeet" ik in te leveren en dan ga ik gewoon wat PC's halen als betaling
Op vrijdag 29 maart 2002 09:14 schreef matthijn99 het volgende:[..]
ik zou daar toch mee uitkijken Knut hoor
ik vertrouw niemand als het om geld gaat
quote:Doe maar in drievoud zoals ik zei.
Op vrijdag 29 maart 2002 09:14 schreef Knut het volgende:[..]
Daar heb ik een mondelinge overeenkomst over. De manier dat we uit elkaar gaan is vriendschappelijk. Dus ik zet dat niet op die brief. Hij is trouwens toch al ingeleverd.
Ik heb van 2 personen gehoord dat ze doorbetalen. Waarvan 1 de directeur. Dus dat zit wel goed
[donmode]
real justice can't be given, it must be taken
[/donmode]
quote:Hoeft idd niet.
Op vrijdag 29 maart 2002 09:55 schreef Qarinx het volgende:
waarom moet er een reden in staan?
quote:En je kunt inderdaad nog om een aanbevelingsbrief oid vragen als die niet standaard opgemaakt wordt.
Geachte heer xxxxx,Hierbij bevestig ik u ons gesprek van xxxx jongstleden, waarin ik heb aangegeven per xxxx het bedrijf te willen verlaten. Bij deze zeg ik de arbeidsovereenkomst op, met inachtneming van een maand opzegtermijn.
Zoals afgesproken in ons gesprek zal mijn laatste werkdag op xxxx aanstaande zijn, zodat voldoende tijd resteert om de lopende werkzaamheden af te ronden en het saldo aan vakantiedagen opgemaakt wordt.
Verder wil ik hierbij de overige gemaakte afspraken bevestigen, te weten:
Eigendommen van het bedrijf - zoals bijvoorbeeld laptop en mobiele telefoon - worden op een nader af te spreken datum, doch voor xxxx door mij ingeleverd. xxxx Het is de bedoeling dat de door mij gebruikte lease-auto wordt meegenomen naar de nieuwe werkgever. Op de laatste werkdag of daar omtrent wordt een afscheidsborrel georganiseerd, zoals te doen gebruikelijk. Ik verzoek u een en ander schriftelijk te bevestigen.
Ik beschouw mijn ervaringen bij xxxx als zeer waardevol. Ik waardeer het dan ook ten zeerste dat ik voor deze organisatie heb mogen werken. Ik wens u en de organisatie veel succes.
quote:dan krijg je gratis en voor niets een aangifte tegen je wegens diefstal , ontslag op staande voet en geen uitkering
Op vrijdag 29 maart 2002 09:17 schreef Knut het volgende:[..]
En anders is het kantoor 5 minuten van mijn werk vandaan. Het pasje "vergeet" ik in te leveren en dan ga ik gewoon wat PC's halen als betaling
is dat het waard ?
quote:mmm, ik geloof dat ie daar niet zo bang voor hoeft te zijn dan
Op vrijdag 29 maart 2002 15:18 schreef morpheus_at_work het volgende:[..]
ontslag op staande voet
Een reden hoeft dus niet per se? Maarja, alleen "ik neem ontslag per 1 aug." is ook zo weinig. Misschien zet ik erbij: "de reden is u al bekend", da's iets netter dan: "ik houd het geen minuut langer uit met die zwakzinnige die zich mijn collega noemt"
Maar formeel hoeft er volgens mij niks anders in te staan dan "hierbij geef ik door dat ik, Knut, ontslag neem per dan en dan"
Beste x,
Na amper beraad heb ik besloten om mijn dienstverband bij x niet te verlengen met 4 maanden door middel van een projectcontract.
Op 30 September 2002 loopt mijn jaarcontract bij x af, dit zal dan ook mijn laatste werkdag zijn.
In het kader hiervan moeten nog afspraken worden gemaakt om een aantal zaken te regelen:
Mijn ervaringen met x zijn zeer waardevol geweest. Ik waardeer het dan ook ten zeerste dat ik voor deze organisatie heb mogen werken. Ik wens u en de organisatie veel succes.
Hoogachtend,
quote:1. http://www.vacature.com/scripts/indexpage.asp?headingID=1170
Op vrijdag 29 maart 2002 08:34 schreef Knut het volgende:
Wat moet daarin staan enzo ... ?
quote:Noem me maar een spelfoutneuker, maar ik zou daar toch echt "ampel beraad" van maken; komt wat nozeler over...
Op donderdag 19 september 2002 13:44 schreef Strolie75 het volgende:
(...) Na amper beraad (...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |