quote:Discussie ging in deel 3 over dit nieuwsbericht.
Kleine Mohammed kwam niet om door IsraëlDe beelden schokten eind september 2000 de wereld. Een kleine jongen die achter zijn vader kruipt om niet te worden geraakt door een regen van kogels. Tevergeefs, Mohammed (12) werd dodelijk getroffen, zijn vader raakte zwaargewond. De foto's en de televisiebeelden leidden tot scherpe kritiek op Israël.
Uit een reportage van de Duitse zender ARD blijkt nu echter dat Mohammed niet door Israëliers, maar door Palestijnen werd doodgeschoten. Een onderzoek van de inslagen van kogels op de plek waar hij omkwam wijst uit dat de kogels uit Palestijnse kalasjnikovs kwamen.
Een grondig onderzoek van het voorval is steeds door vader Jamal en de Palestijnse Autoriteit verhinderd.
Bron: ARD en Sp!ts
Overigens ben ik niet pro-Israel, maar ik ben ook zeker niet pro-palestijns.
quote:Hulde!!!
Golfer schreef:Beetje dubieuze manier van discussiëren wordt dit.
Als een onafhankelijk onderzoek (en de ARD staat bekend als zijnde zeer objectief en brouwbaar in hun berichtgeving over dit onderwerp) iets aantoont wordt het, omdat het niet in iemands straatje past, weggehoond en afgedaan als propaganda, terwijl er in dit topic aan alle kanten minder onafhankelijk bronnen worden geciteerd als zijnde wel de waarheid.Als je begint alle nieuwsberichten en onderzoeken die niet in je straatje passen op die manier af te doen,
valt er volgens mij niets meer te discussiëren.
Het niet-objectieve geneuzel duurt in dit topic al veel te lang.
J.
Als deze gesloten wordt dan de reacties gaarne wel even plakken in de andere.
J.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |