abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3617650

Ik kwam net in mn rommel mn gesigneerde Dennie Christian foto tegen !
Zijn er hier eigenlijk nog meer fans van Dennie?

www.dennie-christian.de

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_3617713
Ah, een topic naar m'n hart.
Ik ben altijd al een groot Dennie fan geweest (ouders ). Helaas is hij altijd een beetje onderschat in Nederland heb ik het idee, best jammer dattie zich daarom op Duitsland focust..
Z'n 'nieuwe' album is overigens wel aan te raden

Tx voor die site btw, ik had alleen http://www.dennie-christian.nl/ geprobeerd

pi_3617733
Hier een foto van die site:

Je ziet wel dat Dennie ouder word.
Nog steeds best hip though..

Had jij het trouwens gezien toen die in Typisch 70 was op RTL 4?

pi_3617764
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 00:46 schreef DeF2K het volgende:
Helaas is hij altijd een beetje onderschat in Nederland heb ik het idee, best jammer dattie zich daarom op Duitsland focust..
Dat vind ik dus ook zo jammer! Maar Dennie is natuurlijk ook een Duitser. Dus het is logisch dat hij zich meer daarop richt.
Ik heb in ieder geval wel zijn nieuwe single 'Samengaan' al in huis. En dat is echt een goed nummer. Ik denk dat hij hier wel hoog mee moet gaan scoren (ik hoop het ook, want het zijn laatste hit is al weer van een tijdje terug).
pi_3617776
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 00:49 schreef DeF2K het volgende:
Hier een foto van die site:

[afbeelding]
Je ziet wel dat Dennie ouder word.
Nog steeds best hip though..

Had jij het trouwens gezien toen die in Typisch 70 was op RTL 4?

Uiteraard!
Ik ben ook vaste kijker van Hoeba Hoeba Hop. Ik heb alle afleveringen op video
Morgen (26 maart) is om 20.20 uur op Nederland 2 weer een nieuwe aflevering!
pi_3617785
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 00:52 schreef keeper het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook zo jammer! Maar Dennie is natuurlijk ook een Duitser. Dus het is logisch dat hij zich meer daarop richt.

Dat is inderdaad wel een goede reden

Heb je trouwens ?Kom dan bij mij? al?
Dat is volgens mij z'n laatste single...

pi_3617865
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 00:55 schreef DeF2K het volgende:
Dat is inderdaad wel een goede reden

Heb je trouwens ?Kom dan bij mij? al?
Dat is volgens mij z'n laatste single...

Wat ben jij nou voor fan?
Dat is van z'n album 'Voor Altijd'

Maar hij heeft inmiddels al een nieuwere singel uit! Dat wordt namelijk 'Samengaan', wat ik zelf ook een veel beter nummer vind dan 'Kom dan bij mij'

pi_3617903
Welke albums hebben jullie van Dennie?

Er zijn er geloof ik een stuk of 16, ik heb er 10:

Voor altijd
Im land, wo die traume wohnen
Eindeloos
20 jaar dennie christian
Schlagerparty
De eerste vijf jaar - deel 1
Frohliche weinachten
Alleen voor jou
15 jaar
Een portret

dinsdag 26 maart 2002 @ 02:03:17 #9
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_3618224
dit meeeeeen je niet..
  dinsdag 26 maart 2002 @ 06:55:57 #10
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3618551
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 02:03 schreef Phat Lip het volgende:
dit meeeeeen je niet..
Whoehahahahahahaha Ik kom nie meer bij !!!
How does a duck know what direction south is ?
pi_3620267
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 01:03 schreef keeper het volgende:

[..]

Wat ben jij nou voor fan?
Dat is van z'n album 'Voor Altijd'

Maar hij heeft inmiddels al een nieuwere singel uit! Dat wordt namelijk 'Samengaan', wat ik zelf ook een veel beter nummer vind dan 'Kom dan bij mij'

Ik weet het niet hoor, ik vind de tekst van 'Kom Dan Bij Mij' toch een stukje dieper dan 'Samengaan'. De muzikale begeleiding van 'Samengaan' is aan de andere kant wel wat lekkerder...
pi_3620292
Ik moet ook altijd een traantje wegpinken bij 'Hoebahoebahop'. Zo mooi....
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_3620295
Ik had trouwens een gerucht gehoord dat Hoeba Hoeba Hop op DVD uit komt, weet iemand hier meer over?
pi_3620316
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 11:45 schreef Zander het volgende:
Ik moet ook altijd een traantje wegpinken bij 'Hoebahoebahop'. Zo mooi....
Ah, Zander, ik dacht al waar blijf je nou...
Jij bent immers toch wel 1 van de grootste muziekkenners op Fok! (in mijn ogen )
pi_3620566
Wat meer achtergrondinfo over deze Sinatra van de Lage Landen:

Dennie Christian is op 22 mei 1956 in Bensberg bij Keulen als Bernd Althoff geboren. Toen hij leerjongen bij verzekeringsmaatschappij was, leerde hij zijn latere producer kennen. Zijn eerste liedjes nam Dennie als 17-jarige op. Zijn eerste plaat was "Jede große Liebe hat ein Happy-End". Pas zijn vierde single bracht het succes: "Rosamunde".

Op 10 september 1981 trouwde Dennie de een jaar jongere Duitse Roswitha Smid in Heerlen. Een paar duizend mensen stonden langs de weg, om het jonge paar na zijn huwelijk te zien. Op 3 juli 1983 kwam dochter Romina ter wereld, op 2 januari 1989 zoon Aljoscha André.

Dennie trok zich na zijn eerste vijf jaar als artiest uit Duitsland terug en concentreerde zich als zanger en tv- en radio-presentator op de Benelux. Als opvolger van Freddy Quinn presenteerde hij het Schlagerfestival van Kerkrade sinds 1982 . Na de dood van zijn manager, vriend en festival-organisator Harry Thomas in 1991 nam hij ook de organisatie van het festival over. An het eind van de jaren 80 keerde hij terug en had een comeback in Duitsland.

Een platina LP en elf gouden LP´s evenals twee gouden singles ontving de zanger tot nu toe.

Over de artiest en mens Dennie Christian

Sommige mensen behouden ook als ze ouder worden een soort innerlijke jeugd, die het hun mogelijk maakt, in hun doen en laten flexibel en sprankelend van geest te blijven. Mensen, bij wie de jaren geen sporen achterlaten. Dennie Christian is zo'n mens.

De inmiddels 44-jarige had in de afgelopen 27 jaar zowel in Duitsland als ook in de Benelux groot succes als radio- en TV-presentator, als presentator van het Schlagerfestival en als zanger. Tot op heden heeft de in Bensberg geboren zanger ontelbare albums en singles uitgebracht en daarmee een platina en ettelijke gouden elpees verdiend.

Hij straalt nog steeds dezelfde charme en energie uit als in 1973, toen hij met 'Rosamunde' de eerste superhit scoorde.

Maar ook op een ander gebied heeft Dennie Christian een verbazingwekkend talent. Spelenderwijs lukt het hem om zijn positieve levensinstelling, zijn plezier in de omgang met mensen en de liefde voor Duitstalige muziek op het publiek over te brengen.

Door hem werd het 'Schlagerfestival' dat hij sinds 1982 presenteert, tot een van de grootste en meest succesvolle shows in dit genre. Hij presenteerde in de jaren 80 en 90 een wekelijks programma op de Nederlandse radio en het RTL-TV-programma 'Musikcafe';.

Ondanks zijn succes is de sympathieke krullenkop met beide benen op de grond gebleven. Voor zijn buren in zijn woonplaats Wardenburg (bij Oldenburg) is Dennie Christian 'die aardige vent van hiernaast' Nog steeds.

Hoewel hij door zijn vele verplichtingen niet veel vrije tijd met zijn gezin kan doorbrengen, kan Dennie Christian het zingen echter gewoonweg niet laten!

pi_3620639
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 12:13 schreef Zander het volgende:
-knip-
Verplichte kost voor elke Dennie fan!
pi_3620691
Ik heb nog ergens een bootleg van een of andere Schnabbel liggen. Zeker de moeite waard.....
pi_3620723
Hmm... ik ben nog steeds op zoek naar die liveset van Dennie @ Hamburger Bierkeller 1995. Ik heb veel ruilmateriaal van de Wildecker Herzbuben, voor de liefhebbers.
pi_3621804
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 12:13 schreef Zander het volgende:

[knip]

Leuk voor een leek, maar dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen
pi_3621815
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 12:28 schreef yodocus2001 het volgende:
Ik heb nog ergens een bootleg van een of andere Schnabbel liggen. Zeker de moeite waard.....
Kan je alsjeblieft iets specifieker zijn? Ik ben al in het bezit van enkele Dennie-bootlegs, maar nieuw materiaal, daar sta ik altijd open voor.
Maar dan moet ik natuurlijk wel weten of ik die bootleg niet al heb
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 12:32 schreef Zander het volgende:
Hmm... ik ben nog steeds op zoek naar die liveset van Dennie @ Hamburger Bierkeller 1995.

Die liveset_is_goed! Daar was ik nog bij. De eerste keer dat ik Dennie zag optreden in het buitenland: geweldig
Maar ik heb hem helaas niet op tape voor je
quote:
Ik heb veel ruilmateriaal van de Wildecker Herzbuben, voor de liefhebbers.
De Wildecker Herzbuben! Zander! Eindelijk ontmoet ik hier op Fok! iemand die van de echt goede muziek houdt!
Een plaatje, voor de mensen die niet weten wie deze legendarische Buben zijn:

Wist u trouwens dat de Wildecker Herzbuben bij elkaar meer dan 300 kilogram wegen?
pi_3621879
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 13:54 schreef keeper het volgende:

[..]

Kan je alsjeblieft iets specifieker zijn? Ik ben al in het bezit van enkele Dennie-bootlegs, maar nieuw materiaal, daar sta ik altijd open voor.
Maar dan moet ik natuurlijk wel weten of ik die bootleg niet al heb
[..]

Die liveset_is_goed! Daar was ik nog bij. De eerste keer dat ik Dennie zag optreden in het buitenland: geweldig
Maar ik heb hem helaas niet op tape voor je
[..]

De Wildecker Herzbuben! Zander! Eindelijk ontmoet ik hier op Fok! iemand die van de echt goede muziek houdt!
Een plaatje, voor de mensen die niet weten wie deze legendarische Buben zijn:
[afbeelding]
Wist u trouwens dat de Wildecker Herzbuben bij elkaar meer dan 300 kilogram wegen?

Wow, Wildecker Herzbuben! Die waren laatst op de Bierfesten in Stuttgart, Erg toffe gasten!

[Dit bericht is gewijzigd door DeF2K op 26-03-2002 14:05]

pi_3621934
pi_3622013
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 14:03 schreef keeper het volgende:
Vanavond laatste Hoeba Hoeba Hop uitzending ;( !!!

Kijken he jongens!

For sure
  Moderator dinsdag 26 maart 2002 @ 14:09:43 #24
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_3622026
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 14:03 schreef keeper het volgende:
Vanavond laatste Hoeba Hoeba Hop uitzending ;( !!!

Kijken he jongens!

Weet iemand of deze aflevering nog herhaald wordt deze week? Ik heb vanavond cursus...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_3622031
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 14:09 schreef Mike het volgende:

[..]

Weet iemand of deze aflevering nog herhaald wordt deze week? Ik heb vanavond cursus...

Maybe die volgende ochtend ofzo, of op een zaterdagochtend komt ook wel eens voor bij NL1,2 en 3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')