Wat is nu het geval? Ik heb kabelinternet (Chello en dat is hier best snel. Echter, sinds enige tijd laad Internet Explorer (5.5.) vrijwel geen sites meer. Behalve Fok! en nog een paar anderen. Alleen maar meldingen met 'this page cannot be displayed'.
Simpele sites als Hotmail, die in principe altijd oproepbaar zijn, krijgen ook een 'page cannot be displayed'-melding. Bij de helpdesk van UPC komen ze er niet uit. Modem gereset, pings getest (was prima, snel zelfs!), IP-adres vrijgegeven, stekkertjes in en uit etc. etc.
Voordat het gebeurde heb ik enkele bestanden verwijderd met Ad-Aware (wat spyware opspoort). Ook heb ik m'n c-schijf gededefragmenteert en het programma eZula verwijderd, omdat het me nutteloos leek.
Ik denk zelf dat het probleem in Internet Explorer ligt, of dat ik wellicht getroffen ben door een virus wat IE vernaggelt. Misschien moet ik IE opnieuw installeren, maar dat gaat natuurlijk een beetje moeilijk zonder internetverbinding.
Ik tast in 't duister. Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en wie helpt me uit de brand? Ik weiger om nog eens een uur met UPC te bellen zonder resultaat (zoals vanavond).
Maar sommige sites doen het wel? Maar de meeste niet. Vaag.
Wat je dan vaak hoort: kloppen de DNS-servers wel?
quote:Ja, Fok! doet het, na twee minuten (normaal 1,5 seconde). En dan is alles binnen de site weer als vanouds (supersnel).
Op zaterdag 23 maart 2002 20:22 schreef keeper het volgende:
Ja, het kan aan veel liggen.Maar sommige sites doen het wel? Maar de meeste niet. Vaag.
Wat je dan vaak hoort: kloppen de DNS-servers wel?
Hoe kan ik, als betrekkelijke leek, checken of de DNS-servers kloppen? Waar controlleer ik dat?
ping www.fokzine.net
ping www.microsoft.com
of
tracert www.fokzine.net
tracert www.microsoft.com
Kun je zien of en waar het misgaat.
quote:Met het schaamrood op mijn kaken moet ik toegeven dat ik nu niet weet waar je het over hebt. Hoe doe ik dat dan? En wat houdt het in? Back-ups maak ik (nog) niet. Maar misschien kan je me even educaten?
Op zaterdag 23 maart 2002 20:26 schreef StrayDog het volgende:
Waarom formatteer je niet gewoon ff je hardddisk?
Je hebt toch wel een backup neem ik aan, zeker als webredacteur.
Ik doe het zelf ook vaak bij rare problemen, kost je meestal minder tijd dan uren/dagen naar een mogelijke oplossing zoeken.
Bovendien is af en toe formatteren altijd aan te raden, alleen al omdat je systeem er weer wat sneller door gaat draaien.
Saillant detail: het probleem bestaat sinds er bij mij op de stoep wordt gewerkt aan een wegverbreding. Maar ik heb al gebeld met de gemeente en die verzekerde mij dat het geen gevolgen zou hebben voor m'n kabel.
1. check of je een proxy hebt gedefinieerd in IE
[menubalk],Tools, internet Options, settings. Als er
een proxy server ingevuld staat dan zet je hem uit.
probeer nu weer te browsen.
2. Geef het commando ping <www.blaat.com> en test of je
een reply krijgt. Test dit op al die URL's/Servers die
niet willen laden in IE.
3. Installeer eens Netscape of Mozilla. Treed het probleem
dan nog op?
Probeer dit eerst maar eens.
Wat ik iig even zou proberen (mocht je daar nog kunnen komen) is http://windowsupdate.microsoft.com en draai even de Internet Explorer updates die je daar ziet. Of upgrade naar IE6, zodat je weet dat je installatie van IE ook goed is.
quote:- Geen proxy server
Op zaterdag 23 maart 2002 20:31 schreef Smasr het volgende:
Ik zou eerst willen weten waar het probleem ongeveer zit. De eerste stappen die ik persoonlijk zou doen zijn.1. check of je een proxy hebt gedefinieerd in IE
[menubalk],Tools, internet Options, settings. Als er
een proxy server ingevuld staat dan zet je hem uit.
probeer nu weer te browsen.
2. Geef het commando ping <www.blaat.com> en test of je
een reply krijgt. Test dit op al die URL's/Servers die
niet willen laden in IE.
3. Installeer eens Netscape of Mozilla. Treed het probleem
dan nog op?Probeer dit eerst maar eens.
quote:"Ping" en "tracert" gaat wel voor Fokzibe, maar niet voor miscrosoft-site (onbekende host)
Op zaterdag 23 maart 2002 20:29 schreef zaiga het volgende:
Ga es naar DOS, type:ping www.fokzine.net
ping www.microsoft.comof
tracert www.fokzine.net
tracert www.microsoft.comKun je zien of en waar het misgaat.
en anders netscape : http://ftp.netscape.com/pub/netscape6/english/6.2.1/windows/win32/N6Setup.exe
1. check in c:\windows\ of er een file hosts in staat.
als die bestaat rename deze dan naar hosts.oud o.i.d.
en ping nog s opnieuw.
2. Ik kan ook niet pingen naar www.microsoft.com. Ik zie
dan wel het ip adres van www.microsoft.com en daarna
alleen maar request timed out. Dit komt door hun fire-
wall. Is niet erg. Dit hoort zo. Veel sites hebben dat
trouwens. Het valt me nu net op dat www.netscape.com en
www.mozilla.org dat ook hebben.
Anyway niet kunnen pingen naar www.blaat.com betekent
dat je DNS mogelijk niet goed werkt. DNS zorgt ervoor
dat een naam als www.blaat.com wordt omgezet naar naar
een ip-nummer.
Wat we nu dus kunnen proberen is jij geeft ons een
paar websites die bij jou niet willen. Dus www.blaat.
com. Daarna gaat 1 hier op het forum gewoon even voor
jou uitzoeken wat het bijbehorende ip adres is. Dan
melden we je dit en ga jij een ping dooen naar
ping <vul in ip adres>. Als dat dan wel goed gaat weten
we zeker dat het een DNS probleem is.
quote:Cool! Websites die niet 'willen' zijn bijv.
Op zaterdag 23 maart 2002 21:07 schreef Smasr het volgende:
Aha dus sommige sites kun je pingen en sommigen niet.1. check in c:\windows\ of er een file hosts in staat.
als die bestaat rename deze dan naar hosts.oud o.i.d.
en ping nog s opnieuw.
2. Ik kan ook niet pingen naar www.microsoft.com. Ik zie
dan wel het ip adres van www.microsoft.com en daarna
alleen maar request timed out. Dit komt door hun fire-
wall. Is niet erg. Dit hoort zo. Veel sites hebben dat
trouwens. Het valt me nu net op dat www.netscape.com en
www.mozilla.org dat ook hebben.Anyway niet kunnen pingen naar www.blaat.com betekent
dat je DNS mogelijk niet goed werkt. DNS zorgt ervoor
dat een naam als www.blaat.com wordt omgezet naar naar
een ip-nummer.Wat we nu dus kunnen proberen is jij geeft ons een
paar websites die bij jou niet willen. Dus www.blaat.
com. Daarna gaat 1 hier op het forum gewoon even voor
jou uitzoeken wat het bijbehorende ip adres is. Dan
melden we je dit en ga jij een ping dooen naar
ping <vul in ip adres>. Als dat dan wel goed gaat weten
we zeker dat het een DNS probleem is.
www.hotmail.com
www.awakenings.nl
www.partyscene.nl
Thanx in advance!
Nee?
Heb je een brander?
pleur dan alles wat belangrijk is op een cdtje
Nee?
dan kan ik je niet verder helpen.
kun je wel alles back uppen zet daarna windows er opnieuw op, zorg dan ook ff dat je weet hoe je internet voor elkaar kan krijgen anders kan je niet meer internetten
212.204.197.11
Dus doe nu s in een dos venster ofzo het commando:
"ping 212.204.197.11". Wat is dan het resultaat?
quote:4 van de 4 packets ontvangen.
Op zaterdag 23 maart 2002 21:30 schreef Smasr het volgende:
het ip adres van www.awekenings.nl is212.204.197.11
Dus doe nu s in een dos venster ofzo het commando:
"ping 212.204.197.11". Wat is dan het resultaat?
Retourtijd: Min=0ms, max=14 ms, gemiddeld=10ms
Ook nog even www.awakenings.nl gepingt en dan geeft ie op dat het een onbekende host betreft.
Want dan werkt deze page nu bijvoorbeeld wel.
http://212.204.197.11 <- in wezen hetzelfde als www.awakenings.nl. Klik de link maar eens aan voor de lol.
Ok je moet dus die DNS even goed hebben staan. Wat voor windows versie heb je eigenlijk?
quote:Leuke browser, Opera, maar opent niet de pagina's die ik ook niet in IE kan openen. En Netscape kan ik niet downloaden, want... geen verbinding!
Op zaterdag 23 maart 2002 21:04 schreef MasterDisaster het volgende:
www.opera.com
en anders netscape : http://ftp.netscape.com/pub/netscape6/english/6.2.1/windows/win32/N6Setup.exe
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 21:43 schreef Smasr het volgende:
Ok je moet dus die DNS even goed hebben staan. Wat voor windows versie heb je eigenlijk?
quote:Windows Millenium (schaam)
Op zaterdag 23 maart 2002 21:43 schreef Smasr het volgende:
Ja dat is duidelijk dus. Je DNS server instelling is niet helemal goed. Tenminste daar lijkt het op.Want dan werkt deze page nu bijvoorbeeld wel.
http://212.204.197.11 <- in wezen hetzelfde als www.awakenings.nl. Klik de link maar eens aan voor de lol.
De oplossing komt erop neer dat je ergens bij. "start, instellingen, configuratie scherm, icoontje netwerk instellingen, protocol TCP/IP aanklikken, eigenschappen van TCP/IP opvragen en dan bij 1 van de tabbladen die je dan ziet staan DNS servers ingevuld. Kortom bij vakje DNS staan 1 of 2 of meer IP nummers ingevuld.
Verder heb je ooit van chello een briefje gekregen maar daarop de instellingen voor de news server/ftp server, je wachtwoord en gebruikernaam etc. Daar staan ook de DNS server IP nummers op genoemd. Je moet checken of die DNS IP nummers overeenkomen en of je wel alles gevuld hebt. Dus dat je niet DNS server 2 bent vergeten in te vullen.
Nou nu nog even het slechte nieuws. Die IP nummers kunnen in de loop der tijd gewijzigd zijn. Op www.chello.nl/support behoren de juiste instellingen te staan maar de page is NOT found. Dus dat zit even niet mee. Ik weet die IP adressen ook niet want ik heb geen chello..
Misschien dat er iemand op het forum hier de DNS IP nummers van Chello wel heeft en aan je kan doorgeven? Je kunt iig eerst zelf wel even bij die settings kijken of daar nog wat zinnigs ingevuld staat.
Bij inbeladapter #2 (vpn-ondersteuning) staan vermeld: dezelfde nummers.
Hartstikke bendankt tot dusver. Jammer dat we niet tot een volledige oplossing zijn gekomen, maar ik MOET nu uit. Morgen verder?
Enne die ene die er primair staat doet het waarschijnlijk niet goed. Werkt half ofzo.. Je zou het IP adres van de primaire DNS server kunnen omdraaien met de Secundaire DNS server IP.
Je kan ook het primaire DNS server adres noteren en dan gooi je daarna de primaire DNS eruit dan weet je zeker dat ie voortaan met de secundaire werkt. Later als www.chello.nl/support/ dan weer eens een keer in de lucht is check je daar even de diverse settings nog een keer.
Wat natuurlijk ook nog kan is dat het helemaal niet aan jouw kant ligt maar dat er problemen bij Chello zijn..
jaja tis wat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |