[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 23-03-2002 16:50]
quote:Hip-Hop is GEEN muzieksoort maar een style, je bedoelt Rap.
Op zaterdag 23 maart 2002 16:48 schreef LoekB het volgende:
Omdat de discussie hier Ja Rule een beetje uit de hand loopt, gaan we hier verder over wat jullie nou leuker vinden. Ik weet het ; die 2 muzieksoorten zijn niet te vergelijken, maar waarvoor zou jij kiezen?
quote:En het preciese verschil is...?
Op zaterdag 23 maart 2002 16:50 schreef AReLaXeD het volgende:[..]
Hip-Hop is GEEN muzieksoort maar een style, je bedoelt Rap.
quote:en r&b dan? is dat ook rap?
Op zaterdag 23 maart 2002 16:50 schreef AReLaXeD het volgende:[..]
Hip-Hop is GEEN muzieksoort maar een style, je bedoelt Rap.
absoluut...kvinnut ook helemaal niet op elkaar lijken...is geen discussie waard...kan je het over elke muzieksmaak gaan hebben :S
toch?
[Dit bericht is gewijzigd door reneejepeetje op 23-03-2002 16:53]
quote:Hip-Hop is een style, grafiti, kleding, manier van praten, etc. Rap maakt daar onderdeel van uit als de muziek.
Op zaterdag 23 maart 2002 16:51 schreef keeper het volgende:[..]
En het preciese verschil is...?
quote:Same here
Op zaterdag 23 maart 2002 16:50 schreef Seborik het volgende:
Ik zou voor Rock gaan. R&B raakt me gewoon niet en dat is bij mij een eerste vereiste om muziek goed te vinden. Dat wil niet zeggen dat ik alle rock Rock even goed vindt, maar over het algemeen vind ik het toch beter dan R&B.
quote:ja wat moet ik dan zeggen : rock vs. negermuziek?
Op zaterdag 23 maart 2002 17:01 schreef DaLoeNaTiK het volgende:
Hiphop/rap is toch echt een ander genre dan R&B. Lijkt me niet echt handig om die bij elkaar te douwen onder een hokje
quote:Begin het topic gewoon niet
Op zaterdag 23 maart 2002 17:02 schreef LoekB het volgende:[..]
ja wat moet ik dan zeggen : rock vs. negermuziek?
Zijn al zoveel over geweest
* keeper wordt er een beetje moe van
OMFG: je hebt nu nog een Ja Rule icoontje ook
quote:achja de meeste muziek wordt eerst door negers gespeeld en later overgenomen door de blanken, dus tsjah
Op zaterdag 23 maart 2002 17:02 schreef LoekB het volgende:[..]
ja wat moet ik dan zeggen : rock vs. negermuziek?
Maar ik wil alleen maar even zeggen dat zelfs tussen R&B en Hiphop een heel andere cultuur is (nouja elke muziekstijl is uiteindelijk weer onder te verdelen en vloeit in elkaar over, dus ik kan me voorstellen dat je zoiets snel bij elkaar neemt. Net zoals dat vaak gebeurt met trance/dance/techno/etc.)
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 17:04 schreef keeper het volgende:[..]
OMFG: je hebt nu nog een Ja Rule icoontje ook
quote:Nadat die negers eerst de instrumenten van de blanken hebben gejat ja
Op zaterdag 23 maart 2002 17:04 schreef DaLoeNaTiK het volgende:[..]
achja de meeste muziek wordt eerst door negers gespeeld en later overgenomen door de blanken, dus tsjah
quote:een style
Op zaterdag 23 maart 2002 16:52 schreef AReLaXeD het volgende:[..]
Hip-Hop is een style, grafiti, kleding, manier van praten, etc. Rap maakt daar onderdeel van uit als de muziek.
Hiphop is gewoon een cultuur...
Rap is de muziek van deze culuur...
Andere "elements": breakdance, graffiti, turntablism
quote:helemaal mee eens, alhoewel je makkelijk kunt zeggen dat de term hiphop ook tegenwoordig op de muziek slaat als je het hebt over 'rapmuziek gemaakt tot rappers die tot de hiphopcultuur behoren'. Dat ik dit zo omslachtig beschrijf zal ik ff uitleggen.
Op zaterdag 23 maart 2002 17:06 schreef DeF2K het volgende:[..]
een style
Hiphop is gewoon een cultuur...
Rap is de muziek van deze culuur...
Andere "elements": breakdance, graffiti, turntablism
Rap is eigenlijk een term dat slaat op het ritmisch praten over muziek (een beat). Zo zou je sommige liedjes van Limp Bizkit makkelijk rap kunnen noemen, maar ik zou het zeker niet onder hiphop scharen (ik onderken dat het benoemen van muziek zeer moeilijk is dezer dagen, omdat het een in het ander overvloeit... maar als je het toch moet classificeren zul je bepaalde grenzen moeten trekken, ook al zijn deze persoonlijk en kunnen die verschillen ).
Vandaar dat ik altijd gewoon zeg: ik luister veel hiphop. Zeker voor de leken snappen dan toch wel meteen welk soort muziek ik bedoel. Het is dus eigenlijk verbasterd, volgens mij mag je het dus zo wel gewoon zo noemen
quote:Dat is eigenlijk helemaal niet waar.
Op zaterdag 23 maart 2002 17:04 schreef DaLoeNaTiK het volgende:[..]
achja de meeste muziek wordt eerst door negers gespeeld en later overgenomen door de blanken, dus tsjah
quote:k sorry ben ook weer niet zo'n hele grote expert
Op zaterdag 23 maart 2002 17:11 schreef Seborik het volgende:[..]
Dat is eigenlijk helemaal niet waar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |